Nu hebben wij na deze pup een week of 3 geen hond gehad en de hele woning van boven tot onder schoongemaakt, gedweild enz.
Chica hebben wij sinds mei en in die tijd is zij nooit ziek geweest. Heeft al haar entingen gehad en is ontwormt.
Gisteren kwam een van onze vrienden met een pup welke sinds 1 week bij zijn moeder weg is. Vannacht is dit hondje erg ziek geworden, hij ligt bij de dierenarts en is er slecht aan toe.
Mijn vraag is, hoe lang blijft de giardia en cocsodiose in leven buiten een hond en kan het zo zijn dat Chica last heeft van deze paraciet en bacterie zonder er zelf ziek van te worden?
Voel me zo schuldig dat pup lief ziek is geworden na een bezoekje bij ons (kan ook zijn dat hij al iets in zijn systeem had en dat het nu pas naar buiten komt) en ik hoop niet dat het vanwege onze zieke pup een tijd geleden is.
Ik heb de afgelopen 2 weken 2x per dag gedweild omdat Chica loops is en zij loopt binnenshuis met een broekje aan. Chica heeft giesteren wel voor de pup gezorgd. Schoonlikken, mand afstaan voor hem, zachtjes gespeeld enz.
Moet ik trouwens mocht het giardia o.i.d. zijn iets met Chica doen om te voorkomen dat zij het ook alsnog krijgt?