Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dutchy adoptions Update 1.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Dutchy adoptions Update 1.

Ongelezen bericht door Turbo! »

Zijn er mensen bekend met deze organisatie, of heeft iemand hier al is een hond vandaan?
Laatst gewijzigd door Turbo! op 15 okt 2010 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Turbo!
Zeer actief

Re: Dutchy adoptions

Ja nou precies, Zat er gisteren met mijn man op te neuzen, en er heeft er een mijn intresse gewekt!

Maar ik heb en ken niemand die een hond via zo een organisatie heeft geadopteerd dus was even nieuwsgierig hoe en wat.

En waar je allemaal rekening mee moet houden etc.
Turbo!
Zeer actief

Nouja ik wordt in ieder geval vanmiddag om 17.00 uur gebeld , dus dan kan ik ook een paar vragen stellen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Leuk! Om welke hond gaat het? :ok:
Turbo!
Zeer actief

Happy :I:

Maar we doen nog niks hoor wil alleen even van alles weten.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik heb wel 2 buitenlandse honden en 1 die volgende maand komt..met de stichting zelf heb ik geen ervaring.
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

_Inge_ schreef:Ik heb wel 2 buitenlandse honden en 1 die volgende maand komt..met de stichting zelf heb ik geen ervaring.
O wat leuk zeg, kan jij mij vertellen hoe het een beetje in zijn werking ging, en dingen waar je tegen aan liep?
mag ook via pb hoor als je dat wilt, ik ben gewoon even goed aan het informatie verzamelen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb geen ervraing met dutchy puppy, heb wel 2 buitenlandertjes van andere stichtingen.
Wat voor jou even heel belangrijk is is om teweten of er een goede achterban is vanuit de stichting, als je tegen problemen aanloop of ze je kunnen en willen helpen, en stel dat het echt niet gaat met de hond of er een pleeggezin klaar staat om de hond over tenemen, je zal niet de eerste zijn die met een hond in huis zit die heel anders is dan gezegt werd... en wat doe je er dan mee als de stichting niet thuis geeft.
Tevens moet je weten waar de hond vandaan komt, of die getest is op de ziektes die daar heersen... of de juiste entingen zijn gegevan... entingsboekje, chippapieren of dat in orde is, ontwormt ja of nee.
Als je hond uit Spanje, portugal, griekeland, turkye vandaan komt, vraag naar de ziektes leish, ehrlichia, babesios en fillaria, deze ziektes komen daar voor maar google even op deze ziektes dan kan je zien waar deze nog meer voorkomen.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
jacq1970 schreef: Als je hond uit Spanje, portugal, griekeland, turkye vandaan komt, vraag naar de ziektes leish, ehrlichia, babesios en fillaria, deze ziektes komen daar voor maar google even op deze ziektes dan kan je zien waar deze nog meer voorkomen.
het zijn poolse honden.

ja dat sluimerde in ieder geval in mijn achterhoofd maar ach... beter vermeld dan vermeden toch :lol1:
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Dankjewel ik heb net een leuk, goed en informatief telefoongesprek gehad.

Ben nog steeds enthousiast dus vanavond gaan mijn man en ik even goed overleggen van hoe of wat. Ik hoorde wel dat toevallig net na mij nog iemand voor hem had gemaild. maar omdat ik eerst was en als hun ook vinden dat ik en mijn man geschikt zijn voor hem dan hebben wij als eerste keus. voor nu heb ik hem in ieder geval wel al gereserveerd.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Happy is wel een machtig mooie hond.. Mocht je hem krijgen verwacht ik veel, heel veel foto's. :pffff:
Turbo!
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Happy is wel een machtig mooie hond.. Mocht je hem krijgen verwacht ik veel, heel veel foto's. :pffff:
Ik zal mijn best doen dan :mrgreen:
basje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog

Ongelezen bericht door basje »

Dat is echt een mooie hond. :I:
Turbo!
Zeer actief

Ja he ik had ook echt meteen een klik met de foto, er staan nog veel meer op allemaal schatjes.
Maar Happy vond en vind ik echt geweldig.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Kan de foto niet hier geplaatst worden? :engel:
Als ik op zo'n site ga rondneuzen dan wil ik hebbe hebbe hebbe... :N:
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Afbeelding
:lief:
Afbeelding
:I:

asjeblieft
jodi
Actief

Ongelezen bericht door jodi »

Ik heb geen ervaring met deze stichting. heb wel 3 buitenlnaders geadopteerd en nu een opvngpup ook uit spanje.
Happy is een mooie hond!!goed dat je je van tevoren goed informeert!!
Voor en nazorg is vind ik het belangrijkste.
McHil
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door McHil »

Hoi, Ik ben net nieuw hier, maar wou hier toch even meteen reageren.
Ik en mijn vriend hebben namelijk ongeveer 3 weken geleden ook een hondje geadopteerd via dutchy adoptions. Nu ging het bij ons waarschijnlijk wel wat anders,want ons hondje zat al in Nederland. (Ze was al twee keer teruggebracht door mensen en zat nu dus in een opvanggezin). Wij hebben erg goede ervaringen met deze stichting. Zoals ik al aangaf zat onze hond in een opvanggezin en ze hebben ook tegen ons gezegd dat mocht het verkeerd gaan dat ze haar dan graag weer terug wouden. Er wordt door hun dus goed voor de honden gezorgd, ze gaan niet naar het asiel mocht er iets verkeerd gaan.
Verder had Amy gewoon alle spuiten gehad. En hebben we van te voren echt lange gesprekken gehad over haar, waarin ze wel echt eerlijk waren over haar. Nadat je de hond hebt opgehaald bellen of mailen ze ook nog zo nu en dan hoe het met hem/haar en jullie gaat. En als je problemen hebt dan willen ze ook gewoon langskomen om zo mogelijk te helpen.
Turbo!
Zeer actief

McHil schreef:Hoi, Ik ben net nieuw hier, maar wou hier toch even meteen reageren.
Ik en mijn vriend hebben namelijk ongeveer 3 weken geleden ook een hondje geadopteerd via dutchy adoptions. Nu ging het bij ons waarschijnlijk wel wat anders,want ons hondje zat al in Nederland. (Ze was al twee keer teruggebracht door mensen en zat nu dus in een opvanggezin). Wij hebben erg goede ervaringen met deze stichting. Zoals ik al aangaf zat onze hond in een opvanggezin en ze hebben ook tegen ons gezegd dat mocht het verkeerd gaan dat ze haar dan graag weer terug wouden. Er wordt door hun dus goed voor de honden gezorgd, ze gaan niet naar het asiel mocht er iets verkeerd gaan.
Verder had Amy gewoon alle spuiten gehad. En hebben we van te voren echt lange gesprekken gehad over haar, waarin ze wel echt eerlijk waren over haar. Nadat je de hond hebt opgehaald bellen of mailen ze ook nog zo nu en dan hoe het met hem/haar en jullie gaat. En als je problemen hebt dan willen ze ook gewoon langskomen om zo mogelijk te helpen.
Dankjewel voor je reactie en welkom op het forum, Nadat ik ze gisteren aan de telefoon heb gehad, had ook ik een heel goed gevoel hierbij, En idd de nazorg klinkt in ieder geval goed.
:E:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Oooo wat een leukerd ! :lief:
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Kreeg vandaag een berichtje , dat ie wel wat beter met teefjes gaat dan reuen(ik heb twee reuen).

Maar hij is niet gemeen naar andere honden en valt niet aan, dus dat zou een kwestie van tijd geven zijn. Die twee die ik nu heb zijn ook nu maten en dat waren ze in het begin ook niet echt.

Zaterdag gaan ze een kattentest met hem doen omdat het voor ons heel belangrijk is dat ie met katten overweg kan. Er wonen er hier drie en het is ook hun huis, dus begrijpelijk denk ik wil ik geen hond die echt gaat jagen op ze!

Dus spannend en afwachten wat er uit komt.
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Re: Dutchy adoptions Update 1.

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

krijg jij er ook uit hoor.. kijk maar naar mijn meiden !!! haha
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

goed dat je die dingen laat bekijken, sommige dingen krijg je er inderdaad makkelijk uit of kan je zelf goed mee aan de slag, maar een hond die je katten doodbijt is geen pretje... ook als de hond goed reageert op de kattentest moet je er waakzaam op blijven hoor, katten en hond nooit alleen laten voordat je het 100% vertrouwd.
Mijn ervaring en die van meerdere is dat een hond pas na een tijdje helemaal zichzelf is en als hij vanaf het begin gefocust is op je katten dan kan het zomaar gebeuren dat die na 3 maand even gaat kijken of er niet iets meer mee kan...
Succes!
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

JA precies, Ik laat zelfs nu mijn katten niet eens alleen bij mijn jacks, omdat er eentje bij zit die nogal is een beetje opdringerig wil spelen, Mijn oudste kat wil dan nog wel is uithalen.

Dus het is meer ter bescherming van de hond :engel: .

Maar in ieder geval kan je het mischien een beetje peilen. Ik wacht dan ook met spanning op de uitslag. Want als die positief is dan hebben wij er een hondje bij!!
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Is het wel verstandig om een reu ( die niet zo goed met reuen kan) te plaatsten bij 2 andere reuen? dat zou voor mij wel echt een minpunt zijn.
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

mariaa schreef:Is het wel verstandig om een reu ( die niet zo goed met reuen kan) te plaatsten bij 2 andere reuen? dat zou voor mij wel echt een minpunt zijn.
Het is niet zo dat hij niet goed gaat met reuen, staat er mischien een beetje verkeerd. Maar hij gaat makkelijker met teefjes.
Dit is ook zo met mijn reuen hoor, Toch heb ik geregeld een andere reu twee of meer weken in huis gehad. en dat is de eerste paar dagen flink aan elkaar ruiken en testen en daarna over.

Het was voor hun meer een mededeling, dat een teef makkelijker gaat en een andere reu wat meer tijd nodig zal hebben. maar na dat ik dat bericht had geplaatst had ik inmiddels ookal vernomen dat hij ook overdag met andere reuen gewoon is en daar niks mee aan de hand is.

Het is een sociale hond alleen heeft het met een andere reu dus gewoon iets meer tijd en werk.
Maar ik denk dat ik dat met alle reuen zal hebben. En ik wil nou eenmaal geen teefje ik ben geen teefjes mens.
Turbo!
Zeer actief

Ik bedoel trouwens niet dat teefjes niet leuk zijn he!

Want mocht er een op mijn pad komen (wat bijna zo was) dan zou die ook wel welkom zijn. maar als ik toch zelf mag kiezen heb ik liever een reu.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Turbo! schreef:
mariaa schreef:Is het wel verstandig om een reu ( die niet zo goed met reuen kan) te plaatsten bij 2 andere reuen? dat zou voor mij wel echt een minpunt zijn.
Het is niet zo dat hij niet goed gaat met reuen, staat er mischien een beetje verkeerd. Maar hij gaat makkelijker met teefjes.
Dit is ook zo met mijn reuen hoor, Toch heb ik geregeld een andere reu twee of meer weken in huis gehad. en dat is de eerste paar dagen flink aan elkaar ruiken en testen en daarna over.

Het was voor hun meer een mededeling, dat een teef makkelijker gaat en een andere reu wat meer tijd nodig zal hebben. maar na dat ik dat bericht had geplaatst had ik inmiddels ookal vernomen dat hij ook overdag met andere reuen gewoon is en daar niks mee aan de hand is.

Het is een sociale hond alleen heeft het met een andere reu dus gewoon iets meer tijd en werk.
Maar ik denk dat ik dat met alle reuen zal hebben. En ik wil nou eenmaal geen teefje ik ben geen teefjes mens.
Ik snap het, iedereen heeft zo zijn voorkeuren :wink:
Maar happy ziet er wel uit als een sterke grote hond, ik heb er zelf geen ervaring mee maar het gaat niet altijd goed als je verschillende reuen bij elkaar zet.....
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Nee dat klopt wat je zegt! Maar goed gelukkig ben ik wat betreft reuen zowel geholpen als intacte door schande en schade (ja dat ook) wijs geworden.

Als ik dat niet had was ik er ook nooit aan begonnen. En helaas kan je het van te voren nooit voorspellen hoe zoiets gaat. Maar gelukkig stel ik heb er een half jaar tijd ingestoken en het mocht nog steeds niet gaan(wat ik echt niet hoop, maar wel in mijn achterhoofd hou).

Dan kunnen we nog steeds bij de stichting terecht.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Afbeelding

Ooooh.....wat een prachtige hond! :I:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”