Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vers voer
Moderator: moderatorteam
- Pino-Powerrr
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising rottweiler
vers voer
hoi,
Ik heb even een vraag, ik voer mijn hond gewoon brokken.
Nu lees ik hier heel vaak dat mensen hun hond vers geven,
nu ben ik benieuwd wat ze dan geven en waarom.
Ik heb er zelf ook al wat langer aan zitten denken,
dus misschien kunnen jullie me helpen te kiezen met hoe en wat
Groetjes
Ik heb even een vraag, ik voer mijn hond gewoon brokken.
Nu lees ik hier heel vaak dat mensen hun hond vers geven,
nu ben ik benieuwd wat ze dan geven en waarom.
Ik heb er zelf ook al wat langer aan zitten denken,
dus misschien kunnen jullie me helpen te kiezen met hoe en wat
Groetjes

Veni Vidi Vici
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Aantal honden: 2
Re: vers voer
Mijn pup kreeg bij de fokker al kvv (smuldier) samen met brokken (Cavom). Ben zelf gestopt met de brokken en ben verder gegaan met de Smuldier, hij doet het er geweldig op. Wissel zelf nu af met Rodi. Heb andere honden gehad die alleen op brokken stonden en hadden toen vaak diaree en een doffe vacht met veel haarverlies. Tot nu toe heb ik nog van geen van deze dingen last gehad. Kan natuurlijk per dier verschillen en je moet gewoon proberen.
Groetjes van Baco en Diesel
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Je hebt ook verschillende soorten, kant en klaar maaltijden, de kvv, maar je kunt ook zelf samenstellen. Dat kost wel even wat tijd om je goed in te lezen. Ik stel zelf zijn eten samen en hij doet het er super op. Daarbij vindt hij het ook nog eens heel leuk, lekker knagen op botten en trekken aan stukken vlees. Ik heb het boekje gelezen van Tannetje Koning over vers vlees geven. Ook zijn er verschillende fora waar je wat aan kunt hebben. Kijk anders eens op de site van Gelukkig dier, daar kun je heel handig een menu samen laten stellen. Gewoon gratis, maar dan krijg je een idee van wat je moet geven om je hond goed vers te voeren. Ik bestel mijn vlees ook bij Gelukkig dier of Herby. Succes! En als je zelf samen gaat stellen, veel plezier, je hond is je vast dankbaar! 
-
lets have fun
Mijn oudste hond boelie krijgt royal canin en 1 keer in de week vuile pens. Ze doet het er goed op en daarom ga ik dat ook niet veranderen.
Onze pup floor is echter een ander verhaal. Bij de fokker kreeg ze eukanuba brokken en kvv van carnibest en dat ben ik dus ook gaan voeren maar ze deed het helemaal niet goed op de brokken. Vaak diaree, nooit met smaak haar bak leeg eten en ze groeide ook niet goed. Toen ben ik, na veel info vergaren en overleg met de fokker helemaal op carnibest over gegaan. Daar eet ze tenminste goed van en haar ontlasting ziet er ook veel beter uit. Eerst was het zalfig of waterdun maar nooit mooi vast. Nu zijn het mooie stevige keutels die je zo kan oppakken en nooit meer diaree gehad
Als leuke bijkomstigheid hoeft ze nu ook veel minder vaak te poepen. Was het eerst 5 keer per dag, nu is het nog maar twee keer. Ze was dus ook veel sneller zindelijk opeens.
Ja, ik ben heel tevreden over kvv. Floor doe ik nooit meer aan de brok.
Onze pup floor is echter een ander verhaal. Bij de fokker kreeg ze eukanuba brokken en kvv van carnibest en dat ben ik dus ook gaan voeren maar ze deed het helemaal niet goed op de brokken. Vaak diaree, nooit met smaak haar bak leeg eten en ze groeide ook niet goed. Toen ben ik, na veel info vergaren en overleg met de fokker helemaal op carnibest over gegaan. Daar eet ze tenminste goed van en haar ontlasting ziet er ook veel beter uit. Eerst was het zalfig of waterdun maar nooit mooi vast. Nu zijn het mooie stevige keutels die je zo kan oppakken en nooit meer diaree gehad
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Ik stel nu zelf samen, maar heb eerst een tijdje kvv gegeven, kant en klare complete diepvriesmaaltijden. Als je het eens wilt proberen, kun je bij de meeste supemarkten Smuldier vinden in het vriesvak. Dat is goedkoop en compleet. Als je een beter merk wilt kun je bij de dierenspeciaalzaak kijken, meestal hebben ze ook wel kvv.
We hadden al een gezond hondje, qua gezondheid heb ik geen verandering gemerkt. Misschien dat ze iets rustiger geworden is in huis, maar dat kan ook komen doordat ze nu haar jongste jaren gehad heeft. Ze is nu twee en was nog heel druk toen ze één was. Maar wat wel een opvallend verschil is, is haar ontlasting. Heerlijke kleine minikeuteltjes
We hadden al een gezond hondje, qua gezondheid heb ik geen verandering gemerkt. Misschien dat ze iets rustiger geworden is in huis, maar dat kan ook komen doordat ze nu haar jongste jaren gehad heeft. Ze is nu twee en was nog heel druk toen ze één was. Maar wat wel een opvallend verschil is, is haar ontlasting. Heerlijke kleine minikeuteltjes
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Jammer dat je dit je andere hond ook niet geeft, zeker niet nu je zelf het resultaat gezien hebt bij je pup, en dan nog maar niet te spreken over alle info die je zegt gelezen te hebben.lets have fun schreef:Mijn oudste hond boelie krijgt royal canin en 1 keer in de week vuile pens. Ze doet het er goed op en daarom ga ik dat ook niet veranderen.
Onze pup floor is echter een ander verhaal. Bij de fokker kreeg ze eukanuba brokken en kvv van carnibest en dat ben ik dus ook gaan voeren maar ze deed het helemaal niet goed op de brokken. Vaak diaree, nooit met smaak haar bak leeg eten en ze groeide ook niet goed. Toen ben ik, na veel info vergaren en overleg met de fokker helemaal op carnibest over gegaan. Daar eet ze tenminste goed van en haar ontlasting ziet er ook veel beter uit. Eerst was het zalfig of waterdun maar nooit mooi vast. Nu zijn het mooie stevige keutels die je zo kan oppakken en nooit meer diaree gehadAls leuke bijkomstigheid hoeft ze nu ook veel minder vaak te poepen. Was het eerst 5 keer per dag, nu is het nog maar twee keer. Ze was dus ook veel sneller zindelijk opeens.
Ja, ik ben heel tevreden over kvv. Floor doe ik nooit meer aan de brok.
Voor mij is jouw redenatie heel onbegrijpelijk....
-
lets have fun
Jammer dat je dit je andere hond ook niet geeft, zeker niet nu je zelf het resultaat gezien hebt bij je pup, en dan nog maar niet te spreken over alle info die je zegt gelezen te hebben.
Zoals ik al zei boelie doet het prima op royal canin en pens. Ze zit mooi in de vacht, ontlasting is prima, nog nooit diarree gehad. Dan zie ik geen reden om haar voeding te veranderen. Ik ben geen fanatieke versvoerder die vindt dat elke hond aan de kvv of de barf moet. Ik ben ook niet tegen brokken. Als ze het op brokken prima doen is het wat mij betreft ook goed. Als Floor het op brokken goed had gedaan had ze daar ook nog steeds op gestaan en was ik nooit aan kvv begonnen.
- rose
- Zeer actief
lets have fun schreef:Jammer dat je dit je andere hond ook niet geeft, zeker niet nu je zelf het resultaat gezien hebt bij je pup, en dan nog maar niet te spreken over alle info die je zegt gelezen te hebben.
Zoals ik al zei boelie doet het prima op royal canin en pens. Ze zit mooi in de vacht, ontlasting is prima, nog nooit diarree gehad. Dan zie ik geen reden om haar voeding te veranderen. Ik ben geen fanatieke versvoerder die vindt dat elke hond aan de kvv of de barf moet. Ik ben ook niet tegen brokken. Als ze het op brokken prima doen is het wat mij betreft ook goed. Als Floor het op brokken goed had gedaan had ze daar ook nog steeds op gestaan en was ik nooit aan kvv begonnen.
Mijn ervaring is dat op het moment dat mensen veel gaan lezen over het voeren van vlees liever zelf geen brok meer geven of op zoek gaan naar een brok die wat gezonder in elkaar steekt dan RC.
En daar hoef je absoluut geen fanatieke versvoerder voor te zijn.
Maar goed, ik was benieuwd naar jouw redenatie in dit verhaal die weet ik nu
- Pino-Powerrr
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising rottweiler
iedereen bedankt voor de info!!
ik heb mezelf goed geinformeerd dankzij de link van Gaby
en heb net voor het eerst wat vers voer besteld
ik zal nog een keer het topic aanpassen als ik resulteten weet

Veni Vidi Vici
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Leuk dat je het gaat proberen!
Ik voer ook vers, ben ermee begonnen omdat mijn reutje niet tegen brokken kan. Ik vind het echter veel gezonder en natuurlijker, dus Roos kreeg ook automatisch gewoon vlees, en iedere andere hond die hier ooit nog bijkomt zal ook vers gaan eten.
Ik voer ook vers, ben ermee begonnen omdat mijn reutje niet tegen brokken kan. Ik vind het echter veel gezonder en natuurlijker, dus Roos kreeg ook automatisch gewoon vlees, en iedere andere hond die hier ooit nog bijkomt zal ook vers gaan eten.
- rose
- Zeer actief
Super, eet smakelijk voor jouw hond 
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hier verkopen ze geen versvoer in de dierenwinkel en ook niet bij de supermarkt?!
Ik koop vaak die bakjes vlees, maar die zijn natuurlijk alles behalve vers, er staat wel op 100% fresh meat?
Kost een hoop centen, €1,89 per bakje!
Wat zijn jullie kwijt aan vers voer en waar zou ik het anders kunnen kopen, slager?!
edit: Ik zie dat ik kan bestellen bij gelukkig dier maar mijn woonplaats staat er helaas niet tussen
Binnenkort neem ik contact met hen op.. ziet er goed uit
Ik koop vaak die bakjes vlees, maar die zijn natuurlijk alles behalve vers, er staat wel op 100% fresh meat?
Wat zijn jullie kwijt aan vers voer en waar zou ik het anders kunnen kopen, slager?!
edit: Ik zie dat ik kan bestellen bij gelukkig dier maar mijn woonplaats staat er helaas niet tussen
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Ik ben 1,80 per dag kwijt, voor 2 honden (27 en 31 kg), die gemiddeld 1 kg vlees per hond krijgen...

- -Gaby-
- Zeer actief
Goed zo! Ik ben benieuwd wat hij er van vindt. Veel plezier alvast!Pino-Powerrr schreef:iedereen bedankt voor de info!!
- -Gaby-
- Zeer actief
KVV is ook vers. Bijvoorbeeld Smuldier, dat verkopen ze wel in de supermarkt, vast ook bij jou in de buurt (Jumbo, C1000). Smuldier kost 48 cent voor 400 gram. Daar zijn alleen wat extra ingrediënten aan toe gevoegd, volgens mij vitaminen o.i.d. om het te kunnen vekopen als een complete voeding. Als je alleen dat geeft, moet je hoofdzakelijk de complete varianten voeren. Ook is het orgaanpercentage wat hoog. Gelukkig dier bezorgd misschien niet bij je thuis, Herby vast wel. Alleen bij Herby moet je een minimumbedrag van 60 euro hebben geloof ik. Er zijn er ook nog wel meer, maar dan zul je even Google om raad moeten vragen.Me_and_Sandy schreef:Hier verkopen ze geen versvoer in de dierenwinkel en ook niet bij de supermarkt?!
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
-Gaby- schreef:KVV is ook vers. Bijvoorbeeld Smuldier, dat verkopen ze wel in de supermarkt, vast ook bij jou in de buurt (Jumbo, C1000). Smuldier kost 48 cent voor 400 gram. Daar zijn alleen wat extra ingrediënten aan toe gevoegd, volgens mij vitaminen o.i.d. om het te kunnen vekopen als een complete voeding. Als je alleen dat geeft, moet je hoofdzakelijk de complete varianten voeren. Ook is het orgaanpercentage wat hoog. Gelukkig dier bezorgd misschien niet bij je thuis, Herby vast wel. Alleen bij Herby moet je een minimumbedrag van 60 euro hebben geloof ik. Er zijn er ook nog wel meer, maar dan zul je even Google om raad moeten vragen.Me_and_Sandy schreef:Hier verkopen ze geen versvoer in de dierenwinkel en ook niet bij de supermarkt?!
Smuldier kan ik dus niet vinden, hier in de buurt zit "alleen" Albert Heijn, Digros, Hoogvliet en die zeggen geen Smuldier en vers voer te kennen..
Nu koop ik van FirstClass in de dierenwinkel, in bakjes van 400? gram. Maar dat is toch niet vers?
c1000 kan ik wel een keer langs gaan, is even een stukje fietsen..
Inkopen voor €60 ga ik nog niet, is mijn hond nog iets te klein voor (en mijn vriezer ook)
- -Gaby-
- Zeer actief
Geen Smuldier? Dat is raar.Me_and_Sandy schreef:-Gaby- schreef: KVV is ook vers. Bijvoorbeeld Smuldier, dat verkopen ze wel in de supermarkt, vast ook bij jou in de buurt (Jumbo, C1000). Smuldier kost 48 cent voor 400 gram. Daar zijn alleen wat extra ingrediënten aan toe gevoegd, volgens mij vitaminen o.i.d. om het te kunnen vekopen als een complete voeding. Als je alleen dat geeft, moet je hoofdzakelijk de complete varianten voeren. Ook is het orgaanpercentage wat hoog. Gelukkig dier bezorgd misschien niet bij je thuis, Herby vast wel. Alleen bij Herby moet je een minimumbedrag van 60 euro hebben geloof ik. Er zijn er ook nog wel meer, maar dan zul je even Google om raad moeten vragen.
Smuldier kan ik dus niet vinden, hier in de buurt zit "alleen" Albert Heijn, Digros, Hoogvliet en die zeggen geen Smuldier en vers voer te kennen..nooit van gehoord zeiden ze..
Nu koop ik van FirstClass in de dierenwinkel, in bakjes van 400? gram. Maar dat is toch niet vers?
Inkopen voor €60 ga ik nog niet, is mijn hond nog iets te klein voor (en mijn vriezer ook)
Edit: Ik kan de thuis bezorg service niet vinden, volgens mij hebben ze die niet.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Ik had ook al begrepen dat de meeste varianten van Smuldier bij AH te koop zijn...vreemd 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hmm ik heb net bij de Appie Heijn weer 10 dozen Smuldier besteld dus dat kunnen ze wel degelijk...Me_and_Sandy schreef:-Gaby- schreef:KVV is ook vers. Bijvoorbeeld Smuldier, dat verkopen ze wel in de supermarkt, vast ook bij jou in de buurt (Jumbo, C1000). Smuldier kost 48 cent voor 400 gram. Daar zijn alleen wat extra ingrediënten aan toe gevoegd, volgens mij vitaminen o.i.d. om het te kunnen vekopen als een complete voeding. Als je alleen dat geeft, moet je hoofdzakelijk de complete varianten voeren. Ook is het orgaanpercentage wat hoog. Gelukkig dier bezorgd misschien niet bij je thuis, Herby vast wel. Alleen bij Herby moet je een minimumbedrag van 60 euro hebben geloof ik. Er zijn er ook nog wel meer, maar dan zul je even Google om raad moeten vragen.Me_and_Sandy schreef:Hier verkopen ze geen versvoer in de dierenwinkel en ook niet bij de supermarkt?!
Smuldier kan ik dus niet vinden, hier in de buurt zit "alleen" Albert Heijn, Digros, Hoogvliet en die zeggen geen Smuldier en vers voer te kennen..nooit van gehoord zeiden ze..
)
Gewoon vragen of ze het willen bestellen voor je, ze hoeven het zelf niet te verkopen ze kunnen het zeker bestellen. Waar woon je=

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Misschien snappen ze je niet bij de Appie?Me_and_Sandy schreef:-Gaby- schreef:KVV is ook vers. Bijvoorbeeld Smuldier, dat verkopen ze wel in de supermarkt, vast ook bij jou in de buurt (Jumbo, C1000). Smuldier kost 48 cent voor 400 gram. Daar zijn alleen wat extra ingrediënten aan toe gevoegd, volgens mij vitaminen o.i.d. om het te kunnen vekopen als een complete voeding. Als je alleen dat geeft, moet je hoofdzakelijk de complete varianten voeren. Ook is het orgaanpercentage wat hoog. Gelukkig dier bezorgd misschien niet bij je thuis, Herby vast wel. Alleen bij Herby moet je een minimumbedrag van 60 euro hebben geloof ik. Er zijn er ook nog wel meer, maar dan zul je even Google om raad moeten vragen.Me_and_Sandy schreef:Hier verkopen ze geen versvoer in de dierenwinkel en ook niet bij de supermarkt?!
De bakken Smuldier en Rodi liggen bij de diepvriesproducten helemaal onderin; daar zou ik gewoon eens gaan kijken als ik jou was.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Wij hebben bij ons bij de Appie gekeken.... Daar ligt het naast de bladerdeeg, en hartige taartdeeg (de diepvries variant dus.)
Ook bij de Emte bij ons op t dorp hebben ze smuldier en ook rodi trouwens...
Ook bij de Emte bij ons op t dorp hebben ze smuldier en ook rodi trouwens...

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
en de Digros moet het ook zeker hebben.... Wij hebben de Bas en die verkoopt het ook in de vriezer
Nu ik zit te denken onze appie heeft weer geen smuldier... alleen maar Rodi

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Smuldier is bij de appie zo goed als altijd op... Heb net weer 10 dozen gehaald en daarvan hadden ze al 1 doos per ongeluk in de vriezer gelegd, kon nog net 10 pakjes 'redden' dat vliegt er echt uit.EschaenStefanie schreef:en de Digros moet het ook zeker hebben.... Wij hebben de Bas en die verkoopt het ook in de vriezer

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Veel supers hebben de smuldier wel op voorraad maar zetten het niet in de winkel, neemt teveel ruimte van de vriezers in beslag.
Nettorama bijvoorbeeld, paar pakjes ín de winkel , de rest achter in het magazijn.
Dat moet je wel weten natuurlijk..
Nettorama bijvoorbeeld, paar pakjes ín de winkel , de rest achter in het magazijn.
Dat moet je wel weten natuurlijk..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Waarom? Eigenlijk vooral dat ze minder poepen en drinken erdoor. Owja en het is fijn dat het ook gezond is