Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit is niet te geloven!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Maria7
Actief

Dit is niet te geloven!

Ongelezen bericht door Maria7 »

Heeft iemand van jullie deze site weleens gezien?

http://www.animals-express.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Re: Dit is niet te geloven!

Ongelezen bericht door DebbieZ »

ja, dat is een bekende. Erg he. Ze hebben nu speciale uitverkoop. 99 pups vanaf 150 euro.

En Ori-pei pups (mops x sharpei). Tja....
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Nu wel.
Dit is te gek toch?
mag en kan dit zomaar?
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Walgelijk :kotz: :kotz: uiteraard de mensen achter de site want de hondjes zijn :I: :I:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Dat is toch te gek voor woorden dat dit mag?! :M:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

http://www.animals-express.com/item/12/ ... r_rattler/" onclick="window.open(this.href);return false;

:80: Dana's
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Helaas bekend.
Er schijnt niet zo heel veel aan gedaan te kunnen worden. :ugh:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ze verkochten er ook Catahoula's. Goede hond voor een impulsaankop... Maar niet heus... :ugh: :ugh: :ugh: Had hier eerder een topic over geopend: klik De fokker van de Catahoulapups die hier verkocht worden is achterhaald en dat is ook niet om over naar huis te schrijven. Ze staan er niet meer op, dus zullen wel een huisje hebben gevonden, ik ben benieuwd waar. Ik hoop echt dat er een verbod komt op dit soort praktijken.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
samzel
Actief

Ongelezen bericht door samzel »

ja, deze lui... niet te geloven. Zij hadden ierse wolfshonden pups voor 870 euro, ik heb gebeld wie de ouders waren enzo. De vrouw aan de lijn kon me geen fatsoenlijk antwoord geven en heeft ze de hoorn er op gegooid :X!!

Deze 'winkel' of eerder, 'dierengevangenis' moéét sluiten!
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

tja, bekend helaas.
zolang er mensen zijn die daar in trappen, zullen dit soort praktijken doorgaan.
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Volgens mij is hier al een keer een topic over geweest. Volgens mij ook met foto's verschrikkelijk om te zien hoe die honden daar zitten. Ik vind dit echt vreselijk snap ook niet dat dit mag.
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Dit was hem hier stond ook de foto bij op de 1e pagina
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 86827.html
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Mijn hart bloed, ik heb ook bij het andere topic gekeken en de foto's gezien.

:ugh: ik kan er heel slecht tegen.

:mep: :mep: dit moet toch gewoon stoppen. idioten die daar toch blijven kopen!
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Turbo! schreef:Mijn hart bloed, ik heb ook bij het andere topic gekeken en de foto's gezien.

:ugh: ik kan er heel slecht tegen.

:mep: :mep: dit moet toch gewoon stoppen. idioten die daar toch blijven kopen!
Ja die foto's zijn erg he :ugh: Allemaal achter het glas en het zijn er zo veel. Niet te geloven en ook die andere dieren die daar allemaal zitten. :ugh:
Afbeelding
-laura-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Jack-Hussell
Labijna
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door -laura- »

Inderdaad, mag dit zomaar??
Je zou toch zeggen van niet.
Vreselijk :cry:
Maria7
Actief

Ongelezen bericht door Maria7 »

Ik heb alle instanties zowel in België als in Holland op de hoogte gebracht.
Ook de politieke partijen,TV programma,s enz.Ik heb al wat mails teruggekregen .Het schijnt dat zij hoogstwaarschijnlijk door hogerhand in bescherming worden genomen.Men is al jaren bezig om, in mijn ogen, de horror fabriek te doen laten sluiten.Bewijzen zat,maar het lukt hun niet???
Ik heb deze mail verstuurd.Mochten er mensen zijn die bewijzen kunnen aandragen,mail mij AUB of stuur een PB!!
DE MAIL

Enige tijd geleden kwam de site http://www.animal-express" onclick="window.open(this.href);return false; bij mij in beeld en nog maar kort geleden heb ik van dichtbij meegemaakt dat de dieren respectloos worden behandeld en heb de effecten gezien die broodfok voor de teven met zich brengt. Als deze teven geluk hebben krijgen ze uiteindelijk, als ze om wat voor reden dan ook niet meer aan de geforceerde fok kunnen deelnemen, lichamelijk uitgeput een nieuw thuis bij een welwillende koper.

Naast de grote hoeveelheid jonge dieren en de veelheid aan rassen en soorten dieren, komt de werkwijze die Animal-express volgt via internet, bestellen en eventueel laten bezorgen, als zeer schokkerend over. De risico´s van ondoordachte aankopen en onzorgvuldige afhandeling lijken groot.

Het fokken op een dergelijk grote schaal met een diversiteit aan rassen brengt enorm veel gezondheidsrisico´s in beeld. Onder andere ook de Cavalier King Charles Spaniël, waarvan 95% de ziekte Syringomyelia hebben. Een levensbedreigende ziekte die met veel pijn gepaard gaat.

Op Internetfora is de genoemde website onderwerp van gesprek en men begrijpt niet dat een dergelijke handel in 2010 gelegaliseerd dan wel gedoogd wordt. Nee, niet in Nederland maar in België. Wel wordt de handel in dieren uit de Oostbloklanden bekritiseerd, maar deze fokfabriek staat net over een van onze grenzen!

Volgens eigen zeggen hebben Dierenrechtenorganisaties in België ook al over de werkwijze van Animal-express aan de bel getrokken, en zoals uit correspondentie blijkt met een verbijsterend antwoord als resultaat. Het geeft mij het gevoel alsof deze fokkerij op de een of andere manier geld in het laatje brengt en dus van hogerhand wordt gedoogd dan wel gelegaliseerd is vanwege een toegekend registratienummer dan wel erkenningsnummer. Niet iets om trots op te zijn in de EU.

Men houdt zich aan de richtlijn van het Ministerie van Landbouw zoals de website aangeeft. Een richtlijn die aangeeft hetgeen minimaal vereist is.

In de hoop dat er een gedegen onderzoek komt naar het reilen en zeilen van Animal-Express, teken ik

met vriendelijke groeten
............
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
Bever
Actief
Mijn ras(sen): Kruizing Teckel - Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bever »

pure schande dat zulke dingen gewoon kunnen
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Tja tis een van de grootsten en er is wel een neiuwe wet in holland, maar die komt alleen goed uit voor broodfokkers.
Je mag enkel nog adverteren als je een erkenningsnummer hebt, dus particuliere nestjes zijn verboden geworden.
dus 90 procent is zeker broodfokker op de sites.
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya

Ongelezen bericht door booster »

ik zie de topic nu pas maar wat een zieke gedoe daar.
zowel de site als de winkel zelf.
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Ik zie dat je zelfs kunt laten bezorgen?!!! :piew:
Postorderpuppies dus. Hondje in de webshop in je karretje knallen afrekenen en wachten op de post..... Idioot. Heb er verder geen woorden voor. :kotz:
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ze hebben ook nog massa's andere dieren, van lama's tot slangen. Ik zag zelfs zebu's staan op de site.
Dit is gewoon een complete kinderboerderij...
Afbeelding
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Maria7 schreef:Ik heb alle instanties zowel in België als in Holland op de hoogte gebracht.
Ook de politieke partijen,TV programma,s enz.Ik heb al wat mails teruggekregen .Het schijnt dat zij hoogstwaarschijnlijk door hogerhand in bescherming worden genomen.Men is al jaren bezig om, in mijn ogen, de horror fabriek te doen laten sluiten.Bewijzen zat,maar het lukt hun niet???.
zie RTBF reportage "Quesions à la Une" van 12 mei ll. op http://www.rtbf.be/info/questionsalaune" onclick="window.open(this.href);return false;

In deze reportage over hondenhandel vanuit het Oostblok, met België als draaischijf en transitland, komt een politiecommissaris aan het woord die goed op de hoogte is van de toestand in de dierenwinkel/groothandel om reden dat z'n vrouw er nog gewerkt heeft. Hij suggereert dat betrokken zaak vermoedelijk van hoge (politieke) bescherming geniet gezien ze ongenaakbaar zijn. België zou deze handel & wandel gedogen omdat het goed aan de export verdient.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ze zijn ook echt helemaal niet goedkoop?
Staffords vanaf 870 euro ?

Wie koopt daar nou in godsnaam een impuls hondje?
Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

Hayley84 schreef:Ze zijn ook echt helemaal niet goedkoop?
Staffords vanaf 870 euro ?

Wie koopt daar nou in godsnaam een impuls hondje?
die mensen kijken niet naar de prijs maar naar de zielige oogisch van die pupsels.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

-Gaby- schreef:Ze verkochten er ook Catahoula's. Goede hond voor een impulsaankop... Maar niet heus... :ugh: :ugh: :ugh: Had hier eerder een topic over geopend: klik De fokker van de Catahoulapups die hier verkocht worden is achterhaald en dat is ook niet om over naar huis te schrijven. Ze staan er niet meer op, dus zullen wel een huisje hebben gevonden, ik ben benieuwd waar. Ik hoop echt dat er een verbod komt op dit soort praktijken.
ze staan er nog wel op hoor
er is nog een reutje te koop
http://www.animals-express.com/item/12/ ... opard_Dog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

vania schreef:
-Gaby- schreef:Ze verkochten er ook Catahoula's. Goede hond voor een impulsaankop... Maar niet heus... :ugh: :ugh: :ugh: Had hier eerder een topic over geopend: klik De fokker van de Catahoulapups die hier verkocht worden is achterhaald en dat is ook niet om over naar huis te schrijven. Ze staan er niet meer op, dus zullen wel een huisje hebben gevonden, ik ben benieuwd waar. Ik hoop echt dat er een verbod komt op dit soort praktijken.
http://www.animals-express.com/item/12/ ... opard_Dog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hè, gatver. Het is niet voor niets dat dit wordt geschreven door een vooraanstaande Catahoula fokker in Amerika: "Before you decide that you are strong enough, macho enough, smart enough, and have more willpower than any dog could possibly have, please speak to a few owners and breeders before you decide that the odd colored coat and the odd colored eyes of a Catahoula are something you just have to have. You may be looking for someone to take that spotted, glass eyed, demon from you before it is matured." En dit is ook echt de waarheid, afgaande op wat ik gezien, gehoord en gelezen heb. Ik hoop dat degene die deze pup koopt weet waar hij of zij aan begint. :ugh:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

-Gaby- schreef:
vania schreef:
Hè, gatver. Het is niet voor niets dat dit wordt geschreven door een vooraanstaande Catahoula fokker in Amerika: "Before you decide that you are strong enough, macho enough, smart enough, and have more willpower than any dog could possibly have, please speak to a few owners and breeders before you decide that the odd colored coat and the odd colored eyes of a Catahoula are something you just have to have. You may be looking for someone to take that spotted, glass eyed, demon from you before it is matured." En dit is ook echt de waarheid, afgaande op wat ik gezien, gehoord en gelezen heb. Ik hoop dat degene die deze pup koopt weet waar hij of zij aan begint. :ugh:
ik was er wat aan het rondneuzen en zag hem staan
zag trouwens ook dat ze cockers, newfoundlanders en poedels met FCI stamboom hebben :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”