Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond Diva ( 5 maanden oud ) heeft sinds een paar dagen uitslag/bultjes tussen haar achterpoten/ onderop haar buik..
Ik ga er zowizo mee naar de dierenarts !
Maar misschien dat het iemand van jullie bekend voor komt?
jah.. Dana heeft dat een keer gehad... DA zei dat ze waarschijnlijk op iets had gelegen waar ze allergisch voor was is ook weer vrij vlot weggetrokken eigenlijk
EschaenStefanie schreef:jah.. Dana heeft dat een keer gehad... DA zei dat ze waarschijnlijk op iets had gelegen waar ze allergisch voor was is ook weer vrij vlot weggetrokken eigenlijk
EschaenStefanie schreef:ze bedoelde toen buiten, ze had het over brandnetels of iets.... gemaaide berenklauw, distels
Hier in de tuin hebben we geen planten waar ze bij kan.. Wel gesnoeide takken liggen op de grond, maar die liggen er al ruim 2 maanden, Manlief moet even na de stort rijden..?
Met uitlaten etc, Gaat ze ook nooit liggen en echt door bossen etc lopen we niet..
hmm apart dan. Wij waren pas naar de polder geweest en dat klopte wel. Escha had toen de kriebels op haar poten van de berenklauwen en Dana zit eigenlijk zo dicht bij de grond dat het ook wel aannemelijk was dat het hiervan was..
Hoop dat het bij jouw ook iets 'onschuldigs' is
EschaenStefanie schreef:hmm apart dan. Wij waren pas naar de polder geweest en dat klopte wel. Escha had toen de kriebels op haar poten van de berenklauwen en Dana zit eigenlijk zo dicht bij de grond dat het ook wel aannemelijk was dat het hiervan was..
Hoop ik ook !
Pas een behandeling achter de rug voor "puppy schurft" had ze opgelopen van een andere hond, Dat is gelukkig nu helemaal weg !
EschaenStefanie schreef:hmm apart dan. Wij waren pas naar de polder geweest en dat klopte wel. Escha had toen de kriebels op haar poten van de berenklauwen en Dana zit eigenlijk zo dicht bij de grond dat het ook wel aannemelijk was dat het hiervan was..
Hoop ik ook !
Pas een behandeling achter de rug voor "puppy schurft" had ze opgelopen van een andere hond, Dat is gelukkig nu helemaal weg !
Krijgen we dit weer
Ik neem aan dat je het hebt over Demodex Canis? Dat is niet besmettelijk voor gezonde honden.... Veel honden hebben deze parasiet altijd bij zich en mits het afweersysteem goed werkt merk je hier niets van. Dus om te zeggen dat je dat hebt opgelopen van een andere hond is ehm.. twijfelachtig
edit
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 04 okt 2010 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoop ik ook !
Krijgen we dit weer
Ik neem aan dat je het hebt over Demodex Canis? Dat is niet besmettelijk voor gezonde honden.... Honden hebben deze parasiet altijd bij zich en mits het afweersysteem goed werkt merk je hier niets van. Dus om te zeggen dat je dat hebt opgelopen van een andere hond is ehm.. twijfelachtig
EschaenStefanie schreef:zou kunnen, zou wel nieuw voor mij zijn. Ik heb altijd geleerd dat het niet besmettelijk is voor gezonde honden. ( maar ik weet ook niet alles)
Nee idd, maar ik ga het toch maar even navragen haha, ze is er zowizo al vanaf na een behandeling van 3 weken..
Als je DA met puppyschurft, de demodex schurft bedoelde dan heeft hij/zij onzin verteld. Demodex is niet besmettelijk, punt .
Die plekjes zien er ook niet uit als schurft, maar meer als een irritatie cq allergie. Ik denk dat je DA iets anders dan puppyschurft bedoelde. Pups hebben wel vaker een eczeemachtig iets, wat hier wel een beetje op lijkt.
Mijn eerste collie (een teefje) heeft ook dit soort uitslag op haar buik gehad. Althans, daar lijkt het heel veel op. Onze dierenarts zei dat het een soort "jeugdpuistjes" waren. Vooral jonge teefjes kunnen daar wel eens last van hebben. Wij hebben toen een soort betadine shampoo meegekregen. Na een paar keer wassen was het over.
freskin schreef:Mijn eerste collie (een teefje) heeft ook dit soort uitslag op haar buik gehad. Althans, daar lijkt het heel veel op. Onze dierenarts zei dat het een soort "jeugdpuistjes" waren. Vooral jonge teefjes kunnen daar wel eens last van hebben. Wij hebben toen een soort betadine shampoo meegekregen. Na een paar keer wassen was het over.
die herken ik, tot en met de benaming die de DA eraan gaf
was inderdaad zo weer over.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liesbeth schreef:Als je DA met puppyschurft, de demodex schurft bedoelde dan heeft hij/zij onzin verteld. Demodex is niet besmettelijk, punt .
Die plekjes zien er ook niet uit als schurft, maar meer als een irritatie cq allergie. Ik denk dat je DA iets anders dan puppyschurft bedoelde. Pups hebben wel vaker een eczeemachtig iets, wat hier wel een beetje op lijkt.
Nee dat is niet dit, dat heeft ze pas gehad..
De DA vertelde dat het besmettelijk is voor andere pups..
Het begint nu ookal op de buitekant van der achterpoten dus ik ga vanavond even na de DA !
Liesbeth schreef:Als je DA met puppyschurft, de demodex schurft bedoelde dan heeft hij/zij onzin verteld. Demodex is niet besmettelijk, punt .
Nee dat is niet dit, dat heeft ze pas gehad..
De DA vertelde dat het besmettelijk is voor andere pups..
Het begint nu ookal op de buitekant van der achterpoten dus ik ga vanavond even na de DA !
Ik begrijp nu even niet wat voor schurft jouw hond gehad heeft .
Puppyschurft is een algemene benaming voor demodex schurft, omdat het vrij regelmatig bij pups voorkomt. Deze schurft is NIET besmettelijk, dit in tegenstelling tot sarcoptische schurft (Scabies) die is wel erg besmettelijk.
Wel heel goed dat je je hondje nog even na laat kijken, zeker nu het zich uitbreidt .
mijn Phyra heeft hier ook heel veel ''last'' van! komt door de plantjes idd, ik loop dagelijks met haar door een natuurgebied en dus door heel wat verschillende planten, haar buik, oksels en liezen zaten helemaal onder met deze rode plekjes en ook zat er op een paar een pusdingetje..
dus ben ik een week ofzo niet meer door de plantjes heen gelopen, alleen over gras en de straat, buik werd weer mooi ''schoon'' bijna geen bultjes meer..
nu zijn we gisteren leuk met de bal wezen spelen, bal in de bosjes, phyra erachteraan..midden in de prikkel-brandneteltroep..
paar uur daarna haar liezen vuurrood en vandaag is het 1 grote plek etter..
ze moet dus wel allergisch zijn voor bepaalde plantensoorten, ook gezien er nog amper vacht op de besmette plekken zit.
heeft iemand een idee hoe ik die etterplekken kan verzorgen? mag ik hier iets op smeren of is het verstandig het droog te houden en er niks aan te doen? ze heeft er denk ik geen last van qua jeuk of iets...
hoop dat iemand mij helpen kan!
Bobdeleeuw schreef:.....heeft iemand een idee hoe ik die etterplekken kan verzorgen? mag ik hier iets op smeren of is het verstandig het droog te houden en er niks aan te doen? ze heeft er denk ik geen last van qua jeuk of iets...hoop dat iemand mij helpen kan!
Ik denk dat het het beste is om ze droog te houden. Dan genezen ze het beste. Ik zou de da even bellen wat je het beste kan doen. Misschien hebben die wel een soort betadine smeerseltje om de wondjes wat te ontsmetten.
Het is een jeugdeczeem waar ze hopelijk overheen groeit, sommige blijven het houden.
heb er medicatie voor meegekregen en andere voeding,had royal canin maar nu moet ze dus royal canin extra sensitive