Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sjefke *update 11-11 pagina 12
Moderator: moderatorteam
- yuki
- Zeer actief
Re: Sjefke *update pagina 6
Hoe ist nu met Sjefke?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hier blijven de duimen ook draaien.
Geef Sjefke maar een dikke knuffel
Geef Sjefke maar een dikke knuffel

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee, dat lijkt het me ook niet.LongFields schreef: Ik zou wel willen dat het meer was hoor, want het is niet leuk om je hond zo te zien.
Duimen blijven draaien voor je mooie dame.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het gaat redelijk, ik had graag meer verbetering gezien maar denk dat het daar nog te vroeg voor is.yuki schreef:Hoe ist nu met Sjefke?
Ze eet en drinkt gelukkig wel, hoewel het wat mij betreft wat meer zou mogen zijn (het eten dan). Maar ik wil haar ook niet te veel pushen.
Ik heb haar even in bad met een lauwe douche gewassen, want ze was erg vies en rook enorm, voor haarzelf heel vervelend leek me. Ze ligt nu lekker relaxed achter Eric zijn stoel (haar favoriete plekje de laatste tijd) te slapen.
- yuki
- Zeer actief
Klinkt vooralsnog hoopvol Suzanne! Hoop dat ze snel weer de oude wordt 
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
We duimen nog door voor haar!
Lijkt me wel positief dat er troep uitkomt.
Lijkt me wel positief dat er troep uitkomt.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ze gaat in ieder geval niet achteruit en dat is al een hele geruststelling.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, daar ben ik inderdaad ook blij om. Ik wil maandag zowiezo wel even met haar bij de dierenarts langs om van hem te vernemen hoe hij vindt dat ze er aan toe is. Ik moet toch even bellen, en maak dan gelijk maar even een afspraak. Ik ga liever voor niks langs dan dat ik te weinig zou gaan.Tiny schreef:Ze gaat in ieder geval niet achteruit en dat is al een hele geruststelling.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Je hebt gelijk, en hier wordt ook door geduimd voor haar.
-
miekmiek
gelukkig gaat het nog steeds redelijk goed, houden zo Sjefke. 
-
Tiny
- Zeer actief
Precies, ik denk dat je komende weken toch wel alerter blijft en controle bij de Da kan dan gelijk een geruststelling zijn.LongFields schreef:Ja, daar ben ik inderdaad ook blij om. Ik wil maandag zowiezo wel even met haar bij de dierenarts langs om van hem te vernemen hoe hij vindt dat ze er aan toe is. Ik moet toch even bellen, en maak dan gelijk maar even een afspraak. Ik ga liever voor niks langs dan dat ik te weinig zou gaan.Tiny schreef:Ze gaat in ieder geval niet achteruit en dat is al een hele geruststelling.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Liesbeth
- Zeer actief
Poeh hé, ik duim mee dat Sjefke gauw opknapt.
Het middel dat gebruikt is, is ook niet zo'n lekker spul. Ik kan me wel voorstellen dat Sjefke zich door alles niet zo geweldig voelt.
Het middel dat gebruikt is, is ook niet zo'n lekker spul. Ik kan me wel voorstellen dat Sjefke zich door alles niet zo geweldig voelt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat klopt natuurlijk ook. Sjefke houdt zich kranig, en wordt naast door mijzelf ook heel liefdevol verzorgd en ondersteund door Nozem, die steeds bij haar ligt. Dat ontroert me enorm, om dat te zien.Liesbeth schreef: Het middel dat gebruikt is, is ook niet zo'n lekker spul. Ik kan me wel voorstellen dat Sjefke zich door alles niet zo geweldig voelt.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Wat mooi dat Nozem en Tapas zo op haar reageren.
Sterkte met je zorgen om Sjefke
Sterkte met je zorgen om Sjefke
En de groeten van de mannen 

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Hamilton
- Zeer actief
wat lief dat je andere krullebollen zo lief reageren naar Sjefke toe,
en hier wordt ook nog door geduimd

en hier wordt ook nog door geduimd
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Suffe vraag misschien, maar op welke termijn zou alle troep eruit moeten zijn?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat is geen suffe vraag hoor.
Als het goed is zou ze komende week steeds minder moeten gaan vloeien, en als ik donderdag op controle ga (1 week na het begin van de behandeling) dan zou het zo'n beetje gedaan moeten zijn met vloeien. Als dat dan nog niet het geval is, krijgt ze nog 1 keer een injectie.
Ik hoop en duim dat dat niet meer nodig zal zijn.
Vannacht heeft ze heel veel geslapen en ben ik er minder uit geweest dan gisternacht (1x maar). Ze vloeit iets minder hevig dan de nacht ervoor. Zometeen de medicijnen toedienen en dan weer kijken of en wat ze wil eten en dan was ik haar weer even goed schoon.
Als het goed is zou ze komende week steeds minder moeten gaan vloeien, en als ik donderdag op controle ga (1 week na het begin van de behandeling) dan zou het zo'n beetje gedaan moeten zijn met vloeien. Als dat dan nog niet het geval is, krijgt ze nog 1 keer een injectie.
Vannacht heeft ze heel veel geslapen en ben ik er minder uit geweest dan gisternacht (1x maar). Ze vloeit iets minder hevig dan de nacht ervoor. Zometeen de medicijnen toedienen en dan weer kijken of en wat ze wil eten en dan was ik haar weer even goed schoon.
-
tineke
Ik duim met je mee SuzanneLongFields schreef:Dat is geen suffe vraag hoor.![]()
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Sjefke *update pagina 8
Het gaat dus gelukkig beetje de goede kant op : ok:
Ik blijf duimen hier!
Ik blijf duimen hier!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hopen dat het dan snel achter de rug is allemaal 
- CKS
- Zeer actief
Ik blijf het een doodeng verhaal vinden, sorry. Niet alleen komt Sjefke niet eens in aanmerking voor een medicamenteuze behandeling maar je dierenarts gebruikt ook nog een behandelingsprotocol dat op geen van de gepubliceerde protocollen lijkt. Die injecties bijvoorbeeld moeten volgens alle artikelen niet 1 keer per dag maar 3 tot 5 keer per dag gegeven moeten worden, in hele lage doses om bijwerkingen (onder andere diffuus intravasale stolling, levensgevaarlijk) te voorkomen en dan gedurende de gehele behandeling (tot alle pus uit de baarmoeder weg is, minstens een dag of 5, maar dat kan in bepaalde gevallen zelfs weken duren). Voor de duidelijkheid, dat is dus niet mijn mening als 4de jaars student maar dit staat gewoon in de literatuur.
EDIT: Dit rode stuk klopt dus niet, gaat over PGF2a en niet over Alizin. Mijn excuses!
Ik heb hier wel wat artikelen liggen, mocht je daar interesse in hebben, of ik kan indien gewenst hier wat relevante passages plakken.
Ik snap dat het lullig is dat ik dit zo openbaar neerzet maar ik hoop echt dat nu niet de indruk gewekt gaat worden dat een baarmoederontsteking iets is wat met twee of drie prikjes en wat antibiotica verholpen kan worden. Je hoeft van mij niets aan te nemen maar ik zou maandag toch eens vragen naar de mening van wat andere dierenartsen waar je vertrouwen in hebt.
Groetjes,
Kees
Wijziging wegens onjuiste informatie
EDIT: Dit rode stuk klopt dus niet, gaat over PGF2a en niet over Alizin. Mijn excuses!
Ik heb hier wel wat artikelen liggen, mocht je daar interesse in hebben, of ik kan indien gewenst hier wat relevante passages plakken.
Ik snap dat het lullig is dat ik dit zo openbaar neerzet maar ik hoop echt dat nu niet de indruk gewekt gaat worden dat een baarmoederontsteking iets is wat met twee of drie prikjes en wat antibiotica verholpen kan worden. Je hoeft van mij niets aan te nemen maar ik zou maandag toch eens vragen naar de mening van wat andere dierenartsen waar je vertrouwen in hebt.
Groetjes,
Kees
Wijziging wegens onjuiste informatie
Laatst gewijzigd door CKS op 17 okt 2010 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Voor mij is het niet nodig om een andere dierenarts te consulteren Kees, aangezien ik van mijn dierenarts alle ins en outs heb doorgekregen en ook zijn persoonlijke ervaring bij deze manier van behandelen te horen heb gekregen. Ik heb (nogmaals) alle vertrouwen in mijn dierenarts.
Daarbij vraag ik me af wat jouw advies om een ander te consulteren op dit moment, nu de behandeling al in volle gang is en duidelijk zijn positieve uitwerking heeft, voor zin heeft.
Overigens heb ik in een publicatie op internet wel teruggelezen dat het middel op dag 1, 2 en 8 gespoten moet worden, ik heb dat bij zoeken via Google teruggevonden vorige week. Heb de link niet bij de hand maar als ik hem kan vinden kan jij dat ongetwijfeld ook.
Het is natuurlijk niet zo dat het gebruik van dit middel als een "wondermiddeltje" gezien moet worden en wat dat betreft is het natuurlijk prima dat jij je bedenkingen hier in het topic neerzet.
Daarbij vraag ik me af wat jouw advies om een ander te consulteren op dit moment, nu de behandeling al in volle gang is en duidelijk zijn positieve uitwerking heeft, voor zin heeft.
Overigens heb ik in een publicatie op internet wel teruggelezen dat het middel op dag 1, 2 en 8 gespoten moet worden, ik heb dat bij zoeken via Google teruggevonden vorige week. Heb de link niet bij de hand maar als ik hem kan vinden kan jij dat ongetwijfeld ook.
Het is natuurlijk niet zo dat het gebruik van dit middel als een "wondermiddeltje" gezien moet worden en wat dat betreft is het natuurlijk prima dat jij je bedenkingen hier in het topic neerzet.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
En dan nu een update:
Vandaag was ik op een G&G wedstrijd, op een kwartiertje rijden van huis. Eric was thuis en heeft op Sjefke gepast.
Overdag ging het allemaal goed met Sjefke, ze heeft meerdere keren eten gehad en had flinke trek.
Toen ik thuis kwam hoorde ik haar blaffen toen ze me de auto uit hoorde stappen. Ik ben met haar en Nozem even een stukje gaan lopen en ze had er duidelijk meer de pas in dan de dagen hiervoor. Daarna heeft ze weer gegeten en ze had weer lekker veel trek.
In huis is ze ook alerter.
Haar buikomvang is minder geworden en haar buik voelt weer zachter dan eerst. Nog niet helemaal zoals de buiken van de andere 2 maar er zit duidelijk verbetering in.
Vandaag was ik op een G&G wedstrijd, op een kwartiertje rijden van huis. Eric was thuis en heeft op Sjefke gepast.
Overdag ging het allemaal goed met Sjefke, ze heeft meerdere keren eten gehad en had flinke trek.
Toen ik thuis kwam hoorde ik haar blaffen toen ze me de auto uit hoorde stappen. Ik ben met haar en Nozem even een stukje gaan lopen en ze had er duidelijk meer de pas in dan de dagen hiervoor. Daarna heeft ze weer gegeten en ze had weer lekker veel trek.
In huis is ze ook alerter.
Haar buikomvang is minder geworden en haar buik voelt weer zachter dan eerst. Nog niet helemaal zoals de buiken van de andere 2 maar er zit duidelijk verbetering in.
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Dat klinkt hoopvol Suzanne 
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik blijf nog maar even doorduimen

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
fijn dat de dame voorzichtig aan de goede kant op gaat, hier blijven we gewoon duimen voor haar...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hartstikke fijn Suzanne

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador