Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 xhopelijk geen scheepsrecht..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

3 xhopelijk geen scheepsrecht..

Ongelezen bericht door Cato »

Van de zomer heb ik bij ons in de buurt bijna een pup je aangereden, toen hem niet gevangen gekregen en hem door de straten gevolgt tot hij tuin in rende waar hij ook bleek te wonen.

Wie denken jullie dat zondag opeens tussen geparkeerde auto's uit vloog, juist ja weer dat hondje en weer net op tijd kunnen remmen.
Gelukkig mag je bij ons maar 30 rijden, ik rij rustig mede maar zijn er genoeg die harder rijden, zeker nu hier de grote weg is afgesloten en iedereen door de woonwijk moet.
Was nu aan de overkant van waar hij woonde en had zoiets die ga ik maar weer bij zijn baas afleveren... in plaats van bang besloot het beesje nu te gaan blaffen na me op zon manier dat ik niet dichterbij durfde te komen. Baas kwam na buiten was blijkbaar in garage bezig , leek wel geschrokken te zijn en bedankte me.

Vraag me alleen af ik rij daar niet eens elke dag , hoeveel andere hebben dat beestje bijna onder de auto in gehad? Kan toch geen toeval zijn dat ik dat net 2 keer heb? Hoop dat er geen derde keer komt wil er niet aan denken...
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Re: 3 xhopelijk geen scheepsrecht..

Ongelezen bericht door chrico »

Soms, soms hebben dit soort hondjes een engeltje op hun schouder. Zo had ik laatst een hond in huis die ontsnapt was. Bleek na een bezoekje van de ambu dat het hetzelfde hondje was die dat weekend was aangereden en naar de spoedkliniek moest :U: Ik snap dat niet helemaal. Hopelijk hebben deze mensen gezien dat een extra hek in huis dit soort ongein kan voorkomen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacintha »

Dat hondje mag wel oppassen, straks zijn z'n beschermengeltjes op....

Hier hebben heel lang ook 2 honden gelopen.
Eerst een Labrador die steeds ontsnapte door over de schutting heen te klimmen.
Ik heb die hond geloof ik wel 4 keer gevangen en de Dierenambulance gebeld maar hij is een keer de verkeerde kant op gelopen achter zijn neus aan en toen op de provinciale weg doodgereden.
De andere hond was een nogal hitsige Jack Russel reu, de eigenaren van die hond lieten hem altijd gewoon los lopen en die hond liep dus altijd weg.
Ook die heb ik een aantal keer weten te vangen. Dat hondje was niet zo vriendelijk naar andere honden en dat is uiteindelijk zijn dood geworden, hij is dood gebeten door een Bull Terriër.....
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ken veel van die hondjes. Soms bedankte de baas je niet eens als je hem terugbracht. Een zo'n hond, een Berner Sennen, was half kaal vanwege de littekens van een ernstige aanrijding als pup.
Die mensen denken vast; we halen wel weer een nieuwe.
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Wist niet dat dit zo vaak voor komt, voor mij de eerste keer.
Wel een keer een hondje met riem gevonden uit de buurt aangezien ik die bij de buren van die mensen heb gelaten nooit het verhaal erachter geweten, maar dat leek me geen geval van niet opgeld aangezien die wel ''aangelijnt'' was geweest.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt gelukkig, kan me voorstellen dat je je rot schrikt als zoiets gebeurd.

Een vriend van ons heeft vorige week een hond (formaat berner senner) aangereden. Het was nog donker en die hond kwam ineens de weg op gerend. Hij zag het te laat en kon niet meer remmen. Helaas heeft die hond het niet gered, bleek een slagaderlijke bloeding te hebben.
Het baasje heeft het zien gebeuren, lijkt me vreselijk om mee te maken. Maar ook die vriend van ons vergeet dit niet meer.

Ik hoop voor dat beestje dat er geen volgende keer aankomt.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bij mijn ouders in de wijk liep ook vaak een hondje op de weg en bijna onder de auto.
Mijn moeder heeft toen een keer duidelijk aangegeven dat dit een volgende keer wel eens helemaal verkeerd af zou kunnen lopen. Het leek wel of de mensen hier nooit aan hadden gedacht, het is een heel normaal gezin, maar de eerste hond. Vanaf dat moment, hebben ze de tuin goed afgezet en is het hondje nooit meer op straat geweest zonder baasje :ok:. Het kan dus wel. Misschien, als je wilt, dat je een kort gesprek met de eigenaren aan kunt gaan en het uit kunt gaan leggen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”