Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Telefoneren met je hond
Moderator: moderatorteam
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Telefoneren met je hond
Ik heb dit weekend weer meegedaan met de dogtrail. 1 van de opdrachten vond ik zo leuk dat ik jullie deze niet wilde onthouden.
1 van onze teamleden moest iemand opbellen die voor de hond bekend is. De telefoon werd in een cirkel neergelegd. De persoon aan de telefoon moest de hond vervolgens roepen en als de hond dan bij de telefoon was werd er door iemand gezegd dat er een commando gegeven kon worden. De persoon aan de telefoon gaf dan een commando. De hond moest dan het gevraagde commando uitvoeren in de cirkel (dus vlak bij de telefoon).
Het bleek best een lastige opdracht. Van iemand van de organisatie hoorde ik dat veel honden wel naar de telefoon toe komen, maar dat het uitvoeren van het commando erg lastig bleek, omdat de hond niet goed begrijpt waar het geluid vandaan komt. Bovendien reageren natuurlijk heel veel honden op lichaamstaal.
Hoe denk je dat jouw hond reageert op een telefonisch commando?
1 van onze teamleden moest iemand opbellen die voor de hond bekend is. De telefoon werd in een cirkel neergelegd. De persoon aan de telefoon moest de hond vervolgens roepen en als de hond dan bij de telefoon was werd er door iemand gezegd dat er een commando gegeven kon worden. De persoon aan de telefoon gaf dan een commando. De hond moest dan het gevraagde commando uitvoeren in de cirkel (dus vlak bij de telefoon).
Het bleek best een lastige opdracht. Van iemand van de organisatie hoorde ik dat veel honden wel naar de telefoon toe komen, maar dat het uitvoeren van het commando erg lastig bleek, omdat de hond niet goed begrijpt waar het geluid vandaan komt. Bovendien reageren natuurlijk heel veel honden op lichaamstaal.
Hoe denk je dat jouw hond reageert op een telefonisch commando?

- Maartje
- Zeer actief
Re: Telefoneren met je hond
De hond uit ons team vond het maar raar. Uiteindelijk ging hij wel liggen toen zijn baas door de telefoon: "rare beest" riep. Toen heb ik nog geprobeerd de organisatie ervan te overtuigen dat dat het commando voor liggen was, maar ik denk niet dat ze daar in zijn getrapt. Grappig vonden ze het wel.
Ik denk dat de helper bij de telefoon die zijn arm omlaag stak en de grond aanwees ervoor zorgde dat AJ ging liggen.
Ik denk dat de helper bij de telefoon die zijn arm omlaag stak en de grond aanwees ervoor zorgde dat AJ ging liggen.
-
Sita
- Zeer actief
Sita zou er niet op reageren.
Gelukkig ging AJ op het commando "Raar beest" heel mooi in de af
Gelukkig ging AJ op het commando "Raar beest" heel mooi in de af
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik weet wel zeker dat mijn honden het niet zouden uitvoeren. Ze zouden wel komen kijken wat er aan de hand is.

Linda, Izzie en Bram
- Maartje
- Zeer actief
Overigens zou een hond uit ons team het wel uitgevoerd hebben. Die reageert wel op haar baas aan de telefoon, maar alleen omdat ze hem vaker door de telefoon hoort.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Luna's favoriete commando "luid" zou ze overal wel willen uitvoeren vrees ik......... 
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Danne wordt gek als Marianne aan de telefoon is en keihard PUPPYYYYYY roept, maar dat bedoel je niet zeker 
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
kopó zou er wel op reageren denk ik,
maar vooral omdat hij het al een beetje kan, als ik in spanje zit en via de videochat met mijn ouders praat reageert hij ook als ik zit zeg
maar vooral omdat hij het al een beetje kan, als ik in spanje zit en via de videochat met mijn ouders praat reageert hij ook als ik zit zeg
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Felix reageert totaal niet op een stem uit de telefoon. ...Ja wij hebben dat wel eens onderzocht

Ik denk dat hij net zoals mij is. 'Als ik je nodig heb bel ik jóuw wel, daag'.
Ik denk dat hij net zoals mij is. 'Als ik je nodig heb bel ik jóuw wel, daag'.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Het hondje uit ons team is overigens na 4x wel gaan liggen op het commando "af". Ik vond het heel knap. Luka reageerde al niet op mijn commando als ik met mijn rug naar hem toe stond
En dat terwijl ik, omdat ik GG met hem liep, zo gebrand was op het niet geven van lichaamscommando's. Kennelijk zag hij toch meer dan ik
Lynn vind enkel stemcommando's überhaupt nog heel moeilijk, dus daar waag ik mij sowieso nog maar niet aan
Lynn vind enkel stemcommando's überhaupt nog heel moeilijk, dus daar waag ik mij sowieso nog maar niet aan

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik test dat soms met Gio, als hij met Boomer thuis is.
Boomer komt heel nieuwsgierig kijken, als ik m roep door de telefoon.
Maar zodra ik een commando geef, gaat hij rond lopen kijken, waar ik me dan verstopt heb.
Het commando voert hij in elk geval niet uit..
Boomer komt heel nieuwsgierig kijken, als ik m roep door de telefoon.
Maar zodra ik een commando geef, gaat hij rond lopen kijken, waar ik me dan verstopt heb.
Het commando voert hij in elk geval niet uit..
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb het ook wel geprobeerd en Kyra en Lyndie volgden het commando dan prima op
.
Lisa had sch*t aan me en Cody, zo werd gerapporteerd, werd helemaal zenuwachtig en ging zoeken/rondjes draaien. Met hem dus maar opgehouden want hij werd er neurotisch van
.
Lisa had sch*t aan me en Cody, zo werd gerapporteerd, werd helemaal zenuwachtig en ging zoeken/rondjes draaien. Met hem dus maar opgehouden want hij werd er neurotisch van

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik kon niet bellen met thuisfront, want thuisfront liep mee. Dus lieten we het over aan een teamlid. Het is overigens wel gelukt, maar ook deze hond was behoorlijk confused.
Kay had het gekund, evenals mijn vorige hond, maar dat komt omdat we dat dan ook wel eens doen.
Kay had het gekund, evenals mijn vorige hond, maar dat komt omdat we dat dan ook wel eens doen.

- Bonnie F
- Zeer actief
Ik ben bang dat zappa mij uit de telefoon gaat bevrijden......Krak zei toen de telefoon!

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Mocht je zelf weten welk commando of werd dat opgegeven?
Luid zou Marouck nog wel doen via de telefoon denk ik, de rest niet. Biène zou de telefoon mollen vrees ik.
Luid zou Marouck nog wel doen via de telefoon denk ik, de rest niet. Biène zou de telefoon mollen vrees ik.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Wat een leuke opdracht jammer dat ik dit jaar niet mee kon (had me wel ingeschreven) had deze opdracht graag willen doen, ik denk dat Laika het wel zou doen eigenlijk...
tenminste het commando bij de telefoon, het komen lijkt mij lastiger..Hoplijk volgend jaar weer zoiets..
Groetjes Lianne
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Haha, wij ook!Jaap* schreef:Ja wij hebben dat wel eens onderzocht![]()
Sil vond het eng en Bill ging de telefoon likken.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ze reageren amper op mijn stem uit de telefoon. Ik heb dit weleens geprobeerd als ik een dagje weg was en het thuisfront belde om te vragen hoe het thuis ging....mijn dochter zegt dan wel eens "zeg maar ff iets tegen buck!" en schijnbaar laat hem dit helemaal koud, hij loopt gewoon weg
laat staan dat hij een commando uitvoert 

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik gok dat Noah wel af gaat, omdat ik bezig ben met af te gaan bij verschillende voorwerpen. Dus als dat commando gegeven word, heb ik nog hoop dat ze dat doet. Al het overige niet hahaha owja, luid, zal ze ook wel doen
- Iceaa
- Zeer actief
Ja, mijn voddenbaal reageerde daarop. Als ik bij mijn vriendin was, een straat achter mijn toennalige woning, konden we hem wel eens hoen blaffen. Dan sprak ik mijn antwoordapparaat in dat hij stil moest zijn en dan stopte het blaffen ook. 
-
Marion.
O, als ik Pieter aan de telefoon heb (of andersom) reageren ze daar prima op. Althans Saar komt kwispelend naar de telefoon, en Miep doet dan maar leuk mee al heeft die geen flauw benul
Commando's hebben we nooit geprobeerd - we zijn sowieso niet zo van de commando's - maar ik denk eigenlijk dat Saar het misschien wel zou doen. Moet het wel Pieter of ik zijn. En er moet eerst even een verhaaltje aan vooraf mogen, en dan pas zit ofzo
Commando's hebben we nooit geprobeerd - we zijn sowieso niet zo van de commando's - maar ik denk eigenlijk dat Saar het misschien wel zou doen. Moet het wel Pieter of ik zijn. En er moet eerst even een verhaaltje aan vooraf mogen, en dan pas zit ofzo
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Hier testen we het ook regelmatig
Meestal als schoonouders/broertje/ouders aan de telefoon hebben, kleppen ze ook soms tegen Elmo. En Elmo sopt de hele telefoon af, en moppert wat. Ik denk dat hij wel het commando zou doen...
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
als ik in de auto zit en handsfee bel met mijn vriend.. en de honden zitten er bij in..
dan gaan ze in het wilde weg rond blaffen en uit de ramen kijken waar het baasje verstopt zit..
roxy begint ook nog te loeien..
dus ik vermoed dat een commando niet gaat lukken
dan gaan ze in het wilde weg rond blaffen en uit de ramen kijken waar het baasje verstopt zit..
roxy begint ook nog te loeien..
dus ik vermoed dat een commando niet gaat lukken
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
Syllvero
Moeilijk te zeggen.
Denk dat Beike er niks van zou snappen en naar mijn "stem" zou zoeken.
Heb zo iets nog nooit meegemaakt, weet dus eigenlijk niet wat hij zou doen.
Denk dat Beike er niks van zou snappen en naar mijn "stem" zou zoeken.
Heb zo iets nog nooit meegemaakt, weet dus eigenlijk niet wat hij zou doen.
-
Syllvero
:N:Jinx schreef: Stellar zou de telefoon opeten.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Hoe Bo het zou doen weet ik niet. De hond uit ons team die het moest doen deed het in elk geval wel

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Fax zou het al lang gesmeerd zijn.
Ds zou mij lopen zoeken als ze me ziet weggaan.
Ds zou mij lopen zoeken als ze me ziet weggaan.
-
Dorien71
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
De hond in ons team snapte er geen bal van
Die 2 van mij: Rossi zou er misschien wel heen lopen maar zeker geen commando opvolgen.
Indy zou hem denk ik apporteren.
Die 2 van mij: Rossi zou er misschien wel heen lopen maar zeker geen commando opvolgen.
Indy zou hem denk ik apporteren.

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Wat een leuke opdracht!
Bowie zou niet eens reageren op het geluid uit de telefoon of ik zou het zelf moeten zijn die aan de andere kant van de lijn zit.
Fien zou haar koppie schuin houden maar ik denk niet dat ze een commando uitvoert.
Van suusje verwacht ik niet zoveel
Bowie zou niet eens reageren op het geluid uit de telefoon of ik zou het zelf moeten zijn die aan de andere kant van de lijn zit.
Fien zou haar koppie schuin houden maar ik denk niet dat ze een commando uitvoert.
Van suusje verwacht ik niet zoveel