Nou, allemaal aan de TT, mag je hond overal los
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onzichtbaar aangelijnd, vrijspraak
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
Re: Onzichtbaar aangelijnd, vrijspraak
Nou ja zeg
Alsof dat een garantie is dat de hond perfect onder controle staat, alsof ie niet opeens de weg op kan schieten als ie schrikt van een schok

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Wat een raar verhaal.
Die rechter heeft nogal wat vertrouwen in de stroomband blijkbaar. Feit blijft dat die hond gewoon door kan lopen als hij dat wil.
Die rechter heeft nogal wat vertrouwen in de stroomband blijkbaar. Feit blijft dat die hond gewoon door kan lopen als hij dat wil.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
En had hij hem ook daadwerkelijk aan? Dus ik bedoel deden de baterijen het?
Dit zou heel makkelijk een vrijbrief kunnen worden voor mensen die altijd en overal hun hond los willen laten lopen.
Dit zou heel makkelijk een vrijbrief kunnen worden voor mensen die altijd en overal hun hond los willen laten lopen.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Dat was ook mijn gedachte idd.Moos schreef:Nou ja zegAlsof dat een garantie is dat de hond perfect onder controle staat, alsof ie niet opeens de weg op kan schieten als ie schrikt van een schok
![]()
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
S@ndr@
- Zeer actief
Als we nu groot inkopen met het honden forum , krijgen we dan korting 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat is de strekking van het voorschrift van aanlijning dan precies?
Is dat controle over de hond? Want een volgende keer laat iemand dan zien hoe goed zijn hond is afgericht en op die manier de controle heeft.

Is dat controle over de hond? Want een volgende keer laat iemand dan zien hoe goed zijn hond is afgericht en op die manier de controle heeft.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Wat een apart verhaal, dit valt toch ook niet te bewijzen!
Dan kan iedereen wel zeggen, ja meneer de rechter maar mijn hond had op dat moment die en die halsband om,
Puntje bij paaltje blijft voor mij althans dat hij nog gewoon los liep.
Erg vreemd
Dan kan iedereen wel zeggen, ja meneer de rechter maar mijn hond had op dat moment die en die halsband om,
Puntje bij paaltje blijft voor mij althans dat hij nog gewoon los liep.
Erg vreemd
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Kan de uitspraak (nog) niet vinden maar ik denk dat de man heeft ingezet op het 'ongecontroleerd uitlaten' gedeelte. In die zin kan ik het althans wel begrijpen maar of het wenselijk is? 
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

- FrisianOutlawftVera
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 ) - Aantal honden: 2
iet wat een Schokkende bericht geving .. :N:
electrisch aangelijnd ... vind dat nog steeds niet aangelijnd .
electrisch aangelijnd ... vind dat nog steeds niet aangelijnd .
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau

Frisian Outlaw ft Fardau

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat raar. Ik heb geen zin om het na te zoeken, maar ik meen dat ik ooit wel eens gelezen heb dat onder aangelijnd een riem van bv 1,5 m wordt verstaan. Een flex mocht zelfs eigenlijk niet.
Wel leuk, want dit zou nu gelden voor iedereen toch ? Dus je koopt gewoon een versleten TT, hoeft niet eens te werken, en je kunt je hond overal loslaten
Wel leuk, want dit zou nu gelden voor iedereen toch ? Dus je koopt gewoon een versleten TT, hoeft niet eens te werken, en je kunt je hond overal loslaten
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Ik heb zelfs gehoord (een jurist had dit uitgezocht) dat als de hond een lijn aan heeft maar je hebt die niet in je hand je ook niet wettelijk strafbaar bent. Je hond moet aangelijnd zijn maar er schijnt nergens te staan dat jij die lijn ook vast dient te houden.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heel raar......
- Qal
- Zeer actief
Toch nog even ingedoken en ik heb het volgens mij gevonden, een persoon kan beboet worden met een boete van €60:
A.24 APV (VIII.4 Besluit boete overlast in de openbare ruimte) Als eigenaar of houder van een hond deze laten verblijven of laten lopen
- op een weg gelegen binnen de bebouwde kom zonder dat de hond is aangelijnd
Dit is het enige wat ik erover kan vinden dus je kan inderdaad de discussie aangaan over wat nu precies 'aangelijnd' is.
A.24 APV (VIII.4 Besluit boete overlast in de openbare ruimte) Als eigenaar of houder van een hond deze laten verblijven of laten lopen
- op een weg gelegen binnen de bebouwde kom zonder dat de hond is aangelijnd
Dit is het enige wat ik erover kan vinden dus je kan inderdaad de discussie aangaan over wat nu precies 'aangelijnd' is.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
vandale.nl zegt:Qal schreef:
dus.. een lijn los achter de hond laten hangen = aangelijnd?aan·lij·nen lijnde -, h -gelijnd (een hond) tijdens het uitlaten aan een riem of ketting houden
-
anica
- Actief
ik heb een telepathische band met mijn hond!
vreemd verhaal, als ik dus een teletac om doe en er lege batterijen in doe mag ze los lopen?
moet je hond in verbinding met jou staan door middel van een riem? die beide partijen aanraken.
zo niet dan kan je bij grotere honden ook een korte leren lijn aanhangen van 15 cm, een handvat zeg maar of de riem zelf vast laten houden.
vreemd verhaal, als ik dus een teletac om doe en er lege batterijen in doe mag ze los lopen?
moet je hond in verbinding met jou staan door middel van een riem? die beide partijen aanraken.
zo niet dan kan je bij grotere honden ook een korte leren lijn aanhangen van 15 cm, een handvat zeg maar of de riem zelf vast laten houden.
Laatst gewijzigd door anica op 01 okt 2010 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Uit de APV van Rotterdam:
Dus ook met een onzichtbare lijn zou de hond maximaal 5 meter weg mogen.
Ik betwijfel of de rotterdamse stadswachten dat ook zo zullen zien
Tja, de lijn wordt verder niet gespecificeerd.1. Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:
a. binnen de bebouwde kom op de weg zonder dat die hond aangelijnd is met een lijn waarvan de lengte, gemeten van hand tot halsband, niet meer dan 5 meter bedraagt;

- Qal
- Zeer actief
Dat is weer een andere discussie.Machie schreef:dus.. een lijn los achter de hond laten hangen = aangelijnd?
Deze meneer heeft zich verzet tegen de (waarschijnlijk) onder bovenstaand artikel opgelegde boete. Doet dan niet ter zake wat aanlijnen is maar of de hond ten tijde van het opleggen van de boete aangelijnd was.
Kwam overigens nog wat leuks tegen onder hetzelfde artikel.
- op een weg zonder deugdelijk middel dat is bestemd voor het verwijderen van uitwerpselen bij zich te dragen en/of dit middel niet op eerste vordering tonen aan de met het toezicht belaste ambtenaar.
Wat is een deugdelijk middel? Je kan poep met je handen oprapen en die heb je altijd bij je.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik weet niet waar jou handen voor bestemd zijn...Qal schreef: Kwam overigens nog wat leuks tegen onder hetzelfde artikel.
- op een weg zonder deugdelijk middel dat is bestemd voor het verwijderen van uitwerpselen bij zich te dragen en/of dit middel niet op eerste vordering tonen aan de met het toezicht belaste ambtenaar.
Wat is een deugdelijk middel? Je kan poep met je handen oprapen en die heb je altijd bij je.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
haha ik doe meeS@ndr@ schreef:Als we nu groot inkopen met het honden forum , krijgen we dan korting
- Qal
- Zeer actief
Dan neem je als voorbeeld een zakdoekje oid.Machie schreef:Ik weet niet waar jou handen voor bestemd zijn...
Je kan in ieder geval de discussie aangaan, er staat namelijk nergens (ook niet in het geval van aanlijnen) wat het specifiek moet zijn.

- Machie
- Zeer actief
idd, en als je een klootzak van een agent treft kan die ook nog zeggen als jij met je boterhamzakje aankomt...Qal schreef:Dan neem je als voorbeeld een zakdoekje oid.Machie schreef:Ik weet niet waar jou handen voor bestemd zijn...![]()
Je kan in ieder geval de discussie aangaan, er staat namelijk nergens (ook niet in het geval van aanlijnen) wat het specifiek moet zijn.
Nee hoor, dit is een boterhamzakje, bestemd voor boterhammen, niet voor hondendrollen
- Qal
- Zeer actief
Je kan eindeloos de discussie (niet met agenten overigens) over dit soort dingen aangaan.Machie schreef:idd, en als je een klootzak van een agent treft kan die ook nog zeggen als jij met je boterhamzakje aankomt...
Nee hoor, dit is een boterhamzakje, bestemd voor boterhammen, niet voor hondendrollen
Overigens betekent deze uitspraak niet automatisch dat je nu overal met tt mag lopen zonder lijn.

- Machie
- Zeer actief
idd, je moet goed je eigen apv kenne.. die die van kaiou, rotterdam heeft keurigomschreven dat de afstand niet meer dan 5 meter tusen hand en halsband mag zijnQal schreef:Je kan eindeloos de discussie (niet met agenten overigens) over dit soort dingen aangaan.Machie schreef:idd, en als je een klootzak van een agent treft kan die ook nog zeggen als jij met je boterhamzakje aankomt...
Nee hoor, dit is een boterhamzakje, bestemd voor boterhammen, niet voor hondendrollen![]()
Overigens betekent deze uitspraak niet automatisch dat je nu overal met tt mag lopen zonder lijn.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dan wil ik ook een TT metzonder batterijen voor Frenk!
#altijdlos
(het is
natuurlijk)
(het is

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Kaiou schreef:Uit de APV van Rotterdam:Tja, de lijn wordt verder niet gespecificeerd.1. Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:
a. binnen de bebouwde kom op de weg zonder dat die hond aangelijnd is met een lijn waarvan de lengte, gemeten van hand tot halsband, niet meer dan 5 meter bedraagt;
:N: ik heb flexlijnen van 8 meter

- Qal
- Zeer actief
Hier wordt de lijn niet omschreven en paarden moeten ook aangelijnd zijn binnen de bebouwde kom.Machie schreef:idd, je moet goed je eigen apv kenne.. die die van kaiou, rotterdam heeft keurigomschreven dat de afstand niet meer dan 5 meter tusen hand en halsband mag zijn
Grappig om eens door te kijken de APV van mijn woonplaats.

- Qal
- Zeer actief
No worries, in de APV van Groesbeek staat ook geen lengte vermeld.massam schreef: :N: ik heb flexlijnen van 8 meter

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Gelukkig woon je niet in Rotterdammassam schreef::N: ik heb flexlijnen van 8 meterKaiou schreef:Uit de APV van Rotterdam:Tja, de lijn wordt verder niet gespecificeerd.1. Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:
Ik heb ook een 10 en een 15 meterlijn, die gebruik ik meestal wanneer de stadswachten nog niet wakker- of al naar huis zijn

- Machie
- Zeer actief
Hier staat het volgende:
Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:
a. binnen de bebouwde kom op de weg zonder dat die hond aangelijnd is;
b. op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak of speelweide of op een andere door het college aangewezen plaats;
c. op de weg zonder voorzien te zijn van een halsband of een ander identificatiemerk dat de eigenaar of houder duidelijk doet kennen.
2. Het college kan plaatsen aanwijzen waar het verbod genoemd in het eerste lid onder a niet geldt.
3. De verboden genoemd in het eerste lid onder a en b gelden niet voorzover de eigenaar of houder van een hond zich vanwege zijn handicap door een geleidehond laat begeleiden of als een eigenaar of houder van een hond deze aantoonbaar gekwalificeerd opleidt tot geleidehond.
binnen de bebouwde kom dus aangelijnd (maar mag met 100 m lijn en hoef je niet zelf vast te houden?)
Buiten de bebouwde kom mag ie los, maar moet ie een halsband om, toch? Of telt een chip in dat geval ook?
Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:
a. binnen de bebouwde kom op de weg zonder dat die hond aangelijnd is;
b. op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak of speelweide of op een andere door het college aangewezen plaats;
c. op de weg zonder voorzien te zijn van een halsband of een ander identificatiemerk dat de eigenaar of houder duidelijk doet kennen.
2. Het college kan plaatsen aanwijzen waar het verbod genoemd in het eerste lid onder a niet geldt.
3. De verboden genoemd in het eerste lid onder a en b gelden niet voorzover de eigenaar of houder van een hond zich vanwege zijn handicap door een geleidehond laat begeleiden of als een eigenaar of houder van een hond deze aantoonbaar gekwalificeerd opleidt tot geleidehond.
binnen de bebouwde kom dus aangelijnd (maar mag met 100 m lijn en hoef je niet zelf vast te houden?)
Buiten de bebouwde kom mag ie los, maar moet ie een halsband om, toch? Of telt een chip in dat geval ook?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Kaiou schreef: Ik heb ook een 10 en een 15 meterlijn, die gebruik ik meestal wanneer de stadswachten nog niet wakker- of al naar huis zijn
da's waar, het was meer een eye-opener zo van oh ja, dat kan best weleens ergens anders niet zomaar geregeld zijn... ik wandel regelmatig op verschillende plaatsen in het land en mijn hond zit dan óf aan de flex (lola) óf aan de korte lijn (sam)