Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Riem mee ja of nee
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Re: Riem mee ja of nee
Django is bijna altijd aangelijnd, dus tja, dan heb ik automatisch de riem mee
Vaak heb ik er zelfs 2 mee, de korte lijn (voor door de wijk) en de flex voor buiten de wijk.

Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik neem altijd de riemen mee.
Als ik in de wijk loop, dan zijn ze dus altijd aangelijnd (er wordt hier gecontroleerd door de stadswachten).
Als ik in het buitengebied loop, dan gaan ze al onaangelijnd de auto uit en ook onaangelijnd weer erin.
Maar ik heb wel altijd 2 jachtlijntjes bij me, voor het geval ik een hond tegen kom (wat bijna nooit voorkomt).
Maar hier rijden de stadswachten dus ook rond.
Als ik in de wijk loop, dan zijn ze dus altijd aangelijnd (er wordt hier gecontroleerd door de stadswachten).
Als ik in het buitengebied loop, dan gaan ze al onaangelijnd de auto uit en ook onaangelijnd weer erin.
Maar ik heb wel altijd 2 jachtlijntjes bij me, voor het geval ik een hond tegen kom (wat bijna nooit voorkomt).
Maar hier rijden de stadswachten dus ook rond.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mijn vorige hond liep altijd los. Nooit een riem bij me, nooit nodig gehad.
Liepen we in de stad, dan liep ze pál achter me. Naderden we een weg, dan hoefde ik maar te gebaren en ze was naast me, als ik het vergat trouwens ook.
In losloopgebieden kon ze een heel eind van me vandaan struinen, maar als ik haar terug riep kwam ze op volle snelheid terug. Daar hebben andere honde-eigenaren wel eens gebruik van gemaakt, als ze haar goed kenden, mochten die honden samen met háár wel los. "want zij luistert wel en dan komt die ander er wel achteraan". Nou ja, dat klopte ook wel.
Mijn huidige pup (weer een herder) loopt standaard aan de riem tenzij ik zeker weet dat het veilig is om haar los te laten. Da's alleen in losloopgebieden ver van de weg. Maar ik weet vrij zeker dat deze pup ook een hele geweldig goed luisterende hond gaat worden die gericht is op mij. Dus waarschijnlijk gaat ze in de toekomst vaak los. En ga ik geen riem meenemen.
Liepen we in de stad, dan liep ze pál achter me. Naderden we een weg, dan hoefde ik maar te gebaren en ze was naast me, als ik het vergat trouwens ook.
In losloopgebieden kon ze een heel eind van me vandaan struinen, maar als ik haar terug riep kwam ze op volle snelheid terug. Daar hebben andere honde-eigenaren wel eens gebruik van gemaakt, als ze haar goed kenden, mochten die honden samen met háár wel los. "want zij luistert wel en dan komt die ander er wel achteraan". Nou ja, dat klopte ook wel.
Mijn huidige pup (weer een herder) loopt standaard aan de riem tenzij ik zeker weet dat het veilig is om haar los te laten. Da's alleen in losloopgebieden ver van de weg. Maar ik weet vrij zeker dat deze pup ook een hele geweldig goed luisterende hond gaat worden die gericht is op mij. Dus waarschijnlijk gaat ze in de toekomst vaak los. En ga ik geen riem meenemen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Ik heb altijd de riemen bij me, Mica en Jop lopen zowiezo altijd aan de flex.
Max loopt meestal los, ook hier in de wijk maar ook voor hem heb ik altijd een riem bij me.
Ik wil ze indien nodig dicht bij me kunnen houden, je weet maar nooit he
Max loopt meestal los, ook hier in de wijk maar ook voor hem heb ik altijd een riem bij me.
Ik wil ze indien nodig dicht bij me kunnen houden, je weet maar nooit he
- FrisianOutlawftVera
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 ) - Aantal honden: 2
'k heb altijd 1 of meer riemen mee ,
in iedergeval altijd zo een reflecterende hoe heet t ook weer flexiriem van 8 meter en soms nog een leren riem van 2 meter ,
je weet maar nooit , moet altijd vera aan de riem kunnen doen mocht het on verhoeds nodig zijn .
in iedergeval altijd zo een reflecterende hoe heet t ook weer flexiriem van 8 meter en soms nog een leren riem van 2 meter ,
je weet maar nooit , moet altijd vera aan de riem kunnen doen mocht het on verhoeds nodig zijn .
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau

Frisian Outlaw ft Fardau

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Uiteraard heb ik altijd de riem bij me. Sterker nog ik heb ze hier bij ons in de wijk/park de honden altijd aangelijnd. En ik irriteer me mateloos aan al dat loslopende spul op fietspaden e.d. waar een aanlijngebod geldig is.
Laatst ook weer zo'n k.. hondje wat los liep en al grommend en blaffend op een van mijn reuen af kwam. En dan zo'n lakoniek baas, brrrrr, leuk he los laten lopen.
Laatst ook weer zo'n k.. hondje wat los liep en al grommend en blaffend op een van mijn reuen af kwam. En dan zo'n lakoniek baas, brrrrr, leuk he los laten lopen.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik heb altijd riemen bij me, het is hier gewoon weg te druk met andere honden in de wijk.
Toen ik alleen Jola had en nog bij mn ouders woonde vergat ik regelmatig haar riem. Toen waren we een keer 2,5 uur verder belgie in gereden om daar te wandelen (was ook een hardloop wedstrijd) toen heb ik toch maar even de spanriem uit de auto gehaald en die als halsband/riem geinproviseerd
Toen ik alleen Jola had en nog bij mn ouders woonde vergat ik regelmatig haar riem. Toen waren we een keer 2,5 uur verder belgie in gereden om daar te wandelen (was ook een hardloop wedstrijd) toen heb ik toch maar even de spanriem uit de auto gehaald en die als halsband/riem geinproviseerd

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb de honden eigenlijk altijd aangelijnd als ik de deur uitstap. Behalve bij de laatste plasronde, Ushi aan de riem, Pasha los.
Wel vergeet ik Pasha vaak aan te lijnen als we met de auto ergens naar toe gaan, maar daarvoor ligt er dan ook standaard een jachtlijntje in de auto.
Bowie liep vooral op het laatst eigenlijk altijd los, dat kon gewoon.
Wel vergeet ik Pasha vaak aan te lijnen als we met de auto ergens naar toe gaan, maar daarvoor ligt er dan ook standaard een jachtlijntje in de auto.
Bowie liep vooral op het laatst eigenlijk altijd los, dat kon gewoon.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Bonnie heeft altijd wel haar tuig of halsband om, en 9 van de 10 keer heb ik de riem mee.. heel soms vergeet ik m wel eens, maar dat is maar heel af en toe.
Do gaat altijd aangelijnd naar buiten. ze mag daarna los, maar ze is nog al territoriaal... ( en de straat is van háár )
Do gaat altijd aangelijnd naar buiten. ze mag daarna los, maar ze is nog al territoriaal... ( en de straat is van háár )
- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Contacteer:
Hier altijd een riem bij me. Er kunnen zich altijd situatie voordoen dat het handiger is dat je er eentje bij je hebt.
Groetjes Yvonne

- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Ik heb ook altijd een riem bij me.
Het gebeurt wel vaak genoeg dat ik hem niet gebruik, maar ik vind het een fijn idee om hem bij me te hebben. Mocht er iets gebeuren, kan ik Boris altijd aanlijnen.
Paar maanden geleden ben ik hem wel een paar keer vergeten. Vooral toen het zo gesneeuwd had in de winter, er reed toen helemaal niks hier in de buurt en er was haast niemand buiten. Maar toch heb ik liever gewoon wel een riem bij me.
Oja, ik heb hem ook eens in het park laten liggen. Ik had op een veldje met Boris terug plaats geoefend en daarbij de riem neergelegd. Maar na de oefening ben ik gewoon doorgelopen zonder riem. Uiteindelijk kwam ik er thuis achter en konden we hem weer ophalen. Gelukkig lag hij er gewoon nog!
Het gebeurt wel vaak genoeg dat ik hem niet gebruik, maar ik vind het een fijn idee om hem bij me te hebben. Mocht er iets gebeuren, kan ik Boris altijd aanlijnen.
Paar maanden geleden ben ik hem wel een paar keer vergeten. Vooral toen het zo gesneeuwd had in de winter, er reed toen helemaal niks hier in de buurt en er was haast niemand buiten. Maar toch heb ik liever gewoon wel een riem bij me.
Oja, ik heb hem ook eens in het park laten liggen. Ik had op een veldje met Boris terug plaats geoefend en daarbij de riem neergelegd. Maar na de oefening ben ik gewoon doorgelopen zonder riem. Uiteindelijk kwam ik er thuis achter en konden we hem weer ophalen. Gelukkig lag hij er gewoon nog!

- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Heb altijd een riem mee.
En ik kan zoooo boos worden op mensen die hun keffende grommende monsters totaal niet onder controle hebben en ze dan los laten lopen. En als ze dan vraagt of ze misschien hun hond aan willen lijnen, omdat mijn hond het niet leuk vindt ( daarom altijd aangelijnd loopt ) wordt er geschreeuwd hoezo? hij doet toch niks ?! Enuuuuhhhhhh heb ook geen lijn mee
..........
En ik kan zoooo boos worden op mensen die hun keffende grommende monsters totaal niet onder controle hebben en ze dan los laten lopen. En als ze dan vraagt of ze misschien hun hond aan willen lijnen, omdat mijn hond het niet leuk vindt ( daarom altijd aangelijnd loopt ) wordt er geschreeuwd hoezo? hij doet toch niks ?! Enuuuuhhhhhh heb ook geen lijn mee

- dre
- Zeer actief
Ik heb altijd een riem bij me.
Hoewel ik hem op het allerlaatste rondje heel soms vergeet, en dan heeft hij zelfs geen halsband om :N:
Ik heb zelfs een reserveriem in de auto liggen voor het geval ik de riem zou vergeten mee te nemen, dat dan weer wel...
Hoewel ik hem op het allerlaatste rondje heel soms vergeet, en dan heeft hij zelfs geen halsband om :N:
Ik heb zelfs een reserveriem in de auto liggen voor het geval ik de riem zou vergeten mee te nemen, dat dan weer wel...

- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ze lopen altijd aangelijnd, behalve op de losloopplaatsen.
Maar de riemen gaan altijd mee, is geen enkele moeite. Kan ik ze altijd aanlijnen als dat nodig mocht zijn. En ik erger me mateloos aan mensen die die kleine moeite niet nemen.
Sta je op het trainingsveld, komt er weer eentje aan die niet luistert en ook niet kan worden meegenomen omdat hij geen lijn bij zich heeft.
Nodig ze altijd wel uit voor de cursus.
En als 1 van de dames loops is, altijd een extra lijntje voor de reu die aan zijn baas is ontsnapt.
Maar de riemen gaan altijd mee, is geen enkele moeite. Kan ik ze altijd aanlijnen als dat nodig mocht zijn. En ik erger me mateloos aan mensen die die kleine moeite niet nemen.
Sta je op het trainingsveld, komt er weer eentje aan die niet luistert en ook niet kan worden meegenomen omdat hij geen lijn bij zich heeft.

En als 1 van de dames loops is, altijd een extra lijntje voor de reu die aan zijn baas is ontsnapt.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- Gittje
- Zeer actief
Altijd riemen mee waarbij de honden enkel los worden gelaten waar het geen kwaad kan (hondenweide, naburig park indien weinig tot geen volk en bos). In de auto heb ik zelfs standaard een reservelijn liggen.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik heb altijd een riem mee.
Ook als ik naar het natuurgebied ga waar ze altijd los is en ik de afgelopen 100 keer nog nooit een riem nodig heb gehad, toch vind ik het een fijn idee om hem bij me te hebben. Zal net zien dat ik die ene keer iets of iemand tegenkom waarbij ik haar moet aanlijnen en ik geen riem heb ....
Ook als ik naar het natuurgebied ga waar ze altijd los is en ik de afgelopen 100 keer nog nooit een riem nodig heb gehad, toch vind ik het een fijn idee om hem bij me te hebben. Zal net zien dat ik die ene keer iets of iemand tegenkom waarbij ik haar moet aanlijnen en ik geen riem heb ....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Ik vind dat je altijd een riem bij je moet hebben.
Er kan zich altijd een noodgeval voordoen waarbij deze nodig kan zijn.
Hier hebben we dus ook altijd een riem mee, al gebruiken we ze erg weinig.
Ik heb dan ook vaak gewoon lekker lichte riemen die ook gewoon in me broekzak kunnen.
Ook liggen er altijd wat reservehonderiemen in de auto.
(erg handig ook als er ineens op een drukke weg een vreemde hond los loopt, gewoon met jachtlijn makkelijker te pakken en veilig te stellen)
Er kan zich altijd een noodgeval voordoen waarbij deze nodig kan zijn.
Hier hebben we dus ook altijd een riem mee, al gebruiken we ze erg weinig.
Ik heb dan ook vaak gewoon lekker lichte riemen die ook gewoon in me broekzak kunnen.
Ook liggen er altijd wat reservehonderiemen in de auto.
(erg handig ook als er ineens op een drukke weg een vreemde hond los loopt, gewoon met jachtlijn makkelijker te pakken en veilig te stellen)
- yuki
- Zeer actief
mijn hondje sjokte altijd los mee in de wijk, maar ik nam wel altijd een riem mee. Soms vragen tegenliggers, of passanten met bepaalde honden of je je hond wilt aanlijnen, dat vind ik een kleine moeite. Alhoewel ik bij het laatste rondje tot mijn eigen verbazing wel eens met een lijn gelopen heb en onderweg merkte dat mijn hond geen halsband om had :N:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik heb ook altijd de riemen bij me. 9 van de 10 keer loop ik met ze aangelijnd naar buiten. Heel soms komt het wel eens voor dat ze los naar de auto lopen. Dan wil ik de riemen nog wel eens vergeten, maar ik heb voor de zekerheid altijd 2 jachtlijnen in de auto liggen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Altijd riemen bij me
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ze lopen hier in de wijk altijd aangelijnd, Joey omdat hij anders bij iedereen gaat buurten en Beuk omdat hij anders alle katten opvreet
dus ja, altijd een riem bij me.

- Arianne
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Standaard ruwharige teckel
Ik heb Fred altijd aangelijnd. Het blijft een jachthond; zo gauw Fred wat ruikt kun je blijven roepen maar dan komt hij dus niet. En Fred heeft nogal de neiging om veel te trekken aan de lijn (wat met veel training nu gelukkig al een stuk beter wordt
). Maar op advies van een kennis heb ik 1 keer een half slip ketting geprobeerd (ben er geen voorstander van), maar Fred heeft door zijn getrek toen zijn halsband kapot getrokken... En toen... kon ik een half uur achter hem aan rennen.. Dan gaat hij dus rennen en blijft maar rennen (en hij is snel
) . dwars over een drukke weg heen..
. We hebben geluk gehad toen.
Het is niet de eerste keer geweest dat we achter hem aan konden rennen (hij is ook al een keer bij de voordeur ontkomen en begon hij ook gelijk te rennen
, het heeft even geduurd voordat we hem weer hadden).
Dus nee Fred blijft aangelijnd... Ik vind het wel belangrijk dat hij beweging krijgt, maar gelukkig hebben we een groot grasveld achter thuis
. en daar mag hij zoveel rennen als hij wil (wat hij ook doet
)

Het is niet de eerste keer geweest dat we achter hem aan konden rennen (hij is ook al een keer bij de voordeur ontkomen en begon hij ook gelijk te rennen

Dus nee Fred blijft aangelijnd... Ik vind het wel belangrijk dat hij beweging krijgt, maar gelukkig hebben we een groot grasveld achter thuis

- Niels
- Actief
- Mijn ras(sen): Segugio Italiano
- Contacteer:
Kira loopt of aan de lijn, of sleept een lange lijn achter zich aan. Helaas: Ik kan nooit zonder lijn de deur uit...
Grappige terzijde: Ik zat wat filmpjes te kijken van doggydance. Het is opvallend dat zelfs de echte toppers aan de lijn de ring worden binnengeleid. Pas vlak voor de dans gaan ze los, en direct erna weer vast.
Je zou toch denken dat doggydancers de best opgevoede honden ter wereld zijn.
Grappige terzijde: Ik zat wat filmpjes te kijken van doggydance. Het is opvallend dat zelfs de echte toppers aan de lijn de ring worden binnengeleid. Pas vlak voor de dans gaan ze los, en direct erna weer vast.
Je zou toch denken dat doggydancers de best opgevoede honden ter wereld zijn.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik heb altijd een riem bij me, en in vreemde gebieden vaak zelfs een extra riem.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
- Vaste gebruiker
hier gaat de voordeur pas open als beide honden hun riem omhebben.
Kim gaat meestal bij een groot rietgebied los, en Shadow gaat pas los daar waar ik zoveel overzicht heb dat ik zie wat er (vooral) NIET loopt.
Ik koop dan wel in gebieden waarbij je de honden niet los mag laten, geen officielle losloopgebieden, maar voor de rest komt er ook niemand, of het moet zoals nu oogsttijd zijn, dan loop ik een rondje rond de gevangenis (los)
Ik vertrouw mijn honden voor zover als ik ze zie, en als ik iemand anders in de verte zie aankomen, lijn ik ze aan. Ik wil gewoon geen geemmer en zeker niet omdat ik een "enge herder" en een "vechthond" heb.
Janneke
Kim gaat meestal bij een groot rietgebied los, en Shadow gaat pas los daar waar ik zoveel overzicht heb dat ik zie wat er (vooral) NIET loopt.
Ik koop dan wel in gebieden waarbij je de honden niet los mag laten, geen officielle losloopgebieden, maar voor de rest komt er ook niemand, of het moet zoals nu oogsttijd zijn, dan loop ik een rondje rond de gevangenis (los)
Ik vertrouw mijn honden voor zover als ik ze zie, en als ik iemand anders in de verte zie aankomen, lijn ik ze aan. Ik wil gewoon geen geemmer en zeker niet omdat ik een "enge herder" en een "vechthond" heb.

Janneke
Kim is mijn Mechelse herder, Shadow is mijn Cane Corso
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
ik heb altijd wel een riem bij
Stitch loopt heel veel los maar er zijn momenten dat hij aan de riem moet.
Heb verschillende lijnen
gewoon mijn leren
nylon
jachtlijn
en soms als ik alles vergeet een halstertouw
Stitch loopt heel veel los maar er zijn momenten dat hij aan de riem moet.
Heb verschillende lijnen
gewoon mijn leren
nylon
jachtlijn
en soms als ik alles vergeet een halstertouw

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Martijn schreef:Het is natuurlijk goed om je riem mee te nemen hoor. Maar ik vind het idee"je weet nooit wat er gebeurt" niet zo van toepassing. Je kunt zonder riem toch ook gewoon je hond vasthouden als dat moet?
Moet je wel net zo veel handen als honden hebben

-
- Actief
- Mijn ras(sen): xherder
Kelly gaat alleen aan de lijn als ze de geuren hier belangrijker vind dan mij.
Ayke is altijd vast, soms mag ze als ze bij mij is achter even los, maar alleen als er geen andere honden zijn.
Ik ben ook wel eens vertrokken met Kelly aangelijnd om onderweg een andere hond tegen te komen die net bijna onder een auto was gekomen. Zo'n hond lijn ik aan en dan gaat Kelly los.
Een bedankje kon er bij die mensen trouwens niet af toen ik hun hond terug bracht, volgende keer bel ik wel de dierenambulance dan moeten ze in ieder geval betalen
Ayke is altijd vast, soms mag ze als ze bij mij is achter even los, maar alleen als er geen andere honden zijn.
Ik ben ook wel eens vertrokken met Kelly aangelijnd om onderweg een andere hond tegen te komen die net bijna onder een auto was gekomen. Zo'n hond lijn ik aan en dan gaat Kelly los.
Een bedankje kon er bij die mensen trouwens niet af toen ik hun hond terug bracht, volgende keer bel ik wel de dierenambulance dan moeten ze in ieder geval betalen

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Ik heb altijd de riem bij me (om de nek), maar Boyke loopt vrijwel altijd los. Ik ga meestal met de auto naar het bos en dan loopt hij aan de riem mee naar de auto en hangt hij verder om mijn nek (de riem, niet de auto)
Een enkele keer wordt Boyke in een bepaald stuk bos zo gegrepen door hertenluchtjes dat ik hem voor de rust een stukje aanlijn. Als er een andere hond aankomt die ook aan de lijn loopt, lijn ik Boyke ook altijd even aan. Verder kan hij hier overal los en dat is heerlijk voor hem