Ben je verhuisdNanna schreef:Ik heb totaal geen klachten.
Eigenlijk alleen maar vriendelijke mensen en ook vriendelijke honden. Veel jachthonden, gelukkig geen stoerdoenerige vechthondenhandel in foute handen :N: De enkele Staff die hier loopt gedraagt zich netjes en heeft een prima baas.
Ook heel veel mensen die (veel) meer dan 1 hond hebben dus van mijn 5-tal kijkt hier niemand vreemd op
Nanna schreef:Da's ook toevallig.
Is gisteren hier ook gebeurd. Een loslopende stafford komt op een bouvier afgerend en duikt er meteen bovenop. Háp, in het oor en niet meer loslaten.
Bloed alom, vrouwtje natuurlijk in paniek en die probeert haar hond te bevrijden. Verpakt die hond...en die had haar in haar hand.
Eigenaar stond erbij en keek er naar en deed niks.
Heeft later ook niet gebeld hoe het ging, met die vrouw of haar hond. Alleen een kort "ik vergoed de schade wel, als u daar soms over in zit".
![]()
Lekkere aso's lopen er toch rond.
Vrouwtje heeft er wel melding van gemaakt bij de politie, want het schijnt van deze hond nu al de 3e keer te zijn dat ie iemand te pakken heeft.
Nanna schreef:Loop ik net weer door het bos richting huis (let wel: losloopgebied) komt er uit een zijpad een meisje met een Staffachtige hond in oorlogstuig aanzetten, ferm aangelijnd.
Die ziet mij en mijn teckels en rént terug. Ik passeer het zijpad en zij komt er weer aanlopen (2e poging). Nu ontwaart ze Charles die er op zijn gemak aan komt strietsen en wederom vlucht ze weer terug haar zijpad in, al vleukend. Charles is dus voorbij en ze waagt haar 3e poging. Dat gaat goed. Maar dan komt Topsi eraan (die was achtergebleven om het gebied nog snel even op konijnen te scannen) die met een noodgang voorbijvliegt. Wild schreeuwend haalt ze die Staffachtige weer binnen, als een vis aan de hengel.
Als blikken konden dodenKortom, ontzettend flauw, ik heb me weer bijzonder vermaakt.
Nanna schreef: Er loopt hier een wat oudere mevrouw rond met een jolige kruising Boxer, leuk beest. Ze maakt her en der een praatje en geniet daar zichtbaar van.
Eerst had ze een (behoorlijk hondagressieve) Stafford uit het asiel en kon dat allemaal niet. Toen was het met schuimende hond zijpaden invliegen, als de tegemoetkomende partij dat al niet deed![]()
Nanna schreef:Ik kwam net in het bos een mevrouwtje tegen met een mastino. Toen de mastino nog pup was speelde ie met alle andere honden. Mevrouwtje zelf had geen idéé wat ze aan de riem had; hondje is stamboomloos en komt uit België, uit een dierenwinkel "was zo'n leuk pupje met die rimpels".
NU is het een gemeen onbetrouwbaar kreng en ontwijkt mevrouwtje alle andere wandelaars met zo groot mogelijke bogen. Maar ja, ik liep haar op een smal bospad recht in de armen. Ze haastte zich de flexi rond een boom te slingeren, raakte helemaal in paniek. De hond viel woest uit naar Charles maar miste hem (die mastino is trouwens een teef)
Ik liep haastig door en keek nog eens om. Stond ze die hond huilend met de flexi op de kop te slaan.![]()
.