Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nog steeds geen idee wat er met Belle's achterpoten is
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
nog steeds geen idee wat er met Belle's achterpoten is
Al zeker 7 weken loopt Belle regelmatig kreupel met haar achterpoten, m.n. als ze gelegen heeft en dan opstaat. Eerst dacht de dierenarts dat ze gekneusde tenen had (die waren ook gevoelig bij onderzoek), maar het ging maar niet over. Bij het volgende bezoek aan de dierenarts bleek de pijn in beide achterpoten te zitten en behalve in de tenen ook in de onderbenen (noem je dat zo bij een hond?). Vier weken lijnrust en pijnstillers hebben niet geholpen, daarom zijn er vandaag foto's gemaakt. Alleen op die foto's is ook niets afwijkends te zien. De foto's worden nu opgestuurd naar de Wagenrenk. Ik hoop maar dat ze daar een idee hebben wat het kan zijn, want het duurt nu al veel te lang en het zit me helemaal niet lekker.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Belle
- Zeer actief
Re: nog steeds geen idee wat er met Belle's achterpoten is
Het is maar even, een paar stappen, maar wel zodanig dat ze echt hinkt. De eerste keer dacht ik dat haar pootje sliep, daar leek het op. Als ze gewoon buiten loopt merk je eigenlijk niks. Het is vooral 's avonds en soms ligt ze ook te hijgen als ze gewoon ligt, dus dan heeft ze volgens mij ook pijn.Inge O schreef:wat raar.
is het dan na even lopen weer beter of blijft ze kreupelen?
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
komt het niet vanuit de rug?
Gaat het om beiden poten of is 1 erger dan de ander?
- Belle
- Zeer actief
Het is begonnen met links, maar nu wisselt het steeds, de ene keer links, de andere keer rechts. Bij de rug is ze helemaal niet gevoelig, ook niet bij de heupen, alleen de onderbenen.Josee schreef:komt het niet vanuit de rug?
- Staff-Love
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
als er op de foto niks te zien is, zou ik laten kijken of zijn kruisbanden niet gescheurd zijn, want wat je zegt: het begon met links...als er 1tje dus afgescheurd zou zijn, is de rechtste dus binnen 3 maanden ook afgescheurd. Timy heeft dit ook gehad, ik ben 5 x naar de DA geweest en elke keer dachten ze dat het wat anders was, ook fotos laten maken, maar daar kunnen ze niets op zien. Ze duwen bepaalde druk op de knie waaraan je kunt zien dat er speling tussen zit.
Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat jouw hondje afgescheurde kruisbanden heeft, ik denk alleen even mee, ik geef mijn bek ook maar een dauw
hier een stukje van mijn DA over kruisbanden:
Vaak worden we geconfronteerd met een hond die plotseling of geleidelijk is gaan manken met een of beide achterbenen. Zeer frequent wordt de diagnose gedeeltelijke of algehele scheuring van de voorste kruisband gesteld. Op onderstaande plaatjes is de voorste kruisband in beeld gebracht. We zien dat de voorste kruisband (VKB) in de knie loopt van de boven-achterzijde van de knie naar de beneden-voorzijde van het scheenbeen. De functie van de VKB is dan ook stabilisatie van de knie.
Download het volledige artikel (600 kb):
http://www.dierenklinieksleeuwijk.nl/do ... .asp?id=33
Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat jouw hondje afgescheurde kruisbanden heeft, ik denk alleen even mee, ik geef mijn bek ook maar een dauw
hier een stukje van mijn DA over kruisbanden:
Vaak worden we geconfronteerd met een hond die plotseling of geleidelijk is gaan manken met een of beide achterbenen. Zeer frequent wordt de diagnose gedeeltelijke of algehele scheuring van de voorste kruisband gesteld. Op onderstaande plaatjes is de voorste kruisband in beeld gebracht. We zien dat de voorste kruisband (VKB) in de knie loopt van de boven-achterzijde van de knie naar de beneden-voorzijde van het scheenbeen. De functie van de VKB is dan ook stabilisatie van de knie.
Download het volledige artikel (600 kb):
http://www.dierenklinieksleeuwijk.nl/do ... .asp?id=33

Je kunt voor geld een hele mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart
Voor de deur van ons geweten ligt de hond van ons geheugen
- Belle
- Zeer actief
Bedankt voor het meedenken! Ik zal aan de dierenarts vragen of hij daar ook eens naar kijkt.
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
- Aantal honden: 2
Misschien een hele rare gedachte, maar kan het met slechte doorbloeding te maken hebben? Omdat het bij beweging juist weer overgaat. Zoiets zie je niet op een normale röntgenfoto.
Maar ik weet niet of honden hier ook last van kunnen hebben?
- Belle
- Zeer actief
Ja, zoiets is ook weleens door mijn hoofd gegaan, juist alsof het lijkt op een slapend been. Ik weet niet of honden dat kunnen hebben, vast wel. Maar het is ook heel gevoelig bij druk, het lijkt wel een beetje op de groeipijn die ze als pup had. In ieder geval zal ik deze mogelijkheid ook eens aan de da voorleggen.Miss Fluffybottom schreef:Misschien een hele rare gedachte, maar kan het met slechte doorbloeding te maken hebben? Omdat het bij beweging juist weer overgaat. Zoiets zie je niet op een normale röntgenfoto.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ik heb geen enkel idee maar ik wil je wel even succes wensen en ik hoop dat je er gauw achterkomt wat er is en dat het verholpen kan worden 
- Belle
- Zeer actief
Het rare is dat als ze eenmaal loopt, er eigenlijk niets aan de hand lijkt en ze gewoon loopt te dansen en springen als altijd.Mizzsylver schreef:waarvan zijn fotos gemaakt?
Vreemd verschijnsel, vooral omdat het weer overgaat. Als het bv uit de zenuwen in de rug komt (cauda equina) zie je het constant. Hoop dat de wagenrenk iets kan betekenen.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Moeilijk..
Ik heb het met Laika ook gehad, die liep eerst constant mank een weekje, daarna was het alleen bij het opstaan...We dachten aan een gescheurde kruisband (onderzoek deed dat ook echt vermoeden) tijdens operatie bleek het onsteking te zijn van het kraakbeen (in dr knie)
Het kan dus van alles zijn, hoop voor je dat ze snel wat vinden..
Ik heb het met Laika ook gehad, die liep eerst constant mank een weekje, daarna was het alleen bij het opstaan...We dachten aan een gescheurde kruisband (onderzoek deed dat ook echt vermoeden) tijdens operatie bleek het onsteking te zijn van het kraakbeen (in dr knie)
Het kan dus van alles zijn, hoop voor je dat ze snel wat vinden..
Groetjes Lianne
- Staff-Love
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
ik snap wat je bedoelt, met lopen merk je er nix van, maar met opstaan uit zn mand of van zn kussen af gaat moeilijk.
en helemaal als je een flinke wandeling hebt gemaakt, en hij daarna gaat rusten, en dan opstaan is ook erg moeilijk...
Het is erg rot dat je nu in onzekerheid zit omdat je niet weet wat je schatje nou mankeert, ik leef met je mee
en blijf dit topic volgen..
groetjes Carmen
en helemaal als je een flinke wandeling hebt gemaakt, en hij daarna gaat rusten, en dan opstaan is ook erg moeilijk...
Het is erg rot dat je nu in onzekerheid zit omdat je niet weet wat je schatje nou mankeert, ik leef met je mee
groetjes Carmen

Je kunt voor geld een hele mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart
Voor de deur van ons geweten ligt de hond van ons geheugen
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wanneer krijg je de uitslag van de Wagenrenk?
Ik hoop dat het niets ernstigs is.
Knuf voor Belle
Ik hoop dat het niets ernstigs is.
Knuf voor Belle

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie