Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen voor snelle beslissers ofzo??
Moderator: moderatorteam
-
Daya
Alleen voor snelle beslissers ofzo??
Ik kijk nu een klein poosje rond voor een hond erbij, een volwassen herplaatser, een reu.
Maar het lijkt erop alsof je alleen maar kans hebt als je er razendsnel bij bent en meteen zonder nadenken de hond ophaalt.
Zo heb ik al op verschillende honden gereageerd van Marktplaats.
Maar elke keer ben ik te laat.
Zelfs al staat de advertentie er diezelfde dag op, de hond is diezelfde dag/avond al opgehaald, en dit al verschillende keren.
Dan ben ik de laatste tijd al blij als men dat even meldt, want meestal krijg je helemaal geen reaktie, terwijl de hond er nog wel op staat, of de advertentie is opeens verdwenen.
Ik had niet gedacht dat er zoveel animo was voor volwassen herplaatsers, of lijkt dit maar zo?
In het asiel zitten bijna nooit honden die met kleine kinderen kunnen, en als ik dan ga, krijg ik regelmatig te horen dat ze de afgelopen week wel wat honden hebben gehad die met kleine kinderen konden, maar al weg zijn, en zo snel weg waren dat ze nog niet eens op de website vermeld waren.
Hoe zit dat nou? Een beller is sneller?
Wie het hoogst biedt?
Moet ik elke dag naar het asiel?
Mag ik misschien eerst wat meer informatie over de hond, en even nadenken???
Of moet ik elk moment paraat staan om in mijn auto springen en een hond op te halen?
Wie weet er een manier om wel rustig te kunnen beslissen, even kennis te maken, wat meer info te krijgen etc.?
Want ik wil dus niet overhaast een hond ophalen!
Maar het lijkt erop alsof je alleen maar kans hebt als je er razendsnel bij bent en meteen zonder nadenken de hond ophaalt.
Zo heb ik al op verschillende honden gereageerd van Marktplaats.
Maar elke keer ben ik te laat.
Zelfs al staat de advertentie er diezelfde dag op, de hond is diezelfde dag/avond al opgehaald, en dit al verschillende keren.
Dan ben ik de laatste tijd al blij als men dat even meldt, want meestal krijg je helemaal geen reaktie, terwijl de hond er nog wel op staat, of de advertentie is opeens verdwenen.
Ik had niet gedacht dat er zoveel animo was voor volwassen herplaatsers, of lijkt dit maar zo?
In het asiel zitten bijna nooit honden die met kleine kinderen kunnen, en als ik dan ga, krijg ik regelmatig te horen dat ze de afgelopen week wel wat honden hebben gehad die met kleine kinderen konden, maar al weg zijn, en zo snel weg waren dat ze nog niet eens op de website vermeld waren.
Hoe zit dat nou? Een beller is sneller?
Wie het hoogst biedt?
Moet ik elke dag naar het asiel?
Mag ik misschien eerst wat meer informatie over de hond, en even nadenken???
Of moet ik elk moment paraat staan om in mijn auto springen en een hond op te halen?
Wie weet er een manier om wel rustig te kunnen beslissen, even kennis te maken, wat meer info te krijgen etc.?
Want ik wil dus niet overhaast een hond ophalen!
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Re: Alleen voor snelle beslissers ofzo??
Bij ons asiel kun je een aanvraagformulier invullen voor een hond. Dan word je gebeld als er iets binnenkomt dat geschikt is en dan kun je gaan kijken. Om die reden komen de makkelijkste honden ook nooit op internet (dierenasiels.com of ikzoekbaas.nl) terecht. Daar zijn echt wachtlijsten voor. Ik zou zoiets proberen, als ze al geen formulier hebben, kun je ze vast wel gewoon bellen en je wensen kenbaar maken.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Bij een goede fokker is vaak wel wat ter herplaatsing. Honden zitten niet op de schopstoel dus zij zullen ook over de door jou geboden toekomst na willen denken. Gewoon wat mailtjes rondsturen en jezelf voorstellen. Ik denk dat je dan wel wat leuks tegenkomt.
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Goh, ik wist niet dat dit soort diensten ook aangeboden werden. Is dat typisch voor jouw asiel, of kan dat overal?DebbieZ schreef:Bij ons asiel kun je een aanvraagformulier invullen voor een hond. Dan word je gebeld als er iets binnenkomt dat geschikt is en dan kun je gaan kijken. Om die reden komen de makkelijkste honden ook nooit op internet (dierenasiels.com of ikzoekbaas.nl) terecht. Daar zijn echt wachtlijsten voor. Ik zou zoiets proberen, als ze al geen formulier hebben, kun je ze vast wel gewoon bellen en je wensen kenbaar maken.
-
Daya
Dankjulliewel, ik zal eens bij wat fokkers kijken.
Alleen heb ik niet een bepaald ras voor ogen eigenlijk.
Bij het asiel waar ik regelmatig kijk hebben ze niet zo'n formulier.
Bellen ga ik proberen!
Alleen heb ik niet een bepaald ras voor ogen eigenlijk.
Bij het asiel waar ik regelmatig kijk hebben ze niet zo'n formulier.
Bellen ga ik proberen!
- #linda#
- Actief
Stichtingen voor herplaatsen van de buitenlandse honden hebben ook een deel van de adoptiehonden hier in nederland in opvang gezinnen. Die kunnen veel informatie geven over de hond, je kan op bezoek, kennismaken enz. Kijk eens op het buitenlandse hondenforum, het topic ik ben verliefd. Wel even opletten in verdiepen de stichtingen, ze werken niet allemaal even correct.
Stichting landelijke herplaatsing huisdieren (of net in andere volgorde), die honden zitten vaak ook nog wel bij de eigenaren thuis of bij familie in afwachting van een plek.
Stichting landelijke herplaatsing huisdieren (of net in andere volgorde), die honden zitten vaak ook nog wel bij de eigenaren thuis of bij familie in afwachting van een plek.
- DebbieZ
- Zeer actief
Ik weet niet of het overal kan, maar ik heb dat soort formulieren op de websites wel her en der gezien. Bovendien kun je vast wel gewoon bellen en zeggen wat voor soort hond je zoekt. Dan hebben ze op zijn minst wel een post-it waar ze je tel.nummer op kunnen krabbelen. D'r zullen vast ook wel mensen zijn die dat te vermoeiend vinden om aan mee te werken, maar dat zal de minderheid zijn, gok ik. Bij ons komen echt een boel honden nooit op de website, omdat daar mensen voor zijn. Werkt ideaal, want anders ben je puur afhankelijk van het moment dat iemand belt en wat je hondenbestand op dat ene moment is.antheman schreef:Goh, ik wist niet dat dit soort diensten ook aangeboden werden. Is dat typisch voor jouw asiel, of kan dat overal?
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
honden van marktplaats.... :N:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Allway's in my heart

-
Daya
Hihi, er zullen toch wel zat lieverds op staan, want het werkt als een speertibetaantje schreef:honden van marktplaats.... :N:
(voor supersnelle beslissers dan....)
Daya komt ook van marktplaats; echt een schatje maar alleen jammer dat ik er geen gebruiksaanwijzing bij kreeg
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
zeker dat er lieverds op staan
maar het klinkt zo......
ik moet de hond niet meer dus zet hem op marktplaats...........dan zet ik meteen die jas erbij die ik ook niet meer leuk vind..
snap je me......???
ik moet de hond niet meer dus zet hem op marktplaats...........dan zet ik meteen die jas erbij die ik ook niet meer leuk vind..
snap je me......???
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Allway's in my heart

Allway's in my heart

-
Daya
Ghehe, ja ik snap je hoor...tibetaantje schreef:zeker dat er lieverds op staanmaar het klinkt zo......
snap je me......???
Gelukkig staan er ook wel serieuze, nette advertenties op, maar wat je verder af en toe voorbij ziet komen.......
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
Ik hoorde ook dat er heel veel gevraagt wordt naar intacte reuen en dat die zo weg zijn.

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
aahhh het is dus toch echt zo snel!
ik mocht als 16 jarig meisje een hond, en ik ging op marktplaats kijken. elke hond die ik leuk vond (en dat waren er nogal wat, wist ik veel dat het karakter per ras anders was, ik koos gerust een border collie want die zijn mooi enzo) was al weg.
achteraf dacht ik dat het er vast aan had gelegen dat ik pas 16 was, wie gaat daar nou op in als je een serieuze baas zoekt.
nou ja, de opvang van cas wel. en ik was de eerste van de 10 voicemails, dus als ik hem wilde mocht ik heb hebben.
werd geen navraag ofzo gedaan hoor.
hij zou niet met katten kunnen. we hadden een kat. dat soort dingen.
hij stond er overigens op als knuffelige westy. ahum... hahaha
ik mocht als 16 jarig meisje een hond, en ik ging op marktplaats kijken. elke hond die ik leuk vond (en dat waren er nogal wat, wist ik veel dat het karakter per ras anders was, ik koos gerust een border collie want die zijn mooi enzo) was al weg.
achteraf dacht ik dat het er vast aan had gelegen dat ik pas 16 was, wie gaat daar nou op in als je een serieuze baas zoekt.
nou ja, de opvang van cas wel. en ik was de eerste van de 10 voicemails, dus als ik hem wilde mocht ik heb hebben.
werd geen navraag ofzo gedaan hoor.
hij zou niet met katten kunnen. we hadden een kat. dat soort dingen.
hij stond er overigens op als knuffelige westy. ahum... hahaha
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Even bellen. Toen ik voor een klein hondje ging zoeken deed ik dat ook. Bijvoorbeeld gebeld voor een hondje, die mevrouw zei dat we meteen diezelfde avond konden komen kijken en meteen dat beest mee moesten nemen. Dat hondje loops was en Quasar nog niet gecastreerd maakte haar niks uit. Beest moest meteen weg.
Uiteindelijk voor Tsuki gebeld, die man zei dat hij al heel veel mailtjes had gehad maar ik was de eerste die belde en serieus was dus hij heeft mensen die erna belden/mailden allemaal gezegd dat ik eerst kwam kijken en dat hij dat afwachtte. Ik kwam pas een week na het telefoontje en heb na het kijken ook nog even bedenktijd genomen. Allemaal geen probleem en inmiddels hobbelt ze hier alweer dik 2 jaar rond.
Uiteindelijk voor Tsuki gebeld, die man zei dat hij al heel veel mailtjes had gehad maar ik was de eerste die belde en serieus was dus hij heeft mensen die erna belden/mailden allemaal gezegd dat ik eerst kwam kijken en dat hij dat afwachtte. Ik kwam pas een week na het telefoontje en heb na het kijken ook nog even bedenktijd genomen. Allemaal geen probleem en inmiddels hobbelt ze hier alweer dik 2 jaar rond.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Hier in het asiel moet iedere hond die binnenkomt 7 dagen blijven. In die 7 dagen word de hond nagekeken, geent, ontwormd, ... Ook wordt er gekeken naar het karakter en temperament en dan zoeken ze dus een geschikt baasje. Als het een gevonden hond is dan worden dat 15 dagen, omdat de eigenaar dan nog kan komen opdagen.
Diesel was de dag ervoor binnengebracht. Daar ben ik dus 6 dagen elke dag mee komen wandelen, spelen, snoepjes geven. Toen mocht hij eigenlijk pas zaterdag mee, maar we mochten hem vrijdag al ophalen
Hier is ook een ander asiel, daar zijn we ook gaan kijken. Daar zat een pup golden retriever. Wij vroegen of we de dag erna nog een keer mochten komen kijken. Kon wel maar de kans was groot dat pup al weg zou zijn. Als je hem wilt neem je hem nu want straks komt er wel iemand anders. We hebben die pup niet meegenomen, geen enkele hond van dat asiel trouwens.
Ik vind het niet meer dan logisch dat een asiel de tijd neemt om een goed baasje te zoeken. Jammer genoeg is dat op weinig plaatsen zo.
Diesel was de dag ervoor binnengebracht. Daar ben ik dus 6 dagen elke dag mee komen wandelen, spelen, snoepjes geven. Toen mocht hij eigenlijk pas zaterdag mee, maar we mochten hem vrijdag al ophalen
Hier is ook een ander asiel, daar zijn we ook gaan kijken. Daar zat een pup golden retriever. Wij vroegen of we de dag erna nog een keer mochten komen kijken. Kon wel maar de kans was groot dat pup al weg zou zijn. Als je hem wilt neem je hem nu want straks komt er wel iemand anders. We hebben die pup niet meegenomen, geen enkele hond van dat asiel trouwens.
Ik vind het niet meer dan logisch dat een asiel de tijd neemt om een goed baasje te zoeken. Jammer genoeg is dat op weinig plaatsen zo.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij ons in het asiel komen alle honden op de site.
Ik houd de site 2x in de week bij, us kan het idd zijn dat een hond net weg is als je belt.
Wij hebben geen formulieren om je in te schrijven, maar we noteren wel mensen als ze op zoek zijn naar iets speciaals.
Zo hadden we een briefje hangen van mensen die een klein hondje zochten voor bij kinderen en andere honden, tot 6 jaar.
Briefje hing er al een tijdje.
Van de week gebeld en eigenlijk hadden ze er niet meer aangedacht; verteld dat we een leuk xj.russell haden;ze zijn geweest en spikey heeft nu een nieuw baasje.
Van MP is het idd, sommige honden die uiteindelijk bij ons in het asiel afgestaan worden, staat de advertentie er nog op.
Ik houd de site 2x in de week bij, us kan het idd zijn dat een hond net weg is als je belt.
Wij hebben geen formulieren om je in te schrijven, maar we noteren wel mensen als ze op zoek zijn naar iets speciaals.
Zo hadden we een briefje hangen van mensen die een klein hondje zochten voor bij kinderen en andere honden, tot 6 jaar.
Briefje hing er al een tijdje.
Van de week gebeld en eigenlijk hadden ze er niet meer aangedacht; verteld dat we een leuk xj.russell haden;ze zijn geweest en spikey heeft nu een nieuw baasje.
Van MP is het idd, sommige honden die uiteindelijk bij ons in het asiel afgestaan worden, staat de advertentie er nog op.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, Turbo zag ik twee jaar geleden op marktplaats en ik was verliefd. Vind alle honden leuk lief en wil ze allemaal een goed tehuis geven. Turbo kreeg ik niet uit mijn hoofd.
We hebben toen gebeld en de mevr zei ja er komt vanavond een man kijken. "Ik heb toen aangegeven van als het niks wordt wil je mij dan bellen. Nou dat wilde ze doen na wat moeite van mijn kant.
Ik werd twee dagen erna gebeld dat Die meneer turbo had terug gebracht, omdat hij niet bij hem in bed wilde slapen :N: . Ik werd gevraagd of ik die avond wilde komen want als ik hem niet nam ging hij naar het asiel!
Nou wij in de auto met lycan , we kwamen binnen Turbo werd uit zijn bench bevrijd en sprong bij mij op schoot. Vrouw ging tekeer nouja hoop
en we hebben hem die avond mee genomen. Geen moment spijt van gehad.
Dus ben blij dat ik heb vol gehouden. Turbo was toen nog een volledige reu en de vrouw zei toen dat ze ook vaak was gebeld om te chekken of hij echt alles nog had. Dus heb het idee dat broodfokkers ook heerlijk neuzen op marktplaats en a la minuut honden ophalen.
Veel mensen denken ook o dat is leuk een gratis hond of voor een klein prijsje en denken niet na. Maar waarom het zo snel gaat dat is voor mij ook een raadsel. maar het is niet alleen met honden maar ook met kittens. Staat er een ad net een uur op en je belt weg kittens.
We hebben toen gebeld en de mevr zei ja er komt vanavond een man kijken. "Ik heb toen aangegeven van als het niks wordt wil je mij dan bellen. Nou dat wilde ze doen na wat moeite van mijn kant.
Ik werd twee dagen erna gebeld dat Die meneer turbo had terug gebracht, omdat hij niet bij hem in bed wilde slapen :N: . Ik werd gevraagd of ik die avond wilde komen want als ik hem niet nam ging hij naar het asiel!
Nou wij in de auto met lycan , we kwamen binnen Turbo werd uit zijn bench bevrijd en sprong bij mij op schoot. Vrouw ging tekeer nouja hoop
Dus ben blij dat ik heb vol gehouden. Turbo was toen nog een volledige reu en de vrouw zei toen dat ze ook vaak was gebeld om te chekken of hij echt alles nog had. Dus heb het idee dat broodfokkers ook heerlijk neuzen op marktplaats en a la minuut honden ophalen.
Veel mensen denken ook o dat is leuk een gratis hond of voor een klein prijsje en denken niet na. Maar waarom het zo snel gaat dat is voor mij ook een raadsel. maar het is niet alleen met honden maar ook met kittens. Staat er een ad net een uur op en je belt weg kittens.
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ja een oud collega had zn hond ook op marktplaats maar die kreeg heel veel belletjes of hij nog intact was maar dat was de hond niet dus wouden ze hem niet hebben. Als hij wel ballen had gehad was hij al dubbel en dwars weggeweest helaas.

-
Helen1974
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb het nu 2x anders gedaan. Ik heb zelf een advertentie gezet op marktplaats en verteld wat ik zocht en wat mijn plannen waren met de hond. Ik heb allebei de keren een hele lieve hond gekregen met eerlijke uitleg over het karakter. Ik heb de indruk dat op deze manier je mensen treft die net iets verder kijken als alleen een advertentie op marktplaats zetten en afwachten wie er gaat reageren.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

Sita en Bodie

-
_Jules_
- Zeer actief
Ik had geluk bij Jules.. toen ik ging kijken voor een andere hond..zat zij er net een paar dagen en ze moest totaal 15 dagen blijven.
Andere hond werd niets, ik heb Jules gereserveerd en toen de 15dagen om waren heb ik dr opgehaald..ze heeft dus nooit op de site gestaan.
Andere hond werd niets, ik heb Jules gereserveerd en toen de 15dagen om waren heb ik dr opgehaald..ze heeft dus nooit op de site gestaan.

- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Dat is idd ook wel een goede, ik denk dat je dan meer kans hebt op mensen die echt een fijn huisje zoeken voor een hond.Helen1974 schreef:Ik heb het nu 2x anders gedaan. Ik heb zelf een advertentie gezet op marktplaats en verteld wat ik zocht en wat mijn plannen waren met de hond. Ik heb allebei de keren een hele lieve hond gekregen met eerlijke uitleg over het karakter. Ik heb de indruk dat op deze manier je mensen treft die net iets verder kijken als alleen een advertentie op marktplaats zetten en afwachten wie er gaat reageren.
Maar kreeg je ook geen mailtjes van puppie verkopers? die mischien echt niet door de beugel konden.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
misschien een hondje uit het buitenland??
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- DebbieZ
- Zeer actief
Maar zo'n pup heeft een heleboel prima bazen die voor hem langs komen. Hij wordt dan nog steeds niet aan de eerste de beste meegegeven (als het goed is, althans), maar alleen aan geschikte mensen. Bij ons willen mensen ook wel eens graag dat ze de hond pas na hun vakantie (1,5 maand later) kunnen ophalen, maar dat is simpelweg niet in het belang van de hond. Als er dan een geschikt iemand langskomt gaat de hond gewoon mee. Daarbij heb je ook nog het risico dat je nu nee zegt tegen geschikte mensen en de eerste gereserveerde alsnog afhaakt.sTefaniA schreef:Ik vind het niet meer dan logisch dat een asiel de tijd neemt om een goed baasje te zoeken. Jammer genoeg is dat op weinig plaatsen zo.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik heb dat probleem niet echt gehad toen ik op zoek was (ruim een jaar lang).
Juist veel aanbod maar weinig dat bij mijn situatie paste.
Van pure ellende ben ik maar voor een spanjaard gegaan
Ik heb via mail en telefoon veel informatie gevraagd over vier honden en ben gaan kijken bij Carino.
Daarna heb ik gezegd dat ik een paar weken wilde nadenken en hij werd ondertussen gereserveerd.
Er volgde nog een symbolische proefperiode bij mij thuis, want dat doen ze daar standaard.
Al met al een goed beleid maar misschien werken sommige asielen ook wel zo.
Juist veel aanbod maar weinig dat bij mijn situatie paste.
Van pure ellende ben ik maar voor een spanjaard gegaan
Bij stichting Prozus bijvoorbeeld zitten de honden tijdelijk bij een nederlands opvanggezin.Daya schreef:Wie weet er een manier om wel rustig te kunnen beslissen, even kennis te maken, wat meer info te krijgen etc.?
Ik heb via mail en telefoon veel informatie gevraagd over vier honden en ben gaan kijken bij Carino.
Daarna heb ik gezegd dat ik een paar weken wilde nadenken en hij werd ondertussen gereserveerd.
Er volgde nog een symbolische proefperiode bij mij thuis, want dat doen ze daar standaard.
Al met al een goed beleid maar misschien werken sommige asielen ook wel zo.
Zo heb ik mij ook ingeschreven op de dobermann rescue. Misschien zijn er meer herplaatsingsites waar dat kan.DebbieZ schreef:Bij ons asiel kun je een aanvraagformulier invullen voor een hond. Dan word je gebeld als er iets binnenkomt dat geschikt is en dan kun je gaan kijken. Om die reden komen de makkelijkste honden ook nooit op internet (dierenasiels.com of ikzoekbaas.nl) terecht. Daar zijn echt wachtlijsten voor. Ik zou zoiets proberen, als ze al geen formulier hebben, kun je ze vast wel gewoon bellen en je wensen kenbaar maken.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
tibetaantje schreef:zeker dat er lieverds op staanmaar het klinkt zo......
snap je me......???
Ja dat snap ik wel, maar als jij of ik nu die hond vn Marktplaats neemt, dan weet je toch zeker dat
hij/zij een gouden mandjes krijgt?
Je weet dan toch van je zelf dat jij of ik er in ieder geval wel goed voor zult zorgen?
Snap je wel wat ik bedoel?
Die arme beestjes moeten toch ook weer een plaatsje?
Dan maar bij mij......
Sorry er was al gereageerd, maar kon het ook niet laten......
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
Helen1974
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik was op zoek naar volwassen honden dus geen last van puppie verkopers.Turbo! schreef:Dat is idd ook wel een goede, ik denk dat je dan meer kans hebt op mensen die echt een fijn huisje zoeken voor een hond.Helen1974 schreef:Ik heb het nu 2x anders gedaan. Ik heb zelf een advertentie gezet op marktplaats en verteld wat ik zocht en wat mijn plannen waren met de hond. Ik heb allebei de keren een hele lieve hond gekregen met eerlijke uitleg over het karakter. Ik heb de indruk dat op deze manier je mensen treft die net iets verder kijken als alleen een advertentie op marktplaats zetten en afwachten wie er gaat reageren.
Maar kreeg je ook geen mailtjes van puppie verkopers? die mischien echt niet door de beugel konden.
Je kunt het altijd proberen natuurlijk, lukt het, dan is dat mooi, krijg je te veel mail waar je niet op zit te wachten haal je de advertentie weer weg.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

Sita en Bodie

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Maar als er nu een hond binnengebracht wordt, dan kan je enkele uren erna toch nog niet weten hoe die is? Moet je dan niet minstens een dagje wachten om te kijken of die hond wel helemaal in orde is... Hier worden alle honden up to date gebracht met hun inentingen, ontwormd, chip gecheckt en er word naar het karakter gekeken. Vondelingen blijven verplicht 15 dagen, al de rest 7 dagen. Je krijgt ook een week proeftijd als je een hond meeneemt.DebbieZ schreef:Maar zo'n pup heeft een heleboel prima bazen die voor hem langs komen. Hij wordt dan nog steeds niet aan de eerste de beste meegegeven (als het goed is, althans), maar alleen aan geschikte mensen. Bij ons willen mensen ook wel eens graag dat ze de hond pas na hun vakantie (1,5 maand later) kunnen ophalen, maar dat is simpelweg niet in het belang van de hond. Als er dan een geschikt iemand langskomt gaat de hond gewoon mee. Daarbij heb je ook nog het risico dat je nu nee zegt tegen geschikte mensen en de eerste gereserveerde alsnog afhaakt.sTefaniA schreef:Ik vind het niet meer dan logisch dat een asiel de tijd neemt om een goed baasje te zoeken. Jammer genoeg is dat op weinig plaatsen zo.
-
Daya
Alweer een aantal telefoontjes en vele bezoekjes aan websites nog niet veel verder gekomen.
Vandaag het asiel gebeld, en daar werd me verteld (omdat ik zoiets zei als dat er niet vaak honden zijn die met kleine kinderen konden) dat ze natuurlijk niet voor niks in een asiel zitten en dat het niet de leukste honden zijn die daar zitten, dat ze allemaal bagage hebben.
Vervolgens een hele leuke reu gezien op een herplaatsingssite maar die kon ook niet met kleine kindertjes.
Dus ik speur gewoon even verder
Vandaag het asiel gebeld, en daar werd me verteld (omdat ik zoiets zei als dat er niet vaak honden zijn die met kleine kinderen konden) dat ze natuurlijk niet voor niks in een asiel zitten en dat het niet de leukste honden zijn die daar zitten, dat ze allemaal bagage hebben.
Vervolgens een hele leuke reu gezien op een herplaatsingssite maar die kon ook niet met kleine kindertjes.
Dus ik speur gewoon even verder
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mwah toch gek, waarschijnlijk val ik zelf op onmogelijk lelijke of onhandelbare honden ofzo. Onze eerste schotse collie zat al 3 maanden in het asiel. Tja hij was 13, maar was een perfecte hond. Daarna kwam er een Duitse Herder (volgens het asiel 5 jaar, bleek later 3 jaar). Zat ook al half jaar in asiel. Ook deze hond bleek met alles en iedereen te kunnen. Vervolgens weer een schotse collie, nu 11 jaar. Het asiel belde ons zelf, of wij niet weer 1 wilde..... Ook dit was een goude hond. Bij onze laatste Schotse Collie belde ze ons ook. Deze was niet zo makkelijk als voorgaande honden, maar dat kwam meer door medische problemen dan door gedragsproblemen.
Laatst nog met een ontzettend leuk cairn terriertje gelopen in asiel, die een dikke week erna ook nog geen baas had hoor. Hoor wel dat het momenteel nogal hard loopt in asiel. Veel honden vinden een baas, maar helaas komen er ook veel binnen. Bij dit asiel moeten de dieren (volgens de wet) die gevonden zijn toch echt 14 dagen blijven zitten.
Dan heb ik afgelopen jaar nog 2 x contact met mensen van marktplaats gehad over een hond. Deze hebben toch echt enkele weken op marktplaats gestaan (uiteindelijk zelf besloten dat het niet de hond voor ons was, maar uit de beschrijvingen bleken de honden ook opperbest). Dus waarschijnlijk val je op de verkeerde honden.....
Laatst nog met een ontzettend leuk cairn terriertje gelopen in asiel, die een dikke week erna ook nog geen baas had hoor. Hoor wel dat het momenteel nogal hard loopt in asiel. Veel honden vinden een baas, maar helaas komen er ook veel binnen. Bij dit asiel moeten de dieren (volgens de wet) die gevonden zijn toch echt 14 dagen blijven zitten.
Dan heb ik afgelopen jaar nog 2 x contact met mensen van marktplaats gehad over een hond. Deze hebben toch echt enkele weken op marktplaats gestaan (uiteindelijk zelf besloten dat het niet de hond voor ons was, maar uit de beschrijvingen bleken de honden ook opperbest). Dus waarschijnlijk val je op de verkeerde honden.....

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Jammer dat je zoveel teleurstellingen krijgt en zoveel moeite moet doen
ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben dat jou hond ertussen staat en de match ook wordt gemaakt..
ik had denk ik geluk, Browny is mijn eerste ''eigen'' hond en eerste keuze. de organisatie heeft nog een paar keer gechecked bij mij of ik serieus interesse heb omdat er meer gezinnen zijn die Browny willen hebben.
in het buitenland staan ze te springen om baasjes, want als jij nu een hond adopteert kunnen ze er weer één van de straat redden.. misschien bij een organisatie als zwerfhonden in nood een oproep plaatsen?
Succes!
ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben dat jou hond ertussen staat en de match ook wordt gemaakt..
ik had denk ik geluk, Browny is mijn eerste ''eigen'' hond en eerste keuze. de organisatie heeft nog een paar keer gechecked bij mij of ik serieus interesse heb omdat er meer gezinnen zijn die Browny willen hebben.
in het buitenland staan ze te springen om baasjes, want als jij nu een hond adopteert kunnen ze er weer één van de straat redden.. misschien bij een organisatie als zwerfhonden in nood een oproep plaatsen?
Succes!