Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit vaginitis?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Is dit vaginitis?

Ongelezen bericht door Maylala »

Net lag er een kwakje slijmachtig spul op de bank, waar Roos had gelegen. Het spul was vochtig, trok geen "draadjes", en rook een beetje naar stuivers of zo.

Verder is ze helemaal fit, eet, drinkt, en gedraagt zich volkomen normaal. Likt wel aan haar vulva, maar niet echt meer dan gewoonlijk. Haar fluf zelf is ook gewoon schoon en niet rood of opgezet. Eigenlijk merk ik helemaal niks aan haar, behalve een plek op de bank. :19: Eind maart 2009 is ze gecastreerd, 3 maanden na haar (hoogstwaarschijnlijk) eerste loopsheid.

Toen ik googelde op vocht, vulva en gecasteerde teef kwam ik voornamelijk op het HF uit, dus ik dacht ik open maar een topic.

Wat moet ik doen? Is dit redelijk onschuldig of moet ik met gillende alarmbellen naar de spoed-da?
Ik weet het niet zo goed en ben een beetje bang. Vocht uit vulva's is nooit goed in mijn boekje. :klaar:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Re: Is dit vaginitis?

Wat moet ik nu doen ermee dan? Ik lees dat dierenartsen vaak met antibiotica komen die niet helpt.
Moet ik er mee naar de dokter, is er iets wat ik zelf kan doen? Is het schadelijk voor Roos?
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Inge O schreef: bij mensen wordt wel geadviseerd om er een tampon gedrenkt in (natuur :mrgreen: )yoghurt in te stoppen ivm. het creëren van een zuur milieu.
Ik zit net in de Libelle te lezen dat het onzin is :cool2:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Oww getsie, ik ben ook geen held in vaginale honden toestanden (heb altijd reuen gehad) :N: hopelijk waait het bij Roosje op een natuurlijke manier over :ok:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef:op de korte termijn is het zeker niet schadelijk, vooropgesteld dat het vaginitis is natuurlijk (wat je van een scherm niet kunt zien).

bij mensen wordt wel geadviseerd om er een tampon gedrenkt in (natuur :mrgreen: )yoghurt in te stoppen ivm. het creëren van een zuur milieu.

je zou ook kunnen kijken of het wat uitmaakt als je cranberrytabletjes geeft : dat is prima om blaasinfecties te helpen wegkrijgen omdat de bacteriën graag op dat cranberrysuiker gaan zitten. gezien de urine toch via de vagina naar buiten gaat (klein stukje toch) weet je maar nooit of het helpt, het is de poging waard.

en anders zal het toch wel AB worden :U: .
Ha, dat van die yoghurt heb ik geloof ik wel eens eerder gelezen, maar ik denk niet dat Roos het enorm weet te waarderen als ik d'r fluf met biogarde ga bewerken. :N:

Die Cranberrytabletjes zal ik morgen meteen kopen voor haar, eens zien of dat goed doet. Mij helpt het altijd erg goed bij blaasontsteking en aanverwante narigheid. Bedankt voor de tip!

Is vaginitis eigenlijk chronisch of kan het ook eenmalig zijn? De rest van d'r leven om de zoveel tijd aan de AB lijkt me ook weer zowat. :klaar:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef: alles kan chronisch zijn/worden :oeps: . maar dat is het bij volwassen teven minder vaak dan bij puberteefjes.
Roos is ruim twee, dat valt al wel onder volwassen toch?
Moet ik hiermee naar de dierenarts? Wat voor onderzoek zouden ze dan doen?
(Sorry voor de inquisitie, Roos is mijn eerste teefje en ik ben compleet nieuw met dit soort dingen) :Q:
Afbeelding
alm@
moderator

Maylala schreef:
Inge O schreef:op de korte termijn is het zeker niet schadelijk, vooropgesteld dat het vaginitis is natuurlijk (wat je van een scherm niet kunt zien).

bij mensen wordt wel geadviseerd om er een tampon gedrenkt in (natuur :mrgreen: )yoghurt in te stoppen ivm. het creëren van een zuur milieu.

je zou ook kunnen kijken of het wat uitmaakt als je cranberrytabletjes geeft : dat is prima om blaasinfecties te helpen wegkrijgen omdat de bacteriën graag op dat cranberrysuiker gaan zitten. gezien de urine toch via de vagina naar buiten gaat (klein stukje toch) weet je maar nooit of het helpt, het is de poging waard.

en anders zal het toch wel AB worden :U: .
Ha, dat van die yoghurt heb ik geloof ik wel eens eerder gelezen, maar ik denk niet dat Roos het enorm weet te waarderen als ik d'r fluf met biogarde ga bewerken. :N:
Je kunt er toch met een injectiespuitje (zonder naald natuurlijk) wat yoghurt inbrengen? Ik vind het idee helemaal zo gek nog niet. Het is net als temperaturen: even lastig maar het mot :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

alm@ schreef:Je kunt er toch met een injectiespuitje (zonder naald natuurlijk) wat yoghurt inbrengen? Ik vind het idee helemaal zo gek nog niet. Het is net als temperaturen: even lastig maar het mot :mrgreen:
:80: Kan dat? :N: Och jee, dat wordt nog wat. :N:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

alm@ schreef:Oww getsie, ik ben ook geen held in vaginale honden toestanden (heb altijd reuen gehad) :N: hopelijk waait het bij Roosje op een natuurlijke manier over :ok:
Dat hoop ik ook!
Reuen vind ik ook wel "makkelijker" of zo, voorhuidontsteking spoel je even een paar keer met kamillethee en het is klaar. (Bij Sjon dan) Nu moet ik ineens Biogarde vaginaal gaan inbrengen, dat is toch wel even anders kersen eten. :oeps:
Laatst gewijzigd door Maylala op 19 sep 2010 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef: bij mij werkt het in ieder geval wel :pffff: :mrgreen:

:smile: :smile: :smile:
Okee, Biogarde dus. Even diep ademhalen, en gewoon doen Mayla. Gewoon. Doen. :rambo:
als je ermee naar de da gaat is de kans heel groot dat hij je AB voorschrijft, veel andere opties heeft hij namelijk niet.

om uit te sluiten dat er toch niks anders gaande is zou hij nog een bloedonderzoek kunnen voorstellen maar geen idee of hij dat nu al (terwijl ze verder kerngezond lijkt) al zou doen.

en als het chronisch zou worden (wat op haar leeftijd inderdaad minder voor de hand liggend is) zou hij eventeel een bacteriologisch onderzoek kunnen doen om het best werkende AB op te sporen.
Bedankt voor de uitleg! Ik denk dat ik het nog even aankijk met cranberry en yoghurt. Als dit regelmatiger voor gaat komen gaan we voor een kweekje (toch? hiervoor doen ze geen bloedonderzoek neem ik aan?) voor de zekerheid. Hopelijk heeft ze erg geen pijn aan of last van, dan is het allemaal nog wel te overzien. Als ze last aangeeft gaan we al eerder naar de dokter natuurlijk, maar ik hoop dat dat niet hoeft. Roos heeft het, zacht gezegd, niet zo op dokters en een vaginaal onderzoek gaat waarschijnlijk een drama worden. Wat moet dat moet, maar wel pas echt als het moet. Zegmaar. :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef:
Maylala schreef: Als dit regelmatiger voor gaat komen gaan we voor een kweekje (toch?
dat is dat bacteriologisch onderzoek waar ik het over had :wink: .
Okee, dan snap ik het allemaal nog. :Q: Bedankt! :D
Afbeelding
alm@
moderator

Maylala schreef:
alm@ schreef:Oww getsie, ik ben ook geen held in vaginale honden toestanden (heb altijd reuen gehad) :N: hopelijk waait het bij Roosje op een natuurlijke manier over :ok:
Dat hoop ik ook!
Reuen vind ik ook wel "makkelijker" of zo, voorhuidontsteking spoel je even een paar keer met kamillethee en het is klaar. (Bij Sjon dan) Nu moet ik ineens Biogarde vaginaal gaan inbrengen, dat is toch wel even anders kersen eten. :oeps:
Succes :ok: en doe het wel in het goede gaatje :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”