Bij ons ook hetzelfde, bij het laatste nest vroegen de mensen ernaar. Hebben we gewoon aangegeven wat zij maar het liefste willen.LongFields schreef:Hier ook uiteraard.fes/lou schreef:Idem hier, bij overmaken moet het wel op de bank staan voor ik de pup meegeef.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup betalen
Moderator: moderatorteam
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Pup betalen
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Alle honden zijn hier altijd gewoon contant betaald. Alleen Reggy niet
Dat is overgemaakt naar een Letse bank. Kon ook wat moeilijk op een andere manier.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
het zou mij niet uitmaken hoe ik moest betalen, als de fokker het liever contant heeft vind ik dat prima, mag ik het overmaken vind ik dat ook best!
Jan is indertijd wel contant betaald; ruim voordat ik hem kon halen, maar dat was mijn eigen keus
Jan is indertijd wel contant betaald; ruim voordat ik hem kon halen, maar dat was mijn eigen keus

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Maar omzetbelasting kan je natuurlijk ook gewoon verrekenen met de kosten die bij het fokken komen kijken, neem alle DA factuurtjes, voer, inschrijfgelden shows, reiskosten etc etc etc, doe je dat niet zou de BD ook wel eens argwaan kunnen krijgen wbt de aftrek van die kosten zonder dat er ooit een pup verkocht wordt.Rosita Compagner schreef:Omdat als het als 'bedrijfsinkomen' gezien wordt ik er 19% BTW over kan betalen? Da's wel jammer. De argumenten van niet met geld over straat en het gemak van even digitaal overmaken snap ik ook, dus vandaar mijn vraag. Ik laat het wel op Franks rekening storten
Uiteindelijk zijn de inkomsten van de pups maar een druppel op een gloeiende plaat
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ging er van uit dat je het geld op je privérekening zou laten storten, niet op je zakelijke.Rosita Compagner schreef:Omdat als het als 'bedrijfsinkomen' gezien wordt ik er 19% BTW over kan betalen? Da's wel jammer. De argumenten van niet met geld over straat en het gemak van even digitaal overmaken snap ik ook, dus vandaar mijn vraag. Ik laat het wel op Franks rekening storten
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ook.LongFields schreef:Ik ging er van uit dat je het geld op je privérekening zou laten storten, niet op je zakelijke.Rosita Compagner schreef:Omdat als het als 'bedrijfsinkomen' gezien wordt ik er 19% BTW over kan betalen? Da's wel jammer. De argumenten van niet met geld over straat en het gemak van even digitaal overmaken snap ik ook, dus vandaar mijn vraag. Ik laat het wel op Franks rekening storten

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik dacht dat je 20 pupjes per jaar mocht verkopen zonder dat je er belasting over moet betalen?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Zou dat niet afhangen van het bedrag?nathalie schreef:Ik dacht dat je 20 pupjes per jaar mocht verkopen zonder dat je er belasting over moet betalen?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Bij mijn weten niet.Chris* schreef:Zou dat niet afhangen van het bedrag?nathalie schreef:Ik dacht dat je 20 pupjes per jaar mocht verkopen zonder dat je er belasting over moet betalen?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Sita
- Zeer actief
Ik heb het overgemaakt, kan mij voorstellen dat een fokker niet met zoveel geld in huis wilt zitten. En gevoelsmatig werd het ophalen ook een stuk leuker. Officiële gedeelte was nu alleen het tekenen van het koopcontract en toen mocht het mannetje mee naar huis.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
zie hier: http://www.infomil.nl/@101152/hobbymatig-of/" onclick="window.open(this.href);return false;Chris* schreef:Zou dat niet afhangen van het bedrag?nathalie schreef:Ik dacht dat je 20 pupjes per jaar mocht verkopen zonder dat je er belasting over moet betalen?
Dat is dan los van de belastingdienst die het weer op een heel andere manier ziet.

- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
crutz schreef:mag beiden, alleen is de pup wel betaald bij het meenemen...dus of ze hebben het bij zich, of het staat al op de bank...
Hier hetzelfde
Groetjes Linda

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
dit heeft niks met belasting te maken maar met vergunningen met/via het HKB. De belastingdienst kijkt heus ook wel naar mijn privérekening (en naar die van Frank natuurlijk ook.... maar ja, da's iets 'verder weg')marian* schreef:Bij mijn weten niet.Chris* schreef:Zou dat niet afhangen van het bedrag?nathalie schreef:Ik dacht dat je 20 pupjes per jaar mocht verkopen zonder dat je er belasting over moet betalen?
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
kon ook niet anders met de laatste heCash schreef:tot nog toe alles hier contant betaald.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb alle pups die ik heb gekocht contant betaald, behalve Jenson dat geld heb ik via paypal overgemaakt.
Al de pups die ik verkocht heb zijn of contant betaald, 1tje achteraf per bank maar dat waren vrienden dus zag ik geen probleem in ( en was er dus ook niet ) en een deel van de pups die naar het buitenland zijn gegaan zijn ook via paypal of bank in gedeeltes overgemaakt, dat wilden de mensen zelf graag
Al de pups die ik verkocht heb zijn of contant betaald, 1tje achteraf per bank maar dat waren vrienden dus zag ik geen probleem in ( en was er dus ook niet ) en een deel van de pups die naar het buitenland zijn gegaan zijn ook via paypal of bank in gedeeltes overgemaakt, dat wilden de mensen zelf graag
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
PattyB
Dat dus.Sita schreef:Ik heb het overgemaakt, kan mij voorstellen dat een fokker niet met zoveel geld in huis wilt zitten. En gevoelsmatig werd het ophalen ook een stuk leuker. Officiële gedeelte was nu alleen het tekenen van het koopcontract en toen mocht het mannetje mee naar huis.
In mijn geval vrouwtje dan.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Wij hebben onze honden ook contant afgerekend met de fokker, dat had zij liever ook zo.
Geen probleem wat mij betreft, betalen moet je ze toch.
Geen probleem wat mij betreft, betalen moet je ze toch.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
- daan!
- Zeer actief
voor mij maakt het niet uit, als de belastingdienst moeilijk gaat doen heb ik 5 jaar honden-onkosten, nog voor mijn eerste nest, plus mijn uurtarief.
Enfin, vanaf een schuur vol teven, en een professionele vermeerderingsinrichting heb je als hobbyfokker niet veel te vrezen.
Ik heb mijn puppen altijd contant betaald. Prima..
Enfin, vanaf een schuur vol teven, en een professionele vermeerderingsinrichting heb je als hobbyfokker niet veel te vrezen.
Ik heb mijn puppen altijd contant betaald. Prima..
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Ik heb alle honden contant betaald, ook in België (toen nog Franken) en in Engeland (over maken in andere valuta kost ook aardig wat, zowel hier als daar). Ik had nog ponden en heb 2 x geld opgenomen (verschillende dagen).

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb zelf mijn honden contant of via PayPal betaald. Onze pups zijn contant, via bank en Paypal betaald.
Ook hier: pup niet betaald = pup niet mee naar huis.
Ook hier: pup niet betaald = pup niet mee naar huis.
-
Angelique.
Ik betaal de pups die ik koop altijd contant omdat de fokkers dat tot nu toe altijd zo wilde.
Van mij mag een pupkoper bij mij doen wat voor hem/haar het handigst is
Van mij mag een pupkoper bij mij doen wat voor hem/haar het handigst is
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij hebben het geld voor Toby overgeschreven, ik houd niet van veel contant op zak. Was gelukkig geen probleem voor de fokker en anders dan hadden we het inderdaad gewoon contant betaald.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer: