Cash schreef:
Ja want ik lig ook echt wakker van een gaatje.
Ik mag toch hopen dat ondertussen wel duidelijk is dat ik dan niet in alle staten ben he.
Het gaat mij ook niet om de verwonding maar wel om de houding van de eigenaar van de hond die gaatjes maakt.
"mijn hond zit vast en jouw hond mag hier niet los, dus lekker puh als je hond dan door mijn hond flink gecorrigeerd wordt of gaten oploopt".
En dan kan iedereen hier leuk roepen "ik laat mijn pup niet overal los" of "mijn pup gaat pas los als die goed luisterd",heel leuk hoor maar de realiteit is gewoon anders.
Als je wakker ligt van een gaatje dan is het mij duidelijk dat je redelijk in alle staten bent
De houding van de eigenaar die jij beschrijft word nergens geschreven. Buiten dat heeft die persoon wel gelijk alleen het kinderlijke lekker puh zal daar niet bij voorkomen bij de meeste normale mensen.
Als jij jouw hond op mij af laat komen in een aanlijngebied in het gebied zoals beschreven met langsrijdende auto's enz enz, weinig reactie vertoond om de moeite te nemen dat als jij ziet dat het niet lekker loopt en dan van mij verwacht dat ik mij volledig ga excusseren dan kan je van mij nog een slag voor je kop verwachten. Sorry hoor maar in mijn ogen spoor je niet dat je gaat eisen dat mensen hun hond muilkorfen om jouw gebrek op discipline en opvoeding van je hond op te vangen.
Ik laat mijn pup niet overal loslopen. Ik zoek bewust losloopplekken uit en laat haar niet zomaar op andere honden afgaan. Gisteren bijv, Losloopgebied waar ik zelden kom. Na een aantal honden waar kennis mee gemaakt was gingen wij weer weg. Ik zie een mollosser aankomen maar kon vanwege de schemer niet inschatten wat het was. Het werd knokken met de hond waar Shaina even daarvoor kennis mee had gemaakt die voor ons liep. Wij bleven staan op afstand en uiteindelijk kwam de vrouw onze kant op met haar mastino. Onze honden werden veilig gesteld (hond had namelijk net gevochten en is dan van de rel in mijn ogen). Ik neem dat risico niet ondanks dat de vrouw zei hij doet niets hoor

Ik maakte nog een grapje van net als de centraal beheer reclame zeker? Op dat moment stort de hond zich grommend op ons af. Dan ben ik zo blij dat ik voorzichtig ben ondanks dat het losloopgebied is. Mijn pupje is geen oefenproject voor andermans honden en mag alleen daarheen waarvan ik zeg dat het mag. Toen wij richting de auto gingen hebben we het er even over gehad hoe belachelijk het is om zoveel vertrouwen in je hond te hebben, helemaal als hij net al uit een vechtpartij komt. Ook dat ik zooooooooo blij was dat ik de mannen nooit meeheb als ik met de dames daarheen ga want dit had echt fout gegaan ondanks dat die wel onder controle staan.