Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
IPO workshop/seminair voor IPO en niet-IPO honden
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
IPO workshop/seminair voor IPO en niet-IPO honden
Op zaterdag 23 oktober a.s. houden we in Sprang-Capelle een workshop/seminair voor honden die op dit moment nog geen IPO trainen met de mogelijkheid om de basisbegrippen van de IPO uit te voeren.
Voor niet-werkhondenrassen is afdeling A: speuren en B: appel mogelijk.
Voor de werkhondenrassen uit de voormalige werkhondenlijst is zowel afd. A, B als C mogelijk.
Deze wordt gegeven en georganiseerd door Dave van Belzen, deelnemer aan diverse WK’s en een africhter die door jarenlange ervaring met eigen honden en met het begeleiden van andere hondensporters, zijn kwaliteiten in de africhting bewezen heeft. Tevens jarenlange ervaring in het begeleiden van gedragsproblematiek.
Aanvang: 9.00 uur
Aanwezig: 8.30 uur
Kosten: € 25,- per persoon per hond
Maximaal 15 deelnemende honden!! (vol = vol)
Opgeven via mij!
LET OP:
Aangezien er een heleboel IPO honden niet konden op de 9e maar wel op de 23e hebben we besloten deze samen te voegen. Voor beiden is nog in te schrijven er zijn nog max 4 plekken beschikbaar.
Voor niet-werkhondenrassen is afdeling A: speuren en B: appel mogelijk.
Voor de werkhondenrassen uit de voormalige werkhondenlijst is zowel afd. A, B als C mogelijk.
Deze wordt gegeven en georganiseerd door Dave van Belzen, deelnemer aan diverse WK’s en een africhter die door jarenlange ervaring met eigen honden en met het begeleiden van andere hondensporters, zijn kwaliteiten in de africhting bewezen heeft. Tevens jarenlange ervaring in het begeleiden van gedragsproblematiek.
Aanvang: 9.00 uur
Aanwezig: 8.30 uur
Kosten: € 25,- per persoon per hond
Maximaal 15 deelnemende honden!! (vol = vol)
Opgeven via mij!
LET OP:
Aangezien er een heleboel IPO honden niet konden op de 9e maar wel op de 23e hebben we besloten deze samen te voegen. Voor beiden is nog in te schrijven er zijn nog max 4 plekken beschikbaar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: IPO workshop/seminair voor niet-IPO honden
erg jammer dat het zo vroeg is... ben je van plan om nog een herhalingsdag te geven?

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet

Dan kan ik niet, heb een familie iets voor iemand die 50 wordt.
Jammer zeg, het lijkt me zo leuk!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bij voldoende belangstelling welEschaenStefanie schreef:erg jammer dat het zo vroeg is... ben je van plan om nog een herhalingsdag te geven?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- stefanie
- Zeer actief
Leuk dat het allemaal doorgaat!!
Ik moet die dag werken maar kan vast wel met iemand ruilen. Zet mij dus maar op de lijst met Fenna, MH zonder IPO-ervaring.
Ik moet die dag werken maar kan vast wel met iemand ruilen. Zet mij dus maar op de lijst met Fenna, MH zonder IPO-ervaring.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb het voor de zekerheid even gevraagd maar ja, dat heeft ie. Heeft ook boxers etc. getraint bijvoorbeeld.Inge O schreef:heeft hij ook ervaring met het starten van pakwerk van minder voor de hand liggende rassen?
moeilijk, de locatie is prima voor mij maar de timing een stuk minder.
Mocht je interesse hebben, pb me even je emailadres door als je wil

-
- Zeer actief
Dat lijkt mij wel leuk
Mits Dave het leuk vind om met 1 van de eigenheimers aan de gang te gaan. Kiet is wat makkelijker bij door te dringen dan Niek (die weet het wel allemaal al
denkt hij)

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Kiet kan dat vast welchrico schreef:Dat lijkt mij wel leukMits Dave het leuk vind om met 1 van de eigenheimers aan de gang te gaan. Kiet is wat makkelijker bij door te dringen dan Niek (die weet het wel allemaal al
denkt hij)

Stuur me ff je emailadres dan stuur ik je het formulier

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Overigens zal de tijd niet later worden mocht er veel interesse voor nog een dag..EschaenStefanie schreef:erg jammer dat het zo vroeg is... ben je van plan om nog een herhalingsdag te geven?
Als je 3 onderdelen wilt doen met 15 honden dan moet je zo vroeg beginnen wil je een beetje op tijd klaar zijn, anders wordt het avondwerk....

-
- Zeer actief
Heb het genoteerd 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Aaaghh, :M: te ver weg voor mij. Ik had het leuk gevonden om het speuren te proberen met Shima.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Nou, inderdaad. Gezien de afstand in combinatie met deze aanvangstijd is het voor mij echt niet haalbaar, helaas.EschaenStefanie schreef:erg jammer dat het zo vroeg is... ben je van plan om nog een herhalingsdag te geven?

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
En een andere locatie dan? Zodat het voor de mensen uit het noorden en oosten van het land ook bereisbaar is?malinois schreef:Overigens zal de tijd niet later worden mocht er veel interesse voor nog een dag..EschaenStefanie schreef:erg jammer dat het zo vroeg is... ben je van plan om nog een herhalingsdag te geven?
Als je 3 onderdelen wilt doen met 15 honden dan moet je zo vroeg beginnen wil je een beetje op tijd klaar zijn, anders wordt het avondwerk....
Groetjes, Karen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Houden we zeker in gedachten, alleen zo makkelijk is het niet een betaalbare lokatie te vinden die zowel speurvelden in de buurt heeft als een IPO veld met materialen.Scooby schreef:En een andere locatie dan? Zodat het voor de mensen uit het noorden en oosten van het land ook bereisbaar is?malinois schreef:Overigens zal de tijd niet later worden mocht er veel interesse voor nog een dag..EschaenStefanie schreef:erg jammer dat het zo vroeg is... ben je van plan om nog een herhalingsdag te geven?

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Waaraan moet een speurveld voldoen? En welke materialen zijn nodig (en dan met het oog op de niet-IPO honden, dus misschien dat het dan ietsje minder 'officieel' kan/mag?).malinois schreef:Houden we zeker in gedachten, alleen zo makkelijk is het niet een betaalbare lokatie te vinden die zowel speurvelden in de buurt heeft als een IPO veld met materialen.
Groetjes, Karen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Speurveld moet een weiland zijn waar een redelijk gras staat, niet te hoog en niet te laag...Scooby schreef:Waaraan moet een speurveld voldoen? En welke materialen zijn nodig (en dan met het oog op de niet-IPO honden, dus misschien dat het dan ietsje minder 'officieel' kan/mag?).malinois schreef:Houden we zeker in gedachten, alleen zo makkelijk is het niet een betaalbare lokatie te vinden die zowel speurvelden in de buurt heeft als een IPO veld met materialen.
De meeste verenigingen hebben hun eigen speurboeren, je kunt niet maar zo een weiland oprennen bijvoorbeeld.
Dat moet dus goed overlegd zijn met de boer. Voor de niet-ipo honden hoeven er niet zoveel weilanden te zijn, je begint niet direct met een IPO III spoor, maar voor de IPO honden wel... die hebben bijna een heel weiland voor zich alleen nodig.
Veld moet ruim zijn, blaffende honden geen probleem voor de omgeving ja en toch heb je misschien een haag nodig (die te verlagen is) om te springen eventueel. De 180 hoeft dan niet, maar je moet wel minstens 1 verstek hebben voor het pakwerk.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Fenel, als je er nog eentje wil organiseren, kan ik mss wat betekenen (trainingsveld in Almere), we hebben sowieso 1 verstek, haag en (IPO) schutting. Schoon speurveld niet, hoewel in het nagelegen natuurgebied/industriegebied genoeg gras is voor IPO 1 spoortjes.
Ik weet dat Dave ook contacten heeft met de NBG club aan de andere kant van Almere (waar Henk B. traint/trainde) dus dat zou ook een optie kunnen zijn.
Ik weet dat Dave ook contacten heeft met de NBG club aan de andere kant van Almere (waar Henk B. traint/trainde) dus dat zou ook een optie kunnen zijn.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
O.k., ik denk namelijk aan onze KC (KC Brummen e.o.). Een weiland met (wel wat hoog) gras, is beschikbaar. Hoe hoog mag het eventueel zijn?malinois schreef:Speurveld moet een weiland zijn waar een redelijk gras staat, niet te hoog en niet te laag...Scooby schreef:Waaraan moet een speurveld voldoen? En welke materialen zijn nodig (en dan met het oog op de niet-IPO honden, dus misschien dat het dan ietsje minder 'officieel' kan/mag?).malinois schreef:Houden we zeker in gedachten, alleen zo makkelijk is het niet een betaalbare lokatie te vinden die zowel speurvelden in de buurt heeft als een IPO veld met materialen.
De meeste verenigingen hebben hun eigen speurboeren, je kunt niet maar zo een weiland oprennen bijvoorbeeld.
Dat moet dus goed overlegd zijn met de boer. Voor de niet-ipo honden hoeven er niet zoveel weilanden te zijn, je begint niet direct met een IPO III spoor, maar voor de IPO honden wel... die hebben bijna een heel weiland voor zich alleen nodig.
Veld moet ruim zijn, blaffende honden geen probleem voor de omgeving ja en toch heb je misschien een haag nodig (die te verlagen is) om te springen eventueel. De 180 hoeft dan niet, maar je moet wel minstens 1 verstek hebben voor het pakwerk.
We hebben twee ruime, omheinde velden waar blaffende honden geen probleem zijn. We hebben een dichte hoogtesprong die maximaal een meter hoog kan en/of er is een schutting van de behendigheid, alleen loopt die wel iets schuin. Die is wel tegen de 1.80 meter hoog, denk ik?
We hebben geen verstek, maar wel een schutting die op het veld opgesteld kan worden en waar iemand achter kan staan (dat is een andere schutting dan die van de behendigheid).
Is dat wat?
Groetjes, Karen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Beide opties zijn denk ik prima.Bedankt alvast!
We moeten eerst maar eens kijken hoe deze dag nu bevalt en of er belangstelling genoeg is voor nog eentje... eerst dit maar afwachten

We moeten eerst maar eens kijken hoe deze dag nu bevalt en of er belangstelling genoeg is voor nog eentje... eerst dit maar afwachten

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk, ik ben benieuwd. Ik denk dat ik wel een heel aantal niet IPO-honden bij elkaar kan krijgen die mee willen doen, dus als het op de KC Brummen gehouden zou worden, is dat het probleem niet, denk ik?malinois schreef:Beide opties zijn denk ik prima.Bedankt alvast!![]()
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
Dat lijkt me met Jara ook wel heel erg leuk
Ze is niet té jong dus?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor, zeker niet, er komt misschien ook een pup van Xito en die zijn nu net 12 wekenbianca83 schreef:Dat lijkt me met Jara ook wel heel erg leukZe is niet té jong dus?

Als je interesse hebt, pb me dan even je emailadres dan stuur ik je het formulier toe.

-
- Zeer actief
Leuk, ga ik doenmalinois schreef:Nee hoor, zeker niet, er komt misschien ook een pup van Xito en die zijn nu net 12 wekenbianca83 schreef:Dat lijkt me met Jara ook wel heel erg leukZe is niet té jong dus?
![]()
Als je interesse hebt, pb me dan even je emailadres dan stuur ik je het formulier toe.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor denk het niet!Scooby schreef:Leuk, ik ben benieuwd. Ik denk dat ik wel een heel aantal niet IPO-honden bij elkaar kan krijgen die mee willen doen, dus als het op de KC Brummen gehouden zou worden, is dat het probleem niet, denk ik?malinois schreef:Beide opties zijn denk ik prima.Bedankt alvast!![]()

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jazeker, zo als in de beginpost staat op het speuren en appel_Inge_ schreef:Kan je ook met een teckel meedoen![]()

-
- Zeer actief
Oeh leuk
James is hier wat te onzeker voor..Jules vind dit denk ik wel leuk.

James is hier wat te onzeker voor..Jules vind dit denk ik wel leuk.

-
- Zeer actief
Zo inschrijving heb ik terug gestuurd
Leuk we hebben er zin in 

-
- Zeer actief
Ik ook
Als het nog een keer is.. doe ik misschien wel met Jazz mee.
James valt ook uit naar onbekende mannen..dus lijkt me niet zo handig

Als het nog een keer is.. doe ik misschien wel met Jazz mee.
James valt ook uit naar onbekende mannen..dus lijkt me niet zo handig

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jammer dat Jamey geen pakwerk mag doen, ik denk dat ze juist daarvan enorm zou kunnen genieten...

You'll be in my heart... Always...