Er is een moment geweest waarop je voor het eerst kennismaakte met je nieuwe hond, hoe ging dat en wat waren die eerste gedachtes over hem of haar?
Ik moet daar zelf aan terugdenken bij onze Olaf omdat dat nu zo zoetjes aan een jaar geleden is.
Ik had foto's op dierenasiels.com gezien en daarop trok hij een vreselijk aandoenlijk bekkie. Dat was voor mij de eerste reden om meer van hem te willen weten. Verder werd hij omschreven als een Duitse Pinscher, ook helemaal goed! Nog meer interesse.
Hij stond ook op de site van de D.P. vereniging als herplaatser.
Heen en weer gemaild naar het asiel en dat klonkt wel goed. Dat het om een moeilijk hondje ging maakte ze echt wel duidelijk.
Toen op reis naar Zierikzee......Luna in de auto, zakken "vol" met koekjes.....
Op van de zenuwen eerlijk gezegd, zo spannend natuurlijk.....
Loop maar mee naar de kennel....Daar zat meneertje dan! Eerste gedachte: wat ben je klein!!!
veel kleiner dan verwacht!! Die Duitse Pinscher, jaja....Op de grond gaan zitten, Olaf was erg angstig maar een brokje lustte hij wel.....totdat hij op schoot kwam zitten en likjes uitdelen, verkocht! Ik zag gelijk weer dat lieve bekje zoals ik hem op de foto had gezien.
Toen samen met Luna op de wei en dat ging ook wel goed.
Dus de verwachte klik op basis van de foto kwam uit, en dat hij veel kleiner was, was in eerste instantie een onaangename verrassing maar voor mij toch geen reden om hem niet mee naar huis te willen nemen. Was er overigens snel aan gewend en nu is zo'n klein hondje lekker dicht tegen je aan toch wel heel erg gezellig
Hoe verliep jullie eerste kennismaking???