Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sjefke *update 11-11 pagina 12
Moderator: moderatorteam
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Re: Sjefke *update pagina 2
Heel veel beterschap voor Sjefke!!! Hopen dat jullie allebei morgen weer fris en fruitig wakker worden. Arme hond zal zich nog wel even hondsberoerd voelen, zielig altijd.
-
Marion.
Schrik me dood! Heb neurotisch met een half oog het hele topic doorgelezen.
Hoop dat jullie een rustige nacht hebben, en dat Sjefke morgen weer een beetje Sjefke is. Je bent nog veel te jong om gemist te kunnen worden, wijffie!
Hoop dat jullie een rustige nacht hebben, en dat Sjefke morgen weer een beetje Sjefke is. Je bent nog veel te jong om gemist te kunnen worden, wijffie!
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Beterschap voor Sjefke!!!!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Wilm@
Ik hoop dat je morgen nieuws hebt dat Sjefke haar pus naar buiten is gekomen.
Ik blijf duimen en tjeempie...je hebt het wel even voor je kiezen gekregen.
Voor vannacht heel veel sterkte en fijn dat je bij haar blijft slapen..
Ik blijf duimen en tjeempie...je hebt het wel even voor je kiezen gekregen.
Voor vannacht heel veel sterkte en fijn dat je bij haar blijft slapen..
- CKS
- Zeer actief
Ik wil niet zeiken en je niet nodeloos ongerust maken, maar ik vind het heel bijzonder dat je dierenarts een gesloten baarmoederontsteking behandelt met PGF2alpha. Voor zover ik de literatuur ken is dat alleen een optie bij open baarmoederontstekingen, bij zeer waardevolle fokteven en dan alleen als tijdelijke oplossing. Omdat piometra een hormonaal probleem is dat iedere loopsheid terugkeert wordt dan aangeraden de teef iedere loopsheid te laten dekken tot er geen pups meer nodig zijn. En dan alsnog opereren dus.
Maar een gesloten baarmoederontsteking moet je echt niet zo behandelen. Door de PGF2alpha trekt de baarmoeder samen maar als de cervix dicht zit (altijd bij gesloten baarmoederontsteking) kan de baarmoeder openscheuren en heb je dus de pus in de buikholte. Dat is erg pijnlijk en de overlevingskans wordt zo nodeloos veel kleiner.
Wat je DA had moeten doen, naar mijn persoonlijke mening, is Sjefke opnemen, een nacht aan het infuus leggen om de nieren goed door te spoelen, beginnen met antibiotica en morgenochtend opereren... uiteraard met gasnarcose om de nieren niet onnodig te belasten. Voor een op tijd ontdekte piometra is de prognose behoorlijk goed dus ik snap niet zo goed dat er geëxperimenteerd moet worden met een oplossing die niet eens een optie is in dit geval en bovendien maar tijdelijk werkt. Zeker omdat je volgens mij toch niet meer ging fokken met Sjefke
Maar goed, ik hoop dat Sjefke de nacht goed is doorgekomen, dat de pus er intussen via de cervix gewoon uit gekomen is en dat je haar rustig over een paar weken of zo kunt laten opereren
Groetjes,
Kees
Maar een gesloten baarmoederontsteking moet je echt niet zo behandelen. Door de PGF2alpha trekt de baarmoeder samen maar als de cervix dicht zit (altijd bij gesloten baarmoederontsteking) kan de baarmoeder openscheuren en heb je dus de pus in de buikholte. Dat is erg pijnlijk en de overlevingskans wordt zo nodeloos veel kleiner.
Wat je DA had moeten doen, naar mijn persoonlijke mening, is Sjefke opnemen, een nacht aan het infuus leggen om de nieren goed door te spoelen, beginnen met antibiotica en morgenochtend opereren... uiteraard met gasnarcose om de nieren niet onnodig te belasten. Voor een op tijd ontdekte piometra is de prognose behoorlijk goed dus ik snap niet zo goed dat er geëxperimenteerd moet worden met een oplossing die niet eens een optie is in dit geval en bovendien maar tijdelijk werkt. Zeker omdat je volgens mij toch niet meer ging fokken met Sjefke
Maar goed, ik hoop dat Sjefke de nacht goed is doorgekomen, dat de pus er intussen via de cervix gewoon uit gekomen is en dat je haar rustig over een paar weken of zo kunt laten opereren
Groetjes,
Kees
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik hoop dat jullie de nacht goed doorgekomen zijn.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat wanneer een DA al een paar jaar deze methode toepast, er niet echt meer sprake is van experimenteren. AB krijgt ze overigens al vanaf afgelopen dinsdag.Casey schreef:Ik wil niet zeiken en je niet nodeloos ongerust maken, maar ik vind het heel bijzonder dat je dierenarts een gesloten baarmoederontsteking behandelt met PGF2alpha. Voor zover ik de literatuur ken is dat alleen een optie bij open baarmoederontstekingen, bij zeer waardevolle fokteven en dan alleen als tijdelijke oplossing. Omdat piometra een hormonaal probleem is dat iedere loopsheid terugkeert wordt dan aangeraden de teef iedere loopsheid te laten dekken tot er geen pups meer nodig zijn. En dan alsnog opereren dus.
Wat je DA had moeten doen, naar mijn persoonlijke mening, is Sjefke opnemen, een nacht aan het infuus leggen om de nieren goed door te spoelen, beginnen met antibiotica en morgenochtend opereren... uiteraard met gasnarcose om de nieren niet onnodig te belasten. Voor een op tijd ontdekte piometra is de prognose behoorlijk goed dus ik snap niet zo goed dat er geëxperimenteerd moet worden met een oplossing die niet eens een optie is in dit geval en bovendien maar tijdelijk werkt. Zeker omdat je volgens mij toch niet meer ging fokken met Sjefke![]()
Maar goed, ik hoop dat Sjefke de nacht goed is doorgekomen, dat de pus er intussen via de cervix gewoon uit gekomen is en dat je haar rustig over een paar weken of zo kunt laten opereren![]()
Fokken met een hond van bijna 11 is inderdaad niet meer het plan trouwens, dat lijkt me logisch.
Ik zal je stukje uitprinten en straks aan hem voorleggen. Kun je me nog even doorgeven wat ook al weer precies je "status" is als expert in deze materie? Het lijkt me voor mijn DA wel prettig om te weten, ik weet niet meer of jij nu al afgestudeerd dierenarts bent zelf (en hoe lang dan al praktiserend), of nog in opleiding en indien het laatste het geval is, hoe lang je al bezig bent en hoe lang je nog moet.
Vannacht is Sjefke rustig geweest, ze wilde vanochtend nog geen kip eten en heeft wat slijm gebraakt. Ze heeft wel wat leverworst op.
Er zijn nog geen grote hoeveelheden pus uitgekomen, maar ik heb het idee dat het wel te gebeuren staat, haar vulva is ten opzichte van gisteren wat viezer en de andere 2 willen er steeds aan ruiken.
Straks weer naar de dierenarts, dan hoor ik wel verder.
Bedankt ondertussen iedereen voor het duimen en de reacties in dit topic.
Laatst gewijzigd door LongFields op 15 okt 2010 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik zie het hele topic nu pas.. Heel veel beterschap voor Sjefke, ik hoop dat ze zich snel beter zal voelen!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze is begonnen met vloeien zie ik net. Dat lijkt me toch het teken dat de cervix geopend is, anders had het er niet uit gekund lijkt me.
Ik blijf haar goed monitoren (en de boel hier schoonhouden
)
Ik blijf haar goed monitoren (en de boel hier schoonhouden
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
O dat zou goed nieuws zijn , als het gaat vloeien, nog heel veel sterkte met je meissie, en dweilen!
-
Gos
- Zeer actief
Ik vind het een doodenge situatie. Dus ik duim maar weer dapper door.
-
elly p
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 bassets
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Even iets omhoog scrollen Jacq, ik heb al wat updates gegeven vanochtend. 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klinkt alvast beter! Sterkte straks bij de da.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is nog niet veel, maar het begin is er in ieder geval. Ik hoop dat dit zo verder doorzet.
-
chrico
- Zeer actief
Duimen draaien voor je meisje, hopelijk slaat het goed aan. Jemig wat zal je geschrokken zijn zeg (sorry ik lees het nu pas)
Hopelijk komt de vuiligheid er snel uit en kan zij helemaal op knappen
Hopelijk komt de vuiligheid er snel uit en kan zij helemaal op knappen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik lees het nu pas, maar wat akelig, Suzanne. Hopelijk zet het vloeien goed voort en is Sjefke straks van de narigheid af. Hier wordt ook geduimd. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
miekmiek
ook ik lees dit nu pas, en ik schrik ervan. hoop dat alles goed gaat vandaag. sterkte!
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Oei lees het ook nu pas! Hopelijk zet deze tendens door en is ze snel weer de oude! 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- yuki
- Zeer actief
Hoop dat het snel verbetert vanaf nu, sterkte met Sjef!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Joy C
- Zeer actief
och jeetje, arme Sjefke. Ik duim dat die rommel er snel uitkomt. 
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
He bah rot baarmoederontstekingen ook. Ik hoop dat ze snel van de pus verlost is!! Beterschap voor Sjefke!!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
linlin
he, bah, suzanne. niet grappig meer. doe maar een aai over de bol van tante lin.
de volgende keer graag een lullig ontstoken teentje doetzeermaarisovermorgenweerover.
de volgende keer graag een lullig ontstoken teentje doetzeermaarisovermorgenweerover.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Zo, weer terug met mijn meisje van de dierenarts.
Het feit dat ze al pus verliest is een goed teken, ik had begrepen dat ze na de eerste injectie 's avonds of 's nachts naar verwachting zou beginnen hiermee, maar het is gewoonlijk na de tweede injectie pas. Net zoals ik al dacht te voelen, vond hij Sjefke's buikstreek al minder strak staan dan gisteren.
Hij heeft me heel duidelijk zijn beweegredenen uitgelegd om in deze situatie voor deze behandeling te kiezen, en heeft hierin mijn volledige vertrouwen. Het gaat de diep op de materie in om het verhaal hier helemaal neer te zetten, ik wil ook geen onvolledige of foutieve info het www opstrooien dus dat laat ik maar. Ik ben er in ieder geval zelf wat geruster op door het onderzoek en bezoek aan mijn DA.
Hij vroeg me om maandag direct even te bellen om door te geven hoe het met Sjefke gaat dan. Mocht er een dramatische verandering ontstaan dit weekend, dan kan ik bij zijn collega terecht die weekenddienst heeft. Hij zou hem van de situatie op de hoogte brengen zodat hij indien nodig alvast op de hoogte is.
Het feit dat ze al pus verliest is een goed teken, ik had begrepen dat ze na de eerste injectie 's avonds of 's nachts naar verwachting zou beginnen hiermee, maar het is gewoonlijk na de tweede injectie pas. Net zoals ik al dacht te voelen, vond hij Sjefke's buikstreek al minder strak staan dan gisteren.
Hij heeft me heel duidelijk zijn beweegredenen uitgelegd om in deze situatie voor deze behandeling te kiezen, en heeft hierin mijn volledige vertrouwen. Het gaat de diep op de materie in om het verhaal hier helemaal neer te zetten, ik wil ook geen onvolledige of foutieve info het www opstrooien dus dat laat ik maar. Ik ben er in ieder geval zelf wat geruster op door het onderzoek en bezoek aan mijn DA.
Hij vroeg me om maandag direct even te bellen om door te geven hoe het met Sjefke gaat dan. Mocht er een dramatische verandering ontstaan dit weekend, dan kan ik bij zijn collega terecht die weekenddienst heeft. Hij zou hem van de situatie op de hoogte brengen zodat hij indien nodig alvast op de hoogte is.
-
zoe
- Zeer actief
Fijn, een positief bericht
Mijn duimen draaien verder!
Knuf voor Sjefke!!
Mijn duimen draaien verder!
Knuf voor Sjefke!!
groetjes van Joke
poot van Tender