Wat belachelijk!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag ik nog naar buiten...?
Moderator: moderatorteam
-
Ilupa
Re: Mag ik nog naar buiten...?
Echt zo'n situatie waarbij er zoveel tegenargumenten tegelijk in je hoofd schieten dat je niet weet wat antwoorden. Ik zou denk ik zo verbouwereerd zijn over zo'n absurd en bizar verzoek dat ik waarschijnlijk nog verstrooid "Ja ik zal erop letten." zou gezegd hebben of zo.
(En dan pas achteraf, in retrospect en veel te laat, het perfecte, snedige en allesomvattende antwoord in mijn hoofd geproduceerd hebben.)
Wat belachelijk!
Wat belachelijk!
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik wil best rekening houden met iemand, maar ze moeten me niet zeggen wanneer ik mijn honden moet uitlaten. Daar kan ik heel slecht tegen. Hij gaat eerst maar iets aan het gedrag van zijn drie mormels doen
Ik zou wel proberen hem zo veel mogelijk te ontlopen, maar om op bepaalde tijden niet met mijn honden naar buiten te kunnen vind ik een slecht plan 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Niet zo slachtofferig doen hoor, met je "mag ik nog naar buiten"
Want je bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je doet.
Of je er rekening mee wilt houden door op de tijd of route te gaan letten hangt af van hoeveel zin je hebt in trammelant.
Het is gezegd, en de bal is niet teruggespeeld als ik het goed begrijp. En nu ligt de bal dus bij jou
Ik zou een voorstel bedenken waar vooral hijzelf een aandeel in heeft. Het is zijn probleem immers.
Als hij niks wil ben je d'r ook vanaf. Dan heb je je best gedaan.
Maar ik zou in ieder geval die aap, die hij er nu op heeft gezet, niet op mijn schouder willen hebben.
Want je bepaalt natuurlijk helemaal zelf wat je doet.
Of je er rekening mee wilt houden door op de tijd of route te gaan letten hangt af van hoeveel zin je hebt in trammelant.
Het is gezegd, en de bal is niet teruggespeeld als ik het goed begrijp. En nu ligt de bal dus bij jou
Ik zou een voorstel bedenken waar vooral hijzelf een aandeel in heeft. Het is zijn probleem immers.
Als hij niks wil ben je d'r ook vanaf. Dan heb je je best gedaan.
Maar ik zou in ieder geval die aap, die hij er nu op heeft gezet, niet op mijn schouder willen hebben.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Ik voel me geen slachtoffer hoor.
probleem is dat het probleem blijft.
De honden worden niet door de bazin uitgelaten daar deze alleen buiten komt met een scootmobiel.
Maar haar hulpen laten de honden uit. Deze wisselen nog al dus elke keer zal je het verhaal opnieuw moeten vertellen.
Ik heb al in het verleden aangeboden de honden enige mate op te voeden, deels door ze mee te nemen in mijn roedel.
Maar wanneer iemand alleen maar denk dat de wereld om haar draait, dan houd het een beetje op.
En natuurlijk stoort de toonzetting dat ik aangesproken wordt als of ik iets fout doe.
Mijn leven kent geen ritme dus vaste tijden ken ik niet.
Wanneer de honden op mijn honden afstuiven blijven mijn honden gewoon om mij heen staan.
Ik geef lijkt mij voldoende kans om mijn honden te ontwijken.
Dus van mij kant nooit stres, ook al omdat ik vind dat mijn pup moet leren dat er dus niets aan de hand is......
Gelukkig werkt dit nog steeds....
Waarom ik het aanhaal is het feit dat je tegenwoordig wel vaker aangesproken lijkt te worden op gedrag van anderen.
Mensen fietsen op de stoep en geven aan dat jij moet oprotten omdat je met 3 honden te veel plaats in neemt....
En nu blijken mensen ten willen bepalen hoe en wanneer je loopt....
Dus toch maar weer uiterst vriendelijk maar duidelijk aangeven dat het probleem toch echt ergens anders ligt...misschien een gevalletje Milan.....
probleem is dat het probleem blijft.
De honden worden niet door de bazin uitgelaten daar deze alleen buiten komt met een scootmobiel.
Maar haar hulpen laten de honden uit. Deze wisselen nog al dus elke keer zal je het verhaal opnieuw moeten vertellen.
Ik heb al in het verleden aangeboden de honden enige mate op te voeden, deels door ze mee te nemen in mijn roedel.
Maar wanneer iemand alleen maar denk dat de wereld om haar draait, dan houd het een beetje op.
En natuurlijk stoort de toonzetting dat ik aangesproken wordt als of ik iets fout doe.
Mijn leven kent geen ritme dus vaste tijden ken ik niet.
Wanneer de honden op mijn honden afstuiven blijven mijn honden gewoon om mij heen staan.
Ik geef lijkt mij voldoende kans om mijn honden te ontwijken.
Dus van mij kant nooit stres, ook al omdat ik vind dat mijn pup moet leren dat er dus niets aan de hand is......
Gelukkig werkt dit nog steeds....
Waarom ik het aanhaal is het feit dat je tegenwoordig wel vaker aangesproken lijkt te worden op gedrag van anderen.
Mensen fietsen op de stoep en geven aan dat jij moet oprotten omdat je met 3 honden te veel plaats in neemt....
En nu blijken mensen ten willen bepalen hoe en wanneer je loopt....
Dus toch maar weer uiterst vriendelijk maar duidelijk aangeven dat het probleem toch echt ergens anders ligt...misschien een gevalletje Milan.....
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik denk dat ik maar eens ga vragen of iedereen tussen 12.00 en 14.00 uur niet naar het bos wil gaan. Kunnen ze best een beetje rekening mee houden toch
Kleine moeite.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Mijn honden vallen niet uit. Marouck blaft wel (maar die blaft gewoon nogal graag, blaft bij alles), Biène kijkt maar blijft meestal stil. Toch is juist Biène degene die ik niet altijd vertrouw met andere honden (hoewel ze nog nooit gevochten heeft met een hond, buiten Marouck).Moos schreef:Ik vind dit iets heel anders dan dat iemand die zelf 3 uitvallende honden heeft aan jou gaat 'vragen' of je op bepaalde tijden niet buiten wil komen met je honden, en dan vervolgens ook nog geirriteerd is als je niet meteen "ja natuurlijk" zegtInge schreef:
Hier is een oudere man die mij altijd aanspreekt met "de hondenvrouw"![]()
Meneer heeft vrijwel permanent nu de x-russell van zijn zoon te logeren en die loopt altijd los (let ook alleen op die oude man hoor).
Soms is ie net op het veld als ik eraan kom maar Biène is niet gediend van andere honden. Als ie me ziet gaat ie dus van het veld af zodat ik ze daar even los kan laten. Doe ik andersom ook...gewoon een beetje rekening houden met elkaar moet kunnen.![]()
Als ik hier iemand zie waarvan ik weet dat de hond heel erg uitvalt steek ik zelf ook vaak alvast even over, omdat dat makkelijker is voor hen. Dat vind ik een vrij normale manier van rekening houden met elkaar. Maar als diezelfde persoon vervolgens van mij zou gaan verwachten dat ik mijn uitlaattijden aan ga passen met mijn hobbelende honden, terwijl zijn/haar honden ongecontroleerd uitvallen, denk ik echt niet meteen "tuurlijk, beetje rekening houden met elkaar". Ik vind dat het dan veel teveel van 1 kant moet komen, en dan ook nog eens van degene die helemaal geen problemen heeft of maakt.
OK, dat kan ik begrijpen.Niek schreef:Problem is dat mijn honden dus niets doen, niet reageren. En als mijn honden wat moeten doen moeten ze naar buiten.
De oudste van 15 geeft vrij kort van te voren aan of er wat 'loos' is. De ander is nog geen 5 maanden, dus ook redelijk kort na aangeven naar buiten.
De ander is invalide moet nog in zijn kar gehesen worden.
Dus voor ik alles buiten heb.
En nogmaals mijn honden blijven rustig.
Gelukkig zit er nog een singel tussen en kunnen ze niet bij elkaar komen...althans niet direct. Soms loopt er een 'overkant' hond los en komt de brug over.
Mijn honden triggeren heel erg het foute gedrag bij de ander honden,maar puur door niets te doen...
Dus dan zou ik altijd eerst naar buiten moeten kijken of de kust veilig is. Ik geloof dat ik daar geen zin in heb.
Dat ze jou aanspreken is natuurlijk raar. Toch zou ik persoonlijk er niet zo moeilijk over doen en gewoon een kwartiertje eerder of later gaan lopen
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik zou wel gaan wandelen maar als ik hem zie aankomen met zijn honden, dan zou ik even omlopen.
Niks mis met een beetje rekening met elkaar houden.
Ik vraag mensen met honden ook weleens of ze even kunnen wachten tot ik voorbij een bepaald punt ben, kan het alleen maar waarderen dat er onderling rekening met elkaar en elkaar's honden word gehouden.
Niks mis met een beetje rekening met elkaar houden.
Ik vraag mensen met honden ook weleens of ze even kunnen wachten tot ik voorbij een bepaald punt ben, kan het alleen maar waarderen dat er onderling rekening met elkaar en elkaar's honden word gehouden.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Niek
- Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Tuurlijk en dat gebeurd hier in de wijk ook heel veel..
Maar toevallig was ik vandaag eerder buiten en de pup heeft ook heer lijk gespeeld met andere honden.
Op de terug weg toen ik net de brug over was, aan 'mijn' kant dus...
Hoorde ik het geblaf al aankomen, 1 hond loopt altijd los maar vliegt alle kanten op, nu dus ook vliegt de brug over en gaat staan grommen tegen mijn honden.
Dus tegen mijn pup en tegen mijn Border van 12 jaar in rolstoel...die dus beide niet reageren......
e hond is enkele honderden meters verwijderd van de uitlaathulp...
Ik wacht netjes bij de brug zodat haar hondje niet de weg op rent tot mevrouw de hond kan pakken....
Toen weer de opmerking: 'Ziet u nu wat er gebeurt als u met uw honden hier loopt.........'
Terwijl het haar hond was die los naar mij toe komt en het was pas 8.45...... Dus niet de 9 uur waar ze eerst over sprak...
Wat moet je dan nog.....?
Ik blijf gewoon rustig staan mijn honden vallen niet uit zeggen niets. Bob mijn invalide Border doet pas wat als hij daadwerkelijk wordt gebeten.
Dat is een paar jaar geleden gebeurd, beetje zelfde verhaal,uit het niets kam een hondje van mevrouw die uithaalde, Bob draait zich om en trek een plukje uit de Maltezer....Niet aan de hand. Dat kan gebeuren,daar doe ik ook niet moeilijk over. maar ineens had ik een gevaarlijke hond......
Maar ja ik zet het maar naast me neer,ik kan er wel me leven dat die honden tekeer gaan, maar niet dat dat mijn schuld zou zijn......
O ja in het verleden ook al drollen van die hondjes in mijn voortuin gevonden. De buren hadden dat namelijk gezien.
En tennis balletjes die gestolen worden....
Ik geloof dat ik wel erg rekening houd met andere, ben ik bang......
Maar wat vind ik Bink mijn Border van 5 maanden fantastisch! Gewoon niet reageren, niet bang, niet agressief, total niet onder de indruk.....Dat doet me dan wel weer goed.
Ik begrijp dan best dat je redelijk gefrustreerd raakt als je dan met drie stuiteren ongeleide projectielen staat, machteloos....
Maar toevallig was ik vandaag eerder buiten en de pup heeft ook heer lijk gespeeld met andere honden.
Op de terug weg toen ik net de brug over was, aan 'mijn' kant dus...
Hoorde ik het geblaf al aankomen, 1 hond loopt altijd los maar vliegt alle kanten op, nu dus ook vliegt de brug over en gaat staan grommen tegen mijn honden.
Dus tegen mijn pup en tegen mijn Border van 12 jaar in rolstoel...die dus beide niet reageren......
e hond is enkele honderden meters verwijderd van de uitlaathulp...
Ik wacht netjes bij de brug zodat haar hondje niet de weg op rent tot mevrouw de hond kan pakken....
Toen weer de opmerking: 'Ziet u nu wat er gebeurt als u met uw honden hier loopt.........'
Terwijl het haar hond was die los naar mij toe komt en het was pas 8.45...... Dus niet de 9 uur waar ze eerst over sprak...
Wat moet je dan nog.....?
Ik blijf gewoon rustig staan mijn honden vallen niet uit zeggen niets. Bob mijn invalide Border doet pas wat als hij daadwerkelijk wordt gebeten.
Dat is een paar jaar geleden gebeurd, beetje zelfde verhaal,uit het niets kam een hondje van mevrouw die uithaalde, Bob draait zich om en trek een plukje uit de Maltezer....Niet aan de hand. Dat kan gebeuren,daar doe ik ook niet moeilijk over. maar ineens had ik een gevaarlijke hond......
Maar ja ik zet het maar naast me neer,ik kan er wel me leven dat die honden tekeer gaan, maar niet dat dat mijn schuld zou zijn......
O ja in het verleden ook al drollen van die hondjes in mijn voortuin gevonden. De buren hadden dat namelijk gezien.
En tennis balletjes die gestolen worden....
Ik geloof dat ik wel erg rekening houd met andere, ben ik bang......
Maar wat vind ik Bink mijn Border van 5 maanden fantastisch! Gewoon niet reageren, niet bang, niet agressief, total niet onder de indruk.....Dat doet me dan wel weer goed.
Ik begrijp dan best dat je redelijk gefrustreerd raakt als je dan met drie stuiteren ongeleide projectielen staat, machteloos....
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Duidelijk weer een geval van een debiel met onopgevoede honden...
Als hij moeilijke krengen heeft is dat ZIJN probleem en niet dat van de omgeving. Als ie nu nog zou vragen aan je hoe laat je je honden meestal uitlaat en of jullie daar enige aanpassing in kunnen aanbrengen, vind ik het al een heel ander verhaal.
Misschien zeg jij wel 16.45 en kan hij dan om 17.15 gaan.
Overigens, ik deed dat nooit maar nu ga ik soms rechtsom of linksom als ik zo'n mens/hond zie. Gewoon voor de rust.
Ik zit altijd met verbazing te kijken dat mensen zin hebben in zo'n agressieve hond ( degene die ik ken hebben de hond zelf zo gemaakt, waren prima pups, maar ja als je debiel gaat trekken en vreemd doet als er andere honden in de buurt komen, dan gaat die hond ervanuit dat dat wel iets vreselijks zal zijn)
Als hij moeilijke krengen heeft is dat ZIJN probleem en niet dat van de omgeving. Als ie nu nog zou vragen aan je hoe laat je je honden meestal uitlaat en of jullie daar enige aanpassing in kunnen aanbrengen, vind ik het al een heel ander verhaal.
Misschien zeg jij wel 16.45 en kan hij dan om 17.15 gaan.
Overigens, ik deed dat nooit maar nu ga ik soms rechtsom of linksom als ik zo'n mens/hond zie. Gewoon voor de rust.
Ik zit altijd met verbazing te kijken dat mensen zin hebben in zo'n agressieve hond ( degene die ik ken hebben de hond zelf zo gemaakt, waren prima pups, maar ja als je debiel gaat trekken en vreemd doet als er andere honden in de buurt komen, dan gaat die hond ervanuit dat dat wel iets vreselijks zal zijn)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier in de buurt gaat er ook wel eens iets in overleg. "Ga jij die kant op, dan ga ik daarheen." Dat lijkt me normaal, niets mis mee.
Maar er moet toch echt niemand met deze vraag aankomen hoor. Dan schiet ik in het verzet. Het is nogal wat, de halve dag zou je niet buiten mogen komen met je honden. Ja, kom op, dan blijft hij maar lekker binnen.
Maar er moet toch echt niemand met deze vraag aankomen hoor. Dan schiet ik in het verzet. Het is nogal wat, de halve dag zou je niet buiten mogen komen met je honden. Ja, kom op, dan blijft hij maar lekker binnen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik weet niet, maar kan je niet gewoon via de achterdeur ofzo? Ik zou er niks mee te maken willen hebben en zou mijn honden ook niet aan dergelijke honden willen blootstellen. Stel dat 1 van je honden toch een keer geiiriteerd raakt (en dat vind ik heel begrijpelijk), dan is dat natuurlijk harstikke vervelend en wie weet wat voor gevolgen het dan heeft (ook kwa gedrag in de toekomst van je eigen honden). Zeker een jonge hond die nu ook prima reageerd, zou ik daar niet te veel mee willen confronteren.
En ach ja als het dan rustige tijden zijn, wil ik daar best rekening mee houden, maar dan moet er ook op strakke tijden gegaan worden. Niet van jou kant, maar van hun kant(en zodra dat niet goed gaat, kun je hem daar ook zeer verantwoordelijk voor stellen. En hoe lang zullen ze wandelen? Een kwartiertje? (kan me niet voorstellen, dat thuiszorg daar namelijk veel tijd voor kan hebbeb) Wat is het nou om 2 keer per dag een kwartiertje niet die route te nemen?
Iedereen op zijn achterste poten omdat iemand vraag of iemand 2 keer per dag even ruimte kan maken voor zijn honden. Nounou wat schandalig. Misschien is het dan een rustige tijd. En voor iemand die een onregelmatig leven leid, kan dat 2 keer kwartiertje toch wel een beetje ingecalculeerd worden? Misschien is dat gewoon kwa andere honden op straat gewoon erg rustig... En tja niet iedereen is communicatie een wonder. Deze persoon zal niet voor niks thuiszorg hebben en waarschijnlijk niet zo best meer zijn. Tja
En ach ja als het dan rustige tijden zijn, wil ik daar best rekening mee houden, maar dan moet er ook op strakke tijden gegaan worden. Niet van jou kant, maar van hun kant(en zodra dat niet goed gaat, kun je hem daar ook zeer verantwoordelijk voor stellen. En hoe lang zullen ze wandelen? Een kwartiertje? (kan me niet voorstellen, dat thuiszorg daar namelijk veel tijd voor kan hebbeb) Wat is het nou om 2 keer per dag een kwartiertje niet die route te nemen?
Iedereen op zijn achterste poten omdat iemand vraag of iemand 2 keer per dag even ruimte kan maken voor zijn honden. Nounou wat schandalig. Misschien is het dan een rustige tijd. En voor iemand die een onregelmatig leven leid, kan dat 2 keer kwartiertje toch wel een beetje ingecalculeerd worden? Misschien is dat gewoon kwa andere honden op straat gewoon erg rustig... En tja niet iedereen is communicatie een wonder. Deze persoon zal niet voor niks thuiszorg hebben en waarschijnlijk niet zo best meer zijn. Tja

- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Ik ben best bereid om rekening met een ander te houden, en zou het helemaal geen probleem vinden om even een andere kant op te lopen als ik deze meneer met zijn zijn honden tegen zou komen. Maar als er op zo'n toon van mij geeist zou worden dat ik op bepaalde tijden niet naar buiten mag omdat hij dan met de honden loopt ga ik toch wel ff m'n hakken in het zand zetten hoor. Dat gaat me net ff een brug te ver.
Bedoel; het kan toch ook andersom? HIJ heeft een probleem met ZIJN honden......dan kan hij zelf toch ook een andere kant op lopen? Ik vind dit een beetje de omgekeerde wereld zo; Ik heb een probleem en een ander mag het voor me oplossen....
Bedoel; het kan toch ook andersom? HIJ heeft een probleem met ZIJN honden......dan kan hij zelf toch ook een andere kant op lopen? Ik vind dit een beetje de omgekeerde wereld zo; Ik heb een probleem en een ander mag het voor me oplossen....

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ga al achterlijk vroeg naar buiten 5.15 u. maar daar zou ik dus niet vanaf kunnen wijken, simpelweg omdat ik, als ik later ga te laat ben op mijn werk (zelfs 5 minuten, dat kan ruim een half uur te laat betekenen). Vroeger gaat ook niet aangezien ik nog wel wat slaap nodig heb.
's avonds ligt het eraan hoe laat ik thuis ben en dan moeten de honden direct naar buiten dan ga ik niet een kwartier wachten omdat ze het dan al een dag opgehouden hebben.
Het enige wat ik sowieso doe is mensen ontwijken dus zo'n persoon zeker... maar ik ga er niet op andere tijden voor lopen.
Dan moeten zij hun tijden maar aanpassen, zij hebben een hond die naar alles en iedereen toevliegt, dan moet die maar vast probleem opgelost.
Bij mij zouden ze de hele dag kunnen als ik werk dus dan kunnen ze zelf kijken wanneer ze gaan lopen.
's avonds ligt het eraan hoe laat ik thuis ben en dan moeten de honden direct naar buiten dan ga ik niet een kwartier wachten omdat ze het dan al een dag opgehouden hebben.
Het enige wat ik sowieso doe is mensen ontwijken dus zo'n persoon zeker... maar ik ga er niet op andere tijden voor lopen.
Dan moeten zij hun tijden maar aanpassen, zij hebben een hond die naar alles en iedereen toevliegt, dan moet die maar vast probleem opgelost.
Bij mij zouden ze de hele dag kunnen als ik werk dus dan kunnen ze zelf kijken wanneer ze gaan lopen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Ik heb eens een advocaat op mijn dak gehad. Letselschade. Omdat iemand twee te dikke uitvallende honden had en die waren uitgevallen naar mijn honden. Ik was met de fiets, honden dus vast en zag het drama al aankomen. Ben zo ver mogelijk op de weg gaan fietsen als ik durfde om de confrontatie zo veel mogelijk te mijden. Had geen effect dus. Mevrouw gevallen. Door haar eigen honden over straat getrokken en dan krijg IK een letselschade advocaat. Ik heb de brief echt drie keer gelezen. Hoe kan ik nou verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de honden van mevrouw?
Hihi achteraf had ik een tegenclaim moeten maken denk ik. Ik heb daar toch twee nachten slecht van geslapen......
Mensen zijn niet helemaal lekker soms. Doe je niks an.
Hihi achteraf had ik een tegenclaim moeten maken denk ik. Ik heb daar toch twee nachten slecht van geslapen......
Mensen zijn niet helemaal lekker soms. Doe je niks an.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
poembaa schreef:Ik heb eens een advocaat op mijn dak gehad. Letselschade. Omdat iemand twee te dikke uitvallende honden had en die waren uitgevallen naar mijn honden. Ik was met de fiets, honden dus vast en zag het drama al aankomen. Ben zo ver mogelijk op de weg gaan fietsen als ik durfde om de confrontatie zo veel mogelijk te mijden. Had geen effect dus. Mevrouw gevallen. Door haar eigen honden over straat getrokken en dan krijg IK een letselschade advocaat. Ik heb de brief echt drie keer gelezen. Hoe kan ik nou verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de honden van mevrouw?
Dat is toch helemaal de omgekeerde wereld...
Je zou gewoon een claim in moeten dienen dat jouw honden nu bang zjin ofzo
Je had daar niet mogen fietsen ofzo? Zo'n advocaat gaat daar toch niet aan beginnen??
- Niek
- Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Ik vind niet dat ik de achterdeur moet nemen.....Ik ben ook niet bang voor die hondjes.
En de eigenares heft de pech om in een rolstoel te zitten, maar daarmee wordt je geen beter mens, integendeel al haar hele leven een secreet en slavendrijver.
Dus daar gaat het niet om, en rekening houden met de hulp die ook om de zoveel n=maanden wisselen dat werkt niet..
Het is niet zo'n groot probleem, maar door teveel aan tijd zou zo iemand wel je leven redelijk zuur kunnen maken.....
Verder woon ik in een zeer prettige en sociale buurt, meestal, dus ook daar geen probleem.
Maar ik heb gen zin om mijn ritme aan te passen als dat van de andere kant ook niet gaat.
Anders zou zijn als er iemand naar mij toe zou komen en aan mij vraagt wanneer ik uit ga en vervolgens het probleem uitlegt. Misschien is de hond bang voor mijn hond allemaal te begrijpen en te voor komen.
Maar niet op deze manier lijkt me.
Zoals al boven beschreven je bent meteen de l*l als je je aan de regels houd en iemand die op de stoep fietst scheld je uit...ja er zijn grenzen.....
Maar van een paar gillende buurthondjes ga ok niet mijn leven aanpassen.....
En de eigenares heft de pech om in een rolstoel te zitten, maar daarmee wordt je geen beter mens, integendeel al haar hele leven een secreet en slavendrijver.
Dus daar gaat het niet om, en rekening houden met de hulp die ook om de zoveel n=maanden wisselen dat werkt niet..
Het is niet zo'n groot probleem, maar door teveel aan tijd zou zo iemand wel je leven redelijk zuur kunnen maken.....
Verder woon ik in een zeer prettige en sociale buurt, meestal, dus ook daar geen probleem.
Maar ik heb gen zin om mijn ritme aan te passen als dat van de andere kant ook niet gaat.
Anders zou zijn als er iemand naar mij toe zou komen en aan mij vraagt wanneer ik uit ga en vervolgens het probleem uitlegt. Misschien is de hond bang voor mijn hond allemaal te begrijpen en te voor komen.
Maar niet op deze manier lijkt me.
Zoals al boven beschreven je bent meteen de l*l als je je aan de regels houd en iemand die op de stoep fietst scheld je uit...ja er zijn grenzen.....
Maar van een paar gillende buurthondjes ga ok niet mijn leven aanpassen.....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als er ook nog een singel tussen zit zie ik het probleem eigenlijk niet zo?Niek schreef:Problem is dat mijn honden dus niets doen, niet reageren. En als mijn honden wat moeten doen moeten ze naar buiten.
De oudste van 15 geeft vrij kort van te voren aan of er wat 'loos' is. De ander is nog geen 5 maanden, dus ook redelijk kort na aangeven naar buiten.
De ander is invalide moet nog in zijn kar gehesen worden.
Dus voor ik alles buiten heb.
En nogmaals mijn honden blijven rustig.
Gelukkig zit er nog een singel tussen en kunnen ze niet bij elkaar komen...althans niet direct. Soms loopt er een 'overkant' hond los en komt de brug over.
Mijn honden triggeren heel erg het foute gedrag bij de ander honden,maar puur door niets te doen...
Dus dan zou ik altijd eerst naar buiten moeten kijken of de kust veilig is. Ik geloof dat ik daar geen zin in heb.
Ik was hoogst verbaasd dat ik tegenwoordig ook al aangesproken kan worden op gedrag wat de honden van ander gaan vertonen.....
verder is het wel heel veel herrie 3 van die kleine keffers.... En ik geloof wel dat iedereen in de buurt blij zal zijn als mijn honden wel eens wat terug zouden doen........![]()
Maar we wachten w=eer even af. Zoals gezegd als ik de honden met mijn honden op een veldje heb zal er weinig gebeuren, maaar dat vind men dan 'eng'.......
Die tijden zijn mogelijk afgestemd op de mogelijkheden van de hulpen.
Misschien kan hij zijn honden niet op andere tijden laten uitlaten...................
Doen je honden echt niets?
Ook niet eyen?
- Niek
- Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Nee hoor mijn honden dragen zonnebrillen.......
Ik heb er ook geen probleem mee, de hulpen (eigelijk spreek ik liever van hulpelozen) hebben een probleem dat de honden zo te keer gaan.
Ze doen dit niet alleen bij mijn honden, maar ik woon toevallig aan de overkant.
Wanneer ik de deur uit loop ga ik meestal naar links en de overbuurhonden gaan naar rechts, zelfde kant dus.Ik denk als ze het zo'n probleem vinden : loop de ander kant op, is ook leuk..
Verder loopt er altijd een hondje los, die ook op z'n tijd nog wel een een auto probeert te 'grijpen' of een brommer.....
Ook poepen de hondjes overal en word niets op ge ruimt.....
Nou hoeft dat van mij ook niet overal, maar in de tuin van de (over)buren lijkt me niet de juist plaats......
Kijk ik begrijp best dat je als hulp bij een secreet van een vrouw en niet opgeleid tot honden uitlaatster je een probleem hebt met die gillende wolbalen....
maar ik vind het niet de bedoeling dat ook tot mijn probleem te maken. Oplossingen zijn al meerder malen aangedragen, maar er is nooit op in gegaan....
Maar ja je wilt ook niet als boeman overkomen.....
Ik heb er ook geen probleem mee, de hulpen (eigelijk spreek ik liever van hulpelozen) hebben een probleem dat de honden zo te keer gaan.
Ze doen dit niet alleen bij mijn honden, maar ik woon toevallig aan de overkant.
Wanneer ik de deur uit loop ga ik meestal naar links en de overbuurhonden gaan naar rechts, zelfde kant dus.Ik denk als ze het zo'n probleem vinden : loop de ander kant op, is ook leuk..
Verder loopt er altijd een hondje los, die ook op z'n tijd nog wel een een auto probeert te 'grijpen' of een brommer.....
Ook poepen de hondjes overal en word niets op ge ruimt.....
Nou hoeft dat van mij ook niet overal, maar in de tuin van de (over)buren lijkt me niet de juist plaats......
Kijk ik begrijp best dat je als hulp bij een secreet van een vrouw en niet opgeleid tot honden uitlaatster je een probleem hebt met die gillende wolbalen....
maar ik vind het niet de bedoeling dat ook tot mijn probleem te maken. Oplossingen zijn al meerder malen aangedragen, maar er is nooit op in gegaan....
Maar ja je wilt ook niet als boeman overkomen.....
- ranetje
- Zeer actief
Nee hoor, het hoeft jouw probleem niet te worden
Misschien kan je dat mevrouw nog laten weten
Ik zit wel te lachen hier over die "gillende wolbalen"
Ik heb het beeld heel aardig geloof ik.
Misschien kan je dat mevrouw nog laten weten
Ik zit wel te lachen hier over die "gillende wolbalen"
Ik heb het beeld heel aardig geloof ik.
- Niek
- Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Een en ander gaat nog een staartje krijgen......
Gisteren liet ik even de voordeur open staan om wat uit de auto te pakken.
Ineens vliegt er een kleine bruine Jack vlak langs mijn arm met veel gegrom....
Volgas bij mij het huis in. Helemaal door het dolle heen.
Gelukkig zat de tussen deur dicht en vloog hij er weer een snel uit......
De begeleidster van de honden had deze bruine Jack dus los gelaten, zoals altijd....
Toen ik haar aansprak kwam er niet eens een sorry....niets.....
toch maar even duidelijk gemaakt dat dit niet kan en als ik de hond binnen aantreft deze weer plat naar buiten komt....
Vandaag, de drie monsters lopen aan de overkant voor mijn deur.
Ik kwam van de andere kant, weer schiet de hond die los is volgas op mijn invalide hond af en komt heel dicht bij en probeer Bob te bijten......
Tot drie maal toe zet hij bijna zijn tanden in Bob die gewoon rustig blijft.
Ik loop ook nog met een Jack die gedragen moet worden in een tas en de pup aan de riem...dus niet echt gemakkelijk allemaal.
Maar net lenig genoeg om de aanvallende hond een rot schop te geven. Ik was er helemaal klaar mee....
Of ik wel helemaal spoorde was de vraag....Ik hoop dat de boodschap nu duidelijk is...
Maar het zal wel niet.......pffffffff
Gisteren liet ik even de voordeur open staan om wat uit de auto te pakken.
Ineens vliegt er een kleine bruine Jack vlak langs mijn arm met veel gegrom....
Volgas bij mij het huis in. Helemaal door het dolle heen.
Gelukkig zat de tussen deur dicht en vloog hij er weer een snel uit......
De begeleidster van de honden had deze bruine Jack dus los gelaten, zoals altijd....
Toen ik haar aansprak kwam er niet eens een sorry....niets.....
toch maar even duidelijk gemaakt dat dit niet kan en als ik de hond binnen aantreft deze weer plat naar buiten komt....
Vandaag, de drie monsters lopen aan de overkant voor mijn deur.
Ik kwam van de andere kant, weer schiet de hond die los is volgas op mijn invalide hond af en komt heel dicht bij en probeer Bob te bijten......
Tot drie maal toe zet hij bijna zijn tanden in Bob die gewoon rustig blijft.
Ik loop ook nog met een Jack die gedragen moet worden in een tas en de pup aan de riem...dus niet echt gemakkelijk allemaal.
Maar net lenig genoeg om de aanvallende hond een rot schop te geven. Ik was er helemaal klaar mee....
Of ik wel helemaal spoorde was de vraag....Ik hoop dat de boodschap nu duidelijk is...
Maar het zal wel niet.......pffffffff
- ranetje
- Zeer actief
Dit is balen :M:
Ik hoop dat de boodschap over gekomen is
Ik hoop dat de boodschap over gekomen is
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Tijd om een praatje met de wijkagent te maken? Als het niet goedschiks kan... Op een gegeven moment moet je m.i. ook gewoon klaar zijn met vriendelijk doen en jezelf wegcijferen, er zijn grenzen die hier ruimschoots overschreden worden, lijkt me.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Niek
- Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Ok wijk agent.....zielige invalide oude vrouw.versus...my......
Wie wordt er geloofd.....?
In het verleden al meer mee gemaakt hoe ze in de slachtoffer rol kan toneelspelen.....
Gelukkig zijn er wel wat getuigen..... Voorlopig krijgt het kleine monster geen kans meer om bij mijn honden te komen...
Helaas ik probeer altijd honden te ontzien want uiteindelijk is de baas die gene die het probleem veroorzaakt, maar je mag geen oude invalide vouwtjes schoppen...dus helaas krijg haar hond dan een welgeplaatste trap.......
Wie wordt er geloofd.....?
In het verleden al meer mee gemaakt hoe ze in de slachtoffer rol kan toneelspelen.....
Gelukkig zijn er wel wat getuigen..... Voorlopig krijgt het kleine monster geen kans meer om bij mijn honden te komen...
Helaas ik probeer altijd honden te ontzien want uiteindelijk is de baas die gene die het probleem veroorzaakt, maar je mag geen oude invalide vouwtjes schoppen...dus helaas krijg haar hond dan een welgeplaatste trap.......