Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat ik nu toch meemaakte!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder
Aantal honden: 2

Wat ik nu toch meemaakte!

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Ik woon in Heist-op-den-Berg, bekend om de Heiste rommelmarkten die zondags gehouden worden.
Vandaag goed weer, dus wij met ons tweetjes en de hond naar de markt.

Elmo is dit gewoon en trekt zich niets van de drukte aan. Gewapend met snoepjes kan hij zelfs de leukste honden (speelkameraadjes) passeren.

Op een gegeven moment lopen we voorbij een vrouw en haar hond die aan een dierenkraampje staan. Vrouw met rug naar ons, die is iets aan het betalen. Stefaan passeert eerst met Elmo en daarna ik. Ineens vliegt die hond met gegrom op Elmo af (die dus niet eens keek naar de hond), Stefaan staat er echter tussen. Hangt dat mormel toch wel in zijn been! Ik zie dit allemaal gebeuren en stop dus. Mevrouw draait zicht nijdig en zuchtend om. Stefaan heeft niks, maar zijn broek is wel gescheurd (een stevige jeansbroek, je moet niet vragen hoe dat beest erin hing!). Ze geloofde niet dat haar hond dit had gedaan! Stefaan reageert nog met "Waarvan komt die scheur dan?", maar mevrouw blijft ontkennen. Gelukkig komt er een meneer aan die wilt getuigen voor ons. Zegt die vrouw "Ja en?" Dus ik antwoorden dat ik op zijn minst wil dat zij de broek vergoed. Wil ze dus niet: "dat zal wel zijn dat ik die hele broek vergoed". Daarop zei die vriendelijke meneer dat we het dan maar via de verzekering moeten doen. Mevrouw duikt ten slotte (nadat ik 2 minuten nijdig bleef kijken) in haar portefeuille en geeft me 20 euro met de boodschap "Nu tevreden, ja?" :80: :80: :80: Geen veronstschuldigingen of niets... Ik zou me in haar plaats doodschamen.
En wat een geluk dat Stefaan net Elmo vast had, want ik droeg op dat moment dus een rok en zou gaatjes in mijn been hebben gehad! Of stel dat een kind tussen de honden liep? Ppfft... Die hond pakte echt Stefaan zijn broek vast en schudde met zijn kop! Echt joh... En dan nog ontkennen dat je hond dat heeft gedaan. Ze heeft hem toch voelen rukken aan de lijn en horen grommen?

Achteraf stond ik te trillen op mijn benen, ik ben normaal niet zo assertief tegen vreemde mensen (laat me nogal snel doen, terwijl ik als leerkracht net het omgekeerde ben... héhé), maar nu ging ik me niet op mijn kop laten zitten! Met véél dank aan de meneer die ons ten hulp kwam.
Yoshi
Vaste gebruiker

Re: Wat ik nu toch meemaakte!

Ongelezen bericht door Yoshi »

tsjonge wat een verhaal. Wat heb je toch rare mensen erbij met een gigantische plaat voor de kop. Jammer dat je man daar het slachtoffer van moest worden. :boos:
Groetjes van Yoshi, Yane en Ne-yo
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Pff! Het is wel ontzettend fijn zeg, dat zo'n meneer je dan even te hulp schiet :ok:
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Niet te geloven hoe mensen kunnen reageren. Ze had het makkelijk aan de verzekering op kunnen geven. Super dat een omstander jullie te hulp schoot.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Belachelijk gewoon. Wat zijn sommige mensen toch verschrikkelijk.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Wat een dom wijf!
Ik heb er niks tegen om je hond mee te nemen hoor als die het gewend is en niet onder de voet gelopen wordt! ;)

en wat een geluk dat die aardige man in de buurt was! :ok:
Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief

Elmo zal met zijn 60 cm schofthoogte niet snel onder de voet gelopen worden :mrgreen: .
En ik vind het best nuttig: mocht ik ooit wedstijden spelen, dan is hij gewend aan drukte.
En hijzelf vindt het ook niet erg. Integendeel: de meeste mensen vinden hem super, waardoor hij twee uur aan een stuk constant aandacht en snoepjes krijgt. En wij krijgen de vraag voor hoeveel we hem wegdoen. :mrgreen:

Ik zei vroeger ook dat ik het erg vond om je hond mee te nemen naar zo'n drukke markt, maar Elmo bewijst dat het wel degelijk leuk kan zijn. Mocht hij angstig zijn of héél erg ongehoorzaam dan lieten we hem uiteraard thuis.

De meneer was echt geweldig! Hij had niet alles gezien, enkel dat die hond gromde en uithaalde. Dat hij aan Stefaans broek hing, heeft hij niet gezien (ik liep in de weg). Dat hij dus toch voor ons opkwam, is echt geweldig! Alsof we met een scheur in de broek rondliepen en dan even dachten "ah, die mevrouw gaan we eens geld aftroggelen..." Ok, ze had het niet gezien, maar de hond trok serieus aan de lijn en was hevig aan het grommen. Hoe moeilijk kan het zijn om dan de link te leggen met Stefaans scheur in de broek? Ik hoop dat ze haar hond vanaf nu thuis laat, want als dit met een kindje was gebeurd dat in de weg liep. Of iemand die geen dikke jeansbroek aan heeft....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik zie het nut ook niet van honden meeslepen naar drukke markten.
Mensen staan er op, en ze hebben er niets aan.
Laat natuurlijk onverlet dat de reactie van die mevrouw niet netjes was.
dat snap ik ook nooit, mijn honden neem ik wel mee naar wedstrijden als ik wil kan dat elke week... daar zijn ruim voldoende mensen, zowel kinderen als volwassenen en die over het algemeen vele malen meer verstand van honden hebben dan op een willekeurige braderie. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

malinois schreef:
dat snap ik ook nooit, mijn honden neem ik wel mee naar wedstrijden als ik wil kan dat elke week... daar zijn ruim voldoende mensen, zowel kinderen als volwassenen en die over het algemeen vele malen meer verstand van honden hebben dan op een willekeurige braderie. :ok:
Dat doet niets terzake. je hebt op je hond te letten.
Toevallig ga ik met mijn hond niet naar wedstrijden en mag hij zich sociaal gedragen tussen de gewone burgers. Neemt niet weg dat ik zelf de pest heb aan braderieën maar ook daar ging dit niet over.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marie-Josée schreef:
malinois schreef:
Dat doet niets terzake. je hebt op je hond te letten.
Toevallig ga ik met mijn hond niet naar wedstrijden en mag hij zich sociaal gedragen tussen de gewone burgers. Neemt niet weg dat ik zelf de pest heb aan braderieën maar ook daar ging dit niet over.
Hoor je mij dat zeggen, tuurlijk moet ze opletten, maar ik zie echt het nut niet in van zulke dingen, je doet er een hond echt geen plezier mee in mijn ogen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bubbabo0
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua :)

Ongelezen bericht door Bubbabo0 »

Ik zie dat ook steeds vaker... Als ik bv in het bos loop met de honden los en ik zie andere mensen (met hond/kinderen ofzo) dan lijn ik mijn hond aan. Vaak ben ik de enige die dat doet, want de tegenpartij trekt zich er niets van aan!

Ik snap ook niet dat die mevr geen verontschuldiging heeft aangeboden, vind ik erg brutaal!
Een dier heb je niet voor even, maar voor zijn of haar hele leven!!

Liefs van Jonina
En een pootje van Bubba
<3
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat een onzin toch allemaal weer. Kennen jullie Elmo ?
Sommige honden doe je er een groter plezier mee de stad in te gaan, dan het bos in. Mijn Mastiff was zo'n stadsbeest, vond het heerlijk om in de stad te lopen, hoe drukker hoe liever. Die vermaakte zich opperbest. En had het in het bos al rap gezien.

Voor wat betreft het incident ansich. Ze had mij de holle boom ingekunt en mocht mooi de hele broek vergoeden. Ik had me niet af laten schepen met die 20 euro (tenzij het een heul ouwe broek was :F: ) Anders zou het me niet zoveel uitmaken, maar als ze zo reageren. Belachelijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Waarschijnlijk slachtoffer nummer zoveel van deze hond en mevrouw en tot nog toe is ze er dan met een grote mond vanaf gekomen.
Ik zou me helemaal dood schamen als het mijn hond was geweest en gegevens uitwisselen enz teneinde een fatsoenlijke vergoeding voor de broek te regelen.Kan me voorstellen dat jullie flink geschrokken zijn.
Ik neem de honden ook weleens mee naar de markt of zo en daar hebben ze zich maar te gedragen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vind 20 euro eigenlijk nog veel te weinig!
Wat een mens.... haar hond bij toch! :ugh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toch he als je ziet dat mevrouw niet oplet ,zou ik persoonlijk er heul ruim omheen gaan,

zo ruim dat er geen gekloot zou kunnen ontstaan hoe dan ook :roll:
lullige afhandeling van deze ellende zoveel is waar.
sterkte met de schrik
Chasing Clouds
Zeer actief

Elmo vindt de markt inderdaad heel leuk, hoor. Ik zeg toch ook dat als ik zou merken dat hij hier gestresseerd ofzo van geraakt, dat ik hem dan niet zou meenemen? Maar Elmo vindt het prima, toch geen probleem dan? :19: Dus ik begrijp niet waarom jullie er zo'n punt van maken. Hij geniet er eerder van: vele sociale contacten met mensen en andere honden. Die IK leid... Niet elke mens of hond mag op Elmo afstormen (of hij op hen), dus... We gaan ook niet elke week naar de markt. Maar nu ben ik me dus aan het verontschuldigen voor niets en daar ging dit topic niet over.

Ik vond 20 euro ook niet zo veel (zeker gezien ze weigerde zich te verontschuldigen voor haar hond), maar tja, broek was al oud en wou geen scène maken op de markt.

Ik liep achter Stefaan, en hij had de hond niet gezien. Maar dan nog: ik kan niet geloven dat dit de eerste keer was: hij aarzelde geen seconde voor hij uitviel en beet! Zo'n hond neem je niet mee naar drukke markten. PUNT.

Enfin, ik ben er al terug over... Stom mens met haar rothond. De boom in met hen! Elmo was ontzettend braaf trouwens bij het hele gebeuren. Enkel toen ik een beetje nijdiger werd, blafte hij even naar de andere hond. Maar met een correctie van Stefaan hield hij direct op. Geeft mijn vertrouwen in Elmo wel een boost. Toch iets positief van gekomen dus.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”