Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondje erbij :D

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

hondje erbij :D

Ongelezen bericht door thianda »

haii,, wij thuis willen graag een hondje erbij. We hebben nu een kooiker reu. we twijfelen alleen tussen een puppie en asiel hond. want een puppie moet je nog helemaal opvoeden. Daar hebben we inprincipe tijd voor maar een asiel hond help je aan een nieuw leven,

Dus was zou leuker en beter zijn ? asielhond of pup ??
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: hondje erbij :D

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Asielhond :mann: :F:

En die moet je vaak ook nog opvoeden hoor :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Alles heeft z'n charmes. Een puppie is lief en schattig. Een hond uit het asiel kan heel dankbaar zijn en je een goed gevoel geven.
Als je niet voor een bepaald ras gaat, zou ik voor een hond uit het asiel gaan, of van een stichting. Als je een pup kunt opvoeden, heb je misschien ook tijd om een hond die veel pech heeft gehad in zijn leven weer op de rails te krijgen en vertrouwen terug te geven. Dat is ook heel mooi om te doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bekooij »

Asielhond, geef je een nieuw plekje
Afbeelding
thianda
Zeer actief

We hebben inderdaad de tijd om een asielhond helemaal gelukkig te maken, ook om een puppie op te voeden maar ik denk dat we toch gaan voor een asielhond.

Het kan nog wel even duren want eerst word mijn manneke gecastreerd.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Als je het alleen maar doet om hem onvruchtbaar te maken zou ik hem laten steriliseren :wink: Ik denk dat je anders erg veel problemen kan krijgen met zijn vacht.
thianda
Zeer actief

Nou het gaat erom dat hij begint te rijden op dieren en dingen, Met name zijn kussen. Nu maakt me dat niks uit dat mag hij lekker zelf weten maar hij doet het ook op het konijn en dat is een beetje sneu :tongue:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

thianda schreef:Nou het gaat erom dat hij begint te rijden op dieren en dingen, Met name zijn kussen. Nu maakt me dat niks uit dat mag hij lekker zelf weten maar hij doet het ook op het konijn en dat is een beetje sneu :tongue:
dat zou je hem natuurlijk ook gewoon kunnen verbieden :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thianda
Zeer actief

jah okee ;-) maar hij zou toch al gecastreerd worden. Als je dat niet doet is de kans op kanker toch groter ?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

thianda schreef:jah okee ;-) maar hij zou toch al gecastreerd worden. Als je dat niet doet is de kans op kanker toch groter ?
Die ballen zitten er toch niet voor niets? Alleen om rijden ga je toch geen hond castreren?
Er zitten zoveel nadelen aan castreren.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kanker bij een reu als je niet castreert? :denken:
Nog nooit van gehoord :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Bij een niet-gecastreerde reu heb je wel kans op problemen met de prostaat, vergrootte prostaat waardoor er plasproblemen en ook evt prostaatkanker KAN ontstaan. Bij alle niet-gecastreerde reuen vanaf ong 7 jaar gaat het prostaat vergroten, maar niet alle reuen krijgen er last van.
Het is dus niet zo dat als je een reu niet castreert hij standaard prostaatkanker krijgt. Maar het is wel mogelijk.
BramBlix
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 1 Border Collie en 1 Beauceron

Ongelezen bericht door BramBlix »

Over de castratie: kijk eens naar volgende link http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... tratie.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Soms is het moeilijk om de juiste beslissing te nemen, maar je zou ook eerst een chemische castratie kunnen doen zodat je kan zien of castratie zijn gedrag beïnvloedt. Vaak is het rijden op voorwerpen en mensen een uiting van stress die na een tijdje gewoonte wordt! Daarom zou ik je aanraden om een goede gedragstherapeute in te schakelen alvorens een onomkeerbare ingreep te laten doen. De kans is namelijk groot dat het gedrag helemaal niet minder wordt, maar zelfs erger wordt. Als het gedrag veroorzaakt wordt door stress, moet je de oorzaak van de stress aanpakken. Castratie kan de stress vergroten, waarmee het probleem alleen nog erger wordt. Zo'n dertig jaar geleden hadden wij thuis een hond die juist na de castratie (wisten wij toen veel...) begon te rijden op alles wat los en vast zat!
Maar als je een chemische castratie overweegt, moet je wel beseffen dat dit tegenwoordig met een soort chip gedaan wordt waardoor het effect ongeveer een jaar blijft. Als zijn gedrag zou verergeren door het wegvallen van het testosteron (testosteron zorgt ook voor meer zelfverzekerd gedrag, dus de reu wordt vaak wel onzekerder), zit je daar ook ongeveer een jaar lang mee te tobben.
On topic: ik zou wachten met een hond erbij nemen tot je eerste hond helemaal goed in zijn vel zit. Een nieuwkomer kan geweldig zijn voor beiden, maar net zo goed een drama! En als je dan de herplaatser weer naar het asiel zou moeten brengen is dat toch heel erg sneu voor alle partijen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Minna schreef:Bij een niet-gecastreerde reu heb je wel kans op problemen met de prostaat, vergrootte prostaat waardoor er plasproblemen en ook evt prostaatkanker KAN ontstaan. Bij alle niet-gecastreerde reuen vanaf ong 7 jaar gaat het prostaat vergroten, maar niet alle reuen krijgen er last van.
Het is dus niet zo dat als je een reu niet castreert hij standaard prostaatkanker krijgt. Maar het is wel mogelijk.
Prostaatkanker is behoorlijk zeldzaam bij honden, niet te vergelijken met mensen in dat opzicht. Prostaatproblemen komen wel regelmatig voor, maar je kan dan altijd nog castreren. Ik vind dat geen reden tot preventief castreren eigenlijk.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gaan we er weer een wel/niet castreren topic van maken? :roll:

Ik zou een leuke herplaatser zoeken als maatje voor je hond. Voordeel is dat je een beetje beter weet wat je in huis haalt dan met een pup. Als je nog een kooikertje wilt heeft de rasvereniniging misschien wel wat kandidaten?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

[quote="Hanneke2"]Gaan we er weer een wel/niet castreren topic van maken? :roll: quote]

zo zat ik ook al achter me scherrempie!
Zelf zijn wij helemaal voor asielhonden, herplaatsers...nu hebben we ook een asielhond en een herplaatser :mrgreen: en die hebben kinderen gehad, eentje wilde niemand hebben als pup zijnde dus die is ook gebleven. Voor het eerst in mijn leven had ik dus een pup op te voeden :engel: maar eigenlijk was dat ook heel leuk om te doen. Het heeft allemaal wel wat, maar als ik in deze mag kiezen, zeg ik: herplaatser, al dan niet uit het asiel.

enne, of jij je hondje castreert moet je helemaal zelf weten :ok:
Alleen, dat rijden houdt niet op daarna en prostaatproblemen zijn 'en moment' ook te opereren, dus die redenen zou ik niet in je overweging mee laten nemen. Maar daar ging het eigenlijk helemaal niet over!

Succes met de keuzes! :E:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Of deze, ik denk niet dat iedereen haar graag zou willen (lessie dan weer wel, het is toch de 'ideale gezinshond :mrgreen: '

Naam: Imke

Rasgroep: Grote jachthonden en retrievers
Ras: Golden retriever
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Teef
Kleur: blond

Kan bij andere honden: Ja
Kan bij Katten: Onbekend
Kan bij kleine kinderen: Onbekend
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja

Omschrijving:

Imke is een prachtige dame met een geschatte leeftijd van 3 jaar.
Imke is gebruikt als fokteef en dit mag niet weer gebeuren!
Ze kent daardoor weinig van het leven.
Zo kent ze bijvoorbeeld geen commando's en vindt ze nieuwe dingen wat eng.
Als we haar echter laten merken dat het allemaal niet zo eng is als het voor haar lijkt, dan wordt ze wat opener.
Imke zou graag een thuis vinden met mensen die haar kunnen laten zien wat het eigenlijk is om hond te zijn.
Lekker wandelen, knuffelen en spelen horen daarbij en we denken ook dat ze dit heel erg kan waarderen als ze haar mensen eenmaal kent.
Imke loopt wat moeilijk.
Ze schommelt met haar achterhand.
De dierenarts heeft hier naar gekeken en kan zo geen rare dingen ontdekken.
Ze heeft in elk geval geen pijn hieraan.
Het zou een kwestie van slechte bespiering kunnen zijn, maar ook een heupprobleem en dit is enkel uit te sluiten door het maken van foto's.
Omdat wij Imke toch het beste gunnen, hopen we dat er mensen zijn die haar graag een goed thuis willen bieden, ondanks haar schommelende achterhand.
Mocht u Imke het thuis kunnen bieden dat ze verdient, neem dan snel contact met ons op!

Afbeelding

schatje toch? :I:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

thianda schreef:jah okee ;-) maar hij zou toch al gecastreerd worden. Als je dat niet doet is de kans op kanker toch groter ?
Dat is een argument bij teven :wink: Wel eens de vacht van een gecastreerde Kooiker gezien, echt even over nadenken hoor.

Ik denk dat de vereniging wel Kooikers in de herplaatsing heeft, daar kun je ook eens naar kijken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lellibel
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Dat is een argument bij teven :wink: Wel eens de vacht van een gecastreerde Kooiker gezien, echt even over nadenken hoor.

Ik denk dat de vereniging wel Kooikers in de herplaatsing heeft, daar kun je ook eens naar kijken.
Heeft een castratie invloed op de vacht dan? Mag ik een foto als je die hebt?
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Leuk dat jullie er een hondje bij willen! Ik zou zeker voor een adoptiehond gaan. Er zijn zoveel lieve honden die er heel slecht aan toe zijn en hunkeren naar een warm huisje :wink:

Veel succes!

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Lellibel schreef:
Zoek stok! schreef:

uit ervaring kan ik zeggen dat een hond als een kooiker, dus met langere haren en bevedering aan oren en poten. Er een zeer moeilijke vacht van krijgen. De ondervacht blijft zitten, en het wordt net een ontplofte haarbal waar de hond ook nog eens last van krijgt. Bij Blacky was het advies van de DA scheren, maar dat is niet echt de oplossing. hoe ouder ze worden hoe erger het wordt.
Afbeelding
gevni havanezers
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Lellibel schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik heb zelf wel foto's, maar dan krijg ik weer dat de eigenaren boos worden enzo. Op internet kan ik zo snel niks vinden. De haren worden erg lang, op de buik kan het zelfs wel tot aan de grond komen. En het ziet er heel wollig uit. Kun je wel in de hand houden dmv een trimmer hoor, maar met een ongecastreerde Kooiker hoef je bijna niks aan vachtverzorging te doen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lellibel
Zeer actief

Ah dankje, wat een verschil idd, ik vind de ongecastreerde veel mooier! Geldt dit eigenlijk ook voor teefjes?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lellibel schreef:
Zoek stok! schreef:

[Heeft een castratie invloed op de vacht dan? Mag ik een foto als je die hebt?/quote]

Ja, echt wel!
Niet in 99 van de 100 gevallen, maar vvaak toch wel.
Bij Guinnie is dat ook heel erg; het borstelen wordt moeilijk; uiteindelijk hebben we een deel van haar vacht weggeknipt met de hitte toen.

Nee, het "helpen" van een hond... doe dat zeker aub niet on-doordacht!!

Suzanne
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zie het verschil zelfs bij mijn gladharige stafford :mrgreen: Die heeft ook wat langer haar gekregen, niet dat ze daar last van heeft of dat het erg opvalt hoor.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

thianda schreef:haii,, wij thuis willen graag een hondje erbij. We hebben nu een kooiker reu. we twijfelen alleen tussen een puppie en asiel hond. want een puppie moet je nog helemaal opvoeden. Daar hebben we inprincipe tijd voor maar een asiel hond help je aan een nieuw leven,

Dus was zou leuker en beter zijn ? asielhond of pup ??
Ik denk dat je helemaal zelf moet beslissen wat je leuker vind. En wat beter is?
Van een herplaatser kan je het gedrag vaak beter inschatten, omdat het al gevormd is.
En het meenemen op lange wandelingen is makkelijker.
Maar puppies zijn nogal schattig en snoezig en wollig.
Let wel: ik heb één hond vanaf pup en één volwassen herplaatser. Beide moest ik opvoeden.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”