Goedemiddag,
situatie:
morgen zit mijn hond 10 dagen met een aantal nietjes in zijn zij.
het laatste deel van zijn wond was niet goed geniet en is de laatste week meerdere keren open geweest.
Morgen moeten de nietjes eruit. Waar ik nu bang voor ben is dat het zwakkere deel wat meerdere keren open is geweest weer open kan gaan en de rest van de snee als een ritssluiting open zal trekken zodra de nietjes weg zijn.
het liefst zou ik de nietjes nog 1 a 2 dagen langer laten zitten zodat de plek die open geweest is nog wat aan kan sterken? mag dat ?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
na 10 dagen nietjes eruit....of ??
Moderator: moderatorteam
-
DeutschDrahthaar
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): duitse staaande draadhaar
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: na 10 dagen nietjes eruit....of ??
Ik zou het even checken bij je DA, of eigenlijk gewoon even langs gaan om er naar te laten kijken!
RIP Cena
-
DeutschDrahthaar
- geregistreerd lid
mijn dierenarts zegt: 10 dagen, anders kunnen ze vastgroeien.
maar ik lees op websites van andere dierenartsen dat ze ze er tot wel 14 dagen in laten zitten.
De nietjes haal ik er zelf uit, als de dierenarts het doet is mijn hond vol in paniek, als ik het doe (ik heb er al 3 uitgehaald die geen functie hadden en midden in de wond groeiden) dan zit hij ontspannen en laat me rustig mijn gang gaan.
De wond zelf ziet er goed uit, het deel wat een paar keer open is geweest groeit van binnenuit dicht, het wordt vleziger en komt geen echte wondkorst meer op.
Het deel dat nu nog geniet is ziet er goed uit, is niets te zien van korsten o.i.d.
maar ik lees op websites van andere dierenartsen dat ze ze er tot wel 14 dagen in laten zitten.
De nietjes haal ik er zelf uit, als de dierenarts het doet is mijn hond vol in paniek, als ik het doe (ik heb er al 3 uitgehaald die geen functie hadden en midden in de wond groeiden) dan zit hij ontspannen en laat me rustig mijn gang gaan.
De wond zelf ziet er goed uit, het deel wat een paar keer open is geweest groeit van binnenuit dicht, het wordt vleziger en komt geen echte wondkorst meer op.
Het deel dat nu nog geniet is ziet er goed uit, is niets te zien van korsten o.i.d.
-
DeutschDrahthaar
- geregistreerd lid
het meest bang ben ik nog dat hij het s'nachts zelf openknabbeld....hij heeft wel een t-shirt aan maar op de 1 of andere manier doet hij dat s'nachts zelf uit zonder het kapot te maken, vandaar dat het slecht geniete deel ook een paar keer is open geweest, omdat hij zijn t-shirt uitdoet en er dan aan zit.