Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overmatig kwijlen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Overmatig kwijlen

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja, waar ik dit nou moet neerzetten geen idee dus maar hier. Bunker kwijlt heel veel in zijn slaap. Ik vond 's morgens al rare roodachtig uitgeslagen plekken op mijn bank en nu zie ik dus dat hij kwijlt het het kwijl ook tussendoor roodachtig is :19: ik heb in zijn bek gekeken maar kan niets raars ontdekken. Zou hij ergens last van kunnen hebben ook al geeft hij niets aan of maak ik me gewoon zorgen om niets :ugh:

Afbeelding
Essy

Re: Overmatig kwijlen

Ongelezen bericht door Essy »

Honden die likplekken hebben of traanoogjes, daar slaat het ook roestbruinig uit. Volgens mij geeft het niks.
Die van mij kwijlen op een roestbruine bank :mrgreen: Dus dan valt het niet op welke kleur het is.
Als je verse kwijl op een vel wit papier smeert. Is het dan ook roodachtig? Of pas wanneer het opdroogt?
Volgens mij heeft iemand mij eens verteld dat kwijl oxideert als het opdroogt :denken:
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Volgens mij komt die rode verkleuring doordat er ijzer(oxide) in het speeksel (en ook in het traanvocht) zit, dit kan de roodbruine kleur verklaren. Veel langharige witte honden hebben ook roodbruine traanstrepen en verkleuring rond de bek.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Heb je al goed in zijn bek gekeken of hij niets mankeert aan tanden of kiezen? Misschien veel tandsteen o.i.d?
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Honden die buikpijn hebben, kunnen ook veel kwijlen.
Heb je daar aan gedacht?
Hoewel dat dan weer raar zou zijn als hij dat in zijn slaap doet.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zie niets raars hoor, doordat hij wat veel lip heeft kan het speeksel zo zijn bek uitlopen ;)
Honden die aangesloten lippen hebben, hebben dat niet, het kan er niet zo uitlopen.

Volgens mij droomt Bunker over eten :F:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heeft ie dat roodachtige niet als ie net gegeten heeft? ( of op een bot of speeltje heeft zitten kauwen? )
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

vaak zijn ze dan misselijk of hebben ze buikpijn. heb je dat uitgesloten? want bunker is natuurlijk ook zo'n eikel die veels te hard is voor zichzelf en niets laat merken...

en anders is het gewoon een kwijlebal. dat het rood opdroogt is niet meteen eng namelijk (zie al die witte wollige kleine dingen, die hebben ook vaak rode strepen bij de oogjes
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het zou kunnen dat er iets met zijn gebit niet goed is. Dat zou het rode in de kwijl verklaren. Want ik neem aan dat dat rood ook in de verse kwijl zit? Buikpijn kan ook maar dan zou hij niet slapend kwijlen. Toen een van onze katten begon te kwijlen bleek ze ook een lelijk proces in haar bekje te hebben. Dat waren ook slierten met wat rood erin. Wordt het pas later rood dan kan het inderdaad die ijzeroxide zijn als dat tenminste is wat de witte honden rode/bruine traanstrepen geeft. Ik zou zijn bek van onder tot boven en van voor naar achter eens helemaal nakijken. Is daar niks dan kwijlt hij misschien omdat zijn bek ontspannen is. Dat doen zelfs mensen soms :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

soms he marc, soms :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

massam schreef:soms he marc, soms :engel:
Ik kwijl wel eens hoor, soms... :engel:
Afbeelding
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

volgens mij is het omdat hij dan totaal ontspannen is, want die lange druipslierten lopen hier tegenwoordig ook langs de bank, zelfs een behoorlijke "druipplek" op de grond,alleen de roodheid daarvan is wel vreemd.
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Nog nieuws over je mannetje??
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

witte honden kunnen inderdaat rode haren krijgen als er b.v. steeds haren in de ogen prikken.

een hond die rode kwijl afgeeft daar is denk ik wat anders mee aan de hand.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Essy schreef:Honden die likplekken hebben of traanoogjes, daar slaat het ook roestbruinig uit. Volgens mij geeft het niks.
Die van mij kwijlen op een roestbruine bank :mrgreen: Dus dan valt het niet op welke kleur het is.
Als je verse kwijl op een vel wit papier smeert. Is het dan ook roodachtig? Of pas wanneer het opdroogt?
Volgens mij heeft iemand mij eens verteld dat kwijl oxideert als het opdroogt :denken:
Iemand op het AB forum zei dat haar hond hetzelfde had als Bunker en dat het ook dan rood opdroogt. Als het vers :mrgreen: is is het gewon wit :wink:
Brigitte
Zeer actief

Carma schreef:Heb je al goed in zijn bek gekeken of hij niets mankeert aan tanden of kiezen? Misschien veel tandsteen o.i.d?
Ik kan helemaal niets vinden, ziet er gewoon super schoon uit en Bunker is ook geen hond die aan takjes of zo in de tuin zit dus zie ook niets ertussen.
Brigitte
Zeer actief

Monique_Nino schreef:volgens mij is het omdat hij dan totaal ontspannen is, want die lange druipslierten lopen hier tegenwoordig ook langs de bank, zelfs een behoorlijke "druipplek" op de grond,alleen de roodheid daarvan is wel vreemd.
Ja, hij heeft het ook echt alleen als hij op de bank 's avonds helemaal KO ligt :mrgreen:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Brigitte schreef:
Carma schreef:Heb je al goed in zijn bek gekeken of hij niets mankeert aan tanden of kiezen? Misschien veel tandsteen o.i.d?
Ik kan helemaal niets vinden, ziet er gewoon super schoon uit en Bunker is ook geen hond die aan takjes of zo in de tuin zit dus zie ook niets ertussen.
:ok: Gelukkig, da's fijn! Ik denk dat je gewoon een lekker kwijlebak heb :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”