Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

G&G na VZH

Moderator: moderatorteam

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

G&G na VZH

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Na een periode rustig rondgekeken te hebben denk ik er toch steeds meer en meer over om G&G te gaan volgen met Escha. Het lijkt me gewoon erg leuk maar wilde eerst nog wat ervaringen horen en vragen stellen.
Ik heb geen puppycursus of vervolgcursussen gelopen wel ben ik zelf gaan trainen en met 12 maanden of zoiets is Escha begonnen met Agility. Dit mocht omdat ik er voldoende apel op had.
Tussen de 18 en 26 maanden hebben we dus VZH en IPO getraind. IPO is gestopt wegens omstandigheiden (veel tijd geen eigen vervoer) en ik heb heel lang getwijfeld over G&G reddingshondenwerk en speurhonden . Speurhonden gaat ook weer veel tijd in zitten evenals reddingshondenwerk waar je toch vaak op verschillende locaties traint en daar heb ik weer een auto voor nodig :evil: voorlopig zit dat er nog niet in. Ik heb mijn VZH examen gelopen en vind het eigenlijk zonde van mijn geld/tijd om VEG en EG te lopen voordat ik de G&Gb in ga. Denk zelf ook dat Escha dit helemaal niet zo interessant gaat vinden (De VEG en EG)
Is het nu over het algemeen verplicht om dit te lopen en zo nee, is het mogelijk om na VZH G&G te lopen of moet ik daar eerst nog het 1 en ander voor oefenen want zover ik heb gelezen kent ze de dingen die in VEG/EG en G&Gb worden geleerd.
Wat zijn jullie ervaringen (de hondenschool waar ik mij in wil schrijven wil ik zeker dit soort dingen nog vragen met een lijstje wat ze beheerst. (Op de site stond ook nog dat er dan een kleine toelatingstest word gehouden) maar ik wilde het eerst aan jullie vragen want jullie kennen ook het programma en was benieuwd.
Ik wilde bij Cynophilia lopen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: G&G na VZH

Ongelezen bericht door ranetje »

Welke KC ga je lopen?
Als er een testje wordt gedaan kunnen ze toch wel zien wat het niveau is van jullie tweeën?
Dus dat testje doen en op grond daarvan wordt je dan ingedeeld.

VZH is volgens mij best genoeg.
Misschien moet je wat onderdelen bij oefenen om het niverau helemaal te hebben, maar dat hangt ook weer af van wat er op de EG en VEG op die school is geoefend.
Dat varieert per school :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

zelf zit ik aan KC-delft te denken, is dichtbij klinkt erg gevarieerd en site ziet er professioneel uit.
Voorlopig moet ik nog even wachten tot de pupjes groot genoeg zijn om naar een nieuw huisje te gaan alvorens ik weer ergens kon trainen. en Escha dient natuurlijk weer een beetje op conditie te zijn dus het heeft geen haast
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als ik zie wat daar gevraagd wordt van de honden op EG en VEG niveau, denk ik dat je met een VZH zo in kunt stromen in de landelijke G&G Beginners :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

In principe heb je natuurlijk geen andere diploma's nodig voor GGB (bij ons op de club wordt dit ook niet gevraagd, wel wordt gekeken naar de combinatie).
Een stuk basis gehoorzaamheid is wel handig.
Maar met VZH heb je al veel voorsprong en kun je bijna zo examen doen, GGB is niet zo'n lastig programma.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”