Ik heb het forum doorzocht, maar geen bevredigend antwoord gevonden.
Ik maak mijn eigen kipmaaltijden voor Billy..
Ik sta bijna huilend halve kippen door de gehaktmolen te drukken(vegetarisch) maar goed, je moet wat over hebben voor je hond
2 week terug al het kip uit de vriezer ontdooit, en door de gehaktmolen geduwd....bij gebrek aan kleine bakjes heb ik het in grote bakken moeten doen. Waardoor Kid moet mee eten om het tijdig op te krijgen zonder dat het zelf de koelkast uit wandelt. uiteraard vindt Kid het geen enkel probleem om mee te eten met de verse kip. Maar ze heeft het niet nodig, ik kan haar alles voorschotelen zonder dat het bij haar problemen geeft(uiteraard verantwoord voer). Maar voor Billy geeft dit wel.
Maar op deze manier gaat mijn kip voorraad er heel wat sneller door dan ik eigenlijk wil. Aangezien Kid 2 keer zoveel krijgt dan Billy
Vandaag weer naar Duitsland geweest en een zooi kip mee genomen. Onderweg langs de Xenos geweest en een partijtje kleine bakjes mee genomen (precies genoeg inhoudt voor 1 dag voor bily.).
Ik wil dus de grote porties die ik al klaar heb weer ontdooien en in de kleine bakjes stoppen....
Maar ik ben nogal ongeduldig en heb geen zin om lang te moeten wachten tot het ontdooit is. Dus kan ik dit ook ontdooien in een bak warm water en daarna weer invriezen?
En het zal dus voor de 3e keer ingevroren worden, is dit erg?
Even voor de duidelijkheid, mijn honden zijn beide rond de 6 kilo. Het gaat dus met voer om 100en grammen en niet om kilo's. Ik kan dus niet even een stuk afsnijden en in een bakje doen. Het zijn maar kleine bakjes!