EschaenStefanie schreef:wat anti staff allemaal hier. Ik zeg het eerlijk ik zou graag wat minder van dat soort honden hier voorbij zien rennen los met een flinke dosis dominantie maar ik kom zeker ook de verantwoordelijke eigenaren tegen die hun hond aanlijnt. Maar hier zijn het voornamelijk de Am-Bullen, de Presá's, de boxers, de Fila's en de Argetijnen die problemen veroorzaken. Daar lopen de meeste sjonnies mee zoals jullie het zeggen.
Ik loop ook een straatje om als ik een Staff los zie lopen maar aangelijnt loop ik hier gerust voorbij. En met Dana ben ik met haar onderdanigheid nog minder bang voor gevalletjes. Maar om nu het ras uit te laten sterven blablabla vind ik te ver gaan. Ja er zouden meer testen aan vooraf moeten gaan maar volgens mij was een MAG test bij ouderdieren verplicht? of niet?
En er zou inderdaad wat meer selectie op eigenaren (misschien een test af laten leggen) en gaan ze de fout in dan een flinke boete.
Ze hebben flinkere kaken maar dat heeft de rottweiler ook. Moeten we dan straks allemaal met kleine hondjes lopen voor de veiligheid van de maatschappij.
En ik durf te wedden dat er met andere rassen ook wel eens dodelijke ervaringen zijn maar zeg eerlijk rode Cocker Spaniël bijt chihuahua dood staat niet zo spectaculair als Amerikaanse Staffordshire Redrock? bijt russel dood
Ik ben het met jou eens, wat heb je er nu aan om een ras af te schaffen? Denkt iedereen dan dat die onverantwoordelijke eigenaren allemaal een boomer gaan nemen? Nee, dan nemen ze een bouvier. En dan loopt de straat vol met onopgevoede broodfokbouviers. Dan worden die verboden, kunnen ze allemaal een rottweiler nemen. Of een boerboel. Of een ambull. Of een dobermann. Als die allemaal weg zijn kunnen ze nog een akita nemen. En zo kan je blijven doorgaan
10 jaar geleden stond de krant vol met rotties die kinderen verscheurden. Nu zijn het de pits en staffies. En over 5 jaar iets anders. Het probleem verplaatst zich telkens en er zou beter een algemene verplichte test komen voor iedere hondenbezitter! Of het nu een chi, een poedel of een boxer is. Iedereen gelijk voor de wet, of het nu Jantje van op de hoek of Johnny van Anita is.