Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HELP -opgelost.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

HELP -opgelost.

Ongelezen bericht door Inc »

Lees even mijn andere topic over het pupje dat hier gedumpt werd.

Staat nu iemand op de stoep om hem op te eisen. Ik ken haar en dat is 'trash' (tuig)van de bovenste plank!

Het verhaal zit kennelijk zo. Haar kinderen hadden pupje voor tante gekocht (dus ervoor betaald). En hier afgeleverd. Maar tante wilde het niet dus nu hebben wij hem. Er moet toch iemand voor zorgen niet waar. Nu, omdat haar kinderen ervoor hebben betaald, denkt ze dat ze hem zomaar terug kan nemen omdat tante hem niet wil...

Ik zei dat ze hem niet kreeg. Tante kan niet voor een pup zorgen maar volgens haar was dat niet belangrijk. GHaar kinderen hebben ervoor betaald en dus mag ze hem zomaar terug eisen :jank:

Ik heb mijn slaapkamer deur op slot gedaan en zit nu te wachten totdat Jason thuis komt. Hij is er met een minuut of 15.

HELP hij KAN gewoon niet daarheen, dan krijgt hij het zo slecht of verkopen ze hem weer...

Zit nu echt te janken, voel me zo bedrogen! Denk je het goede te doen...
Laatst gewijzigd door Inc op 17 sep 2010 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: HELP

Ongelezen bericht door Kit »

En vertellen dat je hem naar een shelter hebt gebracht?
Inc

Ze komt hier wel vaker...Ik had hem op de arm toen ik de deur open deed :jank:
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Lastig, maar als het je zo aan je hart gaat (wat ik begrijp): Vraag hoeveel ze betaald hebben voor de pup en betaal wat meer.

Want juridisch gezien staan ze in hun recht vrees ik. Of je tante moet zeggen dat ze hem aan jou gegeven heeft.

Succes
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

kleine2758 schreef:Lastig, maar als het je zo aan je hart gaat (wat ik begrijp): Vraag hoeveel ze betaald hebben voor de pup en betaal wat meer.

Want juridisch gezien staan ze in hun recht vrees ik. Of je tante moet zeggen dat ze hem aan jou gegeven heeft.

Succes
Lijkt mij ook ja. Ze hebben hem natuurlijk wel betaald, dus officieel gezien..
Overkopen een optie?
caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door caira »

LéonieHonden schreef:
kleine2758 schreef:Lastig, maar als het je zo aan je hart gaat (wat ik begrijp): Vraag hoeveel ze betaald hebben voor de pup en betaal wat meer.

Succes
Lijkt mij ook ja. Ze hebben hem natuurlijk wel betaald, dus officieel gezien..
Overkopen een optie?
bah rotsituatie. Officieel is hij idd eigendom van hen, MAAR jij hebt hem moeten verzorgen, ontwormen en voeden en tsja dat kost toch aardig wat geld, dat zullen ze eerst moeten betalen..... :mep:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als zij de pup aan tante hebben gegeven is de pup eigendom van tante. Dan zou je hem voor een symbolisch bedrag van haar over kunnen kopen .....lijkt me. Maar ik weet niet hoe de wetgeving bij jullie is in zo'n geval, mochten zij echt op hun recht gaan staan.
Akelige situatie, sterkte!
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ik denk ook dat ze in haar recht staat,
je kan echter wel zeggen dat ze een bepaald bedrag per dag dat jij voor de pup gezorgd heb moet betalen en de gemaakte kosten die je kunt aantonen.
Wat vraagt een pension per dag?
Gewoon vragen misschien laat ze hem dan liever bij jou?
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Maar als tante het pupje nu eens aan jullie geeft?

Het zou toch wat zijn dat ik iets dat ik gekregen heb niet weg zou mogen geven, maar terug zou moeten geven aan de gever? Een hond is voor de wet een ding. Dat ding is gekocht en kado gedaan aan tante. Het ding is dus nu van Tante.
Beweeg tante het ding aan jou te geven en het is van jou.

Zelfde als....kinderen kopen een boek. Geven boek aan tante. Tante hééft al een boek. Tante geeft boek aan nicht. Boek is nu van nicht en hoeft niet terug naar de kinderen.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Nu weet je in ieder geval wel hoe de tante aan het pupje kwam :ugh:. Als de tante jou het pupje heeft gegeven, da is deze toch nu van jou?
Inc

Ja tante heeft gezegd dat wij er maar voor moesten zorgen. Ze is ook niet een keer komen kijken hoe het met hem ging.

Het is ongeveer opgelost; de ouders van vrienden van ons komen zo dadelijk onze kant op en nemen hem waarschijnlijk mee.

We kunnen dan zeggen dat we niet weten waar hij is, of dat we hem naar een asiel hebben gebracht.

Heb ook nog even een flink woordje met tante gepraat, dat als je met zulke mensen omgaat je alleen maar trammelant krijgt.

Hij gaat het bij die mensen vreselijk goed krijgen, en ik vind het ook niet erg (nou ja beetje wel maar niet zo erg), maar weggeven naar mensen waar hij het niet goed zal krijgen kanj ik niet over mijn hart verkrijgen.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat een nare situatie! Ik denk, afgaand op je verhaal, dat het hen idd om het geld gaat en ze hem wss zullen doorverkopen. Mss is het een optie om hen dat geld dan maar te geven? Moreel onjuist, maar dan ben je er wel vanaf :ugh: En in gedachten houdend dat t beest vol wormen zat, kan ik me nou niet voorstellen dat t van een pracht'fokker' komt en dat zij de hoofdprijs ervoor hebben neergelegd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Inc

Nou ze heeft mijn schoonvader inmiddels aan de lijn gehad en heeft haar excuses aangeboden.

Pupje wordt vanmiddag hopelijk herplaatst, en dan is het voor alle partijen opgelost.

Ben ook nog even tegen tante tekeer gegaan, aangezien ze dit echt niet kan maken en ik een beetje zat wordt van de mensen waar ze mee omgaat.

Er komen nu ook 'No Trespassing' borden aangezien dit prive terrein is (van schoomvader) en ze moetne dan schriftelijk toestemming hebben om hier te komen. Zodat ik de volgende keer de politie kan bellen. Geloof me, het zijn echt geen fijne mensen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dus jij denkt dat het opgelost is als je jezelf opsluit met de pup en hem dan laat verdwijnen? Wel een aparte oplossing als je met trash te maken hebt want die komen natuurlijk terug. Ze hebben hem net op je arm zien zitten :denken:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat deed die vrouw van gedachten veranderen?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Inc

MARC_S schreef:Dus jij denkt dat het opgelost is als je jezelf opsluit met de pup en hem dan laat verdwijnen? Wel een aparte oplossing als je met trash te maken hebt want die komen natuurlijk terug. Ze hebben hem net op je arm zien zitten :denken:
Lees even het berichtje erboven! ze heeft haar excuses aangeboden en laat het zitten.

Ze weet dus wel dat 'eens gegeven, blijft gegeven' hier ook geldt.

Ik wil gewoon een goed huisje voor het pupje, kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem naar die mensen te doen. heb ik hem net een beetje opgelapt :klaar:
Inc

Expecting schreef:Wat deed die vrouw van gedachten veranderen?
Geen idee. Mijn schoonvader heeft het afgehandeld, als hij straks terug komt zal ik het wel vragen.
Ayurveda
Zeer actief

Re: HELP -opgelost.

Ongelezen bericht door Ayurveda »

wat een gedoe allemaal!
Maar toch goed dat jij je er zo over ontfermt hebt! :E:
Afbeelding
Inc

Re: HELP -opgelost.

Ayurveda schreef:wat een gedoe allemaal!
Maar toch goed dat jij je er zo over ontfermt hebt! :E:
Nou inderdaad zeg. Ben even goed van slag. Wel fijn dat hij iig heel goed terecht gaat komen. Het pupje kan hier ook niets aan doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”