Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honderd honden tegelijk eten geven....
Moderator: moderatorteam
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: honderd honden tegelijk eten geven....
Wil toch wel even melden dat de zweep vaak wel echt gebruikt wordt door de verzorgers van de meute, vandaar het ontzag er voor !
Ik heb hier nu ook zo'n meutehond te logeren maar meneer durft dus NIET bij ons in de buurt te komen omdat hij bang is voor mensen en als ik hem 's avonds wil opsluiten in zijn kennel na zijn laatste uitlaat op de weide dan kost me dat veel moeite..............
Om die reden logeert hij dan ook hier en breng ik niet mijn teef bij de reu-eigenaar om haar daar te laten dekken want ik wil niet dat mijn teef ook zo wordt !
Ik heb hier nu ook zo'n meutehond te logeren maar meneer durft dus NIET bij ons in de buurt te komen omdat hij bang is voor mensen en als ik hem 's avonds wil opsluiten in zijn kennel na zijn laatste uitlaat op de weide dan kost me dat veel moeite..............
Om die reden logeert hij dan ook hier en breng ik niet mijn teef bij de reu-eigenaar om haar daar te laten dekken want ik wil niet dat mijn teef ook zo wordt !
Sandra

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Zoiets verwachte ik ook al, maar aangezien ik 0 verstand van meutehonden heb, wilde ik dat niet als een waarheid hier neerzettenNanna schreef:Dat lijkt me evident: die worden afgemaakt. Niet meer meekunnen betekent gewoon dood.veertje schreef: Zou met deze manier van voeren niet ook een soort van natuurlijke selectie plaatsvinden? De honden die niet meer het aller fitste zijn, zijn niet in staat als eerste het beste stukje vlees te bemachtigen en mogen het doen met de restjes. Nu heb ik echt 0 verstand van meute honden en hoe die gehouden worden en wat ermee gebeurd als ze niet meer fit genoeg zijn.
Of dacht je dat ze er achteraf een meutehond-bejaardenhuisje op na hielden?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Maar weet je zeker dat dat de reden is waarom hij niet graag naar mensen toegaat?empyree schreef:Wil toch wel even melden dat de zweep vaak wel echt gebruikt wordt door de verzorgers van de meute, vandaar het ontzag er voor !
Ik ben met je eens dat je het niet moet romantiseren. Want zo leuk is het nou allemaal ook weer niet denk ik.
Maar het zijn in de regel ook geen honden die een relatie met mensen hebben natuurlijk, het zijn geen huisdieren die veel waarde hechten aan een mensenknuffel bij gebrek aan beter
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar hij wordt ook als meutehond gehouden, niet als huishond neem ik aan....empyree schreef:Wil toch wel even melden dat de zweep vaak wel echt gebruikt wordt door de verzorgers van de meute, vandaar het ontzag er voor !
Dan lijkt me dat ook niet zo raar dat hij zich zo gedraagt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Oh ongetwijfeld.Jaap* schreef:Respectvolle hondenRami schreef:Weet je wat het misschien wel is, ik houd gewoon meer van een bepaalde rust en kalmte.![]()
Ook als het om het voeren van werkhonden gaat.
Zoals in dit filmpje:
" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Maar ik vind het voeren van meutehonden ook mooi om te zien hoor![]()
Voor mij persoonlijk hoeft er dan weer geen show van gemaakt te worden, maarja, het groeit de britse adel ook niet meer op de rug denk ik![]()
In beide gevallen bestaan wel grotere misstanden dan de wijze van voeren misschien
En het gaat mij inderdaad vooral om 't show-element wat van mij niet zo hoeft. 'k Houd ook niet van dieren in een circus.
En het is inderdaad Franse adel. Elke na-middag worden ze gevoerd dus je kunt gaan kijken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dat bedoel ikJaap* schreef:Maar weet je zeker dat dat de reden is waarom hij niet graag naar mensen toegaat?empyree schreef:Wil toch wel even melden dat de zweep vaak wel echt gebruikt wordt door de verzorgers van de meute, vandaar het ontzag er voor !
Ik ben met je eens dat je het niet moet romantiseren. Want zo leuk is het nou allemaal ook weer niet denk ik.
Maar het zijn in de regel ook geen honden die een relatie met mensen hebben natuurlijk, het zijn geen huisdieren die veel waarde hechten aan een mensenknuffel bij gebrek aan beter

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Door de manier waardoor de fokker met zijn honden omgaat, pakt ze op zoals sommigen een konijn uit een hok halen (aan hun nek en rugvel) en als hij ze loslaat vluchten ze acuut. De honden zijn gewoon niet gewend vriendelijk behandeld te worden. Dat wil niet zeggen dat deze man niet goed voor zijn honden is , want dat is niet het geval maar zijn omgang is gewoon anders dan wij gewend zijn. Onze honden leven ook in een roedel maar komen ook in huis en liggen 's avonds naast ons op de bank en komen als we ze roepen (of reageren in elk geval op hun naam want als ze wild ruiken komen ze natuurlijk nietmalinois schreef:dat bedoel ikJaap* schreef:Maar weet je zeker dat dat de reden is waarom hij niet graag naar mensen toegaat?empyree schreef:Wil toch wel even melden dat de zweep vaak wel echt gebruikt wordt door de verzorgers van de meute, vandaar het ontzag er voor !
Omdat ik na een eerste keer dat één van mijn honden daar was geweest zag hoe beroerd de hond zich had gevoeld wist ik dat ik haar geen plezier deed om haar daar te laten tijdens de loopsheid. Ze was toen twee dagen en slechts 1 nacht geweest maar was totaal kapot van vermoeidheid van al het geblaf en onrust in de kennels........
uppen zijn daar nog heel vrij en volwassen honden komen ook naar het hek maar als je ze wil aanhalen als je in de kennel bent duiken ze weg...............................
Sandra

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Dikke mensen zien zelf niet dat ze dik zijn, ouders van dikke kinderen zien niet dat hun kinderen te dik zijn, eigenaren van dikke honden zien niet dat hun honden te dik zijn...................wat is dat nou toch dat niet zien, je hebt toch ogen? Of is het gewoon niet willen zien en dommigheid?bouvierpoedel schreef:Of omdat het gevoelig ligt en sommige mensen alles als een aanval zien op hun en hun scattie.Martijn schreef:Misschien was dat twaalf kilo geleden en zien ze zelf het verschil niet. Mensen kunnen oenen zijn hoor.Cash schreef:
ik hoor dat wel vaker.
Mensen die echt een veels te dikke hond hebben die dan zeggen dat de DA zegt dat hij er prima uitziet en niet te dik is.
Verzinnen die mensen dat nu om een 'goed' excuus te hebben of zouden DA's dat nou echt zeggen?
En waarom zou een DA zoiets zeggen?
Dus dan houd de DA ook wijselijk zijn moel om geen klant te verliezen.
Want die trekt ook weer klanten mee weg
[ vrienden/buren /familie ] ,omdat er dan gelult gaat worden dat de DA helemaal geen dierenvriend is en hij beledigend is .
Want hij heeft gezegt dat ik mijn hond mishandel.
Ik weet niet meer hoe dat programma heette maar dat ging over dikke honden.
Al die mensen zagen dat niet zelf.
Was zelfs een grote ruzie tussen de eigenaar en de trimster waar de Rottie gewassen werd.
De trimster moest haar smoel houden want haar hond was niet te dik en ze verzorgde haar kind beter als menig ander.
- Bonnie F
- Zeer actief
Ik ben héééééél dom......rubyred schreef: Dikke mensen zien zelf niet dat ze dik zijn, ouders van dikke kinderen zien niet dat hun kinderen te dik zijn, eigenaren van dikke honden zien niet dat hun honden te dik zijn...................wat is dat nou toch dat niet zien, je hebt toch ogen? Of is het gewoon niet willen zien en dommigheid?

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik heb zelf ook eens enorm genoten van zo'n zelfde meute die op een warme dag het water in mocht. Een enorm oorverdovend gejoel, gegil en gespetter
maar de hele groep bleef bij elkaar. Zonder zweep overigens.Ik denk dat het er bij dit soort honden een beetje bijhoort, dat hypere.Zo'n meute is al een show op zich.
-
Marion.
Ik zie zelf ook echt niet dat ik te dik ben. Dat mijn honden wat magerder kunnen zie ik wel, maar ik ga ze niet 4 van de 7 dagen laten vasten. Voorlopig doen ze het al 10 en 8 jaar voorbeeldig en hebben ze geen dierenarts nodig.Bonnie F schreef:Ik ben héééééél dom......rubyred schreef: Dikke mensen zien zelf niet dat ze dik zijn, ouders van dikke kinderen zien niet dat hun kinderen te dik zijn, eigenaren van dikke honden zien niet dat hun honden te dik zijn...................wat is dat nou toch dat niet zien, je hebt toch ogen? Of is het gewoon niet willen zien en dommigheid?