Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onverklaarbare pukkels, wondjes en jeuk

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DogoDiëgo
nieuw lid
Mijn ras(sen): Dogo Argentino

Onverklaarbare pukkels, wondjes en jeuk

Ongelezen bericht door DogoDiëgo »

Help,
Ons Diëgo zit onder de pukkels en wondjes (zie foto's)
We zijn hiermee naar de DA geweest. Hij heeft een afkrabsel gemaakt en constateerde dat het een huidinfectie was.
We kregen een antibioticakuur mee. Daarmee werd het minder, maar ging het nog niet weg.
Dus kregen we nog een kuur er achter aan. Toen was het nog niet over..

Nu denken wij dat Diëgo deze uitslag misschien van een plantje kan krijgen..
want, telkens als we bij mijn ouders op bezoek zijn geweest (zij hebben een grote tuin met veel planten waar diëgo los loopt) lijkt het weer erger te worden.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet een andere oorzaak?
Diego heeft de plekkjes vooral in zijn hals, boven op zijn kop en aan de zijkanten van zijn lijf.
Afbeelding
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Re: Onverklaarbare pukkels, wondjes en jeuk

Ongelezen bericht door lianne05 »

Het ziet er uit als een allergie, mijn hond kampt er helaas ook mee, kijk maar eens hier:
http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 96169.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze heeft de plekken gecentreerd rond dr bek.
PB me maar als je meer info wil...
Groetjes Lianne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco had dat soort plekjes en dus later ook kale plekjes en wondjes op zijn kop, die had een voedings allergie
S@ndr@
Zeer actief

Ik geloof echt wel dat je daar een punt hebt :ok:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Buck is tot 2 keer toe met zijn kop in een tekennest gekomen :ugh: het waren mega veel kleine witte kleine teekjes die later heel veel kleine wondjes veroorzaakte...
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Rot hoor voor hem :(

Heeft de da jullie geen hypoallergene voeding laten proberen?
Hoe lang heeft hij dit nu?

Mocht je brokken geven zou ik zeker eens proberen om hem een tijd kvv (granenvrij) te geven.
Zijn voeding hoeft niet de oorzaak te zijn, maar een vers vleesvoeding zal zeker helpen om zijn weerstand te verbeteren en dat komt de huid alleen maar ten goede.
De tip in het andere topic om eens naar een holistisch da te gaan vind ik ook geen verkeerde.
Zeker niet als je dan naar Tannetje Koning gaat, zij zal jou ook op het gebied van de beste voeding voor een hond met dit soort klachten uitstekend kunnen adviseren.
Succes en ik hoop voor jouw mannetje dat hij snel van deze klachten afkomt.
S@ndr@
Zeer actief

als het echt een voeding allergie is dan gaat KVV hem ook niet helpen hoor, maar proberen kan altijd natuurlijk.
mocht dit het wel zijn dan zul je naar de DA moeten voor speciale brokken, die zijn zo bewerkt dat het geen reactie meer oproept van het lijf :19:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Het is inderdaad zo dat je op een witte hond wel een stuk meer ziet maar dit lijkt me toch wel een allergische reactie ergens op.
KVV zou kunnen helpen, ik weet dat Dogo's qua karakter sterk zijn maar medisch gezien kunnen het mietjes zijn. De onze mankeert ook regelmatig van die kleine dingetjes en hij kan bijvoorbeeld absoluut niet tegen brokken of kip.
Het is het proberen waard.
Afbeelding
lianne05
Zeer actief

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de voeding ligt, ik zou gaan kijken bij planten of derglijke, vooral ook om wat TS aangeeft...
Groetjes Lianne
DogoDiëgo
nieuw lid

Bedankt voor alle reacties!
qua voer krijgt Diëgo iedere dag een pond vers (diepgevroren) vlees van het merk KIVO. Daarin zit kip, rund, lam e.d.
En daarnaast Lam en rijst brokken (ook van KIVO). http://www.kivo-petfood.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat voer krijgt hij nu ongeveer 10 maanden..
Hij heeft sinds eind Juli last van deze huidproblemen.
Kan het dan aan het voer liggen? Aangezien hij dit al een tijdje krijgt..

We zijn nu zo'n 3 weken gestopt met het diepvries vlees om te kijken of het daaraan kon liggen, maar het word niet minder.
Daarom gaan we nu eerst eens proberen of het minder word als we hem niet meenemen naar mijn ouders (om te kijken of het aan een plant kan liggen). Dat zal Diëgo wel jammer vinden :(:
Want ik denk echt dat dat het probleem zou kunnen zijn.
Maar pff welke plant dan :U:
Als ook dat niet helpt, moeten we toch eens naar andere brokken kijken en/of een dermatholoog.
Lastig probleem..
lianne05
Zeer actief

Zoals ik al eerder zei denk ik niet dat het aan de voeding ligt (kan natuurlijk wel) ik denk een allergie voor iets anders, bijv. mijten/pollen/planten of dergelijke..
Groetjes Lianne
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

DogoDiëgo schreef:Bedankt voor alle reacties!
qua voer krijgt Diëgo iedere dag een pond vers (diepgevroren) vlees van het merk KIVO. Daarin zit kip, rund, lam e.d.
En daarnaast Lam en rijst brokken (ook van KIVO). http://www.kivo-petfood.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat voer krijgt hij nu ongeveer 10 maanden..
Hij heeft sinds eind Juli last van deze huidproblemen.
Kan het dan aan het voer liggen? Aangezien hij dit al een tijdje krijgt..

We zijn nu zo'n 3 weken gestopt met het diepvries vlees om te kijken of het daaraan kon liggen, maar het word niet minder.
Daarom gaan we nu eerst eens proberen of het minder word als we hem niet meenemen naar mijn ouders (om te kijken of het aan een plant kan liggen). Dat zal Diëgo wel jammer vinden :(:
Want ik denk echt dat dat het probleem zou kunnen zijn.
Maar pff welke plant dan :U:
Als ook dat niet helpt, moeten we toch eens naar andere brokken kijken en/of een dermatholoog.
Lastig probleem..

Jammer dat je gestopt bent met het vlees, mocht het wel aan de voeding liggen zou ik er eerder voor kiezen om te stoppen met de brokken.
Een voedingsallergie wordt in de loop der tijd opgebouwd en kan dus zeker ook ontstaan als je iets al langere tijd geeft.
Ik hoop dat het helpt dat je hem uit de tuin houd bij je ouders.

Mocht het niet helpen zou ik er zelf voor kiezen om hem eerst eens een week of zes haaksbarf/ allanimal te voeren, in plaats van naar een andere brok te gaan zoeken.
Dit zijn goede kvv's zonder onnatuurlijke/onnodige toevoegingen, en mocht het niet aan de voeding liggen zal het zeker zoals ik al eerder zei goed zijn voor zijn weerstand.
Aangezien de huid een orgaan is zal het hem alleen maar goed doen.
En dan bij voorkeur niet van de diersoorten die hij al eerder heeft gegeten zoals rund, kip enz.

Maar goed, dit is wat ik zou doen, kijk maar even wat je er mee doet :wink:
Ik hoop in ieder geval dat hij rap van die klachten af is, het lijkt mij erg vervelend voor hem.
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

hier heeft takkii vergelijikbare problemen. We zijn er nog niet helamaal achter waarvan.
maar ik het een sterk vermoeden dat hij het heeft van lang gras.
we hebben al gelet op zijn eten. eerst maar een soort brok gevoerd Royal canin dermo dat leek goed te gaan. na 4 weken een keer lam en rijst KVV ....weer bultjes dus wij dachten dat het aan de voeding zou kunnen liggen. weer over op uitsluitend brok. toen alle bultjes weg waren weer zelfde kvv.....geen rreactie.
nu ben ik van de week weer door het lange gras gaan wandelen (een plek waar ik niet vaak kom) en weer helamaal onder de bultjes

volgens DA allergische reactie maar waarop is erg moeilijk te zeggen. Ik houd nu bij wat hij eet....waar we wandelen en let dan op reactie. hopelijk vinden we de bosdoener.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Lastig huidproblemen, het kan zo verdomd lang duren eer je erachter bent wat het nu is.
Wij hebben met Bowie ook lang gedokterd totdat ik een linkje kreeg van http://www.natuurlijkinbalans.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar heb ik een haartest aangevraagt en via die test zijn ze erachter gekomen waar ze allergisch voor is.. en dat zijn kip en granen.. ik ben overgestapt op voer en snacks zonder die 2, heb een ontgiftiginskuur gedaan met haar en ze is er vanaf..zolang ik oplet wat ik voer gaat het super.
Af en toe heeft ze plots een boterham uit een sloot in dr snavel en die kan ik echt niet afpakken en daarvoor heb ik een flesje voor in huis.. elke dag een paar druppel en de ergste ellende blijft weg...
wie weet is dat ook iets om teproberen voor jou..
Bowie heeft via de da regelmatig ab-kuren, speciale injecties en noem maar op gekregen voor haar huidproblemen, afkrabsel etc.. alles hebben we wel gezien en gedaan maar het hielp maar een week of 3....
Afbeelding
DogoDiëgo
nieuw lid

Dit vond ik op internet:

--Contactallergie
Door aanraking met de plant, de sappen en dergelijke kan vrij snel een allergie zoals eczeem optreden.

Veel contacteczemen ontstaan door coniferen, Alstroemeria, Eucalyptusblad, sap van Euphorbia, chrysanten en hun familieleden zoals Tanacetum, lelies, Narcissus, Primula obconica, Rosa, Streptocarpus, Tulipa, Helianthus (zonnebloem).

Ik heb een vermoeden dat de coniferen de boosdoender zijn.
We zullen het zien, houden hem nu voorlopig weg bij mij ouders en andere plekken waar coniferen staan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”