Ook met 1 hond of 2 honden zou ik geen kennis laten maken op neutraal terrein.
Je merkt het in huis al snel genoeg of het zou kunnen klikken of niet.
Maar ja daar ben ik dan misschien een hele rare in, als wij visite krijgen en die nemen een hond mee dan komt die hond hier gewoon binnen en verder zien we wel hoe het loopt, zo deed ik dat 20 jaar geleden ook toen we nog maar 1 hond hadden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Misschien komt er een Shitzu.
Moderator: moderatorteam
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
Re: Misschien komt er een Shitzu.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Ik denk dat met een gemiddelde shih tzu en een gemiddelde maltezer niet echt dagelijks urenlang wordt gewandeld, en ik denk dat voor die rassen het ook geen noodzaak is.
Wat ik wel denk dat noodzakelijk is, is veel aandacht en opletten dat er wel genoeg beweging t.o voeding staat, veel van de kliene honden zijn vreselijk vet.
Ook denk ik dat als het al bij de andere huis goed ging en de hond van ts niet extreem territoriaal is, dat het ook buiten op de P-plaats of in huis kan.
Het gekke is dat bij onze Hoopje kan ik bijna elke hond buiten in eigen tuin bij haar zetten en het gaat goed, op een neutrale terrein gaat ze gelijk in aanval. Dus ook een kwestie van ken je hond.
Visite mag hier ook naar binnen, ik kijk gewoon wat van hond ze hebben en dan doe ik evt een paar eigen honden even naar boven in de trainingskamer. Eerst laat ik de honden wel in de tuin voor kennismaking, hebben ze ook meer ruimte voor ontwijken en evt spelen en evt onderdanigheidsplasjes.
Wat ik wel denk dat noodzakelijk is, is veel aandacht en opletten dat er wel genoeg beweging t.o voeding staat, veel van de kliene honden zijn vreselijk vet.
Ook denk ik dat als het al bij de andere huis goed ging en de hond van ts niet extreem territoriaal is, dat het ook buiten op de P-plaats of in huis kan.
Het gekke is dat bij onze Hoopje kan ik bijna elke hond buiten in eigen tuin bij haar zetten en het gaat goed, op een neutrale terrein gaat ze gelijk in aanval. Dus ook een kwestie van ken je hond.
Visite mag hier ook naar binnen, ik kijk gewoon wat van hond ze hebben en dan doe ik evt een paar eigen honden even naar boven in de trainingskamer. Eerst laat ik de honden wel in de tuin voor kennismaking, hebben ze ook meer ruimte voor ontwijken en evt spelen en evt onderdanigheidsplasjes.
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hier is het ook niet kennismaken op neutraal terrein.
Gewoon thuis op eigen terrein.
En moet zeggen gaat bij mijn honden beter dan op neutraal terrein.
Gewoon thuis op eigen terrein.
En moet zeggen gaat bij mijn honden beter dan op neutraal terrein.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Inc
Dan denk ik dat je je hier toch behoorlijk vergist. Als ik kijk naar die kleine hier, die heeft minstens dubbel zoveel energie als Molly en Diesel, die gaat maar door en gaat maar door. En als ze 's avonds willen slapen, komt ie bij Diesel zeuren om nog een rondje speeeluhhhhMinna schreef:Ik denk dat met een gemiddelde shih tzu en een gemiddelde maltezer niet echt dagelijks urenlang wordt gewandeld, en ik denk dat voor die rassen het ook geen noodzaak is.
Zou je hem als schoothondje houden, dan doe je hem daar echt geen plezier mee. En hij zou niet tot zijn recht komen.
Want ook kleine hondjes zijn sportief!!