Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honderd honden tegelijk eten geven....
Moderator: moderatorteam
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: honderd honden tegelijk eten geven....
Hier zijn nog andere filmpjes van diezelfde honden, ze gebruiken die zwepen niet alleen bij het eten:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie overigens geen honden die geregeld afgeslagen worden met een zweep, dan zouden ze niet eens zo dichtbij komen. Ik heb hier een hond die als jonge hond geregeld op haar kop kreeg met een bezemsteel en dat is nu 13 jaar geleden maar nog altijd zal ze niet doodleuk afkomen en vrolijk staan kijken naar mij als ik met een bezemsteel sta te zwieren, zelfs niet als ik een berg eten achter mij heb liggen.
Ik zie overigens geen honden die geregeld afgeslagen worden met een zweep, dan zouden ze niet eens zo dichtbij komen. Ik heb hier een hond die als jonge hond geregeld op haar kop kreeg met een bezemsteel en dat is nu 13 jaar geleden maar nog altijd zal ze niet doodleuk afkomen en vrolijk staan kijken naar mij als ik met een bezemsteel sta te zwieren, zelfs niet als ik een berg eten achter mij heb liggen.
Laatst gewijzigd door Linsey op 08 okt 2010 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt nog nooit van een klikker gehoord?Podenji schreef:misschien kunnen de mensen die zoveel bezwaren hebben tegen die zweep met een suggestie komen hoe zij dit zouden doen ?
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
en jij denkt dat iemand er tijd voor heeft om 100 meutehonden de clicker aan te gaan leren en dan nog aan te leren mbv de clicker dat ze moeten wachten op hun eten.Wil de hond schreef:Jij hebt nog nooit van een klikker gehoord?Podenji schreef:misschien kunnen de mensen die zoveel bezwaren hebben tegen die zweep met een suggestie komen hoe zij dit zouden doen ?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je echt van je honden houdt heb je dat er gewoon voor over hoor. 
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Waarom niet gewoon het deurtje open doen en de honden naar t eten laten rennen?Podenji schreef:misschien kunnen de mensen die zoveel bezwaren hebben tegen die zweep met een suggestie komen hoe zij dit zouden doen ?
Tsja, met het oog op het feit dat het een toeristische attractie is, is t grappig gedaan. Krijg er wel een beetje SM-gevoel bij, dat wel. Mijn hobby niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het knap, leuk om te zien en niks mis mee...
Ja die zweep zullen ze bij de jacht ook weleens mee gehad hebben, dat hoort erbij hoe wil je dat anders doen met zoveel honden tegelijk en zittend op een paard... allemaal TT omhangen met nummertjes
worden ze daar slecht of zielig door? Nee... ze zien er prima uit...
Niks mis mee in mijn ogen.
Ja die zweep zullen ze bij de jacht ook weleens mee gehad hebben, dat hoort erbij hoe wil je dat anders doen met zoveel honden tegelijk en zittend op een paard... allemaal TT omhangen met nummertjes
Niks mis mee in mijn ogen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Die honden hoeven toch ook niet te worden afgerost met die zweep? Ik heb mijn paarden nooit geslagen met een zweep, het geluid ervan was genoeg om ze te laten gehoorzamen (en dat was ook niet vaak nodig). Misschien zijn die honden ook gewoon wel onder de indruk van het "geknal" van de zweep.
- *Esther
- Zeer actief
Wist niet dat t een toeristische attractie was.
Gewoon voeren in de kennels zou anders t beste zijn. Kun je ook nog een beetje in de gaten houden of ieder zo ongeveer zijn portie krijgt.
Kijk, als het nu iets subtiels was waar hij ze mee in bedwang zou houden, iets met lichaamstaal, dan zou ik het knap vinden.
Maar ja, daar gaat veel trainingstijd in zitten en Jan-met-de-pet die daar komt kan dat vast niet zo waarderen. Dan is zo'n zweep spectaculairder.
Overigens zien de honden er prima uit, vrolijk en vrij dus ze zullen t gerust best hebben.
Als ze vaak kennis zouden maken met die zweep zou je wel een andere lichaamshouding zien.
Gewoon voeren in de kennels zou anders t beste zijn. Kun je ook nog een beetje in de gaten houden of ieder zo ongeveer zijn portie krijgt.
Kijk, als het nu iets subtiels was waar hij ze mee in bedwang zou houden, iets met lichaamstaal, dan zou ik het knap vinden.
Maar ja, daar gaat veel trainingstijd in zitten en Jan-met-de-pet die daar komt kan dat vast niet zo waarderen. Dan is zo'n zweep spectaculairder.
Overigens zien de honden er prima uit, vrolijk en vrij dus ze zullen t gerust best hebben.
Als ze vaak kennis zouden maken met die zweep zou je wel een andere lichaamshouding zien.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die honden leven in grote roedels en niet ieder apart in een kennel.
Dus dat word moeilijk met ieder hun eigen bakje vreten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- *Esther
- Zeer actief
Dat snap ik heel goed, maar met een groep in een kennel kan toch ook heel prima?bouvierpoedel schreef:Die honden leven in grote roedels en niet ieder apart in een kennel.
Acht honden tegelijk voeren lukte me vroeger best
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ja of je splitst de groep even in 2'en zodat ze wel gewoon kunnen gaan wanneer de deur openstaat.Nanna schreef:" onclick="window.open(this.href);return false;Anne&Taar schreef: Waarom niet gewoon het deurtje open doen en de honden naar t eten laten rennen?
Ze komen van een plateau af. Dus éérst moet iedereen beneden zijn en dán pas mogen ze gaan eten.
Als ze dat deurtje openzetten en iedereen maar laten aanvallen op het voer heeft de laatste hond niets.
:
of je legt voldoende voedsel neer zodat ook de laatste hond zijn eten kan pakken.
Ik zeg ook niet dat ik het vreselijk voor de honden vindt of dat het mishandeling is,maar zo vreseijk knap vind ik het niet als je daar met een zweep staat te zwaaien.

Cash v Heiligental en Flow.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Nu is het toch ook een kwestie van 'aaaanvalllllllluuuuuuhhhhh man met zweep is weg'. Leg het me nou eens uit, want ik snap het verschil echt niet. Volgens jou maken die paar meter dat ze afgestopt worden dat elke hond voer heeft? Het is geen voer wat hap slik weg is als ik het goed zieNanna schreef:Als ze dat deurtje openzetten en iedereen maar laten aanvallen op het voer heeft de laatste hond niets.

Linda, Izzie en Bram
- Cash
- Zeer actief
" onclick="window.open(this.href);return false;Zoek stok! schreef:Nu is het toch ook een kwestie van 'aaaanvalllllllluuuuuuhhhhh man met zweep is weg'. Leg het me nou eens uit, want ik snap het verschil echt niet. Volgens jou maken die paar meter dat ze afgestopt worden dat elke hond voer heeft? Het is geen voer wat hap slik weg is als ik het goed zieNanna schreef:Als ze dat deurtje openzetten en iedereen maar laten aanvallen op het voer heeft de laatste hond niets.Van mij mag hij het zo doen hoor, maar je maakt mij niet wijs dat dit geen pure show is. Met praktisch nut heeft het niks te maken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Op deze manier houden ze hun voerdrift heel hoog... denk dat dat ook erg belangrijk is, het is niet te doen om ze in kennels te houden dan hou je toch een splitsing, zoiets moet in een grote roedel leven.TeamWork schreef:Wist niet dat t een toeristische attractie was.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan is iedereen al beneden... dan hebben ze allemaal gelijke kans om voer te krijgen.Zoek stok! schreef:Nu is het toch ook een kwestie van 'aaaanvalllllllluuuuuuhhhhh man met zweep is weg'. Leg het me nou eens uit, want ik snap het verschil echt niet. Volgens jou maken die paar meter dat ze afgestopt worden dat elke hond voer heeft? Het is geen voer wat hap slik weg is als ik het goed zieNanna schreef:Als ze dat deurtje openzetten en iedereen maar laten aanvallen op het voer heeft de laatste hond niets.Van mij mag hij het zo doen hoor, maar je maakt mij niet wijs dat dit geen pure show is. Met praktisch nut heeft het niks te maken.
Dat heeft zeker effect dat zie ik hier al als ze een keer niets hoeven te doen voor hun eten en het al klaar ligt in de kennel... als ze samen eten zouden krijgen had Xena alles en de rest niets.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, het lijkt me stug dat dit helemaal geen enkel praktisch nut heeft.
Het is alleen wel zo dat dit soort honden houden zo helemaal anders is dan het houden van huishonden.
Moet je eens proberen aan die zweep-meneer uit te leggen wat het praktische nut is van het houden van een hond die op een luxe bedje voor de cv ligt te ronken.
Het is alleen wel zo dat dit soort honden houden zo helemaal anders is dan het houden van huishonden.
Moet je eens proberen aan die zweep-meneer uit te leggen wat het praktische nut is van het houden van een hond die op een luxe bedje voor de cv ligt te ronken.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
ik heb er niks mee, vind 100 honden bij elkaar ook veel te veel 

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Mja, ik kan me niet voorstellen dat er geen andere manier van voederen is. Je kunt die vleesbotten ook veel meer verspreiden over de binnenplaats. Dan hoef je er ook niet met een zweep tussen te staan.
Maar ja, da's natuurlijk minder spectaculair voor de toeristen.
Maar ja, da's natuurlijk minder spectaculair voor de toeristen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik zie er niets verkeerds in. Meutehonden zijn geen huishonden, zouden ze ook niet willen.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier worden ze zo ook gevoerd....
hoe anders 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja maar dan krijgt hij geen 1 op 1 aandacht en liefde.Nanna schreef:Daar denken meutehonden anders over hoormariaa schreef:ik heb er niks mee, vind 100 honden bij elkaar ook veel te veel

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zit volgens mij ook wel logica in hoor om het voer zo in een rechte lijn te leggen.
In het veld mogen ze op bepaalde momenten ook niet voor de ruiters of hondengeleiders uitkomen.
Dus dit is een mooie oeffening om ze op de plaatst te houden met als beloning het voer.
In het veld mogen ze op bepaalde momenten ook niet voor de ruiters of hondengeleiders uitkomen.
Dus dit is een mooie oeffening om ze op de plaatst te houden met als beloning het voer.

- Cash
- Zeer actief
ik zeg ook niet dat ik het dramatisch vind of dierenmishandeling, ik denk alleen dat het anders kan, leuker.Martijn schreef:Ik heb ook weleens een klap met een longeerzweep gehad. Lachen toch?Cash schreef:ja omdat ze vast namelijk weleens een pak rammel met diezelfde zweep hebben gehad, anders hadden ze er ook geen ontzag voor.Nakisha schreef:Ik ga met Nanna mee, ik zie er niets kwaads in.
De zweep raakt de honden niet en de honden zien er ook totaal niet bang uit, ze blijven gewoon netjes op afstand zolang de zweep beweegt. Een trucje, dus.
Gewoon een toeristische attractie, dus. Best geinig.
Je kunt ook te dramatisch doen hoor?
Zolang je precies weet wat je moet doen om er niet nog een te krijgen is er niets aan de hand en het ziet er naar uit dat ze het allemaal prima begrijpen.

-
Inc
Kan er niets verkeerds in zien eigenlijk.
- Cash
- Zeer actief
dat laatste zeker.Martijn schreef:Volgens mij zijn die honden in hun nopjes.
In een meute jagen is ook niet bepaald een straf.
deze honden zullen het vast heel wat fijner hebben in die grote groep dan de beagle van hier verderop.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik weet niet wat je er daar anders aan kunt doen om het leuker te maken.
Volgens mij is het voor die honden juist leuk .
Beetje voedsel nijd en concurentie is voor een hond toch leuk.

-
Inc
OMGosh Nanna :N: :N: :N:
- *Esther
- Zeer actief
Nanna schreef:Cash schreef:dat laatste zeker.Martijn schreef:Volgens mij zijn die honden in hun nopjes.
In een meute jagen is ook niet bepaald een straf.
deze honden zullen het vast heel wat fijner hebben in die grote groep dan de beagle van hier verderop.![]()
je kunt toch zó zien dat dit hondje
het veel fijner heeft. Genoeg te eten en een eigen speeltje.
Die heeft het helemaal voor elkaarDie wíl helemaal niet met andere meutehonden achter een konijn aanjagen
Arme stakker kan het ook niet eens meer.....
- Cash
- Zeer actief
tjezus nanna, kon je niks beters vinden?

- Cash
- Zeer actief
nou door het voer te verpreiden bijv. zodat ze niet half over elkaar heen hoeven te kruipen en doen om ook iets te krijgen.bouvierpoedel schreef:Ik weet niet wat je er daar anders aan kunt doen om het leuker te maken.
of meer voer neerleggen. of weet ik veel wat.