Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tolerantie tov honden
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Tolerantie tov honden
Ik woon in een ander dorp en het valt me op hoe ontzettend tolerant mensen zijn tov honden. Voor mijn huis loopt een fietspad met aan beide kanten grasvelden. Ik ga daar regelmatig voetballen met Izzie en laat Bram wat dribbelen. Natuurlijk let ik op fietsers, maar de fietsers letten ook ontzettend goed op de honden. Totaal niet geirriteerd, maar juist met een glimlach. Zelfs ouders met kinderen die gaan staan kijken. En scooterjeugd die stapvoets gaat rijden.
Ook de aangelijnde rondjes niks dan begrip. Izzie mag op een deel zonder auto's los, nooit iemand die klaagt dat ze vast moet. Er zijn ook behoorlijk wat honden in de buurt overigens, veel retrievers en kleintjes.
Hoe is dat in jullie buurt?
Ook de aangelijnde rondjes niks dan begrip. Izzie mag op een deel zonder auto's los, nooit iemand die klaagt dat ze vast moet. Er zijn ook behoorlijk wat honden in de buurt overigens, veel retrievers en kleintjes.

Linda, Izzie en Bram
- Inge2104
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
- Aantal honden: 1
Re: Tolerantie tov honden
Ja hier ook wel eigenlijk.
Voor ons huis is een groot grasveld waar ik wel eens ga ballen met Luna, veel mensen kijken met een lach en moeders met kinderen maken vaak een praatje.
Truus (poes) loopt ook vaak mee, dar krijg ik ook erg leuke reacties op!
Luna loopt hier vaak los in de wijk, vooral 's-avonds, nog nooit iemand over gehoord!
Fijn om te lezen Linda dat het (volgens mij) goed bevalt daar waar je nu woont!
Voor ons huis is een groot grasveld waar ik wel eens ga ballen met Luna, veel mensen kijken met een lach en moeders met kinderen maken vaak een praatje.
Truus (poes) loopt ook vaak mee, dar krijg ik ook erg leuke reacties op!
Luna loopt hier vaak los in de wijk, vooral 's-avonds, nog nooit iemand over gehoord!
Fijn om te lezen Linda dat het (volgens mij) goed bevalt daar waar je nu woont!

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bij ons in de buurt ook wel aardig wat honden en gelukkig ook aardige mensen.
Olaf was in het begin natuurlijk een heel vervelend hondje aan de lijn to andere honden maar ik was er erg blij mee dat de mensen eigenlijk heel weinig kritiek hadden op zijn gedrag.
En dat had zeker best gekund
Heb ook wel, zo tussen neus en lippen door, verteld dat hij een verleden had.
Ook tolerant dus
En daardoor ontspande ik ook weer meer en ging zijn gedrag ook weer meer vooruit.
Olaf was in het begin natuurlijk een heel vervelend hondje aan de lijn to andere honden maar ik was er erg blij mee dat de mensen eigenlijk heel weinig kritiek hadden op zijn gedrag.
En dat had zeker best gekund
Heb ook wel, zo tussen neus en lippen door, verteld dat hij een verleden had.
Ook tolerant dus
En daardoor ontspande ik ook weer meer en ging zijn gedrag ook weer meer vooruit.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Hier loopt vrijwel elke hond los, zodra hij vast zit, is hij niet betrouwbaar qua lospen/luisteren/andere honden is de mentaliteit hier. Of in elk geval dan op de plekken hier in de buurt waar ik loop.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb ook niets te klagen. Lyndie heeft nog wel eens de neiging om bij wildvreemden een knuffel te gaan halen en hoewel ik haar altijd direct terugroep, zeggen de meesten dat dat helemaal niet hoeft en krijgt mevrouw alsnog haar zin
.
Ik krijg eigenlijk nooit negatieve reacties. Wel eens de vraag 'goh, wat heeft u veel honden.' Waarop mijn standaardantwoord luidt: 'tja, vijf honden vind ik veel te veel, dus heb ik er maar vier.'
Ik krijg eigenlijk nooit negatieve reacties. Wel eens de vraag 'goh, wat heeft u veel honden.' Waarop mijn standaardantwoord luidt: 'tja, vijf honden vind ik veel te veel, dus heb ik er maar vier.'

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Hier loopt ook bijna alles los. Als het niet losloopt is het òf een badgast òf niet te vertrouwen.
Als er hier ooit commentaar gegeven wordt op het loslopen is het meestal van een badgast die nog niet helemaal ontstresst is
Als er hier ooit commentaar gegeven wordt op het loslopen is het meestal van een badgast die nog niet helemaal ontstresst is

- iones
- Zeer actief
Ik denk dat het veel scheelt waar je woont, en als je ergens zit waar mensen op elkaars lip moeten leven, dat er minder tolerantie is dan daar waar mensen ruimte hebben en elkaar niet zo snel in de weg zitten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Rebble
- Zeer actief
Bij ons ook wel veel tolerantie, alleen wij hebben een losloopstrook langs een fietspad met een scherpe bocht, in een sportpark...niet heel overzichtelijk dus. Verder zit hier dus ook een atletiekvereniging en daar starten veel joggers vandaan. Poosje geleden stond ik met een knul van een jaar of 15 te praten die z'n cockertje aan het uitlaten was, komt er een groep hardlopers aan en hij zet z'n hond naast/achter 'm neer (wij stonden half in de berm) struikelt er zo'n hardloper over de riem van die cocker (wij stonden niet net na die bocht hoor maar prima in het zicht
). Cocker half mee gesleurd, krijgt dat ventje de volle lading van die volwassen hardloper :N: . Toen ben ik even van leer getrokken
. ze lopen in een uitlaatgebied houd dus rekening met elkaar, wij staan netjes aan de kant met de honden netjes naast ons de hardloper liep dus echt dicht achter die knul langs om in de riem te haken, sodemieter op met je grote mond tegen zo'n enorm beleefd mannetje van 15....Toen was ik echt pislink...
Verder veel tolerantie
Edit: aanvulling
Verder veel tolerantie
Edit: aanvulling

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ja ook hier erg tollerant, als ze eens uitvallen dan zeggen mensen ow maar ik doe je niets hoor
en zijn ze graag bereid er even een trainings sessie van te maken
Verder houd iedereen rekening met elkaar, er zijn hier heel veel honden en een kleine plek voor uitlaatrondjes maar mensen wachter gewoon rustig als ze niet zeker weten of de honden samen goed gaan enzo! Heel fijn zo'n hond vriedelijke wijk!
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Veel honden hier in de buurt en ook veel tolerante mensen. Ik heb nooit problemen gehad met de mensen uit de buurt. Toen wij nog een grasveldje voor het huis hadden (nu helaas niet meer) trainde ik daar vaak met Luka. Ik had dan vaak veel bekijks. Op dat zelfde veldje voetbalden ook vaak kinderen, dus er is wel eens een buurman nar me toe gekomen om dit te zeggen, maar toen ik zei dat ik alleen trainde en Luka daar niet uitliet was het gelijk goed. We maakten toen dus allemaal op onze eigen manier gebruik van het veldje 

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Leuk dat het nieuwe dorp goed bevalt
Bij ons in het dorp zijn ze ook tolerant, ik heb het idee dat mensen vooral onwetend zijn over het gedrag van honden
Ouders sporen soms hun kinderen aan om de honden te aaien, bijna iedereen vind dat de honden het maar met elkaar moeten uitzoeken op het speelveldje of ze interpreteren het gedrag van hun hond helemaal verkeerd 
Als ik een beetje me best doe dan kom ik geen hond/mens tegen als ik mijn honden wil uitlaten, dat kan soms ook heel fijn zijn
Bij ons in het dorp zijn ze ook tolerant, ik heb het idee dat mensen vooral onwetend zijn over het gedrag van honden
Als ik een beetje me best doe dan kom ik geen hond/mens tegen als ik mijn honden wil uitlaten, dat kan soms ook heel fijn zijn
Laatst gewijzigd door mariaa op 20 sep 2010 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hier zijn ze ook erg tolerant. En anders moet ik ze weer slaan 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ben niet anders gewend, hier althans. Loop met de honden regelmatig los en als ik er al op aangesproken wordt dan is het omdat ze zo mooi zijn of zo mooi naast lopenZoek stok! schreef:Ik woon in een ander dorp en het valt me op hoe ontzettend tolerant mensen zijn tov honden. Voor mijn huis loopt een fietspad met aan beide kanten grasvelden. Ik ga daar regelmatig voetballen met Izzie en laat Bram wat dribbelen. Natuurlijk let ik op fietsers, maar de fietsers letten ook ontzettend goed op de honden. Totaal niet geirriteerd, maar juist met een glimlach. Zelfs ouders met kinderen die gaan staan kijken. En scooterjeugd die stapvoets gaat rijden.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier enorm tolerant, tenzij een hond zich echt agressief gedraagt.
Verder maakt poep opruimen enzo niet mega uit, hond los/aan de lijn doen ze niet moeilijk over..
Best tolerant.
Verder maakt poep opruimen enzo niet mega uit, hond los/aan de lijn doen ze niet moeilijk over..
Best tolerant.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier ook is iedereen heel tollerant, ik heb echt niets te klagen. DUS Anne gaat wat vaker aan de riem, gezien het feit dat ze steeds meer op iedereen af gaat stormen, blij blaffend. Hoera, nog een knuffel. 
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Zelfs de boswachter is hier tolerant. Vraagt aan iemand met een loslopende jachthond in een niet losloopgebied of de hond een goede neus heeft. Op de vraag waarom antwoord dat boswachter dat hij na een telefoontje op zoek is naar een dode ree en of de hond die misschien al geroken heeft, want hij liep al een uur te zoeken......
Maar tolerantie is hier ook hoog. Nooit incidenten gehad, zoals ik hier wel eens lees. Maar goed wij hoeven zelfs geen hondenbelansting te betalen en krijgen van de gemeente gratis een poepschep
Maar tolerantie is hier ook hoog. Nooit incidenten gehad, zoals ik hier wel eens lees. Maar goed wij hoeven zelfs geen hondenbelansting te betalen en krijgen van de gemeente gratis een poepschep

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jarenlang was het een puinhoop in onze buurt (heb er vaak genoeg over geschreven
), maar ik moet eerlijk zeggen: momenteel is het allemaal keurig en netjes. Bijna iedereen die honden heeft, die niet luisteren, heeft ze keurig aan de lijn, lopen ook keurig bij je weg als je zelf met je aangelijnde honden aan komt lopen. En wat er nog losloopt is prima luisterend. Mensen houden rekening met elkaar.
Het is er bijna ideaal.
Het is er bijna ideaal.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Geen enkel probleem hier, maar het is een rustige wijk met genoeg ruimte, dat scheelt volgens mij echt wel. In het buitengebied gaat het ook goed.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Waar ik eerste woonde, was het heel anders hoor. Gewoon een andere houding tov honden. Niet dat het heel vijandig was, maar ook zeker niet vriendelijk.bennie schreef: Ben niet anders gewend, hier althans. Loop met de honden regelmatig los en als ik er al op aangesproken wordt dan is het omdat ze zo mooi zijn of zo mooi naast lopen. Wist niet dat er met dat ene dorp verder al zoveel verschil is, aangezien het wel dezelfde 'gemeente' is.

Linda, Izzie en Bram
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Hier valt het me ook mee. Zaterdag liep ik met elmo, kwamen we een man tegen met een hond. Elmo vond dat de hond vreselijjk stom was en was behoorlijk in de riem aan het hangen en grommen
(en ik had het er bijna uit
). En die meneer zei heel relax, tsja soms mogen honden een andere hond niet. Net zoals mensen. Even later beukte Elmo
door mijn benen heen, en stond ik dus heel raar die hond terug te trekken, vroeg die man of ik hem nog wel hield (niet bang of geïrriteerd).
En de mensen zijn hier ook erg blij als ik van het wandelpad af ga, zodat de kids fatsoenlijk daar kunnen lopen. Zonder dat Elmo ze vrolijk omver walst,ondertussen ze helemaal te gaan likken
En de mensen zijn hier ook erg blij als ik van het wandelpad af ga, zodat de kids fatsoenlijk daar kunnen lopen. Zonder dat Elmo ze vrolijk omver walst,ondertussen ze helemaal te gaan likken
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij wonen 5 min van het bos en moet een heel druk fietspad oversteken. Dat gaat niet los, té druk, veel schoolkinderen. Daarna gaan ze los. Heb eigenlijk nooit problemen. Ze hebben veel hondevriendjes waar ze helemaal blij van worden. Van 2 x Bullmastif tot zo'n klein wit opdondertje. Eigenlijk nooit problemen, behalve met 2 verschillende herders die beide nogal eens uitvallen. Maar daar hebben meer mensen problemen mee.
Laatst gewijzigd door goud op 20 sep 2010 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Maggie
-
Marion.
Geen enkel probleem hier. Alleen 1 zure ouwe vent, maar ik heb goede hoop dat die snel doodgaat.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Mijn honden worden nu wel uitgekafferd door kleine hondjes trouwens
De eerste keer dat het gebeurde, moest ik wel lachen. Ze stonden een soort van verbaasd te zijn, wa's dat nou? Toen kregen ze een koekje van me omdat zij wel hun snater hielden
En de vrouw zei tegen haar Hussell: kijk dat zijn nog eens brave hondjes, moet jij een voorbeeld aan nemen (tegen haar hond). Grappig.

Linda, Izzie en Bram
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
In het stadspark is mens/hond tolerantie gemiddeld. Je hebt er wat mensen tussen die zeuren en sinds kort is het park hier een aanlijngebied wat streng gecontroleerd word met boetes. 1 losloopveld waar de hele mikmak zijn/haar honden loslaat.
Qua eigenaren is het wisselend. Je hebt de 'ze zoeken het uit' mensen en je hebt de mensen die keurig eerst even kijken met de hond voor ze ze losklikken. Je hebt ook de losgeslagen honden die totaal niet luisteren en continu bij je hond komen etteren en natuurlijk de mensen die gelijk lopen de gillen bij een eerste snauw... De voetgangers daar rennen dus ook vaak over het hondenveld en er zijn helaas sommige honden die daar wel eens achterna gaat. Dan krijgt de eigenaar uiteraard vloeken over zich heen.Ik persoonlijk heb 1x een aanvaring gehad met een vrouw die langs het losloopveld liep en vroeg of we onze honden aan wilde lijnen want ze was bang. De honden waren aan het spelen midden!!(zo'n 10 meter minimaal verder) op het veld en keken niet eens om naar de vrouw. Toen ben ik ontploft...(later wel excuses aangeboden want het was niet helemaal eerlijk om mijn emmer op haar over te laten lopen maar zij was helaas op dat moment de druppel) Dus om eerlijk te zijn gaat mijn tolerantie erg naar beneden op dit moment wat het stadsparkje betreft
Verder met de voetgangers/fietsers is het drama. De gemiddelde wielrenner rijd hier ook vrolijk rond (dan heb ik het over de polder nu) qua loslopen in de polder is het een gedoogbeleid, zolang de hond op de paden blijft (dus ook waar de fietsers crossen) Ik ben erg blij dat Escha gewoon luistert op het 1e commando en haar kont tegen de grond prakt bij zit anders was ze al meermaals een pannekoek geweest. Dana gaat dus uiteraard zelden los daar (op de mooie dagen) Wat betreft eigenaren daar is het weer losser en normaler. Valt er een snauw is het goed en het is wat dat betreft veel meer controle op hun honden. Luisteren vaker naar eerste commando's en zelden hoeven ze hun hond weg te halen (mits er een loopse teef rondhobbelt)
Hier op straat is het je hond eigenlijk altijd willen aanhalen sommige luisteren zelfs naar het ; nu even niet aaien en over het algemeen is tolerantie daar best hoog (je loopt immers met je hond aangelijnt op straat)
Dus over het algemeen moet je hier je plekjes uitzoeken. Ik kom zelf steeds minder graag in het stadspark omdat de gemiddelde gehoorzaamheid daar zich aan de wensen overlaat en ik heb niet altijd zin in buurtende honden.
Qua eigenaren is het wisselend. Je hebt de 'ze zoeken het uit' mensen en je hebt de mensen die keurig eerst even kijken met de hond voor ze ze losklikken. Je hebt ook de losgeslagen honden die totaal niet luisteren en continu bij je hond komen etteren en natuurlijk de mensen die gelijk lopen de gillen bij een eerste snauw... De voetgangers daar rennen dus ook vaak over het hondenveld en er zijn helaas sommige honden die daar wel eens achterna gaat. Dan krijgt de eigenaar uiteraard vloeken over zich heen.Ik persoonlijk heb 1x een aanvaring gehad met een vrouw die langs het losloopveld liep en vroeg of we onze honden aan wilde lijnen want ze was bang. De honden waren aan het spelen midden!!(zo'n 10 meter minimaal verder) op het veld en keken niet eens om naar de vrouw. Toen ben ik ontploft...(later wel excuses aangeboden want het was niet helemaal eerlijk om mijn emmer op haar over te laten lopen maar zij was helaas op dat moment de druppel) Dus om eerlijk te zijn gaat mijn tolerantie erg naar beneden op dit moment wat het stadsparkje betreft
Verder met de voetgangers/fietsers is het drama. De gemiddelde wielrenner rijd hier ook vrolijk rond (dan heb ik het over de polder nu) qua loslopen in de polder is het een gedoogbeleid, zolang de hond op de paden blijft (dus ook waar de fietsers crossen) Ik ben erg blij dat Escha gewoon luistert op het 1e commando en haar kont tegen de grond prakt bij zit anders was ze al meermaals een pannekoek geweest. Dana gaat dus uiteraard zelden los daar (op de mooie dagen) Wat betreft eigenaren daar is het weer losser en normaler. Valt er een snauw is het goed en het is wat dat betreft veel meer controle op hun honden. Luisteren vaker naar eerste commando's en zelden hoeven ze hun hond weg te halen (mits er een loopse teef rondhobbelt)
Hier op straat is het je hond eigenlijk altijd willen aanhalen sommige luisteren zelfs naar het ; nu even niet aaien en over het algemeen is tolerantie daar best hoog (je loopt immers met je hond aangelijnt op straat)
Dus over het algemeen moet je hier je plekjes uitzoeken. Ik kom zelf steeds minder graag in het stadspark omdat de gemiddelde gehoorzaamheid daar zich aan de wensen overlaat en ik heb niet altijd zin in buurtende honden.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Grappig.
Ik merk ook een wereld van verschil tussen hier in het Noorden wandelen met de honden en thuis in Westen bij mijn ouders.
Bij mijn ouders is er geen lol aan, mensen reageren boos en geirriteerd, krijgt allerlei verwensingen naar je hoofd, honden maar overal op af laten denderen....vreselijk gewoon.
Bij ons gaat het er allemaal heel gemoedelijk aan toe.
Ik loop natuurlijk met Hera en ik vind het niet meer dan normaal dat ik aan de kant ga of omloop maar dat hoeft dus helemaal niet altijd. Veel mensen geven mij de ruimte, gaan even aan de kant staan zodat ik makkelijker kan passeren of we roepen even naar elkaar "ging jij die kant op? neem ik dit weggetje wel". Heerlijk is dat.
Fietsers e.d. net zo hoor. Ze bellen even op het fietspad of stoppen even om te kijken hoe lekker de hondjes aan het zwemmen zijn. Of je krijgt leuke reacties "goh wat heerlijk dat ze zo kunnen zwemmen hier!".
In de wijk weet hier iedereen ook van Hera natuurlijk maar tot nog toe geen boze reacties. Mensen vragen het altijd eventjes "is dat die kwade of is dat die goeie?" .... waarna ze afhankelijk van mijn antwoord de hond los laten of aanlijnen.
Ik vind het heerlijk.
Ik merk ook een wereld van verschil tussen hier in het Noorden wandelen met de honden en thuis in Westen bij mijn ouders.
Bij mijn ouders is er geen lol aan, mensen reageren boos en geirriteerd, krijgt allerlei verwensingen naar je hoofd, honden maar overal op af laten denderen....vreselijk gewoon.
Bij ons gaat het er allemaal heel gemoedelijk aan toe.
Ik loop natuurlijk met Hera en ik vind het niet meer dan normaal dat ik aan de kant ga of omloop maar dat hoeft dus helemaal niet altijd. Veel mensen geven mij de ruimte, gaan even aan de kant staan zodat ik makkelijker kan passeren of we roepen even naar elkaar "ging jij die kant op? neem ik dit weggetje wel". Heerlijk is dat.
Fietsers e.d. net zo hoor. Ze bellen even op het fietspad of stoppen even om te kijken hoe lekker de hondjes aan het zwemmen zijn. Of je krijgt leuke reacties "goh wat heerlijk dat ze zo kunnen zwemmen hier!".
In de wijk weet hier iedereen ook van Hera natuurlijk maar tot nog toe geen boze reacties. Mensen vragen het altijd eventjes "is dat die kwade of is dat die goeie?" .... waarna ze afhankelijk van mijn antwoord de hond los laten of aanlijnen.
Ik vind het heerlijk.

Cash v Heiligental en Flow.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik vind de kinderen hier ook allemaal erg goed opgevoed wat honden betreft.
Vrijwel ieder kind vraagt het hier eerst voor ze gaan aaien. En kleine peutertjes die te enthousiast zijn wordt ook verteld 'eerst vragen aan die mevrouw!'.
Toevallig vorige week. een vriendje van mijn pleegzoon is doodsbang voor honden. Als ik eraan kwam ging hij steevast uit zicht ergens staan.
Liep ik vorige week voorbij (laatste tijd bleef hij staan waar hij stond ipv weglopen) hoor ik ineens "ik zou Hera wel durven te aaien nu".
Ik hera vastgepakt bij dr kop zodat hij zeker wist dat ze niks kon doen en onder aanmoedig van de andere kinderen heeft hij haar vlug over de rug geaaid.
Vrijwel ieder kind vraagt het hier eerst voor ze gaan aaien. En kleine peutertjes die te enthousiast zijn wordt ook verteld 'eerst vragen aan die mevrouw!'.
Toevallig vorige week. een vriendje van mijn pleegzoon is doodsbang voor honden. Als ik eraan kwam ging hij steevast uit zicht ergens staan.
Liep ik vorige week voorbij (laatste tijd bleef hij staan waar hij stond ipv weglopen) hoor ik ineens "ik zou Hera wel durven te aaien nu".
Ik hera vastgepakt bij dr kop zodat hij zeker wist dat ze niks kon doen en onder aanmoedig van de andere kinderen heeft hij haar vlug over de rug geaaid.

Cash v Heiligental en Flow.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Hier ook absoluut geen probleem 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Neeltje
Op 'n enkeling na gaat het hier er gezellig aan toe. Maar goed, het is hier ook een beetje ons kent ons.
- Moos
- Zeer actief
Ik vind mensen hier ook heel tolerant op zich. Waar ik eerst woonde ook overigens, dus ik merk wat dat betreft weinig verschil.
Wat wel zo is, hier tenminste, is dat tezamen met die tolerantie ook wel komt dat je loslopende honden op jouw honden af gaat krijgen in de wijk "om te spelen". Ik heb me daar eerst heel erg aan geergerd, totdat ik dacht "welja, go with the flow"
. Dus nu gooi ik Vera dan ook gewoon los, als het een vriendje betreft, en dan kunnen ze samen even rauzen op een grasveld in de wijk. Niemand die daar een probleem mee heeft verder, eerder juist dat mensen blijven staan om te kijken.
Zelfde ook met voetbalveldjes. Rond 'buiten-speeltijd' is dat een kinderveldje, en als die op school zitten kunnen de honden er spelen/trainen. Van de winter toen er sneeuw lag vond ik het wel mooi hoe dat ging. 's Avonds waren er dan kinderen op het veld aan het sleetje rijden, en honden door de sneeuw als een gekken aan het rennen en spelen. Iedereen hield rekening met elkaar; honden die richting kleine kinderen gingen werder terug geroepen, en de kinderen op de slee gingen een beetje om de honden heen.
Ik denk wel dat deze manier van omgaan met elkaar iets lastiger is als je een hond hebt die je juist heel netjes weg probeert te houden bij andere honden. Over het algemeen wordt er wel gereageerd op de vraag of je aan wil lijnen hoor, merk ik als Vera loops is. Maar het "allemaal gezellig met elkaar" idee is er wel een beetje. Laat ik het zo zeggen; ik ben blij dat ik hier met Saar/Vera woon en niet met Moos/Saar
Wat wel zo is, hier tenminste, is dat tezamen met die tolerantie ook wel komt dat je loslopende honden op jouw honden af gaat krijgen in de wijk "om te spelen". Ik heb me daar eerst heel erg aan geergerd, totdat ik dacht "welja, go with the flow"
Zelfde ook met voetbalveldjes. Rond 'buiten-speeltijd' is dat een kinderveldje, en als die op school zitten kunnen de honden er spelen/trainen. Van de winter toen er sneeuw lag vond ik het wel mooi hoe dat ging. 's Avonds waren er dan kinderen op het veld aan het sleetje rijden, en honden door de sneeuw als een gekken aan het rennen en spelen. Iedereen hield rekening met elkaar; honden die richting kleine kinderen gingen werder terug geroepen, en de kinderen op de slee gingen een beetje om de honden heen.
Ik denk wel dat deze manier van omgaan met elkaar iets lastiger is als je een hond hebt die je juist heel netjes weg probeert te houden bij andere honden. Over het algemeen wordt er wel gereageerd op de vraag of je aan wil lijnen hoor, merk ik als Vera loops is. Maar het "allemaal gezellig met elkaar" idee is er wel een beetje. Laat ik het zo zeggen; ik ben blij dat ik hier met Saar/Vera woon en niet met Moos/Saar

- Joyce1987
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador X Duitse staande
Wij hebben ook een fijne hondvriendelijke wijk. Mensen zien vaak dat Iggy nog jong is en komen met hun hond even om te "socialiseren". Verder wordt er goed op de honden gelet. Ook de kinderen zijn helemaal blij als ze Iggy zien en doen ook heel voorzichtig met haar. We wonen dicht bij het bos en moet toe geven dat ik dat heerlijk vindt. Ik ben dan ook niet verplicht om met iedereen die een hond heeft een praatje te maken 
There is no psychiatrist in the world like a puppy licking your face