wat een leuke ontroerende verhalen allemaal
Luca ( de kleine zwarte) hebben we ook uit het asiel.
ik had een paar voorwaarden waaraan onze tweede hond moest voldoen: klein, kortharig en met Buster overweg kunnen.
ik had haar al een paar dagen op de site van het asiel zien staan. en dus gingen we kennismaken. Buster moest natuurlijk mee, want het moest wel klikken tussen hun.
daar aangekomen zag je de medewerkers al verontrustend kijken. je kon ze horen denken: weer zulke rotmensen die hun hond komen brengen. ze waren verbaasd dat we vroegen naar een hondje van hun. toen nog ``blacky``genaamd.
er was een dag eerder iemand voor haar geweest met een whippet. en Blacky (Luca dus) had gesnauwt naar die hond. ze zagen ons dus met hypere Buster en wilde haar eigenlijk niet eens halen
naar wat aandringen van ons ( wij weten hoe honden op buster reageren) gingen ze blacky toch halen.
Blacky was bang, ze konden haar heeel moeilijk pakken uit haar kennel.trok haar lip op naar de mensen daar en ze mocht ook niet op de speelweide omdat ze niet meer gepakt kon worden. ze wantrouwde iedereen en was echt heel bang.
maar goed, ze gingen haar halen voor ons.
wij konden haar ook niet aaien, heb ik ook niet geprobeerd, ik liet haar in eerste instantie het contact maken. dat was moeilijk, ze sloeg helemaal dicht en reageerde nergens op. het positieve was dat ze ook niet reageerde naar Buster. Buster mocht aan haar snuffelen en ze liet het toe. dat was al heel wat, want ze stond daar bekend als een lip-optrekkende snauwende hond.
omdat we zo geen keus konden maken mochten we met het stel gaan wandelen. eerst ging een vrijwilligster mee. Luca was bang, maar gedroeg zichzelf wel.
omdat we de volgende dag een feest hadden waar we echt naar toe moesten, en Luca niet alleen wilde laten, mochten we haar twee dagen later ophalen. wel gingen we met de honden wandelen de volgende dag erop. Toen had een vrijwilliger wat moeite gedaan om langer in de kennel te zitten en Luca begon haar te vertrouwen. Toen wij kwamen om te wandelen sprong ze tegen die vrijwilliger op. om steun te zoeken want ze vond ons nog maar ``eng``.
Ik zag dat en ik wist meteen dat ze zo ook bij ons kon worden. ik wist dat als ze je vertrouwde ze een gouden hond zou zijn.
toen ze met ons mee ging, ging ze bij mij op schoot. mijn man reed. ze was nog steeds heel gesloten. geen emotie niks.
Totdat we ongeveer een kilometer verderop waren met de auto, moest ze gedacht hebben dat wij haar gingen verlossen van het asiel. want ze ontdooide als een blok, ging me likken in het gezicht en de staart ging fier omhoog.
na een wandelingetje waarbij ze nog bang was, gingen we naar huis. daar was Buster ook. ze liep meteen rond met haar staartje omhoog, want wat was ze blij dat ze van het asiel weg was !!
de eerste paar weken was ze wel heeel erg blafferig als ze alleen gelaten werd. ik kreeg het wel even benauwd en wist niet of we haar moesten houden. maar ze was verder de perfecte hond !
Toen ben ik fanatiek aan de slag gegaan met haar verlatingsangst. dat ging goed. en was snel over.
en nu 1,5 jaar later vertrouwd ze weer mensen, is super sociaal met honden, is erg op ons gericht, zodat ze heel goed los kan komen, luistert op een kik, echt helemaal super hoe dat hondje zelfvertrouwen heeft gekregen, hebben we ook aan gewerkt bij haar !
kwispelend gaat ze nu door het leven, net als Buster
ik zou dus ook zo weer voor een herplaatser gaan ! ( als we plek hebben).
ooh, jaa: het gevoel wat ik had toen ik Luca zag was dat ze heel,heel lief uit haar ogen keek. ze lijkt iets op een teckel en is gewoon zo ontzettend aandoenlijk lief hondje !!!!