Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Af en toe....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Af en toe....

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

vraag ik me af of ik gek ben.
Lopen we vanmorgen vroeg in het bos met onze 3 hondjes, zie ik in de verte een groep aankomen met 2 Groenendaelers en een Tervuerense herder. Daar ik Chester nog niet voor de volle 100% vertrouw als hij los is, lijn ik hem aan en laat hem netjes volgen. Dan heeft hij zijn volle aandacht bij mij en weet ik dat hij niet uitvalt naar andere honden. Ondertussen zie ik een van die honden gaan liggen in een houding van: "ik kom zo eens lekker hard naar je toe rennen" en ik waarschuw die mensen dat die van mij niet zo lief reageert. Onze andere 2 waren ondertussen ook aangelijnd, want ik weet dat zeker de jongste het soms eng vindt als zo'n grote hond ineens komt aangedenderd (ik wil niet dat ze dan in de vluchtmodus schiet en dan 3 van die grote achter haar aan krijgt) en daarnaast waren we bijna aan het einde van het pad en daar moeten de honden worden aangelijnd.
De hond komt inderdaad op die van mij afgerend en maakt kennis met Sas en Floor, niks aan de hand, ik hou dan gewoon een beetje afstand met Ches en blijf hem afleiden (het pad is niet zo breed, dus erlangs was lastig, omdat ze over het hele pad verspreid stonden). Ineens zie ik die hond weer gaan liggen, maar nu met Chester in het vizier, dus ik zeg weer, deze vindt dat echt niet leuk. Maar ik was al te laat, de hond kwam al. Chester was eigenlijk super braaf, bleef op mijn gericht en gromde niet. Totdat die hond zeer opdringerig boven hem ging staan, toen snauwde hij een beetje. Waarop ook de Tervuerense aan komt rennen, al grommend. Ik probeer gewoon door te lopen, maar die honden blijven grommend om me heen lopen. Baasje roept wel, maar er gebeurt vrij weinig.
Ondertussen was ik toch wel pissig en roep nijdig, hou ze gewoon bij je, dan is er niks aan de hand en kan ik er gewoon langs. Waarop het baasje zegt, ja maar, hij wil spelen en als hij naar andere honden wil, dan luistert hij nooit. Waarop ik antwoord, dan moet je hem misschien aangelijnd houden, doe ik toch ook als ik denk dat mijn hond niet luisterd. :boos:
Toen had je mevrouw moeten horen, ik mag daar niet lopen, want het is losloopgebied. Mijn hond hoort daar niet thuis als hij weleens lelijk kan doen. Ik zeg haar dat een losloopgebied niet betekend dat haar hond daar niet onder appel hoeft te staan, dat hij ten alle tijden moet luisteren en dat het al helemaal geen vrijbrief is om haar hond maar op alles en iedereen af te laten stormen. Dat het zelfs in de regels staat van het betreffende losloopgebied. Maar onderaan de streep was ik knetter gek en kon zij er niks aan doen :piew: .

Ik word hier zo moe van (en eigenlijk ook verdrietig). Ik loop expres al op tijden dat er niet zoveel mensen lopen, omdat ik het voor mezelf, Chester en vooral ook andere hondenbezitters vervelend vind dat Chester soms kan uitvallen. Ik lijn hem aan en laat hem volgen, dan is er bijna nooit wat aan de hand en kan ik hem corrigeren als hij toch gaat grommen. Ik waarschuw altijd van te voren als ik zie dat een andere hond toch naar hem toe wil komen en als de mogelijkheid er is, dan loop ik even een stukje van het pad af, zodat ik zeker weet dat er niks gebeurt. Maar het lijkt wel, dat wat ik ook doe, het NOOIT goed is. Buiten dat baal ik hier van. Het gaat zo ontzettend goed de laatste maanden, maar na zo'n incident kost het me weer veel meer moeite om hem af te leiden en duurt het weer een paar dagen voordat we weer zo moeiteloos langs andere honden kunnen lopen. (het is overigens niet zo dat hij tegen alle honden lelijk doet, in de meeste gevallen gaat het goed, maar hij is bijna dood gebeten door 2 herders, dus hij kan niet zo goed meer met dat type honden, maar er is duidelijk verbetering zichtbaar)

Sorry, moest dit even van me afschrijven ;)
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Re: Af en toe....

Ongelezen bericht door laura b »

Dat is ook erg vervelend. Echt irritant als mensen die hun hond niet onder controle
hebben ze toch gewoon los laten.
Kai
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Husky x Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Kai »

Laat je niet op je kop zitten door zo'n mens. Zo te lezen ben je hartstikke goed bezig, je neemt je verantwoordelijkheid voor zijn gedrag. Daar kan zij nog heel wat van leren.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ahhh dat zijn de mensen die gewoon heeeeeeeel veeeeeeeel verstand van honden hebben.
Die van hun doet nooit iets die wil alleen maar spelen.
Heb het al een keertje of twee meegemaakt. maar ja ..... mijn hond zal het wel uitlokken.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Dat zijn inderdaad hele vervelende dingen. Ik zou alleen proberen om je er niet te druk om te maken, ten eerste omdat deze mensen er helaas altijd zullen zijn en er meestal niet mee te praten valt. Ze snappen het gewoon niet.
Daarnaast weet jij van jezelf dat je wél verantwoordelijkheid neemt voor het gedrag van je hond(en), dus jij bent hier in geen enkel opzicht degene die fout zit.
Maar dat het vervelend is begrijp ik maar al te goed.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Jij hebt het heel erg goed aangepakt. Zij was duidelijk fout.

Is goed dat je het van je hebt afgeschreven. :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Kimmy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer

Ongelezen bericht door Kimmy »

Sommige mensen... :M:
Kan me heel goed voorstellen dat je daar af en toe goed van baalt!
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Tja, je hebt gelijk en ook goed gedaan hoor. Ik spreek mensen er ook op aan, maar helpen doet het niet altijd. Hij wil alleen maar spelen, maar ondertussen....
Helaas heb je het formaat hond niet mee. Als ik zeg dat mijn hond niet zo aardig is, lijnen ze hun hond meestal wel aan.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”