Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wormenbesmetting hond/mens
Moderator: moderatorteam
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Wormenbesmetting hond/mens
Ik heb momenteel een pup in de opvang van net 8 weken.
Deze is in het asiel geboren en heeft eind augustus een wormkuur gehad.
Normaal wordt er vanuit het asiel bijgezegd wanneer de laatste wormkuur was maar dat waren ze dit keer vergeten. Kreeg alleen te horen dat deze flink moest bewegen om zijn babybuikje kwijt te raken...
Maar goed na een aantal dagen kreeg hij wat slijmerige ontlasting en gisteren zat er een grote klodder slijm bij met heel veel wormen, schrok hier zelfs van want zo veel heb ik er nog nooit gezien.
Meteen opnieuw ontwormd en verder gaat alles goed nu.
Alleen nu werd ik zelf een week geleden ziek, hevige gewrichtspijnen over mijn hele lichaam.
Daarna felrode uitslag rond mijn enkels en beginnende buikpijn. Die buikpijn zeurt nu al de hele week voort. Niet heftig maar lastig.
Heb er weinig eetlust bij en lichte diarree, waar gisteren opeens bloed bij zat en dat vond ik raar.
Kan nu natuurlijk de HAP bellen maar vindt dat wat overdreven.
Mijn vraag is eigenlijk kan je zelf ook besmet raken met wormen (via de hond) en wat zijn dan de klachten?
Gaan deze vanzelf over of moet je er toch mee naar de huisarts?
Ik let natuurlijk heel goed op de hygiene met twee pups, twee kinderen en twee volwassenen in huis.
Deze is in het asiel geboren en heeft eind augustus een wormkuur gehad.
Normaal wordt er vanuit het asiel bijgezegd wanneer de laatste wormkuur was maar dat waren ze dit keer vergeten. Kreeg alleen te horen dat deze flink moest bewegen om zijn babybuikje kwijt te raken...
Maar goed na een aantal dagen kreeg hij wat slijmerige ontlasting en gisteren zat er een grote klodder slijm bij met heel veel wormen, schrok hier zelfs van want zo veel heb ik er nog nooit gezien.
Meteen opnieuw ontwormd en verder gaat alles goed nu.
Alleen nu werd ik zelf een week geleden ziek, hevige gewrichtspijnen over mijn hele lichaam.
Daarna felrode uitslag rond mijn enkels en beginnende buikpijn. Die buikpijn zeurt nu al de hele week voort. Niet heftig maar lastig.
Heb er weinig eetlust bij en lichte diarree, waar gisteren opeens bloed bij zat en dat vond ik raar.
Kan nu natuurlijk de HAP bellen maar vindt dat wat overdreven.
Mijn vraag is eigenlijk kan je zelf ook besmet raken met wormen (via de hond) en wat zijn dan de klachten?
Gaan deze vanzelf over of moet je er toch mee naar de huisarts?
Ik let natuurlijk heel goed op de hygiene met twee pups, twee kinderen en twee volwassenen in huis.

-
Bmamavan2
- Zeer actief
Re: Wormenbesmetting hond/mens
Had gisteren dus gebeld met het asiel over zijn wormkuur, daarvoor wist ik het niet (normaal zijn ze net ontwormd als ze meegaan).

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ja het kan zeker dat je besmet bent.
De klachten die jij beschrijft zijn wel erg heftig, doorgaans zijn de klachten niet zo extreem, maar ik zou het niet uitsluiten.
Als je de HP niet belt, zou ik zeker voor morgen even een afspraak maken bij de dokter.
Misschien is het wel iets anders, maar als dat na een week ook nog zulke klachten geeft is een doktersbezoekje geen verspilde tijd lijkt me.
De klachten die jij beschrijft zijn wel erg heftig, doorgaans zijn de klachten niet zo extreem, maar ik zou het niet uitsluiten.
Als je de HP niet belt, zou ik zeker voor morgen even een afspraak maken bij de dokter.
Misschien is het wel iets anders, maar als dat na een week ook nog zulke klachten geeft is een doktersbezoekje geen verspilde tijd lijkt me.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Hè, da's echt een geruststelling, dank je welInge O schreef:overigens kunnen we wel een soort van besmet raken met honden- of kattenworlen, maar niet op een manier dat we er zelf wormen van krijgen : als we eitjes binnenkrijgen gaan de uitgekomen larfjes zich ergens in ons lichaam inkapselen en daar blijven ze zitten. meestal zitten ze op een onschuldige plaats en merken we daar niks van - heel soms kunnen ze op een uitermate vervelende plaats terechtkomen (oog, hersenen) en dan krijgen we natuurlijk wel problemen.
Bmammavan2; beterschap
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Ben ws. door een ander soort worm besmet, die als larve (als ik goed geluiterd heb), door je huid heendringt en uiteindelijk in je darmen beland.
Ja hoor, heb ik weer!
In mijn vakantie wel gestoken door iets onbekends in mijn teen waarop ik vrij snel een dikke paarse teen kreeg. Maar aangezien dat ook weg trok (alhoewel je nog steeds een puntje ziet) geen aandacht aan besteed...

-
miekmiek
gat-ver-damme Inge, dat wou ik gewoon NIET weten. Ieieieieieieieks!
-
miekmiek
tjezus Inge. je vult mijn brein met dingen die ik NIET wil weten en waarvan ik nu al weet dat het feitjes zijn die ik ga onthouden tot ik negentig ben. en als ik dan dementerend in mijn stoel naar buiten zit te staren, zijn DAT de feitjes die naar boven zullen komen. waardoor menesn gaan denken dat ik nog gekker dan gek ben.
-
miekmiek
nee. mijn mistige geest zal dat detail denk ik nou net niet doorlaten.Inge O schreef:
![]()
![]()
![]()
ga je dan ook nog eens aan mij denken, miek![]()
?
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inge O schreef:jullie lezen zeker allemaal over dat zinnetjemiekmiek schreef:gat-ver-damme Inge, dat wou ik gewoon NIET weten. Ieieieieieieieks!:
Inge O schreef: meestal zitten ze op een onschuldige plaats en merken we daar niks van![]()
ik vergat er nog iets bij te zeggen : die larfjes wachten daar zo braaf omdat ze hopen dat we door een leeuw (in het geval van kattenspoelworm) of wolf (hondenspoelworm) worden opgegeten, dan zitten ze uiteindelijk wél waar ze moeten wezen![]()
.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
miekmiek schreef:misschien murmel ik nog heel zacht 'het hondenvrouwtje uit belgië zei het!' ...Inge O schreef:miekmiek schreef:tjezus Inge. je vult mijn brein met dingen die ik NIET wil weten en waarvan ik nu al weet dat het feitjes zijn die ik ga onthouden tot ik negentig ben. en als ik dan dementerend in mijn stoel naar buiten zit te staren, zijn DAT de feitjes die naar boven zullen komen. waardoor menesn gaan denken dat ik nog gekker dan gek ben.![]()
![]()
![]()
ga je dan ook nog eens aan mij denken, miek![]()
?
groetjes Madelief en Yanthe