Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boerboel in een woonwijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Boerboel in een woonwijk

Ongelezen bericht door Kit »

Oke, even het volgende: Hier achter woont een jong stel met een Bullmastiff/Bordeauxdog teef, de teef is een jaar of drie ( net een nest gehad), loopt altijd los en grijpt ook met grote regenmaat andere honden, zo ook de hond van een achterbuurtje gisteravond, die hond doet altijd gewoon zn eigen ding en wacht altijd keurig op toestemming van zn vrouwtje of ie naar een andere hond mag gaan, gister kreeg hij die toestemming niet en bleef ook netjes bij zn vrouwtje, de jongen van dat stel liet zijn teef op D afstieren en greep hem vol in zn voorpoot, zelfs toen deed D niks terug. Afijn, straks gaan ze verhaal halen bij de eigenaar van de teef. Sinds kort hebben ze er een Boerboelpup bij, ik hoorde al iets van de zoektocht van een hondenkennis en meerdere mensen hebben hem dit afgeraden, maar nee hoor, die Boerboel zou er komen want ze waren zo stoer, dit jonge stel woont op een piepklein flatje, werken allebei, ben ik nou gek of is dit wachten op serieuze problemen? Twee honden van dat kaliber die maling aan alles hebben ( door de baas he, want die heeft ook schijt aan alles en iedereen) in een drukke woonwijk, dat kan toch niet goed gaan???
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Re: Boerboel in een woonwijk

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nu ik zelf een hond heb van een aardig kaliber kijk ik er toch anders tegenaan dan eerst. Ik zou niet weer een eenkennige, afstandelijke en dominante waker nemen voor in een wijk. Ik ben nu overtuigd dat niet alles met opvoeding te maken heeft, terwijl ik dat vroeger wel vond. Mocht ik het al doen dan uit zorgvuldig uitgezochte lijnen en van een goede, verantwoordelijke fokker. En ik weet wat ik in handen heb en doe mijn uiterste best. Maar het overgrote deel van de mensen die hier wonen heeft daar maling aan.
Ik heb de afgelopen week afzonderlijk van elkaar twee Kangals zien lopen en beide honden sleepten de eigenaren mee terwijl ze aan het uitvallen waren. Ze bleven fixeren totdat ze Rhodin niet meer konden zien en één van de baasjes (die nogal wanhopig oogde) gaf de hond rake klappen met het uiteinde van de riem, wat natuurlijk helemaal niet hielp. :ugh: Of een stel mensen die met hun altijd aangelijnde, totaal niet onder appèl staande, hondagressieve Amerikaanse bullen afspreken, omdat ze wel gezellig samen gaan en ze dan met de hele bups lekker losgooien op het losloopveld. :N: Dat vind ik écht niet leuk en dan ben ik echt bang ze een keer niet op tijd te zien in losloopgebied. Ik ben gek op Rhodin, maar van mij hoeven er ook niet meer Catahoula's in woonwijken te komen. Helemaal als ze de hele dag alleen thuis zitten en er weinig met ze wordt gedaan... :N: Maar ik ga er van uit dat dat soort types het met mijn ras dan ook niet zo lang uithouden, want hun huis wordt dan rap gesloopt. :mrgreen:

Edit: Ik zou het bijna vergeten, wat sneu voor het hondje van je buurvrouw. :( Zoals je misschien al begrepen hebt, vind ik het een ontzettend stom idee van die lui. :ugh:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kitty2 schreef:Oke, even het volgende: Hier achter woont een jong stel met een Bullmastiff/Bordeauxdog teef, de teef is een jaar of drie ( net een nest gehad), loopt altijd los en grijpt ook met grote regenmaat andere honden, zo ook de hond van een achterbuurtje gisteravond, die hond doet altijd gewoon zn eigen ding en wacht altijd keurig op toestemming van zn vrouwtje of ie naar een andere hond mag gaan, gister kreeg hij die toestemming niet en bleef ook netjes bij zn vrouwtje, de jongen van dat stel liet zijn teef op D afstieren en greep hem vol in zn voorpoot, zelfs toen deed D niks terug. Afijn, straks gaan ze verhaal halen bij de eigenaar van de teef. Sinds kort hebben ze er een Boerboelpup bij, ik hoorde al iets van de zoektocht van een hondenkennis en meerdere mensen hebben hem dit afgeraden, maar nee hoor, die Boerboel zou er komen want ze waren zo stoer, dit jonge stel woont op een piepklein flatje, werken allebei, ben ik nou gek of is dit wachten op serieuze problemen? Twee honden van dat kaliber die maling aan alles hebben ( door de baas he, want die heeft ook schijt aan alles en iedereen) in een drukke woonwijk, dat kan toch niet goed gaan???
je hoeft niet te wachten hoor, die problemen gaan er komen :lol: tenzij ze nu net een hond treffen die zichzelf kan opvoeden, die bestaan, ik acht de kans niet heel groot, maar het zou kunnen :F:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik ben dan wel weer benieuwd waar de boerboel vandaan gekomen is :ugh: . Het zal ongetwijfeld een reu zijn, gezien de reden waarom er eentje moest komen.
We kunnen eigenlijk alleen maar hopen dat het al snel mis gaat, dan komt ie misschien nog goed terecht.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nee dat gaat vast niet goed komen ,niet door de omstandigheden maar door de baasjes.
Zouden dat verantwoordelijke mensen zijn zouden ze incidenten ten alle tijde voorkomen
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat ik zeker weet is dat ik met een hele grote boog om ze heen zou lopen. :N:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

tineke schreef:Zouden dat verantwoordelijke mensen zijn zouden ze incidenten ten alle tijde voorkomen
Als het verantwoordelijke mensen waren namen ze niet twee van zulke honden bij een volledige werkweek en in een flatje in een woonwijk. Want daar zijn zulke incidenten nou eenmaal bijna niet te voorkomen, het zal altijd wel een keertje mis gaan :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ligt helemaal aan de persoon die erbij loopt, en aangezien hun al niet met hun xsing om kunnen gaan kan je idd wachten om problemen :O:
hier in de buurt woont ook een hele jonge jongen met een dogo canario en een boerboel en die kom ik liever tegen dan elke boeren..l die zijn hond overal los gooit met een verhaal erbij van die van mij doet niks hoor :neenee:
de mensen die jij beschrijft zou ik iig dus ook zoveel mogenlijk ontwijken :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Luisterend naar wat voor mensen het zijn en hoe ze met hun huidige hond om gaan lijkt me zo'n Boerboel nou niet de meest verstandige keus. :oeps:
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Ook al voeden ze de honden heel goed op, een flatje is te klein voor dat soort honden...

Hier in de buurt woont ook een jong stel met een grote (enorme) 'labrador' en een chihuahua. Die honden lopen dagelijks 2 of 3 keer een rondje van 50 meter (echt! niet overdreven!). Dat is dan het leven van die lab. Zo gek dat ie thuis zo druk is, zo zo raar!

:S:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
geronimo
Actief
Mijn ras(sen): marron een jack russell
cheyenne australian cattledog
sam de bordercollie

Ongelezen bericht door geronimo »

Hier in de buurt woont ook zo'n jong stel en die heeft twee AB wat die doen is geen uitlaten het is meer rennen want geen van beiden kan die honden houden maar het staat wel "stoer" als je zo'n hond hebt en helaas voor de andere honden bezitters
Afbeelding

“And they called us native”

Geronimo
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wordt van dat soort dingen ook nooit blij. De honden zelf maken me niet uit. Dat is een kwestie van onder controle houden en hebben. Ik had ook een kruising Duitse herder x bouvier op een studentenkamer. Maar ik ging wel snachts naar de Waal om haar eens lekker te laten rennen en spelen. En ik had er ook wel redelijke controle over. :F: Dus het ras hoeft het probleem niet te zijn. Wel denk ik dat daar over enkele maanden al bijna niemand meer over de vloer komt. Waar ga je je boerboel laten? Op je balkon? :oohja: Ik denk dat deze honden daar nog 12 maanden wonen, dan is ze zwanger en dan gaan ze weg. Dat gaat altijd zo :wink:
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Zoals je die mensen beschrijft denk ik dat het een kwestie van wachten is totdat het misgaat. Heel erg jammer zoiets.
Hier lopen meerdere boerboels in de wijk,gelukkig met een verstandige baas dus daar heb je totaal geen problemen mee.
Kit
Erelid

Weetje, die honden op zich zijn ook het punt niet, het is dat klootjesvolk, terwijl mijn buurtjes met haar stonden te praten paste ik even op de baby en zag ze buiten, dat vrouwtje had de teef bij zich en die hond, waar op zich helemaal niks mis mee is, heeft gewoon gruwelijk de schijt aan de bazin, had een tuig aan en een rollijn en trok haar alle kanten op, mn handen jeuken, maar ik doe niks...
Later zag ik haar met die pup, geinig ding maar stiert nu al overal op af, liep op een gegeven moment al midden op de weg :ugh: en er werd niks van gezegd...

Nou ja, hoe het gesprek over de onkosten is gegaan weet ik niet, want dat moest haar vriend maar afhandelen zei ze ( die meid van de teef dan he) Dus dat zal ik nog wel horen.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Mijn wederhelft wou ook een boerboel. Maanden heb ik erover gedaan om het hem uit zijn hoofd te praten. Want hij doet helemaal niks met de hond en dan ging ik dus door een boerboel reu (ja het moest een reu zijn) over straat gesleept worden :piew:
Komt niets van in. Je moet zelf zo slim zijn om te weten wat je aankan.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Robin schreef:Ook al voeden ze de honden heel goed op, een flatje is te klein voor dat soort honden...

Hier in de buurt woont ook een jong stel met een grote (enorme) 'labrador' en een chihuahua. Die honden lopen dagelijks 2 of 3 keer een rondje van 50 meter (echt! niet overdreven!). Dat is dan het leven van die lab. Zo gek dat ie thuis zo druk is, zo zo raar!

dit "soort" honden kan prima op een flatje (en ik spreek uit ervaring), zolang ze maar goed uitgelaten worden. beter dan veel aktievere rassen, de meeste molossers zijn nl erg rustig in huis.

verder zorgt dit soort mensen ervoor dat dit "soort honden" een slechte naam krijgen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Robin schreef:Ook al voeden ze de honden heel goed op, een flatje is te klein voor dat soort honden...

Het laatste lijkt me de reden dat de labrador druk is, niet het flatje. Het is niet 'hoe groter de hond, hoe groter het huis' :wink:

Maar goed, wat ik vind van een Boerboel in een woonwijk. Nou laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik ze niet tegenkom in mijn woonwijk. Mijn vertrouwen in hondeneigenaren is namelijk minimaal.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Kit
Erelid

Er wonen hier veel kleinbehuisde stelletjes, die hebben ook bijna allemaal 1 of 2 honden, meest staffords, bullen en aanverwant grut, Al die honden worden heerlijk bezig gehouden in het mooie grote overzichtelijke park hier, ik zie ze met ballen gooien, frisbeeen, fietsen, noem maar op, die mensen steken ook echt tijd in hun honden en er gebeuren maar bar weinig dingen als gevechten of ruzies tussen bazen, is je hond aangelijnd, wordt de losloper ook aangelijnd, mijn punt is dus, twee honden van sterke rassen, waarvan er 1 al meerdere keren rottigheid veroorzaakt heeft in handen van een stel wortels gewoon link wordt. Als je ze vraagt of ze hun hond bij zich willen houden krijg je een grote bek....DAT is mn punt.

(Ik woon ook niet groot, heb 4 honden, waarvan 1 reu die andere reuen vreet, maar ik hou hem bij me, aangelijnd, omdat ik weet dat ie anders rottigheid veroorzaakt snappie?)
sun7
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Tosa Inu

Ongelezen bericht door sun7 »

Oei blij dat ik niet in jouw woonwijk woon. Jammer inderdaad dat dit soort mensen deze honden een slechte(re) naam geven.

Bij mij in de woonwijk is het juist andersom. De mensen met de 'makkelijke' honden laten ze los lopen en hebben het spul niet onder controle en de mensen met de 'risico' honden hebben de honden onder controle en aangelijnd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar, even he, je zegt "net een nest gehad".
Bedoel je nou dat ze er pups bij hebben gehad?

Hoe dan ook: dit lijkt me het niet.
Niet om de honden of de woning, maar om de mensen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Kit
Erelid

Marjoleine schreef:Maar, even he, je zegt "net een nest gehad".
Bedoel je nou dat ze er pups bij hebben gehad?

Hoe dan ook: dit lijkt me het niet.
Niet om de honden of de woning, maar om de mensen.

Yep, de teef heeft nog niet zolang geleden een nest gehad, die puppen zijn allemaal " de deur uit" . Daarna is de Boerboel pup gekomen
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Dan lijkt me de stoerheid niet direct de reden dat de pup een reu is. :(

Afbeelding

Kit
Erelid

Marjoleine schreef:Dan lijkt me de stoerheid niet direct de reden dat de pup een reu is. :(

Hoe bedoel je dat?
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Tulp zei: Het zal ongetwijfeld een reu zijn, gezien de reden waarom er eentje moest komen.
En de reden was dat een Boerboel stoer was, begreep ik, en een reu is stoerder dan een teef.
Maar als de teef die ze hebben net pups heeft gehad zal het vast makkelijker zijn zelf een reu te hebben voor een volgend nest. :19:

Afbeelding

Kit
Erelid

Marjoleine schreef:Tulp zei: Het zal ongetwijfeld een reu zijn, gezien de reden waarom er eentje moest komen.
En de reden was dat een Boerboel stoer was, begreep ik, en een reu is stoerder dan een teef.
Maar als de teef die ze hebben net pups heeft gehad zal het vast makkelijker zijn zelf een reu te hebben voor een volgend nest. :19:

Ohw dat zou maar zo kunnen, pup is wel een reu inderdaad, ik sta er niet van te kijken als ze volgend jaar ofzo een nest hebben liggen bullmastiff/bordeauxdog/boerboel :N: :N:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

een bullmastiff is juist een hond die makkelijk te houden in een kleine woning of flat (mits je een lift hebt), veel makkelijker zelfs als een doorsnee JR. Ze zijn super rustig in huis. Misschien vonden ze de boerboel er erg veel op lijken, alleen er zit toch een ander karakter in.
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”