Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Witte Dobermann
Moderator: moderatorteam
- Pino-Powerrr
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising rottweiler
Witte Dobermann
Hoi,
Wij zijn thuis een beetje aan het denken/orienteren voor een tweede hond, en aangezien ik vroeger een doberrmann heb gehad en daar nog steeds een zwak voor heb zijn we daar een beetje naar aan het zoeken geweest en kwam ik op het internet een paar keer witte dobermanns tegen.
na enig zoeken ben ik niet verder gekomen als amerikaanse fokkers, nu ben ik helemaal niet op de hoogte hoe het werkt om van daar een hond hier naartoe te halen.
dus mijn vraag; weet iemand of deze honden ook dichterbij te vinden zijn? en wat is er bekend over de witte dobermann is voor mij niet veel te vinden
ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken
Groeten Peter
Wij zijn thuis een beetje aan het denken/orienteren voor een tweede hond, en aangezien ik vroeger een doberrmann heb gehad en daar nog steeds een zwak voor heb zijn we daar een beetje naar aan het zoeken geweest en kwam ik op het internet een paar keer witte dobermanns tegen.
na enig zoeken ben ik niet verder gekomen als amerikaanse fokkers, nu ben ik helemaal niet op de hoogte hoe het werkt om van daar een hond hier naartoe te halen.
dus mijn vraag; weet iemand of deze honden ook dichterbij te vinden zijn? en wat is er bekend over de witte dobermann is voor mij niet veel te vinden
ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken
Groeten Peter

Veni Vidi Vici
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: Witte Dobermann
Waarom zou je een witte dobermann willen?
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Tsja dat vraag ik me ook af..kitty2 schreef:Waarom zou je een witte dobermann willen?
Groetjes Lianne
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het was precies mijn eerste gedachte inderdaad.lianne05 schreef:Tsja dat vraag ik me ook af..kitty2 schreef:Waarom zou je een witte dobermann willen?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
op internet vind ik dat het albino dobers zijn. nu ben ik geen genetica genie zoals marjoleine maar bij mij is de associatie met albino: zwak, problemen, gedoe
ik snap dus ook niet goed waarom je een witte wil.

-
lianne05
- Zeer actief
Van honden zijn geen albino'smassam schreef:op internet vind ik dat het albino dobers zijn. nu ben ik geen genetica genie zoals marjoleine maar bij mij is de associatie met albino: zwak, problemen, gedoe
Maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat er gezondheidsklachten inzitten!
Groetjes Lianne
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Pino-Powerrr
- Actief
zover voor mij duidelijk, heb je ook echt witte en ipv albino's alleen vallen deze "in Nederland" niet onder het ras Dobermann omdat het geen goeie kleur zou zijn
Waarom een witte? ik vind het er mooi uit zien en is wat anders als de standaard black and tan of brown and tan
Waarom een witte? ik vind het er mooi uit zien en is wat anders als de standaard black and tan of brown and tan

Veni Vidi Vici
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
en het zijn dus honden die extra zorg nodig hebben, lees die link die ik je gaf maar eens heel goed door 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
lianne05
- Zeer actief
En de gezondheid? Hoe is het daarmee?Pino-Powerrr schreef:zover voor mij duidelijk, heb je ook echt witte en ipv albino's alleen vallen deze "in Nederland" niet onder het ras Dobermann omdat het geen goeie kleur zou zijn
Groetjes Lianne
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Als het je om de kleur gaat zou ik een Weimaraner nemen 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Witte Dobers bestaan niet.
Wat TS bedoelt is de zgn albino-dober, en dat is geen witte (want inderdaad, albino bestaat niet in honden, niet zoals in andere diersoorten althans) maar een verdunde kleur waar iets raars mee aan de hand is.
Hoe het precies zit is niet bekend, maar het geeft nogal wat problemen.
Ze zijn dan ook ongewenst, en niet omdat het kleurtje niet mooi zou zijn, maar omdat er veel problemen aan gekoppeld zijn.
Denk aan (huid)kankers, oogproblemen, huid- en vachtproblemen stollingsproblemen, immuunsysteemproblemen.
Hoewel je er niet alle antwoorden krijgt (want die zijn er nog niet) is dit een goede site:
http://www.whitedobes.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou er verre van blijven.
edit: ik zie dat podenji die link ook al gaf.
Wat TS bedoelt is de zgn albino-dober, en dat is geen witte (want inderdaad, albino bestaat niet in honden, niet zoals in andere diersoorten althans) maar een verdunde kleur waar iets raars mee aan de hand is.
Ze zijn dan ook ongewenst, en niet omdat het kleurtje niet mooi zou zijn, maar omdat er veel problemen aan gekoppeld zijn.
Denk aan (huid)kankers, oogproblemen, huid- en vachtproblemen stollingsproblemen, immuunsysteemproblemen.
Hoewel je er niet alle antwoorden krijgt (want die zijn er nog niet) is dit een goede site:
http://www.whitedobes.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou er verre van blijven.
edit: ik zie dat podenji die link ook al gaf.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Pino-Powerrr schreef:zover voor mij duidelijk, heb je ook echt witte en ipv albino's alleen vallen deze "in Nederland" niet onder het ras Dobermann omdat het geen goeie kleur zou zijn
tja, als je graag een rashond wil, dan horen daar bepaalde kenmerken bij, wel een rashond willen, maar dan wel een "aparte" 1'tje die afwijkt van de gewenste standaard, in dit geval met alle gezondheids risico's van dien ( boven op de gezondheids issues die een "normale" dober al heeft) vind ik geen goede zaak.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zou dit even lezen: http://www.dobermannvereniging.nl/modul ... auw+isabel" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan nog een reactie op dit hondenforum:
en dan nog een reactie op dit hondenforum:
** Angela ** schreef:Klopt is een albino, maar word wit genoemtMaeve schreef:Die witte Doberman, is dat niet gewoon een albino? Dat schijnt ook nogal hip te zijn binnen dat ras
Even een quote van t Nederlandse dobermann forum waar ik ook lid ben
De "afwijkende" kleuren geven in veel gevallen vervelende tot zeer ernstige gezondheidsproblemen.Er is in de eerste instantie gekozen voor het afgeven van een afstammingsbewijs i.p.v. een stamboom zodat er met deze honden niet meer gefokt kan worden.
Op dit moment bestaat er dus een test waardoor men kan voorkomen dat de isabel en blauwgekleurde pups worden geboren.
Ook in Duitsland hebben de meeste serieuze fokkers liever geen andere kleuren dan bruin en zwart in hun nest.In Amerika is het trouwens niet meer toegestaan te fokken met witte Dobermanns. (onder andere i.v.m. de grote kans op huidkanker)
De Amerikaanse kennelclub geeft voor deze honden geen stambomen meer af en ik geloof zelfs geen afstammingsbewijs.
Honden die in de vererving witte honden voortbrengen worden ook uitgeloten van de fokkerij.
- Pino-Powerrr
- Actief
heb ik gedaan bedankt voor de link!!en het zijn dus honden die extra zorg nodig hebben, lees die link die ik je gaf maar eens heel goed door
nee was ook het ras zelf een combinatie zeg maarAls het je om de kleur gaat zou ik een Weimaraner nemen
in ieder geval iedereen bedankt, ik ben weer wat wijzer geworden en de zoektocht naar een hond gaat verder

Veni Vidi Vici
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, er is niks mis met een miskleur leuk vinden. Een kleur is meestal maar een kleur.
Maar dit is dus wel een kleur waarbij je gegarandeerd problemen er gratis bij krijgt.
En ik zou toch niet bewust een pup kopen met garantie op het krijgen van gezondheidsproblemen.
Er zijn toch andere rassen genoeg waar miskleuren zijn die geen problemen geven?
Maar dit is dus wel een kleur waarbij je gegarandeerd problemen er gratis bij krijgt.
En ik zou toch niet bewust een pup kopen met garantie op het krijgen van gezondheidsproblemen.
Er zijn toch andere rassen genoeg waar miskleuren zijn die geen problemen geven?
- Annet
- Zeer actief
Het doet me denken aan de double-merle problemen bij o.a. de Border Collie, alleen dan net iets anders. Voor zover ik weet komen er bij doublemerle geen huidproblemen voor, maar wel doofheid en daar lees ik bij zo'n white dober niets over. In ieder geval duidelijk dat je absoluut niet zo'n hond zou moeten willen.Marjoleine schreef:Witte Dobers bestaan niet.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
- Pino-Powerrr
- Actief
inderdaad heb je goed gezien, dat moet je echt niet willen.In ieder geval duidelijk dat je absoluut niet zo'n hond zou moeten willen.
dit was ook 1 van de meerdere ideeën
en heb hier puur de vraag neer gelegd omdat ik er graag meer over wou weten
ik snap dat sommige mensen zoiets hebben van waarom, maar als je de foto's gaat bekijken vind ik het persoonlijk gewoon een mooie hond
maar volgens mij zijn daar de meningen over verdeeld (logisch natuurlijk)
maar in ieder geval iedereen bedankt voor de meningen, info en hulp
Groeten Peter

Veni Vidi Vici
- Pino-Powerrr
- Actief
@ lellibel
ja zoals ik al zei heb ik al eerder een gewone dober gehad en heb echt een zwak voor het ras,
dus is 1 van de opties
ja zoals ik al zei heb ik al eerder een gewone dober gehad en heb echt een zwak voor het ras,
dus is 1 van de opties

Veni Vidi Vici
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Altijd goed om verder te willen kijken dan je neus lang is. ipv zomaar een hond te kopen en er dan pas achter te komen. Het is niet altijd makkelijk om alles over het ras wat je graag wilt hebben te vinden en via een forum als dit zijn er altijd mensen die daar handiger in zijn of meer van weten.
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
Ik heb even meegelezen. Ik vraag me af waarom albino niet bij honden voorkomt? Ik dacht eigenlijk dat dat bij élk wezen voor kan komen?

- M@scha
- Zeer actief
Lin&Noa schreef:Ik heb even meegelezen. Ik vraag me af waarom albino niet bij honden voorkomt? Ik dacht eigenlijk dat dat bij élk wezen voor kan komen?
geen idee, is vast op internet te vinden.
sinds ik niet meer fok en honden voor de lol heb voel ik ook niet meer de drang om dat dan uit te zoeken.
daarbij is het gewoon waar als marjoleine het zegt

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor zover bekend.Lin&Noa schreef:Ik heb even meegelezen. Ik vraag me af waarom albino niet bij honden voorkomt? Ik dacht eigenlijk dat dat bij élk wezen voor kan komen?
Er is uitgebreid gezocht op de loci waar het bij andere diersoorten (en de mens dus) ligt, en die zijn allemaal intact bij dergelijke honden.
De oogkleur is bij dergelijke honden ook niet aangetast.
Ik heb het al een vaker geplaatst, maar nog eens dan

Deze hond is een voorbeeld van hoe zoiets eruit ziet.
Deze hond is tevens uitgebreid getest en op de locus waar bij bv mensen en muizen de mutatie ligt die dit veroorzaakt, was bij deze hond niets te vinden.
Een ander typisch verschil was dat de oogkleur niet was aangetast, iets dat normaal wel het geval is (rode ogen, je ziet de bloedvaten doordat er geen pigmenten zijn).
Wat wel de oorzaak is van deze kleur, is tot op heden niet bekend.
Met deze hond, die uit normaal gekleurde ouders komt, is een nest gefokt.
Ze gaf normaal gekleurde kinderen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
massam schreef: daarbij is het gewoon waar als marjoleine het zegt
Dank je wel, denk ik?
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
maar, albino mensen hebben toch ook geen rode ogen? En waarvan kan het een verdunning zijn?Marjoleine schreef:Voor zover bekend.Lin&Noa schreef:Ik heb even meegelezen. Ik vraag me af waarom albino niet bij honden voorkomt? Ik dacht eigenlijk dat dat bij élk wezen voor kan komen?
Er is uitgebreid gezocht op de loci waar het bij andere diersoorten (en de mens dus) ligt, en die zijn allemaal intact bij dergelijke honden.
Deze hond is tevens uitgebreid getest en op de locus waar bij bv mensen en muizen de mutatie ligt die dit veroorzaakt, was bij deze hond niets te vinden.
Een ander typisch verschil was dat de oogkleur niet was aangetast, iets dat normaal wel het geval is (rode ogen, je ziet de bloedvaten doordat er geen pigmenten zijn).

- M@scha
- Zeer actief
Marjoleine schreef:massam schreef: daarbij is het gewoon waar als marjoleine het zegt![]()
Dank je wel, denk ik?
jep

- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
Jawel, mensen hebben ook rode ogen dan.maar, albino mensen hebben toch ook geen rode ogen? En waarvan kan het een verdunning zijn?

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als je per se een wat apartere kleur wilt kun je ook voor een bruine dober gaan. Al snap ik de drang om iets aparts te hebben niet echt.
-
yvonne dl
- Zeer actief
OH DAT LIJKT MIJN SHIVA WEL..Lellibel schreef:maar, albino mensen hebben toch ook geen rode ogen? En waarvan kan het een verdunning zijn?Marjoleine schreef:Voor zover bekend.Lin&Noa schreef:Ik heb even meegelezen. Ik vraag me af waarom albino niet bij honden voorkomt? Ik dacht eigenlijk dat dat bij élk wezen voor kan komen?
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen