Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Cindy
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): beagle

Carnibest

Ongelezen bericht door Cindy »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een hond (beagle), zwaar verwaarloosd gevonden in Frankrijk, leeftijd ongeveer 12 jaar en ben nu aan het uitzoeken wat ik hem het beste te eten kan geven. Ik heb nog nooit een hond gehad, alleen altijd katten. Momenteel geef ik hem 's morgens en 's middags brokken en 's avonds Carnibest natuur. Nu lees ik steeds dat het zo goed is om honden helemaal op alleen Carnibest (of ander versvoer) te zetten (dus niets anders verder), maar er wordt aan de andere kant ook beweerd dat met alleen carnibest (oid) er een tekort aan bepaalde stoffen kan ontstaan, terwijl het een complete maaltijd zou zijn. Dat je er dan ook nog botten of zo bij zou moeten geven.
Wie zou mij hierover kunnen adviseren en tips kunnen geven?
Alvast bedankt.

Groetjes Cindy.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Carnibest

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Carnibest is een compleet hondenvoer en kun je dus gewoon 7 dagen in de week geven zonder toevoegingen.
Mijn hond heeft het bijna 2 jaar gehad en daarna ben ik zelf gaan samenstellen (NRV) omdat dat een stuk goedkoper was dan 7 dagen in de week Carnibest voeren.

Wat je nog wel zou kunnen doen is bvb de smaken afwisselen met elkaar.
de natuur afwisselen met de lam en rijst of zo, er is ook een light variant voor honden met overgewicht bvb maar dat zal bij jouw beagle wel niet het geval zijn. Ook is er nog een eend variant.
Cindy
geregistreerd lid

Ja, 7 dagen in de week carnibest is iid behoorlijk prijzig, maar zelf alles samenstellen en zo,...... ik ben al blij als ik mn eigen prakkie klaar heb, heb eigenlijk geen tijd om dat iedere dag te doen...
En zijn er versvoedingen die net zo goed zijn als Carnibest of beter? En misschien iets goedkoper..
Maar ja, ik wil wel weer het beste voor mn hondje..
Cindy
geregistreerd lid

Wat zijn er een hoop merken zeg van dat versvoer... en ik denk dat mijn Beagle dan een uitzondering op de regel is wat eetlust betreft, want hij heeft de hele dag door honger.. maar ja, dat zal wel komen omdat ie zo verwaarloosd was. Hij heeft momenteel een soort van eet-obsessie..
Ik vind het alleen wel ontzettend stinken als ik het uit de koelkast haal en klaar maak. Ik had ook 1 x Duck gebruikt, maar dat ruikt eigenlijk nergens naar en ziet er ook niet echt uit als vlees...
Maar ik moet eerst nog even doorgaan met de droge brokken (+vers) want dat zijn lever-dieet brokken (dit is waarschijnlijk tijdelijk, leverwaarden zouden zich weer kunnen herstellen) en dan helemaal over op vers.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Cindy schreef: Ik vind het alleen wel ontzettend stinken als ik het uit de koelkast haal en klaar maak.
Hoelang laat je het in de ijskast staan? Ik weet niet hoeveel je hond per dag krijgt, maar voor mijn hond snij ik zo'n carnibest-kilo in stukken van twee ons. Ik snij het als het een klein beetje ontdooid is, en dan vries ik die stukken gauw weer in. Elke dag avond leg ik een nieuwe portie voor de volgende dag uit de vriezer in de ijskast. Zo stinkt het nooit :wink:

Ik wissel alle smaken en merken kvv af, wel altijd de 'compleet' versie. Zo komt ze niets tekort :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Cindy
geregistreerd lid

Ik koop steeds van die 500 gram stukken van de Carnibest en daar geef ik dan 250 gram van per dag ('s avonds). Dus ik bewaar zo'n stuk max. 2 dagen in de koelkast. En is de carnibest natuur dan de "complete" vorm, of de andere smaken ook?
Als ik helemaal over ga op vers, dan ga ik die kilo stukken wel kopen, das toch goedkoper.
Mijn hond weegt nu ongeveer 15 a 16 kg (is inmiddels flink aangekomen), hoeveel moet ik dan gemiddeld geven per dag aan vers? Is geen actieve hond, en al op leeftijd dus.

Alvast bedankt voor al jullie goeie tips en adviezen! :D
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Cindy schreef:Ik koop steeds van die 500 gram stukken van de Carnibest en daar geef ik dan 250 gram van per dag ('s avonds). Dus ik bewaar zo'n stuk max. 2 dagen in de koelkast. En is de carnibest natuur dan de "complete" vorm, of de andere smaken ook?
Als ik helemaal over ga op vers, dan ga ik die kilo stukken wel kopen, das toch goedkoper.
Mijn hond weegt nu ongeveer 15 a 16 kg (is inmiddels flink aangekomen), hoeveel moet ik dan gemiddeld geven per dag aan vers? Is geen actieve hond, en al op leeftijd dus.

Alvast bedankt voor al jullie goeie tips en adviezen! :D
Ik zou hem maximaal 20% van zijn lichaamsgewicht geven, dat is in jouw geval zo'n 300 gram per dag. Als je merkt dat hij daar dikker van wordt geef je wat minder en v.v.

Carnibest natuur is rundvlees/compleet. Ik geef ook de kip/compleet (geel) en lam/rijst-versie (blauw), en van de supermarkt heb ik smuldier turkoise en oranje (pensvleescompleet en vleescompleet), en dan af en toe nog duck en rodi. Allemaal compleet.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Cindy
geregistreerd lid

O, oke, ik dacht dat ik m ongeveer iets van 450 gram per dag mocht geven in totaal, ik las net op de site van carnibest dat het 20-30 g/kg lichaamsgewicht per dag was. En ik was uitgegaan van 30 gram. Maar stel dat ik uitga van die 20%, dan geef ik m 3x daags dus maar 100 gram... is dat niet heel erg weinig per keer? Hij heeft dat in 1 hap op.... en dan is ie nog uitgehongerd...
En wat is pens nou eigenlijk precies, want het zit niet overal in he, is het juist wel of niet goed?
mamalou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairnterriër Yuna, geborenop 16-05-2010

Ongelezen bericht door mamalou »

Hallo,
Ik heb met mijn hond van 5 maanden ook paar kvv merken uitgeprobeerd. Carnibest vindt ze het lekkerst en bevalt ook goed.
Mijn cairntje is 5,5 kg dus heb niet zoveel per dag nodig.
Heb nu worsten van 500 gram gehaald, en snijdt ze net als andere lezeres, in ongeveer 7 plakken.
De kiloversie is goedkoper, maar ik zag dat die wel stuk dikker is.
Is dat wel handig snijden dan? Ik heb natuurlijk niet zoveel nodig, en zou dan in de praktijk eerst de kg-worst in tweeen moeten doen en dan 1 helft terug in de vriezer o.i.d.
Ik heb ook 1,5 week Naturis gehad, maar daarmee had ze veel meer last van winden laten, en minder enthousiast naar haar bakje toe dan met Carnibest.
Duck vond ik zo droog.... en Energique vond ze ook wel erg lekker.
Succes met je keuze
Afbeelding
Yuna Miley, 16-05-2010
Cindy
geregistreerd lid

En o ja, wat ik me nou ook nog afvroeg, hoe zit het eigenlijk met wormen en zo met rauw vlees? Krijgen honden daar nou eerder last van?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Cindy schreef:En o ja, wat ik me nou ook nog afvroeg, hoe zit het eigenlijk met wormen en zo met rauw vlees? Krijgen honden daar nou eerder last van?
Nee, juist minder ;-)
Maar hij kan ze al wel hebben... van vroeger zeg maar.

Fijn dat hij op vers mag.

Ik zou wel de rollen van 1 kg kopen en die iets laten ontdooien en dan in "dagporties" terug invriezen. Scheelt stukken in de prijs.

Je kunt afwisselen met andere merken versvlees; er zijn er genoeg; Bibi, Carnibest, Rodi, Smuldier, Kivo, Naturis. Carnibest heeft (dacht ik) alleen maar complete versies; alle "smaken" zijn dus compleet. Dat is niet bij elk merk zo, maar als je ter afwisseling zo 's een keertje Smulier "enkelvoudig" (dus niet compleet) geeft... krijgtie nix van hoor ;-)

Suzanne
mamalou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairnterriër Yuna, geborenop 16-05-2010

Ongelezen bericht door mamalou »

Ja 1 kg is zeker voordeliger. Ik vind het wel leuk zo met het eten van mijn"kind" bezig te zijn :D
Ik verdeel het nu ook in porties, en hier instructies hoeveel ze per dag mag hebben.
Heb ook eens Prins gekocht, maar als je dat uitrekent geloof ik nog meer kwjit dan CB
Afbeelding
Yuna Miley, 16-05-2010
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Cindy schreef:O, oke, ik dacht dat ik m ongeveer iets van 450 gram per dag mocht geven in totaal, ik las net op de site van carnibest dat het 20-30 g/kg lichaamsgewicht per dag was. En ik was uitgegaan van 30 gram. Maar stel dat ik uitga van die 20%, dan geef ik m 3x daags dus maar 100 gram... is dat niet heel erg weinig per keer? Hij heeft dat in 1 hap op.... en dan is ie nog uitgehongerd...
En wat is pens nou eigenlijk precies, want het zit niet overal in he, is het juist wel of niet goed?

Ik zou hem zoals eerder gezegd ook naar 1 x daags voeren overzetten wanneer dat mogelijk is, dan heeft hij inderdaad een voller gevoel.
Vuile groene pens is erg gezond voor een hond, dit kun je best eenmaal per week als een complete maaltijd geven.
Het liefst in de vorm van een lap (te vinden in de meeste dierenwinkels), zijn zijn tandjes ook gelijk tot zover gepoetst :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cindy schreef:Ja, 7 dagen in de week carnibest is iid behoorlijk prijzig,
Smuldier is heel betaalbaar, € 0.46 per 400 gram
Hier staan 3 volwassen honden op Smuldier (half: 's ochtends brok en 's avonds Smuldier) en een pup (geheel smuldier)
Er gaan hier ruim 5 pakken per dag door.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”