DogoDiëgo schreef:Bedankt voor alle reacties!
qua voer krijgt Diëgo iedere dag een pond vers (diepgevroren) vlees van het merk KIVO. Daarin zit kip, rund, lam e.d.
En daarnaast Lam en rijst brokken (ook van KIVO).
http://www.kivo-petfood.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat voer krijgt hij nu ongeveer 10 maanden..
Hij heeft sinds eind Juli last van deze huidproblemen.
Kan het dan aan het voer liggen? Aangezien hij dit al een tijdje krijgt..
We zijn nu zo'n 3 weken gestopt met het diepvries vlees om te kijken of het daaraan kon liggen, maar het word niet minder.
Daarom gaan we nu eerst eens proberen of het minder word als we hem niet meenemen naar mijn ouders (om te kijken of het aan een plant kan liggen). Dat zal Diëgo wel jammer vinden
Want ik denk echt dat dat het probleem zou kunnen zijn.
Maar pff welke plant dan
Als ook dat niet helpt, moeten we toch eens naar andere brokken kijken en/of een dermatholoog.
Lastig probleem..
Jammer dat je gestopt bent met het vlees, mocht het wel aan de voeding liggen zou ik er eerder voor kiezen om te stoppen met de brokken.
Een voedingsallergie wordt in de loop der tijd opgebouwd en kan dus zeker ook ontstaan als je iets al langere tijd geeft.
Ik hoop dat het helpt dat je hem uit de tuin houd bij je ouders.
Mocht het niet helpen zou ik er zelf voor kiezen om hem eerst eens een week of zes haaksbarf/ allanimal te voeren, in plaats van naar een andere brok te gaan zoeken.
Dit zijn goede kvv's zonder onnatuurlijke/onnodige toevoegingen, en mocht het niet aan de voeding liggen zal het zeker zoals ik al eerder zei goed zijn voor zijn weerstand.
Aangezien de huid een orgaan is zal het hem alleen maar goed doen.
En dan bij voorkeur niet van de diersoorten die hij al eerder heeft gegeten zoals rund, kip enz.
Maar goed, dit is wat ik zou doen, kijk maar even wat je er mee doet
Ik hoop in ieder geval dat hij rap van die klachten af is, het lijkt mij erg vervelend voor hem.