Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje over tandjes wisselen
Moderator: moderatorteam
- seetje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising teckel en kruising York/pincher
- Aantal honden: 2
vraagje over tandjes wisselen
Onze Benji is behoorlijk aan het wisselen. Hij had er tot vandaag geen last van geloof ik. Vandaag vielen er kort na elkaar 2 kiesjes uit, en sindsdien wil hij niet meer eten, terwijl hij normaal binnen een minuut alles op heeft. Het is zachtvoer, rodi, dus dat kan het niet zijn. Zijn hondjes, net als kinderen, ook ziek bij het wisselen? En als hij pijn heeft is er dan een manier om het te verzachten? Ook, net als bij kinderen, een bijtring ofzo? Ik weet het ook niet, ik zeg ook maar wat :smile1: Ben benieuwd naar de reacties, ik vind het nl zielig, bijna tandloos en misschien wel ziek of pijn!
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Re: vraagje over tandjes wisselen
Ze kunnen er wel ooit wat ziekjes van zijn, dus kijk het even aan, als hij nu echt een paar dagen niet wil eten of echt futloos is, zou ik even naar de DA gaan 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb dat wel gehad hoor.
Diarree en gewoon niet lekker. Niet ziek, maar ook niet 100%.
Dat ze last hebben met eten hoor je vaker. Koud spul geven om op te kauwen helpt, schijnt. Ik heb wel gehoord (zelf nooit nodig gehad) van bv een natte doek in elkaar draaien en even in de vriezer.
Diarree en gewoon niet lekker. Niet ziek, maar ook niet 100%.
Dat ze last hebben met eten hoor je vaker. Koud spul geven om op te kauwen helpt, schijnt. Ik heb wel gehoord (zelf nooit nodig gehad) van bv een natte doek in elkaar draaien en even in de vriezer.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik ook niet, ze hebben er hier nooit last van gehad....Inge O schreef:ik heb nog nooit een hond gehad die ook maar iets last had van tandenwisselen - ik zou het toch maar in de gaten houden of het niet om iets anders gaat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Syllvero
Bij Beike zijn zijn melk-hoektanden ( meende onder in) blijven zitten.malinois schreef:ik ook niet, ze hebben er hier nooit last van gehad....Inge O schreef:ik heb nog nooit een hond gehad die ook maar iets last had van tandenwisselen - ik zou het toch maar in de gaten houden of het niet om iets anders gaat.
Vlak voordat we een afspraak bij de DA hadden, om ze te verwijderen ( zijn blijvende hoektanden zaten er al), zijn ze er vanzelf uitgevallen tijdens het ruw spelen met een andere hond.
Voor de rest geen problemen gehad.
Maar misschien heeft het er ook mee te maken gehad dat Beike een tang-gebit heeft.
Hij heeft er verder gelukkig geen last van.
- seetje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising teckel en kruising York/pincher
- Aantal honden: 2
bedankt voor de reacties, ik kijk het idd nog even aan. Als hij morgen nog geen zin heeft om te eten bel ik zowieso even naar de DA. En ik ga zo een doek nat maken en even in de vriezer doen, misschien vind Benji dat wel fijn!
Groetjes
Groetjes
-
Lillith
- Zeer actief
In geval van erge nood kan je dat tandjes spul voor Baby's gebruiken, ik heb het geprobeerd en Joffy ging gelijk weer kauwen.
Dentinox (suikervrij), succes
Dentinox (suikervrij), succes
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
bij cockertjes zijn er toch best wel wat pupjes die er last van hebben. Een washandje natmaken of een flostouw en die de vriezer in, dat is fijn voor het gebitje.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
hier zijn ze er ook een paar dagen ziek van geweest. Ook niet eten en diaree na een paar dagen was het over.
- Loontje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed
Je kan ook een kong vullen met brokjes, biogarde en dan invriezen. Die van mij vond het heerlijk toen hij aan het wisselen was.

- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Onze jongste had ook vreselijk last van wisselen. Kon ook geen botwerk eten, dus zat even tijdelijk op gemalen spul. Had ook hele grote tanden in verhouding tot de bek.
Ik zou ook kong vullen met iets lekkers bvbv bouillon, kvv, biogarde, eimengsel, en dan invriezen en geven. Helpt wel. Een leuke speeltje nat maken en in de vriezer leggen kan ook. Wij hadden toen ook ijsflosjes van fleece.
Ik zou ook kong vullen met iets lekkers bvbv bouillon, kvv, biogarde, eimengsel, en dan invriezen en geven. Helpt wel. Een leuke speeltje nat maken en in de vriezer leggen kan ook. Wij hadden toen ook ijsflosjes van fleece.