Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet eerder gezien in NL
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Niet eerder gezien in NL
Op animal Planet zie ik geregeld honden langs komen die er zo vreselijk aan toe zijn.
Zelf heb ik tot nu toe nog nooit zo'n magere hond voorbij zien komen op een site in NL/BE
Arm dier.. http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... leeuwarden" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf heb ik tot nu toe nog nooit zo'n magere hond voorbij zien komen op een site in NL/BE
Arm dier.. http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... leeuwarden" onclick="window.open(this.href);return false;

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Niet eerder gezien in NL
Ongelovelijk...
Hier is mt geen mogelijkheid een mooie stoere boef in te zien.. Arme hond!
Hier is mt geen mogelijkheid een mooie stoere boef in te zien.. Arme hond!
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
dit is echt heel erg. krijg er een brok van in mijn keel
- zhuyang
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De sharpei
Wat een mager beestje
Maar wat ik me dan afvraag,waarom zoeken ze er nu al een huisje voor?
Is het niet beter om hem onder deskundige begeleiding weer een beetje bouvier te laten worden.
Eerst eens aansterken enzo.
Als je de beschrijving leest zou je denken dat hij vandeweek is binnen gebracht.
Ze weten helemaal niks van hem
Is het niet beter om hem onder deskundige begeleiding weer een beetje bouvier te laten worden.
Als je de beschrijving leest zou je denken dat hij vandeweek is binnen gebracht.
Tamara

-
jodi
- Actief
- Aantal honden: 4
Vind ik erg triest.
Heb het idd nog nooit gezien bij nederlandse honden op een site.
Wel bij de galgo's, de sites van de stichtingen die ze bemiddelen uit spanje.
Ons Dizzy heet ook niet voor niets Dizzy, gevonden zo mager,te "dizzy" om nog te kunnen lopen, helemaal onder de schurft en kaal
Heb het idd nog nooit gezien bij nederlandse honden op een site.
Wel bij de galgo's, de sites van de stichtingen die ze bemiddelen uit spanje.
Ons Dizzy heet ook niet voor niets Dizzy, gevonden zo mager,te "dizzy" om nog te kunnen lopen, helemaal onder de schurft en kaal
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Ik denk dat als er zich iemand aandient die helemaal snapt wat de hond nodig heeft, dat de hond beter bij zo iemand thuis verder kan gaan met aansterken. In een kennel, zonder individuele aandacht en zorg gaat dat simpelweg langzamer. Ik kan me goed voorstellen dat ze de hond al een kans geven op een 'prive'-verpleegster, mits dat bijzonder verantwoord gebeurt en bijvoorbeeld met een regeling wat dierenartskosten en dergelijke betreft.zhuyang schreef:Wat een mager beestje![]()
Eigenlijk hoop ik dat die arme drommel al een prive-nurse heeft in de vorm van een pleeggezin.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Is niet zo leuk om je zo uit te drukken.blacky schreef:dit is echt heel erg. krijg er een brok van in mijn keel
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik schrok echt toen ik de foto van deze hond zag.
Zelf hoop ik ook dat hij al in een pleeggezin zit, want om in deze toestand in een kennel te moeten zitten... nee zeg, moet er niet aan denken.
Ik zou hem zo willen halen en helpen met herstellen, helaas kan dat niet
Zelf hoop ik ook dat hij al in een pleeggezin zit, want om in deze toestand in een kennel te moeten zitten... nee zeg, moet er niet aan denken.
Ik zou hem zo willen halen en helpen met herstellen, helaas kan dat niet

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
bouvierpoedel schreef:Is niet zo leuk om je zo uit te drukken.blacky schreef:dit is echt heel erg. krijg er een brok van in mijn keel
:lol:

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Wat sneu zeg, op zo'n leeftijd zo mishandelt, ik hoop dat hij een heel tof baasje krijgt.

- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
ach neen, wat is er met dat beestje gebeurd?

groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Zielig
zou de leeftijd ook niet meespelen dat er snel een huis gezocht word?
Hoop dat dit stakkertje heel snel een huisje vindt.
Hoop dat dit stakkertje heel snel een huisje vindt.
-
m@r@
- Actief
!!!
Laatst gewijzigd door m@r@ op 11 sep 2021 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Arme Joep....
Ik heb jaren geleden een Bordeauxdog gehad die zwaar verwaarloosd was.
Mensen op straat hadden haar vaak zien lopen en waren gelukkig zo wijs om te vragen door wie de hond gefokt was.
Ze hebben die fokker gewaarschuwd en is ze bij die mensen weggehaald.
Ze kwam diezelfde week bij ons. Graatmager was ze, 9 maanden oud en haar groeiachterstand heeft ze nooit ingehaald.
Ik denk wel dat het goed is dat zo'n hond gelijk ik in rustig gezin opgevangen wordt.
Ik heb jaren geleden een Bordeauxdog gehad die zwaar verwaarloosd was.
Mensen op straat hadden haar vaak zien lopen en waren gelukkig zo wijs om te vragen door wie de hond gefokt was.
Ze hebben die fokker gewaarschuwd en is ze bij die mensen weggehaald.
Ze kwam diezelfde week bij ons. Graatmager was ze, 9 maanden oud en haar groeiachterstand heeft ze nooit ingehaald.
Ik denk wel dat het goed is dat zo'n hond gelijk ik in rustig gezin opgevangen wordt.
Groetjes van Charlotte

- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Ach, wat een triest verhaal voor Joep.
't is dat wij een te druk huishouden hebben voor zo'n oude heer (3 kleine kinderen in die toestand is hij denk ik niet blij mee veel te zwak) anders had hij best hier mogen plegen
.
Snap alleen niet dat de "oude" eigenaren geen behoorlijke nacontrole hebben gedaan bij de nieuwe eigenaar. Maar aan de andere kant als je hem via mp aanbied op die leeftijd zegt dat al genoeg denk ik. Ik snap niet dat de 1e eigenaren hem niet gewoon ingeleverd hebben bij het asiel.
't is dat wij een te druk huishouden hebben voor zo'n oude heer (3 kleine kinderen in die toestand is hij denk ik niet blij mee veel te zwak) anders had hij best hier mogen plegen
Snap alleen niet dat de "oude" eigenaren geen behoorlijke nacontrole hebben gedaan bij de nieuwe eigenaar. Maar aan de andere kant als je hem via mp aanbied op die leeftijd zegt dat al genoeg denk ik. Ik snap niet dat de 1e eigenaren hem niet gewoon ingeleverd hebben bij het asiel.
-
Mojuan
- Zeer actief
Over het handelen van de vorige eigenaren ga ik niets negatiefs zeggen.
Weten wij veel in wat voor situatie die mensen terecht zijn gekomen?
Voor het zelfde geld werden ze uit hun woning gezet, was hun telefoon afgesloten, hadden ze inmiddels ook geen eigen internet meer etc etc.
Als je dan denkt een goed huis voor je hond gevonden te hebben, en hem met heel veel verdriet overhandigd hebt, kan ik me ergens best voorstellen dat je het wilt laten rusten en je leven op orde probeert te krijgen.
Wat ik dan weer niet begrijp is, wáárom wilden die nieuwe eigenaren een hond?
Wat is er leuk aan om een dier zo te behandelen/verwaarlozen/mishandelen?
Dát is het enige in dit verhaal waar ik niet bij kan, en dát zijn de enige mensen waar ik op dit moment geen enkel goed woord voor over heb.
Weten wij veel in wat voor situatie die mensen terecht zijn gekomen?
Voor het zelfde geld werden ze uit hun woning gezet, was hun telefoon afgesloten, hadden ze inmiddels ook geen eigen internet meer etc etc.
Als je dan denkt een goed huis voor je hond gevonden te hebben, en hem met heel veel verdriet overhandigd hebt, kan ik me ergens best voorstellen dat je het wilt laten rusten en je leven op orde probeert te krijgen.
Wat ik dan weer niet begrijp is, wáárom wilden die nieuwe eigenaren een hond?
Dát is het enige in dit verhaal waar ik niet bij kan, en dát zijn de enige mensen waar ik op dit moment geen enkel goed woord voor over heb.

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Nou dat verbaasd mij dus ook hij heeft net een half jaar daar gezeten en is er al zo aan toe waarom haal je dan een beest op als je er niets mee wilt doenPaulala schreef: Wat ik dan weer niet begrijp is, wáárom wilden die nieuwe eigenaren een hond?
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
- dagmar88
- Zeer actief
Het gebeurd echt wel vaker hoor, dat honden zo uitgehongerd worden. Wordt hier alleen niet breed uitgemeten in de media, dus moet je er toevallig tegenaan lopen.
De hondenoppas waar m'n moeder vroeger haar hondje heen bracht in de vakanties had daar een mechelaar van een maand of 8 zitten die misschien wel nog magerder was; echt een zak botten met vel.
Vreselijk lief en vrolijk dier, je snapt gewoon niet dat zo'n hondje toch vertrouwen blijft hebben in mensen.
De hondenoppas waar m'n moeder vroeger haar hondje heen bracht in de vakanties had daar een mechelaar van een maand of 8 zitten die misschien wel nog magerder was; echt een zak botten met vel.
Vreselijk lief en vrolijk dier, je snapt gewoon niet dat zo'n hondje toch vertrouwen blijft hebben in mensen.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Tjezus, wat triest, in een half jaar tijd zo eruit komen te zien. Aan de andere kant is het dus geen hond die het zijn hele leven al slecht heeft gehad en dat vind ik wel weer fijn om te horen. Arme jongen!
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
ik ben absoluut geen PVV stemmer maar ik hoop wel dat hier wat mee gebeurd.
Deigenaar mag een flinke straf en houdverbod wat mij betreft. Hopelijk krijgt ie nog een goede tijd in een warme omgeving met veel lekkers
Deigenaar mag een flinke straf en houdverbod wat mij betreft. Hopelijk krijgt ie nog een goede tijd in een warme omgeving met veel lekkers
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
jeetje wat vreselijk... arme joep.. ik heb dit inderdaad ook nog nooit in NL gezien...
ik heb altijd geroepen bij het zien van animal cops als dit in Nederland komt, zal ik solliciteren voor een baan (en nog steeds)
ik heb altijd geroepen bij het zien van animal cops als dit in Nederland komt, zal ik solliciteren voor een baan (en nog steeds)

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Of dit alleen in andere landen voorkomt.?
Wat maakt ons nederlanders dan zo bijzonder .?
Gebeurt overal en in alle lagen van de bevolking.
Wat maakt ons nederlanders dan zo bijzonder .?
Gebeurt overal en in alle lagen van de bevolking.

-
Mojuan
- Zeer actief
Uiteraard gebeurt het in alle delen van de wereld.
Maar ik heb het zelf nog nooit eerder gezien op internet of tv bij een hond uit NL.
Maar ik heb het zelf nog nooit eerder gezien op internet of tv bij een hond uit NL.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Hier nog ergens een topic over een uitgemergelde bouvier die een half jaar op een kamertje heeft vertoeft in zijn eigen stront.Paulala schreef:Uiteraard gebeurt het in alle delen van de wereld.

-
Mojuan
- Zeer actief
Nog precies zo'n zelfde verhaal?bouvierpoedel schreef:Hier nog ergens een topic over een uitgemergelde bouvier die een half jaar op een kamertje heeft vertoeft in zijn eigen stront.Paulala schreef:Uiteraard gebeurt het in alle delen van de wereld.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oeps vergeef mij.Paulala schreef:Nog precies zo'n zelfde verhaal?bouvierpoedel schreef:Hier nog ergens een topic over een uitgemergelde bouvier die een half jaar op een kamertje heeft vertoeft in zijn eigen stront.Paulala schreef:Uiteraard gebeurt het in alle delen van de wereld.
Ik begin nu echt dement te worden.
hahahahaha

- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Ik weet ook idd niet in welke situatie de oude eigenaren van Joep zaten. Ik bedoelde eigenlijk meer dat als ik in zo'n situatie terecht zou komen ik wel zou bellen en informeren hoe het met de hond gaat maar ws zou ik hem direct naar het asiel brengen ipv via een site als marktplaats. (onze hond komt ook van MP af en de 1e eigenaar heeft 1x gebeld, de andere eigenaar hebben wij regelmatig gemaild hoe het met onze hond was ook al hebben die haar maar 4 dagen in bezit gehad). Maar iedereen gaat hier op een andere manier mee om. Voor de oude eigenaar is het ook enorm pijnlijk om erachter te komen dat jou lieveling waar je niet meer voor kon zorgen zo verwaarloost is door mensen die je vertrouwde met jou hond.Over het handelen van de vorige eigenaren ga ik niets negatiefs zeggen.
Blijft het wel zo dat ik het in en in triest vind dat mensen op zo'n manier met een hond omgaan, het is een dier met gevoel die stop je niet in een hokje zonder beweging en fatsoenlijk voer, water en verzorging.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
En dan.?
Ga je als vorige eigenaar bellen hoe het met de hond is.
Zullen dat soort mensen dan vertellen dat ze hem op hebben gesloten in zijn eigen stront en niets te vreten geven.??
Ze zullen toch een goed gevoel hebben gehad bij deze mensen waar ze de hond aan mee hebben gegeven.
Net of honden uit het dierenasiel allemaal goed terecht komen of per defnitie betere baasjes treffen dan van MP..?
Ga je als vorige eigenaar bellen hoe het met de hond is.
Zullen dat soort mensen dan vertellen dat ze hem op hebben gesloten in zijn eigen stront en niets te vreten geven.??
Ze zullen toch een goed gevoel hebben gehad bij deze mensen waar ze de hond aan mee hebben gegeven.
Net of honden uit het dierenasiel allemaal goed terecht komen of per defnitie betere baasjes treffen dan van MP..?