Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vrijwilligerswerk
Moderator: moderatorteam
- MissyGirl
- Zeer actief
Vrijwilligerswerk
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje.
Nu weet ik dat er vrijwilligerswerk bestaat. Ook bestaat de honden uitlaat service.
Nu vraag ik mij af.
Ik heb zelf geen hond,maar bijvoorbeeld op zaterdag en zondag vind ik het heerlijk om langs het strand of bos te lopen,kan ik dan een asiel hier in de buurt opbellen en vragen of ik een hond mee mag nemen?
Of zijn hier voorwaarden aan vast gesteld? Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Missy.
Ik heb even een vraagje.
Nu weet ik dat er vrijwilligerswerk bestaat. Ook bestaat de honden uitlaat service.
Nu vraag ik mij af.
Ik heb zelf geen hond,maar bijvoorbeeld op zaterdag en zondag vind ik het heerlijk om langs het strand of bos te lopen,kan ik dan een asiel hier in de buurt opbellen en vragen of ik een hond mee mag nemen?
Of zijn hier voorwaarden aan vast gesteld? Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Missy.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Re: Vrijwilligerswerk
Kan je niet beter direct gewoon even het asiel zelf bellen?
Dan heb je meteen een antwoord op je vragen.

- MissyGirl
- Zeer actief
Hallo,
Dat zou ik kunnen doen,maar ze zijn pas open vanaf half 12.
Dus dacht,laat ik eens raad vragen hier...
Groetjesss

Dat zou ik kunnen doen,maar ze zijn pas open vanaf half 12.

Dus dacht,laat ik eens raad vragen hier...
Groetjesss

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik heb in Zeeland weleens een hond meegenomen op een een wandeling.
Die hond zat dus in het asiel, een husky kregen wij mee.
We hebben een wandeling van een paar uur gemaakt, vreselijk leuke hond.
Maar moet zeggen, mijn oma is zelf jaren beheerster van een asiel in Middelburg geweest en die kende dus de mensen van dat asiel (weet niet meer in welke plaats dat asiel stond, goes misschien?) dus kregen we ook zo een hond mee.
Die hond zat dus in het asiel, een husky kregen wij mee.
We hebben een wandeling van een paar uur gemaakt, vreselijk leuke hond.
Maar moet zeggen, mijn oma is zelf jaren beheerster van een asiel in Middelburg geweest en die kende dus de mensen van dat asiel (weet niet meer in welke plaats dat asiel stond, goes misschien?) dus kregen we ook zo een hond mee.

Cash v Heiligental en Flow.
- MissyGirl
- Zeer actief
Hallo Cash,
Ik vroeg mij ook af,als ik een hond ga uitlaten van een asiel,moet ik dan ook iets hebben van E.H.B.O?
Ik wilde gewoon 2 uurtjes gaan lopen.....heb een bos in mijn achtertuin,dus waarom niet?!
Groetjesss
Ik vroeg mij ook af,als ik een hond ga uitlaten van een asiel,moet ik dan ook iets hebben van E.H.B.O?
Ik wilde gewoon 2 uurtjes gaan lopen.....heb een bos in mijn achtertuin,dus waarom niet?!

Groetjesss
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Mochten ze het niet doen, kijk dan is bij de anbo bij je in de buurt. In de regiokrant staan bij ons regelmatig oproepjes voor vrijwilligers die bijv 1x in de week de hondjes van oudere mensen uit willen laten, omdat ze zelf niet meer in staat zijn om grotere wandelingen te maken.
Voor deze mensen is hun huisdier vaak nog het enige wat ze hebben en de dankbaarheid van mens en dier is groot.
Voor deze mensen is hun huisdier vaak nog het enige wat ze hebben en de dankbaarheid van mens en dier is groot.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Ik zou even contact opnemen met het asiel. Ieder asiel heeft hier een ander beleid voor.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Bij het asiel hier mogen alleen de vaste medewerkers uitlaten, die dus eerst de hokken uitgeschrobd hebben, en dan nog alleen als er tijd over is voor de openingstijden. Wat niet erg vaak het geval schijnt te zijn.

You'll be in my heart... Always...
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
wat een rotbeleid zeg...Jacksel schreef:Bij het asiel hier mogen alleen de vaste medewerkers uitlaten, die dus eerst de hokken uitgeschrobd hebben, en dan nog alleen als er tijd over is voor de openingstijden. Wat niet erg vaak het geval schijnt te zijn.
ik ben 2 jaar hondenuitlaat geweest voor de honden in het asiel... soms had ik 10 honden op een ochtend omdat de andere vrijwilligers niet op kwamen dagen en soms had ik er maar 4 en had ik meer tijd, ik deed altijd de grote honden en een andere vrijwilliger de kleintjes.. dat scheelde altijd in vooraf nog plannen wie welke hond meenam... Schrobben deed iemand anders weer...
Ik weet wel dat de minimum leeftijd hier 18 jaar was in verband met verzekeringen

- MissyGirl
- Zeer actief

De ene zat vol met vrijwilligers.
De andere in Schiedam zou me terug bellen.
Ik meld me alleen aan voor het weekeind,bevalt het me dan kan ik door de weeks natuurlijk ook (hoef om half 2 te beginnen met werken,tijd zat dus)
Ik ben benieuwd!

Groetjesss
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Als asiels vervelende ervaringen hebben met uitlaters, dan moeten ze welEschaenStefanie schreef:wat een rotbeleid zeg...Jacksel schreef:Bij het asiel hier mogen alleen de vaste medewerkers uitlaten, die dus eerst de hokken uitgeschrobd hebben, en dan nog alleen als er tijd over is voor de openingstijden. Wat niet erg vaak het geval schijnt te zijn.

- majelle
- Zeer actief
De dierenbescherming zoekt uitlaters. Zij laten honden uit voor mensen die daartoe tijdelijk niet in staat zijn. Misschien kun je daar eens informeren.
groetjes majelle
groetjes majelle
In het asiel in Leeuwarden heb ik stage gelopen, en wij kregen die honden zo mee zonder begeleiding.
Die mensen daar hadden iets van 2 uur pauze en de meeste honden kwamen maar er 1x per 2 dagen 15 tot 30 minuten uit.
Dus toen ging ik elke pauze 1,5 uur honden uitlaten.
Maar het is heel erg asiel-afhankelijk, natuurlijk.
Die mensen daar hadden iets van 2 uur pauze en de meeste honden kwamen maar er 1x per 2 dagen 15 tot 30 minuten uit.
Dus toen ging ik elke pauze 1,5 uur honden uitlaten.
Maar het is heel erg asiel-afhankelijk, natuurlijk.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Hier mag het wel, maar om honden uit te laten moet je lid zijn van het Blauwe Kruis en daarvoor iets van €15 per jaar betalen. Je krijgt dan een lidkaart en zij hebben je gegevens. Zonder die lidkaart mag je geen honden uitlaten. Als je een hond wil uitlaten, geef je je lidkaart af aan de balie en in ruil daarvoor krijg je een riem. Als je de hond (en de riem) terugbrengt, krijg je je lidkaart terug. Komt een hond niet terug, kijken ze dus even welke lidkaarten er nog liggen.

-
- Zeer actief
ja ik heb het ook gedaan voor honden in het asiel.
Haalde ze 1 a 2 x per week op en dan lekker het bos in.
Meestal nam ik een langzitter die dan ook echt een band met je krijgt.
Leuk en dankbaar werk.
Haalde ze 1 a 2 x per week op en dan lekker het bos in.
Meestal nam ik een langzitter die dan ook echt een band met je krijgt.
Leuk en dankbaar werk.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- MissyGirl
- Zeer actief
Hallo
Is dat overal dat je lid moet zijn van het blauwe kruis?
Groetjesss

Groetjesss
-
- Zeer actief
ik was nergens lid van hoor. 

https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Geen idee, het Blauwe Kruis is wel iets uit België en hier in Brugge moet je lid zijnMissyGirl schreef:Hallo![]()
Groetjesss

- MissyGirl
- Zeer actief

Dan vraag ik dat nog even na

Dank je wel.
Groetjesss
In Nederland hoef je nergens lid van te zijn om de honden van het asiel uit te laten. Ieder asiel heeft daar zo zijn eigen regels voor.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
ik doe vrijwilligers werk in een asiel in eindhoven daar hebben we ook honden uitlaters de honden worden 3 maal daags uitgelaten er hangt een bord en daar moeten ze op aan kruisen welke hond ze mee hebben en de tijd erbij zetten zo weten ze welke honden mee zijn geweest en hoe laat
- MissyGirl
- Zeer actief
Hallo
,
Ik heb begrepen dat de honden overdags binnen moeten zijn vanwege de klanten die ze dan zouden willen bezoeken.
Maar dit is dan niet overal zo?
Groetjesss

Ik heb begrepen dat de honden overdags binnen moeten zijn vanwege de klanten die ze dan zouden willen bezoeken.
Groetjesss
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Soms als er een heel makkelijk hondje zit, die een hele hoge kans heeft om geplaatst te worden, moet die tijdens openingsuren blijven zitten, maar verder niet (tenzij een hond een afspraak heeft natuurlijk). Maar ook dit is overal weer anders.MissyGirl schreef:Hallo,
Groetjesss
Het lijkt me logisch dat de honden er zijn als er mensen komen, want anders hebben ze natuurlijk geen kans om een nieuw gouden mandje te vinden. Maar de asiels zijn niet de hele dag open voor bezoekers, meestal alleen tijdens bepaalde uren.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik heb jaren lang asielhonden meegenomen voor een wandeling.
Ook tijdens bezoekuren. Het asiel was er alleen maar heel blij mee.
Ook tijdens bezoekuren. Het asiel was er alleen maar heel blij mee.
- MissyGirl
- Zeer actief
Hallo
,
Ik ga ze straks even bellen,want ik heb nog niks van ze gehoord.
Ik ben benieuwd of het mag
Stel dat het mag,wonen in de buurt van Maassluis ook mensen die in een groepje de honden uit laten?
Want ik zie vaak op het forum berichtjes langs komen met mensen die elkaar ontmoeten tijdens het uitlaten.
Groetjess

Ik ga ze straks even bellen,want ik heb nog niks van ze gehoord.
Ik ben benieuwd of het mag

Stel dat het mag,wonen in de buurt van Maassluis ook mensen die in een groepje de honden uit laten?
Want ik zie vaak op het forum berichtjes langs komen met mensen die elkaar ontmoeten tijdens het uitlaten.
Groetjess

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Waar ik gewerkt heb waren ze de hele dag open voor publiek. Je mocht gewoon wandelen met een asielhond, wel redelijk in de buurt. Je moest je nummer achterlaten, mocht er iemand willen komen kijken voor een hond, dan kon je de vrijwilliger bellen om te vragen om terug te komen naar het asiel.Neeltje schreef:Het lijkt me logisch dat de honden er zijn als er mensen komen, want anders hebben ze natuurlijk geen kans om een nieuw gouden mandje te vinden. Maar de asiels zijn niet de hele dag open voor bezoekers, meestal alleen tijdens bepaalde uren.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier is 1 vaste uitlater en 1 meisje wat op maandagmiddag loopt met de 'makkelijke' honden.Jacksel schreef:Bij het asiel hier mogen alleen de vaste medewerkers uitlaten, die dus eerst de hokken uitgeschrobd hebben, en dan nog alleen als er tijd over is voor de openingstijden. Wat niet erg vaak het geval schijnt te zijn.
Verder worden ze niet uitgelaten... Oók niet door de vaste medewerkers, juist niet zelfs.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik ben ook vrijwilliger in het asiel vlakbij school. Als ik springuren heb ga ik met een hond wandelen. Het asiel ligt in een park en je mag enkel in het park wandelen. Je moet 10 euro lidgeld betalen, dan krijg je een kaart met je gegevens op. Wil je gaan wandelen, dan laat je die kaart achter. Als je niet terugkomt weten ze je wonen
Er is een lijst met honden die mogen wandelen, die met een fluo kleurtje hebben voorkeur, omdat ze nog niet geweest zijn die dag. Als je het vraagt mag je elke hond meenemen die je wil, 1 hond per persoon en minimum 20 minuten, maximum 1 uur wandelen.
Je krijgt zakjes en koekjes mee, en je krijgt ook uitleg over de hond die je wil. Voor iedereen is er een eerste keer, dus dan krijg je een makkelijke hond of een oudje. Laatst vroeg ik welke hond al even niet buiten geweest was, en die kerel (een andere vrijwilliger) toont me een woest blaffende in de tralies bijtende herderkruising van 40 kilo. Hij trekt een beetje zei hij, neem die maar
Ik heb toen een lieve teef meegenomen die al even niet buiten geweest was, een schat van een beest
Edit: Dit asiel heeft enorm veel wandelaars, allemaal studenten die tussendoor met een hond komen wandelen, en ik zie ook elke week een keurige zakenman een pittige dobermann reu ophalen voor zijn wandeling

Er is een lijst met honden die mogen wandelen, die met een fluo kleurtje hebben voorkeur, omdat ze nog niet geweest zijn die dag. Als je het vraagt mag je elke hond meenemen die je wil, 1 hond per persoon en minimum 20 minuten, maximum 1 uur wandelen.
Je krijgt zakjes en koekjes mee, en je krijgt ook uitleg over de hond die je wil. Voor iedereen is er een eerste keer, dus dan krijg je een makkelijke hond of een oudje. Laatst vroeg ik welke hond al even niet buiten geweest was, en die kerel (een andere vrijwilliger) toont me een woest blaffende in de tralies bijtende herderkruising van 40 kilo. Hij trekt een beetje zei hij, neem die maar

Ik heb toen een lieve teef meegenomen die al even niet buiten geweest was, een schat van een beest

Edit: Dit asiel heeft enorm veel wandelaars, allemaal studenten die tussendoor met een hond komen wandelen, en ik zie ook elke week een keurige zakenman een pittige dobermann reu ophalen voor zijn wandeling

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ramses toevallig?sTefaniA schreef:Edit: Dit asiel heeft enorm veel wandelaars, allemaal studenten die tussendoor met een hond komen wandelen, en ik zie ook elke week een keurige zakenman een pittige dobermann reu ophalen voor zijn wandeling

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort