malinois schreef:Ma-Rianne schreef:Rebble schreef:Ik pas wel het blokkeren toe gekoppeld met tsss en het werkt...Helaas zou ik bijna zeggen want ik heb echt het gevoel dat ik enorm voor lul loop. En het ergste is, juist als er iemand aankomt moet ik het doen natuurlijk.
Het blokkeren doe ik door m'n been naar voren te steken. Izzy wil nl. het liefst 5 meter voor me lopen (aan de flex) en als er dan in de verte een hond aankomt lekker fixeren en dan blaffen. Als ze 5 meter voor me loopt, heb ik natuurlijk totaal geen invloed vandaar dat ze niet meer voor me mag lopen. Als er dan een hond passeert en ik merk dat ze toch enorm opgewonden is, moet ze zitten laat ik ruiken dat ik een frolicje heb en zo leid ik haar af. Het gaat inmiddels steeds beter gelukkig.
Ik heb datzelfde bereikt met mijn honden door in zo´n situatie om te draaien en de andere kant op te lopen. Of als de hond me tegemoet komt,links of rechts af te slaan.

Ja dat kan

dat zou mijn manier weer niet zijn, ik zou dat absoluut niet kunnen, wel de manier waarop Rebble het doet, dat zou me veel beter liggen.
Mijn honden mogen ook niet kafferen maar ik ga echt niet omdraaien en de hele reut, dan kom ik nooit waar ik moet zijn met 4 honden...
Afgezien van het feit datje nooit op de plek van bestemming aankomt

los je het probleem ook niet op door alsmaar te ontwijken, denk ik.
Kijk, ik loop nog steeds desnoods een kilometer om als ik een kind van 8 met een stuiterende ambull aan de lijn zie hoor. Of die ouwe meneer met die giga rottweiler die hem over straat sleept. Ik ga geen toestanden opzoeken.
Maar met een beetje CM passeert Lilo probleemloos honden waar ze voorheen toch op z'n minst gespannen van werd.
Vandaag wel grappig, in het park zagen we een bekende hond plus baas, plus een baas met een DH aankomen. Ik ben een beetje kippig, dus ik dacht eigenlijk dat het de DH was waar we inmiddels Vrienden mee zijn.
Lilo moet het ook niet van haar zicht hebben volgens mij,

die ging er vrij relaxed op af, rook effe onder de staart en gaf toen meteen een schrikblaf van 'OHMAARIKKENJOUHELEMAALNIET!'

Want wildvreemde DH.
DH zei 'Huh wat?' en toen was het alweer goed.
Ik ben echt blij met CM. Ik heb helemaal niks ingrijpends gedaan, maar Lilo is in de tijd dat ik zat te OD-en op afleveringen (ik heb er in een maand tijd ofzo iets van 100 gekeken

), zoveel makkelijker geworden. Ik heb voor mijn gevoel nog een paar hobbels te gaan, haar aartsvijandin die haar de laatste keer aanvloog terwijl Lilo juist netjes mee liep, en een goeiege Bearded Collie waar ze vanaf het begin hysterisch tegen deed, en een Newfie die ze eng vindt en hier en daar nog een DH, maar als die hobbels genomen zijn verklaar ik haar 100% hondsociaal.
(Gister kwam nichtje Barbet die ze in geen tijden had gezien en die inmiddels 8 maanden is, op verjaarsvisite, en Lilo zat netjes op afstand (het stel mag niet meer in de hal als er hele menigten tegelijk binnenkomen, anders breek ik mijn nek) te kwispelen en begroette haar net zoals Jack dat doet, vriendelijk nieuwsgierig. Niet heel lang geleden had ik zorgelijk dan maar even buiten afgesproken, want forse zwarte hond die ze niet heel goed kent en toch maar even kijken of dat wel goed gaat en meer van dat gemuts. En niet heel lang geleden had Lilo waarschijnlijk ook hysterisch geblaft bij binnenkomst. En dat soort gedoe is weg. Ik vind het allemaal geweldig. Ik heb een blijere, meer ontspannen hond en daar word ik zelf ook blijer en meer ontspannen van. Heil Cesar.)