Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond erbij?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Hond erbij?

Ongelezen bericht door Loontje »

Vandaag kwam mijn vriend thuis van een training met de vraag hoe ik er over zou denken om er een hond bij te nemen?? Devil is de naam (volgens mij een Mechelaar) en hij is een politiehond en gaat met pensioen met een leeftijd van 8 jaar. Hij schijnt superlief en sociaal te zijn en heeft al een paar jaar een speciaal plekje in het hart van mijn vriend, omdat hij zo lief is... behalve als hij aan het werk is natuurlijk :wink:

Ik wil natuurlijk niet over 1 nacht ijs gaan en wil toch de voor- en nadelen op een rij zetten. Hij heeft een zware rugblessure gehad en mag geen pakwerk meer doen, omdat het dan weleens verkeerd kan gaan aflopen. De exacte omschrijving van de blessure weet ik niet en hij mag nog alles, behalve pakwerk. Daarbij hebben wij Dinges al (reu en iets ouder dan een jaar). Devil staat goed onder appel en verblijft in een kennel en Dinges gewoon in huis. De allerbelangrijkste voorwaarde is dat Dinges en Devil het met elkaar kunnen vinden anders gaat het feest sowieso niet door. Daarbij komt bij dat je ook nog moet denken aan:
- vakanties => als het even kan gaan ze allebei mee, anders alleen Dinges en Devil in pension wan dat hij is gewend
- werk => mochten we dezelfdee diensten hebben dan blijft Devil alleen thuis en Dinges naar de oppas
- vervoer => samen achterin
- kosten => kennel kunnen we gratis krijgen

Hebben jullie nog tips of dingen die jullie te binnen schieten? Wat zijn jullie ervaringen met een hond erbij nemen?
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hond erbij?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat is de reden dat de eigenaar hem niet zelf houdt?

Verder vraag ik me een beetje af of het voor een ouder wordende hond niet prettiger is om in huis te mogen leven, en ik denk dat je wel heel goed moet kijken of die twee het een beetje samen kunnen vinden. Het zijn wel 2 'stoere' reuen natuurlijk. Zo'n mechel met een slechte rug zou wellicht beter bij een wat rustiger teef kunnen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lastig, ik vind het ook wat eng, twee van die reuen van dat kaliber en dan 1 met een hele flinke blessure waardoor hij niet meer mag pakwerken. Want als de heren mot krijgen vraag ik me af of dat niet ook slecht kan aflopen.

Je zou moeten kijken hoe ze op elkaar reageren. :wink: Gaat het goed dan is het vast en zeker prima verder :ok:
Afbeelding
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Ik zou zo'n oudje dan ook binnen nemen.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Ja.... het binnen nemen daar zat ik zelf ook al wel aan te denken. Alleen mijn vriend heeft zoiets van: hij kan toch ook buiten. Hier komt vast een oplossing voor.

De reden dat de huidige eigenaar hem niet zelf kan houden is dat zijn nieuwe diensthond een echt varken is en dat beide honden het NIET met elkaar kunnen vinden, anders had hij hem graag zelf willen houden.
Afbeelding
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Dan zou ik als het klikt met jullie andere hond hem nemen.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Klik met jullie eigen hond is het allerbelangrijkste. Ik zou het dan doen... :cheer: De rest heb je al goed uitgedacht, zo te zien. Woont de hond nu ook in een kennel bij zijn baas? Zo ja, zou ik dat in eerste instantie ook doen, zeker 's nachts. Dan kun je altijd kijken of hij het goed doet in huis en dan kan ie steeds meer binnen wonen. Als het straks een echt oudje is, is een kennel niks, denk ik zelf.

Yay, leuk!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”