Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nav een topic over een aanval op een hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Nav een topic over een aanval op een hond

Ongelezen bericht door malinois »

Jaap* schreef:]Hoe leert een pup dat dan, als je hem alle gras voor de voeten wegmaait?
Ik pleit er zéker niet voor om een pup overal maar op af te laten gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet superveel rekening hou met honden die een pup meteen doormidden bijten.
Als ik het niet vertrouw, dan vertrouw ik het niet. Maar in alle andere gevallen vind ik dat een pup best met andere honden in contact mag komen, en zodoende ook wel mag leren waar de grenzen van andere honden liggen.
Ik zie veel teveel jongen honden die dat stukje gemist hebben eigenlijk :wink:
Door die honden uit te zoeken... Ik ken honden die alles toelaten van pups, honden die pups weggrauwen en honden die pups tot een zekere hoogte iets laten doen...
dat vind ik ruim voldoende... daar hebben ze geen vreemde voor mij onbekende honden voor nodig. Hij weet niet dat ik die honden voor hem uitgezocht heb....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

malinois schreef:
Jaap* schreef:]Hoe leert een pup dat dan, als je hem alle gras voor de voeten wegmaait?
Ik pleit er zéker niet voor om een pup overal maar op af te laten gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet superveel rekening hou met honden die een pup meteen doormidden bijten.
Als ik het niet vertrouw, dan vertrouw ik het niet. Maar in alle andere gevallen vind ik dat een pup best met andere honden in contact mag komen, en zodoende ook wel mag leren waar de grenzen van andere honden liggen.
Door die honden uit te zoeken... Ik ken honden die alles toelaten van pups, honden die pups weggrauwen en honden die pups tot een zekere hoogte iets laten doen...
dat vind ik ruim voldoende... daar hebben ze geen vreemde voor mij onbekende honden voor nodig. Hij weet niet dat ik die honden voor hem uitgezocht heb....
Maar waarom vind je dan dat je daar zelf zo'n grote vinger bij in de pap moet hebben?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
malinois schreef:
Maar waarom vind je dan dat je daar zelf zo'n grote vinger bij in de pap moet hebben?
Omdat ik een hond wil kennen die kennismaakt met mijn pup...
Ik vertrouw maar erg weinig honden en zeker de kennis van hun eigenaren.
Die kennis van honden is er wel bij de mensen die ik ken, daarnaast ken ik de honden dus weet hoe ze zijn.
Vanmiddag hier nog een man met een hond, kan best hoor mevrouw, die van mij is heel lief... (ondertussen alle tanden bloot en grommen vanuit het puntje van de staart). Nou meneer ik doe dat niet, ja maar dat kan best hoor, ze kan niet met andere honden overigens maar ik denk wel dat dit goed gaat... :piew:
Als ik overigens een andere hond zie en denk dat dit wel goed gaat probeer ik het wel maar dan is ie eerst bij mij, hij mag niet linea recta naar die vreemde hond toe... vreemde hond = koekje en misschien mag je er daarna naartoe.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als mijn pup, ondanks het gedrag van die andere hond, naar die grauwende hond toe zou gaan zou ik mij veel meer zorgen maken over het gedrag van mijn eigen pup eigenlijk. Maar dat kan misschien ook aan het soort hond liggen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

chrico schreef:Dat is wat ik dus ook al zei. De aangelijnde hond liep netjes kort op de voet. Toch denkt de baas van de loslopende hond dat hij volledig in zijn recht staat en dat is wat ik dus niet snap. Het baasje van de aangelijnde hond maakt zich er ook niet druk om maar vertelde dit zo van nou ja, we zien het wel hoe het gaat lopen. Ik zou dus hooguit de ab betalen maar meer ook niet. Niet omdat het verplicht is maar ik zou het zelf heel vervelend vinden.
Die man moet gewoon nog een hoop leren. Niets betalen in ieder geval. En anders verhalen op jouw verzekeringsmaatschappij en die lost het dan op. NIet door te betalen maar door zich rechtmatig te beroepen op de regels en de wet.

Maak je je niet druk, die andere partij heeft geen poot om op te staan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Cash schreef:Weet je, ik vind het wel prima hoor.
Dan vinden jullie het gewoon normaal dat een andere hond gaten oploopt vanwege jullie hond.
Ik voorkom dat liever.
En ja, ik heb dus met Hera al meerdere malen meegemaakt dat een pup toch in alle gezelligheid veels te dichtbij Hera kwam....

Waar haal je dat nou vandaan? :denken:
droesje3
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): bouvier /bull terrier/ boomers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door droesje3 »

Mag ik dan hier ook mijn vraag in de groep zetten....
Vandaag precies een jaar geleden wandel ik met mijn 11 wkn oude pup, komt mij tegemoet een goede kennis met haar
labrador allebei zijn ze aangelijnd.
Ik ken de hond en ze mogen even kennis maken. Ik let goed op maar zij laat haar lab iets te vrolijk gaan dus alles gaat
heel snel lab springt met 4 poten omhoog met medeneming van mijn riem en lanceert mijn pup....resultaat een gebroken pootje.
Mijn nu niet meer zo goede kennis voelde zich ook totaal niet aansprakelijk , maar mijn gevoel zegt iets anders wat denken jullie.
droesje3
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): bouvier /bull terrier/ boomers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door droesje3 »

Mijn schuld waarschijnlijk omdat ik haar aansprakelijk heb gesteld en zij in eerste instantie ook toegegeven had dat ze niet goed had opgelet.
Nadat haar man zich er mee ging bemoeien alles een andere wending nam.
Hun verzekering dekte dit niet punt uit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
droesje3 schreef:Mag ik dan hier ook mijn vraag in de groep zetten....
Vandaag precies een jaar geleden wandel ik met mijn 11 wkn oude pup, komt mij tegemoet een goede kennis met haar
Ik ken de hond en ze mogen even kennis maken. Ik let goed op maar zij laat haar lab iets te vrolijk gaan dus alles gaat
heel snel lab springt met 4 poten omhoog met medeneming van mijn riem en lanceert mijn pup....resultaat een gebroken pootje.
Mijn nu niet meer zo goede kennis voelde zich ook totaal niet aansprakelijk , maar mijn gevoel zegt iets anders wat denken jullie.
ik denk dat dit gewoon een heel stom ongelukje is en ik zie eerlijk gezegd niet zo meteen waarom het om die reden plots je 'niet meer zo goede kennis' zou moeten zijn :oeps: .
eens... zoiets gebeurd... daar doe je niks aan...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Inge O schreef:
droesje3 schreef:Mag ik dan hier ook mijn vraag in de groep zetten....
ik denk dat dit gewoon een heel stom ongelukje is en ik zie eerlijk gezegd niet zo meteen waarom het om die reden plots je 'niet meer zo goede kennis' zou moeten zijn :oeps: .
Ik zou daar ook geen vriendschap voor laten lopen hoor, echte vrienden groeien niet aan bomen, en ongelukjes kunnen gebeuren, hoewel ik zelf kennismaken aan de riem niet zo lekker vind werken, dan krijg je dit soort ongein
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

ranetje schreef:
MARC_S schreef:Met een agressieve reactie hoort hij niet te maken te krijgen want honden die dat niet trekken zijn onnatuurlijk binnen de roedel.
Hoe bedoel je dat?
Voor de hond die fel reageert op een pup kan dat heel natuurlijk gedrag zijn omdat die pup niet bij zijn roedel hoort.
Dacht ik? :wink:
Ik bedoel daarmee dat het totaal onnatuurlijk voor een pup is om met honden te maken te krijgen die niet onder zijn moeder staan kwa rang. Normaal krijgt de moeder de pups en introduceert zij die aan de rest van de roedel. Dan zal er nooit een hond lelijk doen. Een pup denkt dat wij de moeder zijn en dat wij ze wel beschermen. Het enige dat een pup kan doen is kruiperig zichzelf voorstellen. In de natuurlijke situatie gaat dat altijd goed. Geen enkele teef zal een pup bij een wildvreemde hond laten als er agressie in het spel is. Dus de pups horen op die leeftijd 0,0 risico te lopen en zo gedragen ze zich logischerwijs dus ook. Pas na 12 weken (dus inclusief vluchtgedrag) gaan pups zelf op pad en kunnen ze zelf dingen meemaken. Dan lopen ze dus niet meer in de bek van een moeilijke hond. Laat je pups van 9 weken loslopen dan lopen ze dus domweg in de bek van een hond omdat ze alles doen zoals ze dat van nature doen. De moeder heeft dan de omgeving onder controle want een pup van 8 weken loopt nooit ver van het nest. Daar zal je nooit vreemde honden zien want die moeder jaagt die natuurlijk weg. Haar partner en roedelgenoten zullen de pups met open armen verwelkomen en daar rekenen die pups op die leeftijd dus ook op op het uitlaatveldje :ok:

Dat is tenminste hoe ik denk dat het is en gaat. :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zo snap ik het, dank je wel marc :ok;
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
ranetje schreef:
MARC_S schreef:Met een agressieve reactie hoort hij niet te maken te krijgen want honden die dat niet trekken zijn onnatuurlijk binnen de roedel.
Hoe bedoel je dat?
Voor de hond die fel reageert op een pup kan dat heel natuurlijk gedrag zijn omdat die pup niet bij zijn roedel hoort.
Dacht ik? :wink:
Ik bedoel daarmee dat het totaal onnatuurlijk voor een pup is om met honden te maken te krijgen die niet onder zijn moeder staan kwa rang. Normaal krijgt de moeder de pups en introduceert zij die aan de rest van de roedel. Dan zal er nooit een hond lelijk doen. Een pup denkt dat wij de moeder zijn en dat wij ze wel beschermen. Het enige dat een pup kan doen is kruiperig zichzelf voorstellen. In de natuurlijke situatie gaat dat altijd goed. Geen enkele teef zal een pup bij een wildvreemde hond laten als er agressie in het spel is. Dus de pups horen op die leeftijd 0,0 risico te lopen en zo gedragen ze zich logischerwijs dus ook. Pas na 12 weken (dus inclusief vluchtgedrag) gaan pups zelf op pad en kunnen ze zelf dingen meemaken. Dan lopen ze dus niet meer in de bek van een moeilijke hond. Laat je pups van 9 weken loslopen dan lopen ze dus domweg in de bek van een hond omdat ze alles doen zoals ze dat van nature doen. De moeder heeft dan de omgeving onder controle want een pup van 8 weken loopt nooit ver van het nest. Daar zal je nooit vreemde honden zien want die moeder jaagt die natuurlijk weg. Haar partner en roedelgenoten zullen de pups met open armen verwelkomen en daar rekenen die pups op die leeftijd dus ook op op het uitlaatveldje :ok:

Dat is tenminste hoe ik denk dat het is en gaat. :wink:
dus wat ik ook doe, eerste weken mogen ze niet los als er de mogelijkheid is dat er een andere, vreemde voor mij onbekende hond loopt... behalve met Xena want dan komen ze sowieso met haar terug mocht er iets zijn...
Nu is ie ruim 11 weken en nu weet ie dat een vreemde hond = koekje... nu mag hij dus alleen los zonder Xena, ook hier op de uitlaatstrook maar pas naar een hond toe als ik hem het zeg.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:
Marjoleine schreef:
Martijn schreef:Ik vind het van buitengewoon slechte smaak getuigen om alles meteen op centen aan te laten komen.
Zeker als het op zo'n dwingende manier gebeurt.
Nou, daar heb je zeker een punt, ja.
Toen ik een week na dato een meneer op stoep vond die een rekening kwam brengen van de hechtingen van de hond, die ook nog het broertje van de baas bleek te zijn en simpelweg vermeldde dat "dit betaald moest worden want jullie hond had onze gebeten", wekte dat inderdaad niet direct medeleven of meewerkendheid in mij op.
Wij hebben er ook hele slechte ervaringen mee. Er was een hond bij behendigheid het veld op gerend en tegen Eva op geknald om haar overhoop te rennen. Dat was wat er gebeurd was en verder helemaal niks. Eva ging over de kop, honden werden geroepen en klaar. Bleek die X-machelaar later een enorme jaap in de hals te hebben. Dat terwijl er dus niet eens gegromd is en Eva die hele hond niet zag aankomen want zij was lekker bezig. De hond moest dus gehecht. Ik denk dat het de gesp van Eva's halsband was of een wel heel slecht getimede knal tegen haar tanden :oeps:

Kregen we de eigenaar aan de lijn, of we even wilde dokken. Martijn zei, laten we dat even de volgende les bespreken met de instructeur erbij. Nee, nu meteen betalen. Nou, sorry, ik betaal best maar alleen met een getuige en de tijd om het even door te spreken. Daarna zijn wij gestalked, heeft het bestuur van de club te horen gekregen dat Eva de X-mechel uit het niets naar de strot is gevlogen en meer van die onzin. Dat was het begin van einde behendigheid voor ons. :U:

Wat jammer. Maar waarom einde behendigheid ipv einde club?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Anne&Taar schreef:
duitse herder schreef:
Cash schreef:ik snap niet hoe zo'n aangelijnde hond toch in staat kan zijn te bijten.....
Ik ook niet... Dan moet je hem muilkorven als je niet kan voorkomen dat hij bijt. Natuurlijk heb je hem aan de riem en is de andere fout, maar ik zou ook niet blij zijn als hond met gaatjes terug komt :denken:
Onzin, zeg. Die hond heeft twee gaatjes; zn oor is er niet af. :hmmm: Als jij als eigenaar het risico niet wilt lopen dat jouw honden eens een gaatje oplopen, moet je zelf je hond maar aan de riem houden. Heel makkelijk.
Ook vind ik dat honden uitermaaate snel zelf in de gaten hebben als een andere hond niet van ze gediend is. Als ze dan blijven doordrammen, kan ik t niet uitsluitend de fout van de bijter vinden.
Ben er weer :mrgreen:

Dat vind ik ook onzin. Zal lekker worden dat elke hond ineens met een muilkorf zou moeten lopen die een ander (tijdens een correctie) verwond. We hebben het hier niet erover dat de lappen vlees er bij hangen maar over een hond die wel een korter lontje heeft dan de gemiddelde ubersociale ehm laten we zeggen golden maar 1 die nooit zomaar een hond verwond heeft of zal verwonden.
Daarbij is het specifiek aanlijnen als je daar komt (winkelcentrum is ook aanlijngebied). Je mag er toch van uitgaan dat op zulk soort terreinen mensen hun riem tevoorschijn halen als de hond niet onder appel staat. Daarbij als een hond duidelijk aangeeft er niet van gediend te zijn dan hoort de hond weg te gaan (dat is namelijk heel normaal hondengedrag) en de baas hoort in te grijpen.
Wendy, al sjij je hond daar los laat lopen moet je niet piepen als hij met gaatjes terug komt of onder een auto ligt, een schop gehad heeft van iemand of weet ik het wat. Je moet hem daar namelijk aanlijnen, uit veiligheid voor de hond zelf als je weet dat er niet geluisterd word.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

yamie schreef:
massam schreef:inderdaad. is toch logisch dat je je pup alleen loslaat als je weet dat hij snapt dat niet alles kan :denken:
nou, meer dat je weet wanneer en met welke honden je je pup los kunt laten, het is gewoon een feit dat niet elke ( volwassen) hond leuk is tegen pups en er zijn er genoeg die ook echt schade kunnen maken.
ze moeten wel leren wat wel en niet kan en gelukkig zijn er ook genoeg honden die dat op een juiste manier duidelijk kunnen maken.

dat bedoel ik eigenlijk ook. dat je honden uitzoekt waarbij je weet dat je pup een potje kan breken en netjes gecorrigeerd wordt als dat nodig mocht zijn :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Met pups los laten lopen let ik op de honden. Ik ga er niet zomaar vanuit dat het wel goed zit en vraag ook altijd aan het baasje of het kan ja of nee. In een aanlijngebied ga ik geen pup losgooien terwijl ik weet dat de nieuwschierigheid en grenzen verleggen volop aanwezig is. Lijkt mij dat je niet helemaal lekker bezig bent dan als baasje van een pup als je dit wel toelaat :U:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Met pups los laten lopen let ik op de honden. Ik ga er niet zomaar vanuit dat het wel goed zit en vraag ook altijd aan het baasje of het kan ja of nee. In een aanlijngebied ga ik geen pup losgooien terwijl ik weet dat de nieuwschierigheid en grenzen verleggen volop aanwezig is. Lijkt mij dat je niet helemaal lekker bezig bent dan als baasje van een pup als je dit wel toelaat :U:
:ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
chrico schreef:Met pups los laten lopen let ik op de honden. Ik ga er niet zomaar vanuit dat het wel goed zit en vraag ook altijd aan het baasje of het kan ja of nee. In een aanlijngebied ga ik geen pup losgooien terwijl ik weet dat de nieuwschierigheid en grenzen verleggen volop aanwezig is. Lijkt mij dat je niet helemaal lekker bezig bent dan als baasje van een pup als je dit wel toelaat :U:
Wij vroegen aan iemand of haar honden goed met pups waren. Haar honden waren los in een losloopgebied en Eva zat op de arm omdat ze 8,5 week was en het -8 graden was. Ze moest toch socialiseren maar op de grond hield ze dat geen 2 minuten uit met die kale buik. Ja hoor, ze zijn perfect met pups. :roll: Eva op de grond en binnen 1 seconde zaten die honden erop te kauwen :eek: Eva zat onder de krassen en blauwe plekken omdat haar Hussels en windhond haar dus gewoon in haar buik zaten te kauwen. Alledrie tegelijk en fel dat ze waren. Eva kon alleen maar piepen en op haar rug blijven liggen. Dus zelfs al vraag je het in een losloopgebied, nog steeds kan het mis gaan helaas. :boos: Volgens mij is dat de reden dat ze daarna 12 maanden lang nooit meer naar een hond is gelopen :U:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
malinois schreef:
Wij vroegen aan iemand of haar honden goed met pups waren. Haar honden waren los in een losloopgebied en Eva zat op de arm omdat ze 8,5 week was en het -8 graden was. Ze moest toch socialiseren maar op de grond hield ze dat geen 2 minuten uit met die kale buik. Ja hoor, ze zijn perfect met pups. :roll: Eva op de grond en binnen 1 seconde zaten die honden erop te kauwen :eek: Eva zat onder de krassen en blauwe plekken omdat haar Hussels en windhond haar dus gewoon in haar buik zaten te kauwen. Alledrie tegelijk en fel dat ze waren. Eva kon alleen maar piepen en op haar rug blijven liggen. Dus zelfs al vraag je het in een losloopgebied, nog steeds kan het mis gaan helaas. :boos: Volgens mij is dat de reden dat ze daarna 12 maanden lang nooit meer naar een hond is gelopen :U:
dat bedoel ik dus, ik heb geen enkel vertrouwen in het gros van de mensen die met hun hond lopen....
Die man die ik dus vandeweek tegenkwam had was dus exact hetzelfde...
Daarom zoek ik graag zelf de honden op, ik ken er ruim voldoende dus ik zie niet in wat het probleem zou moeten zijn.
Wat ik onderweg tegenkom daar kijk ik echt wel heel goed naar, hij heeft met een stabij gelopen deze week...
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:
Goedpraten doe ik het niet want ik denk dat ik kill neigingen zou hebben als dat mij zou gebeuren.
Maar ............................
Zoals ik het zie :mrgreen: jij staat daar met Eva op de arm (even buiten de kou enz enz) en zet haar in een groepje van minimaal 3 honden. Die moet dus een tandje lager zingen die pup. Dat het krassen en blauwe plekken zijn wijst op fikse correctie van een groep. Nogmaals, absoluut niet goed en ik zou haar achter het behang plakken op zo een moment maar aan de andere kant denk ik dat iemand ook zelf kan nadenken en dat niet doet.

Als iemand met een pup komt en vraagt of het gaat vertel ik van ja maar wel de pup op de grond zetten terwijl ik de hond vasthou. Ik laat iemand de pup tussen de benen zetten terwijl het baasje gehurkt zit. Zo doe ik het zelf ook als ik een pup van ons laat kennismaken met andere honden omdat je op deze manier je pup beschermd en je eerst de reactie kan bekijken van de honden. Ik vertrouw namelijk niet zo op baasjes in het algemeen en heb ook geleerd dat mensen de mindere kanten van hun hond graag over het hoofd zien. Kietje zijn oor moest als pup aan elkaar genaaid worden omdat het volgens het baasje wel ging (zo leek het ook in eerste instantie) Tot ik Kiet ruimte gaf om echt kennis te maken, toen was het tjakka lekker dat oor.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

Eva was gewoon op de grond gezet en toen kwamen die honden kijken. Ze stond bij Martijn voor de voeten. Met Dapper en Cleo ging dat de dag ervoor prima. Een van haar honden was een puber windhond. Denk dat die achteraf niet heel leuk was want die was na een paar weken al weer weg. :wink:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

chrico schreef:Dat vind ik ook onzin. Zal lekker worden dat elke hond ineens met een muilkorf zou moeten lopen die een ander (tijdens een correctie) verwond. We hebben het hier niet erover dat de lappen vlees er bij hangen maar over een hond die wel een korter lontje heeft dan de gemiddelde ubersociale ehm laten we zeggen golden maar 1 die nooit zomaar een hond verwond heeft of zal verwonden.
Daarbij is het specifiek aanlijnen als je daar komt (winkelcentrum is ook aanlijngebied). Je mag er toch van uitgaan dat op zulk soort terreinen mensen hun riem tevoorschijn halen als de hond niet onder appel staat. Daarbij als een hond duidelijk aangeeft er niet van gediend te zijn dan hoort de hond weg te gaan (dat is namelijk heel normaal hondengedrag) en de baas hoort in te grijpen.
Wendy, al sjij je hond daar los laat lopen moet je niet piepen als hij met gaatjes terug komt of onder een auto ligt, een schop gehad heeft van iemand of weet ik het wat. Je moet hem daar namelijk aanlijnen, uit veiligheid voor de hond zelf als je weet dat er niet geluisterd word.
Ja want ik lig ook echt wakker van een gaatje.
Ik mag toch hopen dat ondertussen wel duidelijk is dat ik dan niet in alle staten ben he.

Het gaat mij ook niet om de verwonding maar wel om de houding van de eigenaar van de hond die gaatjes maakt.
"mijn hond zit vast en jouw hond mag hier niet los, dus lekker puh als je hond dan door mijn hond flink gecorrigeerd wordt of gaten oploopt".

En dan kan iedereen hier leuk roepen "ik laat mijn pup niet overal los" of "mijn pup gaat pas los als die goed luisterd",heel leuk hoor maar de realiteit is gewoon anders.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
chrico
Zeer actief

Cash schreef:
Ik mag toch hopen dat ondertussen wel duidelijk is dat ik dan niet in alle staten ben he.

Het gaat mij ook niet om de verwonding maar wel om de houding van de eigenaar van de hond die gaatjes maakt.
"mijn hond zit vast en jouw hond mag hier niet los, dus lekker puh als je hond dan door mijn hond flink gecorrigeerd wordt of gaten oploopt".

En dan kan iedereen hier leuk roepen "ik laat mijn pup niet overal los" of "mijn pup gaat pas los als die goed luisterd",heel leuk hoor maar de realiteit is gewoon anders.
Als je wakker ligt van een gaatje dan is het mij duidelijk dat je redelijk in alle staten bent :wink:
De houding van de eigenaar die jij beschrijft word nergens geschreven. Buiten dat heeft die persoon wel gelijk alleen het kinderlijke lekker puh zal daar niet bij voorkomen bij de meeste normale mensen.
Als jij jouw hond op mij af laat komen in een aanlijngebied in het gebied zoals beschreven met langsrijdende auto's enz enz, weinig reactie vertoond om de moeite te nemen dat als jij ziet dat het niet lekker loopt en dan van mij verwacht dat ik mij volledig ga excusseren dan kan je van mij nog een slag voor je kop verwachten. Sorry hoor maar in mijn ogen spoor je niet dat je gaat eisen dat mensen hun hond muilkorfen om jouw gebrek op discipline en opvoeding van je hond op te vangen.
Ik laat mijn pup niet overal loslopen. Ik zoek bewust losloopplekken uit en laat haar niet zomaar op andere honden afgaan. Gisteren bijv, Losloopgebied waar ik zelden kom. Na een aantal honden waar kennis mee gemaakt was gingen wij weer weg. Ik zie een mollosser aankomen maar kon vanwege de schemer niet inschatten wat het was. Het werd knokken met de hond waar Shaina even daarvoor kennis mee had gemaakt die voor ons liep. Wij bleven staan op afstand en uiteindelijk kwam de vrouw onze kant op met haar mastino. Onze honden werden veilig gesteld (hond had namelijk net gevochten en is dan van de rel in mijn ogen). Ik neem dat risico niet ondanks dat de vrouw zei hij doet niets hoor :U: Ik maakte nog een grapje van net als de centraal beheer reclame zeker? Op dat moment stort de hond zich grommend op ons af. Dan ben ik zo blij dat ik voorzichtig ben ondanks dat het losloopgebied is. Mijn pupje is geen oefenproject voor andermans honden en mag alleen daarheen waarvan ik zeg dat het mag. Toen wij richting de auto gingen hebben we het er even over gehad hoe belachelijk het is om zoveel vertrouwen in je hond te hebben, helemaal als hij net al uit een vechtpartij komt. Ook dat ik zooooooooo blij was dat ik de mannen nooit meeheb als ik met de dames daarheen ga want dit had echt fout gegaan ondanks dat die wel onder controle staan.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

chrico schreef:
Cash schreef:

Als je wakker ligt van een gaatje dan is het mij duidelijk dat je redelijk in alle staten bent :wink:
.
het was sarcastisch hoor.

Mij hoef je niks uit te leggen over hondengedrag hoor en hoe ik kan zien of iets wel of niet fout zal gaan. Dat kan ik prima zelf inschatten.

Alleen zit niet heel hondeneigenaar nederland op het forum en die nemen het ook niet zo nauw met 'zoals het hoort te gaan' en zoals wij vinden op het forum dat iedereen met zijn hond om moet gaan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
laeken
Zeer actief

Hier kan je er gif op innemen dat een groot deel van de honden op je af komt stormen. Soms roept de eigenaar maar dat is meestal zinloos. Pups van de jachttraining vliegen gezamelijk over het veld al spelend en dollend. 0 controle en dat proberen ze eigenlijk ook niet. Alle honden zijn los, ongeacht de regels. Inmiddels is het zo dat ik dus vaak maar op de weg ga wandelen als ik zie dat het drukke tijd is. Mijn honden vinden het vaak wel prima als er een hond komt maar ik wil ook wel eens ballen en mijn honden laten rennen. Dat gaat dus niet met andere honden. Cleo verdedigd haar kuil waar ze muizen jaagt en Eva wil alleen ballen en rent desnoods tegen een andere hond aan als die in de weg loopt. Verder gromt ze wat maar spelen wil ze in elk geval niet als wij aan het ballen zijn.

Mijn persoonlijke mening is overigens dat zodra er gaatjes zijn het geen normale correctie meer is maar een fikse waarschuwing voor wat zal volgen en dat volgt dan dus ook vaak heel erg snel. Dat omdat mijn honden en alle honden die ik gehad heb geen gaatjes maakten bij corrigeren. :neenee: Corrigeren is zeggen NEE! in hondentaal. Als je je kind een blauw oog slaat is dat ook geen corrigerende tik maar een gewelds-handeling. Zo zie ik dat bij honden dus ook. Een hond die gaatjes maakt kan niet met vreemde honden omgaan. Eva is een paar keer gebeten, zo noem ik dat dan, met gaatjes. Dat waren misschien wel correcties, maar dan wel correcties van een hond die zichzelf niet in de hand heeft en veel te grof is.
Ik praat overigens niet over een krasje want dat kan best een keer gebeuren. Gaan er echter tanden door de huid dan is dat een beet en geen correctie in mijn ogen. Als dat wel een correctie was dan zouden 2 honden die samenleven elkaar dus best regelmatig gaten maken? Dat lijkt mij een beetje vreemd. Zodra de dames hier gaten gaan maken in elkaar bij corrigeren dan twijfel ik behoorlijk aan hun samenleven en dat doe ik niet als ze elkaar corrigeren zonder gaatjes. Daar zie ik een grijs gebied nl. Wat is een correctie en wat is een beet :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
En dan kan iedereen hier leuk roepen "ik laat mijn pup niet overal los" heel leuk hoor maar de realiteit is gewoon anders.
daar ben je toch echt gewoon zelf bij. :19:
De mijne gaat idd. niet maar zo overal los en los bij... hij heeft gespeeld met een staff teefje van 12 weken, dat ging geweldig, prima dat mag...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
chrico schreef:
Cash schreef:

.
het was sarcastisch hoor.

Mij hoef je niks uit te leggen over hondengedrag hoor en hoe ik kan zien of iets wel of niet fout zal gaan. Dat kan ik prima zelf inschatten.

Alleen zit niet heel hondeneigenaar nederland op het forum en die nemen het ook niet zo nauw met 'zoals het hoort te gaan' en zoals wij vinden op het forum dat iedereen met zijn hond om moet gaan.
precies, dus ik neem mijn pup graag in bescherming tegen dat soort mensen...
honden die op mijn volwassen honden afkomen daarvan wordt de eigenaar gewaarschuwd, doet ie niks dan zorg ik wel dat de hond niet bij de mijne kan komen. Maar blijf dat niet eeuwig volhouden en zeker geen hond die knokken in zin heeft...
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mijn persoonlijke mening is overigens dat zodra er gaatjes zijn het geen normale correctie meer is maar een fikse waarschuwing voor wat zal volgen en dat volgt dan dus ook vaak heel erg snel. Dat omdat mijn honden en alle honden die ik gehad heb geen gaatjes maakten bij corrigeren. :neenee: Corrigeren is zeggen NEE! in hondentaal. Als je je kind een blauw oog slaat is dat ook geen corrigerende tik maar een gewelds-handeling. Zo zie ik dat bij honden dus ook. Een hond die gaatjes maakt kan niet met vreemde honden omgaan. Eva is een paar keer gebeten, zo noem ik dat dan, met gaatjes. Dat waren misschien wel correcties, maar dan wel correcties van een hond die zichzelf niet in de hand heeft en veel te grof is.
Ik praat overigens niet over een krasje want dat kan best een keer gebeuren. Gaan er echter tanden door de huid dan is dat een beet en geen correctie in mijn ogen. Als dat wel een correctie was dan zouden 2 honden die samenleven elkaar dus best regelmatig gaten maken? Dat lijkt mij een beetje vreemd. Zodra de dames hier gaten gaan maken in elkaar bij corrigeren dan twijfel ik behoorlijk aan hun samenleven en dat doe ik niet als ze elkaar corrigeren zonder gaatjes. Daar zie ik een grijs gebied nl. Wat is een correctie en wat is een beet :wink:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Honden die bij elkaar leven zijn op elkaar ingesteld en weten waar de grens ligt van de ander. Als er gecorrigeerd word weten zij ook hoe de ander er op reageert. Een gaatje bij een correctie zou ik niet wakker van liggen, Gaten en winkelhaken vind ik een heel ander verhaal. Vergeleken met mensen, als ik aan het dollen ben met mijn kinderen weten zij hoe te reageren. Als ik dat zou doen met een ander kind dan vallen er geheid blauwe plekken. Verbaal weten de kinderen dat als ik kwaad ben zij het met een korrel zout kunnen nemen, de soep word niet zo heet gegeten als hij word opgediend. Andere kinderen kunnen heel erg onder de indruk zijn als ik mijn waffel opentrek.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

Ik bedoel echte gaatjes. :wink: Toen Eva zgn gecorrigeerd werd had ze bv een gat door haar oor heen, een gat door haar hoofdhuid en nog 2 echte gaatjes in haar nek. Later bleek ze ook nog een best flink gat in haar dij te hebben (door de hele huid heen tegen iets roods aan). Dat zou dan een correctie zijn maar ik vind dat een aframmeling. :boos: En als je hond dat doet dan moet je zelf oppassen. De hond die het bij Eva deed was gewoon los en kon zelf ook weglopen. Eva is geen engeltje want die kan echt wel lopen zieken. Niet agressief maar wel irritant omdat ze soms de hele tijd in het gezicht van een hond gaat lopen keffen en probeert te drijven. Doet ze alleen hier overigens en nooit in het bos of ergens anders. Maar om haar dan zo aan te pakken vond ik van die reu dus wel agressie. Later bleek die reu ook om agressie gecastreerd te zijn. :klaar:

Een pluk haar minder en een krasje of een puntje bloed maakt mij niks uit. Maar echt bijten vind ik dus wel wat meer dan een correctie. Want dan zou alles een correctie zijn totdat ze grauwend over de grond rollen :engel: Dan doen ze hetzelfde maar dan heet het vechten. :mann:

Dus ik denk dat we het wel met elkaar eens zijn hierover.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”