Ik heb de hond toch maar met koekjes meegelokt naar huis (had alleen een mini jachtlijntje, te kort voor 2). Rhodin heb ik bij het kleinste fixeermomentje berispt en beloont voor goed gedrag. Dat werkte al snel. Thuis aangekomen heb ik de dierenambulance gebeld en de hond bleek opgegeven te zijn als vermist. De dierenambulance zou de eigenaren opbellen en straks komen ze hem halen, ik heb geen idee wanneer precies. Ik wilde de labrador of Rhodin niet alleen in de keuken stoppen, dus ik heb de labrador samen met Rhodin in de kamer gedaan. Één keer heb ik 'Nee' moeten zeggen tegen Rhodin en ze tegelijkertijd opgesplitst en daarna gingen ze hun eigen gang, zonder enige spanning. En nu liggen ze allebei te tukken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klein succesje
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Klein succesje
Net liep ik over straat met Rhodin en daar kwam ik een labradorreu tegen, ongecastreerd. Die liep met zijn staart hoog al grommend en borstelend achter ons aan. Geen baasje in de buurt en zonder halsband. De hond bleef maar achter ons aan lopen en ik kon niemand vinden die een hond kwijt was. Rhodin probeerde de hond eerst te negeren maar was er inmiddels goed zat van en probeerde de hond weg te jagen, dus ik ben huiswaarts gelopen en hoopte dat de hond ergens anders naar toe zou gaan. Maar de labrador liep mee. En stak de drukke busbaan over. En tsja... Wat doe je dan?
Ik heb de hond toch maar met koekjes meegelokt naar huis (had alleen een mini jachtlijntje, te kort voor 2). Rhodin heb ik bij het kleinste fixeermomentje berispt en beloont voor goed gedrag. Dat werkte al snel. Thuis aangekomen heb ik de dierenambulance gebeld en de hond bleek opgegeven te zijn als vermist. De dierenambulance zou de eigenaren opbellen en straks komen ze hem halen, ik heb geen idee wanneer precies. Ik wilde de labrador of Rhodin niet alleen in de keuken stoppen, dus ik heb de labrador samen met Rhodin in de kamer gedaan. Één keer heb ik 'Nee' moeten zeggen tegen Rhodin en ze tegelijkertijd opgesplitst en daarna gingen ze hun eigen gang, zonder enige spanning. En nu liggen ze allebei te tukken.
Nou, als iemand een jaar geleden tegen me had gezegd dat dit nog eens ging gebeuren had ik diegene volgens mij recht in het gezicht uitgelachen. En eigenlijk verwacht ik ook helemaal niet van Rhodin dat hij dit kan. Maar hij deed het, omdat ik het wilde. Dus eigenlijk ben ik best wel trots nu. 
- Hanneke2
- Zeer actief
Re: Klein succesje
Wat goed! Je mag best wel effe flink trots op jezelf zijn. Blije bazen en een blije hond, en jij en je hond een hartstikke positieve ervaring rijker. 
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Re: Klein succesje
Jup! *glimt van trots na zo'n compliment* De hond is inmiddels opgehaald, dit was al de 3e (!!!) keer dat hij was weggelopen vanaf woensdag. Hij gaat de loopse teven achterna. Donderdagnacht hebben ze hem van de Grote Markt (centrum Groningen) af moeten halen, daar liep hij tussen het stapvolk en dat is nogal een drukke nacht.Hanneke2 schreef:Wat goed! Je mag best wel effe flink trots op jezelf zijn. Blije bazen en een blije hond, en jij en je hond een hartstikke positieve ervaring rijker.
Mevrouw beloofde hem aan de riem te houden. Enne... Ik herkende haar ook nog