Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spelen? > hechtingen
Moderator: moderatorteam
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Spelen? > hechtingen
Hallo allemaal
Nog even jullie mening / advies..
Vorige week maandag is Sandy tijdens het spelen gewond geraakt aan haar oog
(ooglid is doorgescheurd en gehecht) Tegen het krabben draagt ze een kap,
waar ze ondertussen redelijk aan gewend is. Na 2 dagen ging ze wat normaler om
met de kap. Na nog 2 dagen wilde ze wel weer spelen.
Nu loopt ze dus inmiddels een week aan de lijn, met die kap om (zodra ik de kap afdoe
gaat ze krabben dus vandaar dat ze de kap fulltime draagt)
Nu is mijn vraag, zouden jullie een hond met hechtingen in haar oog laten spelen met
andere honden? Los dus? en dan met of zonder kap?
Ze is gelukkig totaal niet bang geworden, we hebben al heel wat hondjes gezien op
straat. Ze heeft mogen snuffelen en groeten, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde
als even lekker rennen en los gaan. Ze is een pup van ruim 6 maanden, spelen gaat
nogal lomp soms. Ik ben bang dat ik straks heel voorzichtig doe voor die hechtingen
en dat de hechtingen tijdens het spelen worden geraakt door een andere hond (ik
moet er niet aan denken dat mijn moeite voor niks is geweest)
De hechtingen moeten nog een week blijven zitten, dus wat zouden jullie doen?
Het risico nemen en lekker laten spelen of nog even een week voorzichtig?
Nog even jullie mening / advies..
Vorige week maandag is Sandy tijdens het spelen gewond geraakt aan haar oog
(ooglid is doorgescheurd en gehecht) Tegen het krabben draagt ze een kap,
waar ze ondertussen redelijk aan gewend is. Na 2 dagen ging ze wat normaler om
met de kap. Na nog 2 dagen wilde ze wel weer spelen.
Nu loopt ze dus inmiddels een week aan de lijn, met die kap om (zodra ik de kap afdoe
gaat ze krabben dus vandaar dat ze de kap fulltime draagt)
Nu is mijn vraag, zouden jullie een hond met hechtingen in haar oog laten spelen met
andere honden? Los dus? en dan met of zonder kap?
Ze is gelukkig totaal niet bang geworden, we hebben al heel wat hondjes gezien op
straat. Ze heeft mogen snuffelen en groeten, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde
als even lekker rennen en los gaan. Ze is een pup van ruim 6 maanden, spelen gaat
nogal lomp soms. Ik ben bang dat ik straks heel voorzichtig doe voor die hechtingen
en dat de hechtingen tijdens het spelen worden geraakt door een andere hond (ik
moet er niet aan denken dat mijn moeite voor niks is geweest)
De hechtingen moeten nog een week blijven zitten, dus wat zouden jullie doen?
Het risico nemen en lekker laten spelen of nog even een week voorzichtig?
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Re: Spelen? > hechtingen
Ik zou echt nog een week rustig aan doen hoor! Je moet er niet aan denken dat de hechtingen los scheuren... brrr! Nee, nog even volhouden samen!
RIP Cena
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik zou nog even voorzichtig zijn, liever nog even wat rustiger aan zodat het oog goed kan genezen.
Sterke ermee in ieder geval.
Sterke ermee in ieder geval.
- Moos
- Zeer actief
Ik zou zeker het risico niet nemen. Als mijn honden hechtingen hadden kwam ik zelfs niet op drukkere losloopplekken. Moest er niet aan denken dat er een drukke Lab ofzo aan kwam stuiteren, en met een nagel die rits hechtingen open trok :N:

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Gelukkig reageert ze niet meer zo spastisch op de kap, en kan ik flinke stukken met haar lopen
en spelen samen gaat ook lekker maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als met soortgenoten.
Hondjes op straat ziet ze al van een afstand en ze gaat gelijk in de speelstand. Ik neig ook naar ff doorzetten en rustig aan
maar ik kreeg van sommige mensen te horen dat zij het anders zouden doen.
De wond ziet er nu echt beter uit, rustig en minder vuil dan in het begin. Ik moet dagelijks oogdruppels indoen bij Sandy en 2 x per dag antibiotica geven.
Het gaat dus de goede kant op, en we doe nog maar een week rustig aan ( ik moet er ook niet aan denken dat er tijdens het spelen iets mis gaat)
Pff 2 weken zijn wel lang hoor, Sandy ging dagelijks spelen met haar vaste groep vrienden in het park. Als we nu langs het steegje open, richting park (komen we langs als ik naar m'n ouders ga) gaat ze janken en piepen om naar het park te gaan! Slimmerd! ik leg haar nog wel uit dat ze nog even moet wachten.
en spelen samen gaat ook lekker maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als met soortgenoten.
Hondjes op straat ziet ze al van een afstand en ze gaat gelijk in de speelstand. Ik neig ook naar ff doorzetten en rustig aan
maar ik kreeg van sommige mensen te horen dat zij het anders zouden doen.
De wond ziet er nu echt beter uit, rustig en minder vuil dan in het begin. Ik moet dagelijks oogdruppels indoen bij Sandy en 2 x per dag antibiotica geven.
Het gaat dus de goede kant op, en we doe nog maar een week rustig aan ( ik moet er ook niet aan denken dat er tijdens het spelen iets mis gaat)
Pff 2 weken zijn wel lang hoor, Sandy ging dagelijks spelen met haar vaste groep vrienden in het park. Als we nu langs het steegje open, richting park (komen we langs als ik naar m'n ouders ga) gaat ze janken en piepen om naar het park te gaan! Slimmerd! ik leg haar nog wel uit dat ze nog even moet wachten.
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 04 okt 2010 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Wij komen nu ook niet op losloopplekken of in het park. We lopen alleen op straat, grote rondjes, afwisselende routes. En spelletjes tussendoor (met vrouwtje dus) om het leuk te houden en om die bom energie kwijt te rakenMoos schreef:Ik zou zeker het risico niet nemen. Als mijn honden hechtingen hadden kwam ik zelfs niet op drukkere losloopplekken. Moest er niet aan denken dat er een drukke Lab ofzo aan kwam stuiteren, en met een nagel die rits hechtingen open trok :N:
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Wel jammer dat ze voordat ze met kap liep het middelpunt van aandacht was (voor mensen ook) en nu loopt men met een grote bocht om haar heen
Sandy snapt het niet, en blijft soms om aandacht vragen (is al een stuk minder dan in het begin, goede training nu ook weer)
Sommige mensen denken dat die kap iets met bijten (van voorbijgangers) te maken heeft. Alsof ze een muilkorf-kap draagt
Ze wordt ook veel uitgelachen
Beetje jammer zulke reacties. Alleen een paar buurtkinderen (die eerder naar haar blafte) kwamen belangstellend vragen waarvoor ze die kap draagt en vonden haar zielig en gingen haar voorzichtig aaien.
Sommige mensen denken dat die kap iets met bijten (van voorbijgangers) te maken heeft. Alsof ze een muilkorf-kap draagt
Ze wordt ook veel uitgelachen
Beetje jammer zulke reacties. Alleen een paar buurtkinderen (die eerder naar haar blafte) kwamen belangstellend vragen waarvoor ze die kap draagt en vonden haar zielig en gingen haar voorzichtig aaien.
- Moos
- Zeer actief
Hoe reageren honden op die kap? Ik heb nu 2 keer een hond met kap gezien (in losloopgebied) en mijn honden vinden die honden dan dus heel erg eng

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
De ene gaat blaffen, de ander grommen, en sommige reageren alsof ze de kap niet eens zien gewoon normaal hup in de speelstand. 1tje ging aan de kap snuffelen (een reutje) en ik dacht als we nog even langer blijven staan piest hij er overheenMoos schreef:Hoe reageren honden op die kap? Ik heb nu 2 keer een hond met kap gezien (in losloopgebied) en mijn honden vinden die honden dan dus heel erg eng![]()
Wisselende reacties dus
Sandy heeft er niet zoveel last meer van en heeft gister besloten dat je ook best kan graven met zo'n kap op. Resultaat een kap vol aarde
Ze draagt de soft-kap en heeft zelfs een manier gevonden om botten te omklemmen met haar poten (en de kap ertussen dus) Als ik zag hoe ze zelf in het begin reageerde had ik dit nooit verwacht. Ik heb gelukkig doorgezet en haar laten wennen duurde 2 dagen. Het enige wat ze zelf nog "eng" vind is een trapje van 2 treden in de tuin om daarvan af te gaan, op gaat wel maar eraf weigert ze (denk dat ze minder diepte ziet ofzo), als de kap langs de muur schuurt schrikt ze nog soms.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
achossie arme Sandy! haha wel erg dat mensen er bang voor zijn
weird!!
Nog even volhouden hoor, tis zo voorbij!
Nog even volhouden hoor, tis zo voorbij!
RIP Cena
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Sommige mensen snappen het ook niet echt hé
.
Wel goed dat ze er aan gewend is. Ik zou ook nog even doorzetten met rust houden met haar.
Wel goed dat ze er aan gewend is. Ik zou ook nog even doorzetten met rust houden met haar.
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
Nou gewoon nog even wachten hoor, het heeft zijn tijd nodig en je wilt toch niet dat het weer opengaat of gaat ontsteken.

- Marina
- Zeer actief
Superrr om te lezen dat ze nu zo goed gaat met de kap.
Ik wist het wel. Ze kunnen echt alles met zo'n kap, alleen is het even wennen en kijken hoe ze alles moeten doen.
Ik wist het wel. Ze kunnen echt alles met zo'n kap, alleen is het even wennen en kijken hoe ze alles moeten doen.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.