Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

6 puppy's door vrouw verdronken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: 6 puppy's door vrouw verdronken

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ga haast denken dat het iets genetiesch is bij jullie in de familie.
Toch heb ik meelij met je .
:roos:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

bouvierpoedel schreef:Ga haast denken dat het iets genetiesch is bij jullie in de familie.
jij moet wel vinden dat je heel wat bent he? doe toch eens normaal joh.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

amber81 schreef:
bouvierpoedel schreef:Ga haast denken dat het iets genetiesch is bij jullie in de familie.
jij moet wel vinden dat je heel wat bent he? doe toch eens normaal joh.
Ach, jouw uitspraken zijn zo keurig..
Afbeelding
amber81

koman zeg! Heb ik die pups in de rivier gegooid?! neen!! laat me lekker met rust joh!
thom
Zeer actief
Contacteer:

amber81 schreef:koman zeg! Heb ik die pups in de rivier gegooid?! neen!! laat me lekker met rust joh!
Ik verstoor je rust echt niet hoor, denk maar maar lekker verder met je wraak-theorie..
Afbeelding
amber81

thom schreef:
amber81 schreef:koman zeg! Heb ik die pups in de rivier gegooid?! neen!! laat me lekker met rust joh!
Ik verstoor je rust echt niet hoor, denk maar maar lekker verder met je wraak-theorie..
wraaktheorie?! :oeps: echt, sommige mensen...
thom
Zeer actief
Contacteer:

amber81 schreef:
thom schreef:
Ga maar lekker slapen... :Q:
Afbeelding
amber81

wat wil je nou? ik voel me echt te goed voor een potje ruzie hoor
bouvierpoedel
Zeer actief

amber81 schreef:
thom schreef:
hahah je bevestigd steeds meer dat je niet helemaal happy in je bovenkamertje bent. :Q:
Misschien dat medicatie je een beetje rust geeft en van je moordneigingen afhelpt lieverd.
:slaap:
amber81

bouvierpoedel schreef: hahah je bevestigd steeds meer dat je niet helemaal happy in je bovenkamertje bent. :Q:
Misschien dat medicatie je een beetje rust geeft en van je moordneigingen afhelpt lieverd.
:slaap:
jeetje wat een kind ben jij zeg! Misschien mis ik wat hoor, maar waar komt dit allemaal vandaan eigenlijk?lieverd?!pfoehj wat een lef zeg.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

BP kan niet zo goed onderscheid maken in tegenwoordige tijd en verleden tijd, haalt d en t steeds door elkaar zie ik.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
amber81

iones schreef:BP kan niet zo goed onderscheid maken in tegenwoordige tijd en verleden tijd, haalt d en t steeds door elkaar zie ik.
volgens mij kan BP sowieso geen onderscheid maken :lol:
ach, ik laat m lekker lullen;)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Misschien was deze vrouw van hetzelfde type als veel mensen in deze topic? Had de teef haar zoontje gebeten en daarom moest ze uit wraak wel de pups in de rivier mikken? :ok: Want nu moet van sommigen hier haar ook weer iets aangedaan worden. En degene die dat doet moet natuurlijk weer aangepakt worden door een andere groep mensen uit wraak. Puur omdat een teefje een kind gebeten heeft.

Wraak nemen is zo ontzettend dom. Je kan aan de gang blijven dan. :piew:

Dit soort dingen gebeuren daar. Hier schoppen jongens van 18 de varkens de trailer in voor hun electrocutie en de kippen worden door hun poten gedrukt want na de krak paste de laatste kip er toch nog bij. Dus doe even niet zo ontzettend hypocriet allemaal zeg...iemand maakt op de lokale manier een kansloos nestje af. Het is dit of in de winter verhongeren of met een gebroken poot langs de weg struinen in de hoop dat iemand eten gooit. Niemand gaat zo'n hondje nemen. Ik vraag me dus zelfs af of dit niet gewoon humaan is.

Dus ja, laten we allemaal gaan roepen dat die vrouw dood moet. Lekker verhaal. Denk gewoon eens na over hoe en waar dit gebeurd, en waarom. En denk dan ook meteen even aan de dieren die wij met z'n allen een leven geven dat gelijk staat aan de hel op aarde. Wie is er wel eens in een varkensflat geweest? Of een paardenmarkt waar de leuke veulens van 2010 verhandeld worden. Die liggen misschien wel platgetrapt in een paardentransport een maand later. En dan gaan we een vrouw zoeken en aanpakken die kansloze hondjes vond en hun leven wegneemt om erger te voorkomen? Want laten we eerlijk zijn, deze daad kan net zo goed uit dierenliefde zijn want niemand weet hoe het daar met de honden gaat als ze wel groot worden. :U:

Kijk, ik vind het ook walgelijk wat daar gebeurd maar ga dan eerst even met z'n allen de boeren van de bio-industrie lynchen ofzo....of de buurvrouw met oogkleppen die elk jaar haar Fjord door haar tinkerhengst laat dekken zodat de kinderen leuk met een veulen kunnen spelen die 12 maanden later met stokken naar zijn lot als chorizo-worst wordt geslagen in Italië. :kotz:
Laatst gewijzigd door laeken op 26 sep 2010 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
amber81

dan nog, martijn en marc s, ik vind dat men zich gewoon mag uiten. Je mag daar een bepaald gevoel bij krijgen. Toch? En daar hoeven anderen bijvoorbeeld mij niet op aan te vallen. Ik ben gewoon netjes gebleven tegen de forummers en ze gaan steeds een stapje verder. Jullie posting heeft ook de weerzin tegen bepaalde gedachten en gevoelens, jullie zetten het ook netjes neer. Respect heb ik daarvoor. Iedereen is anders en mag dat uiten, nogmaals. Maar ik laat me niet kleineren oid. omdat ik een mening heb. Ik vind het namelijk nog altijd een walgelijke gebeurtenis en ik begrijp niet dat mensen zo kunnen zijn. Net als de voorbeelden over de varkens en kippen;sorry maar ook daar kan ik me niet in vinden. En dat mag toch?
bouvierpoedel
Zeer actief

amber81 schreef:dan nog, martijn en marc s, ik vind dat men zich gewoon mag uiten. Je mag daar een bepaald gevoel bij krijgen. Toch? En daar hoeven anderen bijvoorbeeld mij niet op aan te vallen. Ik ben gewoon netjes gebleven tegen de forummers en ze gaan steeds een stapje verder. Jullie posting heeft ook de weerzin tegen bepaalde gedachten en gevoelens, jullie zetten het ook netjes neer. Respect heb ik daarvoor. Iedereen is anders en mag dat uiten, nogmaals. Maar ik laat me niet kleineren oid. omdat ik een mening heb. Ik vind het namelijk nog altijd een walgelijke gebeurtenis en ik begrijp niet dat mensen zo kunnen zijn. Net als de voorbeelden over de varkens en kippen;sorry maar ook daar kan ik me niet in vinden. En dat mag toch?
Je snapt het nog steeds niet.
Natuurlijk mag je een mening hebben en het walgelijk vinden.
Maar als je iemand wilt verzuipen wat jouw daad nog erger maakt dan die van dat grietje dan vind ik dat heel verontrustend .
En zegt misschien nog wel meer over jouw dan over dat meisje.
Plus dat je zelf ook bijdraagd hier van wat anderen van jouw vinden door je eigen schrijven.
Dat meisjes gedrag is niet goed te praten of te accepteren maar het jouwe al helemaal niet als je je eigen soort wilt verzuipen.
En als jij je mening over iets of iemand neerzet ,dan kun je niet tegerlijker tijd een ander zijn mening wegwuiffen als zijnde niet eerlijk of weet ik al niet.
Getuigt ook een beetje van oogkleppen mentaliteit en zwakte .
En het is niet zo dat ik jou mening niet serieus neem ,juist heel erg serieus als zijnde verontrustend en sociaal totaal niet toelaatbaar.

En ja ik heb weinig scholing gehad en dat uit zich in het T en D'tjes verkeerd gebruiken.
Maar misschien dat jullie wel scholing hebben gehad maar nog niet helemaal hebben begrepen dat we in 2010 leven en niet in de middeleeuwen met oog om oog tand om tand.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

iones schreef:Afgezien van de opvoeding en cultuur waar ik vandaan kom, heb ik altijd geweten dat je zo niet met levende wezens om gaat. Ook in andere culturen waar mensen slecht met dieren om gaan zijn nog mensen te vinden die diep van binnen besef hebben dat het zo niet hoort en zich daar niet schuldig aan maken. Het zegt dus heel veel over dat meisje dat ze tot zulke daden in staat is, ONGEACHT waar ze vandaan komt.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar ben het er niet helemaal mee eens. Zo'n 40 a 50 jaar geleden werd hetzelfde hier ook gedaan namelijk. Misschien niet in een riveir, dan pakte men gewoon een emmer water. Gisteren nog een aflevering gezien van animalcops. Dat was dus in america, daar had een vrouw een jeerycan water staan waar de ratten invielen die net met een koppie boven water bleven maar daarna, uiteindelijk van vermoeidheid niet meer konden en dus verdronken. Ik vind de actie dus verwerpelijk, hoewel ik er voor mezelf nog niet uit ben wie er erger is. het meisje wat de pups weggooid, of diegene die het filmt. Het heeft wel degelijk te maken met de opvoeding en cultuur. dat kun jij niet vergelijken omdat jij (neem ik aan) vanaf klein kind ingebakken hebt gekregen dat dieren kwellen fout is. Maar, zoals gezegt de tendens is hier in nederland ook nog niet zo heel lang veranderd, en dan ook nog maar ten dele. Ik vind de reacties hier om een 12 jarig meisje (ik begreep van iemand dat ze 12 was hier in een post) te willen verzuipen enzenz. dus net zo verwerpelijk.
amber81

bouvierpoedel schreef:
amber81 schreef:dan nog, martijn en marc s, ik vind dat men zich gewoon mag uiten. Je mag daar een bepaald gevoel bij krijgen. Toch? En daar hoeven anderen bijvoorbeeld mij niet op aan te vallen. Ik ben gewoon netjes gebleven tegen de forummers en ze gaan steeds een stapje verder. Jullie posting heeft ook de weerzin tegen bepaalde gedachten en gevoelens, jullie zetten het ook netjes neer. Respect heb ik daarvoor. Iedereen is anders en mag dat uiten, nogmaals. Maar ik laat me niet kleineren oid. omdat ik een mening heb. Ik vind het namelijk nog altijd een walgelijke gebeurtenis en ik begrijp niet dat mensen zo kunnen zijn. Net als de voorbeelden over de varkens en kippen;sorry maar ook daar kan ik me niet in vinden. En dat mag toch?
Maar als je iemand wilt verzuipen wat jouw daad nog erger maakt dan die van dat grietje dan vind ik dat heel verontrustend .
Plus dat je zelf ook bijdraagd hier van wat anderen van jouw vinden door je eigen schrijven.
Dat meisjes gedrag is niet goed te praten of te accepteren maar het jouwe al helemaal niet als je je eigen soort wilt verzuipen.
En als jij je mening over iets of iemand neerzet ,dan kun je niet tegerlijker tijd een ander zijn mening wegwuiffen als zijnde niet eerlijk of weet ik al niet.
En het is niet zo dat ik jou mening niet serieus neem ,juist heel erg serieus als zijnde verontrustend en sociaal totaal niet toelaatbaar.

En ja ik heb weinig scholing gehad en dat uit zich in het T en D'tjes verkeerd gebruiken.
Maar misschien dat jullie wel scholing hebben gehad maar nog niet helemaal hebben begrepen dat we in 2010 leven en niet in de middeleeuwen met oog om oog tand om tand.
Het interesseert mij niet erg meer of je wel/niet scholing hebt gehad. De pointe is, jij mag je uiten, net zo goed ik en anderen. Je hoeft niet allemaal hetzelfde te denken. Ik viel niemand aan op dit forum, dat deden anderen. Vervolgens worden de pijlen wel op me gericht, dat vind ik niet oké. Daar zeg ik dus wat van.
Ik hou er niet van, dat mensen dingen gaan roepen als dat ik maar in therapie moet en medicatie moet krijgen, dat ik eng ben. Wie ben je dan wel? Word ik persoonlijk naar jou? Nee. Maar als je rot gaat doen, kun je hetzelfde terugkrijgen en dát begrijp jij blijkbaar niet. Ik heb nu keer op keer aangegeven dat ik vind dat men zich hierin mag uiten. Vervolgens wordt het zo gedraaid dat bijvoorbeeld ik de boosdoener ben. En dat is natuurlijk niet zo! En vertel, wat is er zoveel anders aan jou dat jij vind dat je dit allemaal maar mag zeggen en schrijven en ik dus niet mag zeggen dat ik het maar een maf kind vind en hoop dat haar toekomt wat ze een ander levend wezen heeft aangedaan? Overigens heb ik niet gezegd dat ik haar zou verzuipen of iets dergelijks. Neen. Ik heb gezegd dat ze hetzelfde lot toebedeeld mag krijgen. Waarom ben jij in deze dan anders? Of belangrijker? Dat ben je niet. Dus wie heeft hier de oogkleppen nou op?

Enne, we leven juist niet meer in de middeleeuwen, dat zou je tegen dat meisje moeten zeggen die die pups in de rivier gooide. Ook daar vinden ze het klaarblijkelijk niet normaal, getuige het feit dat ze is opgepakt. Wat een ander ook zegt: het blijft een niet goed te praten actie, hoe je het ook went of keert. En dáár mag ik een mening over hebben. Net als dat ik een mening mag hebben over iemand die kleinerend en laatdunkend gaat zitten doen, in deze onder anderen jij. Want wat heb ik jou nou aangedaan dat je me zo moet hebben? Doe toch eens normaal! Ik liet jou toch ook? Laat mij dan ook gewoon.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

amber81 schreef:Ten eerste laat ik me niet zeggen dat ik niet spoor.Doe effe normaal zeg! In je rede hierna: de mens is ook één van de weinigen die zich keren tegen de eigen soort. Dat is wetenschappelijk. Denk daar ook maar eens over na.
Eh, wetenschappelijk? Leeuwen die een troep overnemen en dan de welpjes van de concurrent doodbijten? Spinnen die na de paring de partner opeten? Dieren die elkaar tot de dood bevechten voor een hulpbron (territorium/groep/voedsel/partner)? En hier op het forum staat het vol met honden die andere honden hebben doodgebeten. Dit is echt niet uniek menselijk en zeker niet 'wetenschappelijk'.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

amber81 schreef:
bouvierpoedel schreef:

Het interesseert mij niet erg meer of je wel/niet scholing hebt gehad. De pointe is, jij mag je uiten, net zo goed ik en anderen. Je hoeft niet allemaal hetzelfde te denken. Ik viel niemand aan op dit forum, dat deden anderen. Vervolgens worden de pijlen wel op me gericht, dat vind ik niet oké. Daar zeg ik dus wat van.
Ik hou er niet van, dat mensen dingen gaan roepen als dat ik maar in therapie moet en medicatie moet krijgen, dat ik eng ben. Wie ben je dan wel? Word ik persoonlijk naar jou? Nee. Maar als je rot gaat doen, kun je hetzelfde terugkrijgen en dát begrijp jij blijkbaar niet. Ik heb nu keer op keer aangegeven dat ik vind dat men zich hierin mag uiten. Vervolgens wordt het zo gedraaid dat bijvoorbeeld ik de boosdoener ben. En dat is natuurlijk niet zo! En vertel, wat is er zoveel anders aan jou dat jij vind dat je dit allemaal maar mag zeggen en schrijven en ik dus niet mag zeggen dat ik het maar een maf kind vind en hoop dat haar toekomt wat ze een ander levend wezen heeft aangedaan? Overigens heb ik niet gezegd dat ik haar zou verzuipen of iets dergelijks. Neen. Ik heb gezegd dat ze hetzelfde lot toebedeeld mag krijgen. Waarom ben jij in deze dan anders? Of belangrijker? Dat ben je niet. Dus wie heeft hier de oogkleppen nou op?

Enne, we leven juist niet meer in de middeleeuwen, dat zou je tegen dat meisje moeten zeggen die die pups in de rivier gooide. Ook daar vinden ze het klaarblijkelijk niet normaal, getuige het feit dat ze is opgepakt. Wat een ander ook zegt: het blijft een niet goed te praten actie, hoe je het ook went of keert. En dáár mag ik een mening over hebben. Net als dat ik een mening mag hebben over iemand die kleinerend en laatdunkend gaat zitten doen, in deze onder anderen jij. Want wat heb ik jou nou aangedaan dat je me zo moet hebben? Doe toch eens normaal! Ik liet jou toch ook? Laat mij dan ook gewoon.
Ik geloof dat je beter nog eens alles kunt gaan lezen en dan begrijpend want je gaat nu wel een beetje in de slachtofferrol.
Ik ga hier verder ook niet meer op in want ik heb alles al gezegt en jij hebt alles al gezegt hoe je bent.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dit is gewoon hilarisch.
Je wilt echt niet begrijpen wat er geschreven wordt.
:zweep:
iones
Zeer actief

MARC_S schreef: Dit soort dingen gebeuren daar. Hier schoppen jongens van 18 de varkens de trailer in voor hun electrocutie en de kippen worden door hun poten gedrukt want na de krak paste de laatste kip er toch nog bij.
Wie zegt dat de situaties in met slachtvee niet vatbaar is voor verbetering???? Maar dat is nu even niet aan de orde in dit topic maar is dat wel geweest in vele andere topics.
MARC_S schreef: Dus doe even niet zo ontzettend hypocriet allemaal zeg...iemand maakt op de lokale manier een kansloos nestje af. Het is dit of in de winter verhongeren of met een gebroken poot langs de weg struinen in de hoop dat iemand eten gooit. Niemand gaat zo'n hondje nemen. Ik vraag me dus zelfs af of dit niet gewoon humaan is.
Ja, en iemand de doodstraf geven i.p.v. levenslang is toch ook veel humaner?
MARC_S schreef: Dus ja, laten we allemaal gaan roepen dat die vrouw dood moet. Lekker verhaal. Denk gewoon eens na over hoe en waar dit gebeurd, en waarom.
Denk je dat er altijd voor alles een waarom is? Ze lachte terwijl ze het deed. Het waarom in deze is: "puur voor de fun". Dieren doden voor de leut, hoe dieper kan een mens zakken?
MARC_S schreef: En denk dan ook meteen even aan de dieren die wij met z'n allen een leven geven dat gelijk staat aan de hel op aarde. Wie is er wel eens in een varkensflat geweest?
Is een gewone varkensschuur goed genoeg? Het heeft veroorzaakt dat ik alleen nog biologisch varkensvlees eet en geen varkensvlees meer uit de bioindustrie. Dit is het enige dat ik kan doen maar als ik kon zou ik meer doen. Dus ik veroordeel misstanden hier net zo goed. Ik wil er in ieder geval geen deel aan nemen.
MARC_S schreef: Of een paardenmarkt waar de leuke veulens van 2010 verhandeld worden. Die liggen misschien wel platgetrapt in een paardentransport een maand later.
Elk jaar ben ik wel op de paardenmarkt, heb er wel eens een veulen gekocht en ook een 3 jarige dus? En die dieren zijn bij mij goed terecht gekomen. Of een paard ergens op een stal verkocht wordt, of op de markt, dat maakt niets uit voor waar het dier terecht komt. En als je ellende ziet op de paardenmarkt, dan is dat ellende die boven komt drijven, maar die anders ergens stil in een achterafstal gebeurt waar niemand het ziet en niemand iets weet.
MARC_S schreef: En dan gaan we een vrouw zoeken en aanpakken die kansloze hondjes vond en hun leven wegneemt om erger te voorkomen? Want laten we eerlijk zijn, deze daad kan net zo goed uit dierenliefde zijn want niemand weet hoe het daar met de honden gaat als ze wel groot worden. :U:
Straks ga je iemand die lachend een kind verkracht ook nog goedpraten....
MARC_S schreef: Kijk, ik vind het ook walgelijk wat daar gebeurd maar ga dan eerst even met z'n allen de boeren van de bio-industrie lynchen ofzo....
Jij hebt vast wel op een diervriendelijke partij gestemd of niet? Ik wel. Zoals ik al zei, ik zie dingen hier graag ook verbeterd.
MARC_S schreef: of de buurvrouw met oogkleppen die elk jaar haar Fjord door haar tinkerhengst laat dekken zodat de kinderen leuk met een veulen kunnen spelen die 12 maanden later met stokken naar zijn lot als chorizo-worst wordt geslagen in Italië. :kotz:
Hoe weet jij dat? Vertel eens meer?
Ik weet dat fjorden en haflingerhengstveulens voor weinig weg gaan en op transport naar Italie. Vreselijk natuurlijk, ik zou dan zelf ophouden met fokken. Heb ooit ongezien een haflingerhengstje gekocht om van de slacht te redden door 150 euro te bieden en ik had hem. Is een hardstikke leuk beestje geworden.
Laatst las ik in de krant zelfs dat je ze voor 50 euro kunt krijgen. Kan ik me niets bij voorstellen maar voor die 50 euro neem ik ze zelf wel mee. DAn laat ik ze niet naar de slacht gaan. En dan zie ik wel wat ik doe.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

flamme schreef: Ik begrijp wat je bedoeld, maar ben het er niet helemaal mee eens. Zo'n 40 a 50 jaar geleden werd hetzelfde hier ook gedaan namelijk. Misschien niet in een riveir, dan pakte men gewoon een emmer water. Gisteren nog een aflevering gezien van animalcops. Dat was dus in america, daar had een vrouw een jeerycan water staan waar de ratten invielen die net met een koppie boven water bleven maar daarna, uiteindelijk van vermoeidheid niet meer konden en dus verdronken. Ik vind de actie dus verwerpelijk, hoewel ik er voor mezelf nog niet uit ben wie er erger is. het meisje wat de pups weggooid, of diegene die het filmt. Het heeft wel degelijk te maken met de opvoeding en cultuur. dat kun jij niet vergelijken omdat jij (neem ik aan) vanaf klein kind ingebakken hebt gekregen dat dieren kwellen fout is. Maar, zoals gezegt de tendens is hier in nederland ook nog niet zo heel lang veranderd, en dan ook nog maar ten dele. Ik vind de reacties hier om een 12 jarig meisje (ik begreep van iemand dat ze 12 was hier in een post) te willen verzuipen enzenz. dus net zo verwerpelijk.
Niet iedereen hier maakte zich schuldig aan dat gedrag hoor. MAar het kwam wel voor ja dat weet ik. GElukkig ben ik pas geboren toen de mentaliteit veranderd is en hoewel er nog altijd van die wanprodukten rondlopen die dieren mishandelen, is het hier niet gangbaar en wordt het veroordeeld.
Ik hoop dat er op mondiaal gebied een omslag komt zodat ook in andere landen dit geen normaal gedrag meer is.
Die aflevering van die rat heb ik gezien ja. DAt was die dierenverzamelaar met 2 honden en een hele hoop katten met leukemie. Ik snapte niet waarom die animalcops niet wat water uit die jerrycan verwijderde.

Ik vind de actie om een echt BEEST te verzuipen niet zo verwerpelijk als het verdrinken van een onschuldig wezen (of dat nu mens of dier is).
amber81

Lothian schreef:
amber81 schreef:Ten eerste laat ik me niet zeggen dat ik niet spoor.Doe effe normaal zeg! In je rede hierna: de mens is ook één van de weinigen die zich keren tegen de eigen soort. Dat is wetenschappelijk. Denk daar ook maar eens over na.
Eh, wetenschappelijk? Leeuwen die een troep overnemen en dan de welpjes van de concurrent doodbijten? Spinnen die na de paring de partner opeten? Dieren die elkaar tot de dood bevechten voor een hulpbron (territorium/groep/voedsel/partner)? En hier op het forum staat het vol met honden die andere honden hebben doodgebeten. Dit is echt niet uniek menselijk en zeker niet 'wetenschappelijk'.
Zucht...in de dierenwereld werkt zoiets héél anders. Wij zij geen dieren. De mens is de enige die zich willens en wetens met of zonder geldende/(bio)logische redenen elkaar naar het leven staat. Ik kan nu een hele verhandeling gaan houden over hoe zoiets in elkaar steekt, maar het zit nu eenmaal zo: in het wild en dus zonder inmenging van de mens, doden dieren elkaar uit overlevingsinstinct. De groep wilt zo sterk mogelijk zijn en kan het zich niet permitteren eventuele zwakke schakels te behouden. Zo blijft een soort in stand. Wat betreft spinnen:heeft ook te maken met overleving, genenpoel. Kans op nageslacht met een ander wordt zo uitgeschakeld. Een vrouwtje zal haar genen met de sterkste doorgeven. Je ziet het verschil toch zelf ook wel?!

De mens werkt niet (meer) zo. De mens doodt en mishandelt niet om te overleven, in maar weinig gevallen althans, global seeing. De mens doodt in vele gevallen puur om de doding. Dat is geen prietpraat, dat is inderdaad bewezen. Mensen die elkaar willen doden uit pure woede, afgunst, haat, or whatever heeft geen doel tot voortplanting/overleving. In maar weinig gevallen gebeurt dit naar verhouding (denk aan zelfverdediging, crime passionelle tegenover seriemoordenaars ed.)

In de redenatie naar dit meisje toe; waarom denk je dat in tegenwoordige psychologische testen het belangrijk wordt geacht of men in het verleden dierenkwelling en/of doding heeft toegepast? Omdat de lijn daar naartoe heel dun is, de overstap dier en mens is zo gemaakt. En dan is het nog afhankelijk van op welke manier je een dier doodt; wil je zien wat het doet? Hoe het eruit ziet? Of heb je een ongedierteplaag in je huis waar je ziek van wordt en het laat verdelgen? Essentieel verschil.Vindt men het fijn of prettig te bezien hoe een levend wezen sterft?
Potentiele criminelen, moordenaars, verkrachters, geweldplegers, veelplegers ed. oefenen in bepaalde gevallen op dieren. Dit meisje gooit moedwillig pups in een rivier en heeft daar lol in, net als diegene die dat staat te filmen. Het feit dat ze staan te genieten, kan ik niet over het hoofd zien. Er wordt niet gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Nee, ze staan te genieten en hebben lol. Dat maakt dit meisje en haar kornuit gevaarlijk. Zo denken de autoriteiten daar blijkbaar ook, zo normaal wordt het dus niet gevonden, ze is opgepakt. Dus ja, wat mij betreft mag dit meisje en haar filmer uit de maatschappij gehaald worden. Er werd me wraaktheorie in de schoot geworpen, dan noemt men het maar zo. Zo zie je maar dat het een menselijk iets is zo te denken; dat doen dieren niet. Die nemen geen wraak. Die willen overleven en voelen zich de sterksten en willen alleen dit doorgeven. Meer niet. Daarmee wilde ik dus zeggen: alleen de mens doodt naar behoefte. En als men doodt meestal op de meest gruwelijke manier. Om terug te komen op bijvoorbeeld de varkens: wie heeft dan bepaald dat die beesten getrapt moeten worden? Is niet nodig ter overleving, vind ik dus niet oké. Eet ik dan geen vlees? Jawel, ik eet om te overleven. Net als groente ed. Kippen die in een krat worden geperst vind ik niet nodig. Wie heeft dan gezegd dat het zo moet?!Niemand. Dat heeft de mens zelf zo bedacht. Of ik dat proef aan mijn kip? Nee, natuurlijk niet. Maar van mij hoeft het zo NIET. Ik háát dat zelfs.

En om dan op menselijk te komen: er breekt iemand in en probeert je neer te steken, je grijpt je strijkbout en slaat hem op zijn kop. Dood. Je bent opgelucht en bang, maar je hebt het overleefd.
Volgende: je loopt op straat, ziet een mens voorbij lopen, je grijpt deze en steekt veertig keer op deze in. Dood. Je bent opgelucht, in extase en geniet ervan en je kan er weer een tijdje tegenaan.

En dat verschil is dus niet te zien? Voor mij wel. Ik heb me hier inderdaad in verdiept, al jaren. Dat heeft mijn levenswijze namelijk nodig als auteur van thrillers oa. Deze theorie is me dus meer dan bekend. En ja, bewezen. Ik sluit er gewoon mijn ogen niet voor als ik zoiets signaleer en ja, daar heb ik dan mijn mening bij. En dan nog dit: dat je iemand iets aan zou willen doen, is één. Iemand daadwerkelijk iets aandoen, is natuurlijk twee.

quote Bouvierpoedel:Ik geloof dat je beter nog eens alles kunt gaan lezen en dan begrijpend want je gaat nu wel een beetje in de slachtofferrol.
Ik ga hier verder ook niet meer op in want ik heb alles al gezegt en jij hebt alles al gezegt hoe je bent.

IK VOEL me geenszins een slachtoffer hier, absoluut niet. Maar zeg dan niets, als je geen weerwoord wilt.
Paulala schreef:Dit is gewoon hilarisch.
Je wilt echt niet begrijpen wat er geschreven wordt.
Ik begrijp het dondersgoed. Begrijp jij het wel? Want in mijn ogen ben jij juist hilarisch.
iones
Zeer actief

in wetenschappelijk biologisch opzicht zijn mensen wel degelijk dieren. En dat zie je ook in het gedrag. We hebben in gedragingen nog meer gemeen met dieren dan dat er verschillen zijn. Overigens zijn chimpansees een duidelijk voorbeeld. Wist je dat ze ook oorlog kunnen voeren en chimps uit andere groepen doden vanwege dezelfde (territoriale) belangen als mensen?

Wat ik zo raar vind aan mensen echter, is dat ze verstand zouden hebben maar dat zie je niet altijd terugkomen in het gedrag. Zoals wanneer een 12 jarige puppies gooit in de rivier.
amber81

iones schreef:in wetenschappelijk biologisch opzicht zijn mensen wel degelijk dieren. En dat zie je ook in het gedrag. We hebben in gedragingen nog meer gemeen met dieren dan dat er verschillen zijn. Overigens zijn chimpansees een duidelijk voorbeeld. Wist je dat ze ook oorlog kunnen voeren en chimps uit andere groepen doden vanwege dezelfde (territoriale) belangen als mensen?

Wat ik zo raar vind aan mensen echter, is dat ze verstand zouden hebben maar dat zie je niet altijd terugkomen in het gedrag. Zoals wanneer een 12 jarige puppies gooit in de rivier.
Natuurlijk heb je gelijk, ik had het alleen over in het opzicht van doding. Oorlogsvoering in groepen chimps gaat tenslotte ook om overleving, net als bij de mens. Alleen hebben mensen dan weer de neiging als militair zijnde en sommigen, niet allemaal, dat het fijn is te kunnen doden. Hoe vaak hoor je dat wel niet? En dan kom je inderdaad op dat verstand: dat gedrag zie je dan niet terug in verstand. Afschuwelijk, toch? Ik vind het dus ook niet normaal hoor. Ik deel je gevoel over dat mensen zo raar kunnen doen dus. Helaas bestaan er types zoals dat meisje.
Lothian
Zeer actief

Je brengt nu een nuance aan, en daar ben ik het helemaal mee eens hoor. De motieven van (in ieder geval veel) moorden door mensen zijn heel anders dan die van dieren. Maar ik wilde even weerleggen dat mensen de enige soort zijn die 'zichzelf' wat aandoen, en je hebt nu uitgelegd dat je dat ook niet bedoelt.

Er lopen nu een paar discussies door elkaar. Ik vind het heel vreemd en ja, eng, dat mensen elkaar uit wraak willen doden (zoals dus de doodstraf of het verdrinken van dit meisje). Daarin sluit ik me bij Bouvierpoedel aan. Ik kan me alleen niet echt vinden in de personen die de daad van dit meisje haast gaan verdedigen. Al heb je nog zo vreselijke dingen meegemaakt, of al ben je in nog zo'n andere cultuur opgegroeid, je blijft verantwoordelijk voor je daden.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Lothian schreef: Ik kan me alleen niet echt vinden in de personen die de daad van dit meisje haast gaan verdedigen. Al heb je nog zo vreselijke dingen meegemaakt, of al ben je in nog zo'n andere cultuur opgegroeid, je blijft verantwoordelijk voor je daden.
En dan te bedenken dat mensen die dat doen zich beter voelen dan iemand die dat kind de dood toewenst......
Lothian
Zeer actief

Nou ja, ik vind het eigenlijk allebei behoorlijk erg, en wil daar geen rangorde van morele superioriteit in aanbrengen.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

:oohja: :pop:
Afbeelding
amber81

Lellibel schreef::oohja: :pop: