Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bacterie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maria7
Actief

Bacterie

Ongelezen bericht door Maria7 »

Puk heeft twee soorten bacteriën in zijn oor.Pseudomonas aeruginosa en de andere bacterie ,enterococcie.De eerste is bijna niet te bestrijden en kan tot gevolg hebben dat zijn hele gehoorgang moet worden verwijderd of worden ingekort.
Ik heb nu speciale antibiotica en zalf.Heeft iemand ervaring met deze bacteriën?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Bacterie

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hé, balen zeg :jank: . Geen ervaring mee.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Inge O schreef:deze oordruppels zijn dan toch wel het proberen waard : ciloxan.
Kijk ik nou fout of zijn dat oogdruppels? Of wil je deze druppels gebruiken omdat ze topic zijn, in plaats van sistemisch?

Hoe dan ook ciprofloxacine (de werkzame stof) werkt inderdaad als één van de zeer weinige ab's tegen pseudomonas (een andere optie is enrofloxacine. Gentamicine ook maar dat is giftig voor het gehoor en dat wil je nu even net niet, en dan is er nog imipenem, vrij prijzig).

Die enterococcus horen hier volgens mij niet thuis, dat zijn bacteriën die normaalgesproken in de darmen leven, ik geloof zo op het eerste gezicht eerder dat het monster besmet is geraakt dan dat ie die enterococcus in zijn oren zou hebben zitten.

De behandeling zou dus volgens mij inderdaad gericht moeten zijn op de pseudomonas, en dan wel met enrofloxacine of ciprofloxacine, en als dat niet werkt met imipenem en als allerlaatste optie gentamicine. Ik hoop dat het lukt die rotbacterie aan te pakken zonder operatie.

Groetjes,

Kees
Maria7
Actief

Ongelezen bericht door Maria7 »

Casey schreef:
Inge O schreef:deze oordruppels zijn dan toch wel het proberen waard : ciloxan.

Hoe dan ook ciprofloxacine (de werkzame stof) werkt inderdaad als één van de zeer weinige ab's tegen pseudomonas (een andere optie is enrofloxacine. Gentamicine ook maar dat is giftig voor het gehoor en dat wil je nu even net niet, en dan is er nog imipenem, vrij prijzig).

Die enterococcus horen hier volgens mij niet thuis, dat zijn bacteriën die normaalgesproken in de darmen leven, ik geloof zo op het eerste gezicht eerder dat het monster besmet is geraakt dan dat ie die enterococcus in zijn oren zou hebben zitten.

Groetjes,

Kees
Het dierenziekenhuis heeft mij gezegd dat de enterococcus bacterie normaal in de darmen zitten dus begrijp ik ook niet dat het in zijn oor zit.Ik moet bij Puk 2x daags 6 druppels otifin in zijn oren druppelen.En hij krijgt 1 x per dag anderhalve pil Doxoral 75 mg .
Bedankt voor jullie waardevolle tips en het meedenken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”