Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

koud?angstig?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

xsharingx
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising chihuahua. teckel

koud?angstig?

Ongelezen bericht door xsharingx »

hi there,

Ik heb nu een paar maanden een hele lieve kruising chihuahua, ik maak me een beetje zorgen.
Hij trilt... de hele dag door... als ie angstig is, als hij druk is, als hij blij is, als hij iets stouts doet.
Ik heb gelezen dat het trillen bij het ras hoort, maar ik vind het wel heel erg eruit zien. Of heeft hij het nou gewoon koud? Wat ik heb gemerkt, is dat hij geen ondervacht heeft, dus dan denk ik al snel dat hij het koud heeft. Ik probeer niet duidelijk aandacht te geven aan het trillen, bang dat ik het daarmee erger maak. Wel heb ik een jasje voor hem gehaald omdat de winter voor de deur staat. Nou in ieder geval. Ik weet het niet meer. Hebben jullie tips?

Liefs.
Liefs.

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: koud?angstig?

Ongelezen bericht door freskin »

Inderdaad geen aandacht aan geven. Zo'n jasje is wel een goed idee. Ze hebben niet zo'n dikke vacht en zijn snel onderkoeld, dus vooral met de komende koudere periode wel goed om aan te doen.

Als je het niet vertrouwd kan je ook een keer bij je dierenartds langs gaan om hem te laten onderzoeken. Als alles goed is ben je ook wat geruster. :wink: Hij is natuurlijk nog niet zo heel lang bij jullie en moet nog aan alles wennen en vindt alles nog spannend. Als hij zijn plekje gevonden heeft zal het trillen waarschijnlijk ook een stuk minder worden.

succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
xsharingx
Zeer actief

Thanks voor de reactie,

Ik ga binnenkort zoiezo naar de dierenarts. Dus dan neem ik deze vraag ook met me mee.
Axl is helemaal gek met me, en diep in mijn hart breekt het me wel, om hem zo te zien.
maargoed we zullen zien.

liefs.
Liefs.

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

xsharingx schreef:Thanks voor de reactie,

Ik ga binnenkort zoiezo naar de dierenarts. Dus dan neem ik deze vraag ook met me mee.
Axl is helemaal gek met me, en diep in mijn hart breekt het me wel, om hem zo te zien.
maargoed we zullen zien.

liefs.
Ja, het lijkt me ook geen leuk gezicht om hem zo te zien trillen.......Maar hij vangt feilloos op dat jij je er op "focust" (bewust of onbewust) en gaat dan waarschijnlijk júist trillen. Dus inderdaad geen aandacht aan schenken. Ik denk dat het puur spanning is van zijn lijfje. Spanning in de zin van nieuwe dingen ontdekken en nog wat onzeker zijn. Als hij zich straks wat zekerder gaat voelen zal het vast een stuk beter gaan :wink: Het is me bij meer kleine hondjes opgevallen dat ze snel trillen. Windhonden doen dit ook nog al eens. Daar is het vaak puur de spierspanning en het feit dat ze wat "spannends" zien. Veel mensen denken dan dat ze erg bang zijn of het koud hebben, wat dus niet het geval is.

Ik denk dat wij mensen meer last hebben van het feit dat de hond trilt op dat moment, dan de hond zelf :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Chihuahuas trillen inderdaad veel. Door de kou, spanning, maar ook om aandacht. Die van ons trilt altijd wanneer wij aan het eten zijn. Dan wil ze ook wat.
Maak je er niet al te druk om!
xsharingx
Zeer actief

Dat ga ik zeker proberen, ik moet zeggen, hij ligt nu heerlijk te slapen naast de verwarming... en er word niet getrild.
Liefs.

Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Dana kan ook trillen voor aandacht dat weet ze feilloos. Bij ons werkt het niet maar als we op het veld staan of bij de bushalte en ze spot mensen gaat ze piepen en trillen en ja hoor ondanks mijn 'niet op reageren' heeft ze iedere keer succes...
We hebben het er grotendeels uit gekregen maar heeeeel soms valt ze nog terug in haar oude gedrag. En koud kan ze het op dat moment niet hebben want ze heeft een dikke winterjas, een herfst jas en een 'wat kouder weer kleertjes'

(Dana is dan wel geen chi of wel... we weten het eigenlijk niet wat ze nu is, maar we vermoeden praszky)
Afbeelding
xsharingx
Zeer actief

Ja echt he! Axl trilt gewoon soms de hele kamer door...

(iets overdreven)
Liefs.

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een Wawa met trilfunctie. :engel: :smile: :smile:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
xsharingx
Zeer actief

En ik maar zoeken....

Waar zit die uit knop nou?!
Liefs.