Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe subtiel kan angst zijn?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: hoe subtiel kan angst zijn?

Ongelezen bericht door Cash »

MARC_S schreef:Mijn honden zijn ook heel bang als er wat valt. Dat kan ik prima verklaren. Ik mopper vreselijk als Eva of Cleo druk worden en iets omgooien. Eva kan echt als een tornado door het huis gaan en kleden verschuiven, over de banken springen en dus veel te wild doen. Als ze dan een schaal omgooit of een stoel dan wordt ik boos. Of ze rent langs de salontafel en zwaait er mijn glas vanaf wat kapot valt op de grond. Dan zeg ik, DOE TOCH EENS NORMAAL JOH! en dan mopper en foeter ik tegen ze. Daarna stuur ik ze weg omdat er dan dus scherven liggen. Dus als er vanzelf iets valt is dat te vergelijken met de hond die je in de versnipperde rommel legt die dan als je thuis komt ook onderdanig doet omdat hij dan denkt dat je gemopper door de rommel komt en niet door zijn gesloop tijdens je afwezigheid. Hier denken ze dan dat ze snel weg moeten gaan ivm scherven of dat ik boos op ze wordt omdat zij het gedaan hebben.

:
moest er wel om lachen. Het gaat hier precies zo.
Hera kan zo vreselijk druk zijn en te over enthousiast dat er regelmatig bekers/glazen van tafel gezwiept worden.
En dan is het ook "snotverdorie, hou toch ook eens op zeg! ga af!". Als ze dus iets van de tafel zwiepen dan gaan ze eigenlijk allemaal in gedrukte houding heel snel ergens rustig liggen. :jank:
Terwijl ik ze op zo'n moment nog nooit lichamelijk wat heb gedaan.

En ook ondanks dat hera geen hond is die snel vna je onder de indruk is. Dat gemopper in huis nadat er iets gevallen is doet haar schijnbaar wel veel.
Terwijl als ik buiten loop en ze trekt verschrikkelijk ik kan foeteren tot ikeen ons weeg..... alleen dr oortjes draaien dan wat maar verder... :19:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Cash schreef:
MARC_S schreef:Mijn honden zijn ook heel bang als er wat valt. Dat kan ik prima verklaren. Ik mopper vreselijk als Eva of Cleo druk worden en iets omgooien. Eva kan echt als een tornado door het huis gaan en kleden verschuiven, over de banken springen en dus veel te wild doen. Als ze dan een schaal omgooit of een stoel dan wordt ik boos. Of ze rent langs de salontafel en zwaait er mijn glas vanaf wat kapot valt op de grond. Dan zeg ik, DOE TOCH EENS NORMAAL JOH! en dan mopper en foeter ik tegen ze. Daarna stuur ik ze weg omdat er dan dus scherven liggen. Dus als er vanzelf iets valt is dat te vergelijken met de hond die je in de versnipperde rommel legt die dan als je thuis komt ook onderdanig doet omdat hij dan denkt dat je gemopper door de rommel komt en niet door zijn gesloop tijdens je afwezigheid. Hier denken ze dan dat ze snel weg moeten gaan ivm scherven of dat ik boos op ze wordt omdat zij het gedaan hebben.

:
moest er wel om lachen. Het gaat hier precies zo.
Hera kan zo vreselijk druk zijn en te over enthousiast dat er regelmatig bekers/glazen van tafel gezwiept worden.
En dan is het ook "snotverdorie, hou toch ook eens op zeg! ga af!". Als ze dus iets van de tafel zwiepen dan gaan ze eigenlijk allemaal in gedrukte houding heel snel ergens rustig liggen. :jank:
Terwijl ik ze op zo'n moment nog nooit lichamelijk wat heb gedaan.

En ook ondanks dat hera geen hond is die snel vna je onder de indruk is. Dat gemopper in huis nadat er iets gevallen is doet haar schijnbaar wel veel.
Terwijl als ik buiten loop en ze trekt verschrikkelijk ik kan foeteren tot ikeen ons weeg..... alleen dr oortjes draaien dan wat maar verder... :19:
Ik denk dat het foeteren als je servies tegen de vlakte gaat waarschijnlijk veel 'echter' is dan het foeteren als ze aan de lijn trekt. En die hond voelt dat verschil feilloos aan. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Hanneke2 schreef:Ik denk dat het foeteren als je servies tegen de vlakte gaat waarschijnlijk veel 'echter' is dan het foeteren als ze aan de lijn trekt. En die hond voelt dat verschil feilloos aan. :D
nou en ze staat buiten natuurlijk in bepaalde driften die ze binnen veel minder heeft.
Dat meertje daar moet je natuurlijk binnen 2 seconden zijn en dat is dan ook het enige waar je mee bezig bent en dan hor je vrouwtje uiteraard totaal niet. :F:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”